Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Jeg ser all tysk fotball som jeg har mulighet til å se på Eurosport osv. De kampene jeg har sett av Stegen synes han minner veldig om ung Neuer. Er ikke den igangsetteren som Neuer å mangler litt i feltet. Tror at han blir en av de aller største målvaktene i verden om et par år. Det potensialet ser jeg ikke hos WS, synes han har stagnert noe grusomt

 

Nei! Polakken var svært god mot Fulham ;D

Link to comment
Share on other sites

Slik har det vært endel sesonger nå. Fabianski har vært mye skadet og kalles ikke flappy uten grunn, mens Szczesny gjør en vanvittig god kamp innimellom for så å være totalt på bærtur neste.

Henter man Begovic har vi reddet MANGE poeng igjennom en sesong.

 

Uansett tror jeg neppe vi henter noen keeper i dette vinduet, det ville overrasket meg stort om Wenger ser problemet der. Spillere inn må vi bare ha, men lukter mindre og mindre storfisk.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat sittet og torturert meg selv med skrytevideoer av Benzema, Di Maria, Pogba, Subotic og Begovic.

 

Uansett hvordan vinduet ender nå så ender det i skuffelse. :P

Huff, kvifor behandle seg sjølv på denne måten?? Men sett på ei annan side, då fekk du kanskje oppleve litt av korleis det må vere å vere Spuds-fan.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Huff, kvifor behandle seg sjølv på denne måten?? Men sett på ei annan side, då fekk du kanskje oppleve litt av korleis det må vere å vere Spuds-fan.. ;)

Hehe, så mange år med drømmer som blir knust kam man ikke gjenskape på en kveld:-))
Link to comment
Share on other sites

Eto'o klar for Chelsea. Noe som må bety at minst en angriper er på vei ut fra Stamford Bridge. Torres eller Demba Ba er nok ferdig da, i tillegg til Moses. Til fornuftig pris kunne jeg tenkt meg både Torres og Ba(£10m). Vi trenger, i tillegg til en spiss, også en kantspiller nå. Ikke at jeg tror Moses ville vært en kjempesignering, men han er ikke den verste tilgjengelige kantspilleren der ute.

 

Kan ikke tenke meg at Lukaku er den som fryses ut nå. Hvis det er tilfelle så er det bare å dra mastercardet.

Edited by Psycho
Link to comment
Share on other sites

Moses er virkelig ikke mye god. Da kan vi like så godt bare gi spilletid til Gnabry som i det minste har sluttprodukt og dribleferdigheter. Han er omtrent like uferdig som det Moses er i mine øyne.

 

Når det gjelder Torres så er han langt over toppen dessverre. En spiller jeg virkelig hatet å se Arsenal møte og som jeg likte meget godt på tross av at han spilte for feil lag, men hver gang vi møter han nå så føler jeg aldri han er noen trussel. Det samme gjelder når jeg ser han spille generelt sett. Han har nok flere strenger å spille på enn Giroud og det kan hende Wenger ville fått flere mål ut av han fordi han fortsatt kommer seg til en god del sjanser, men han ville vært rimelig "underwhelming", men beggars can't be choosers så jeg hadde gjerne tatt han imot.

 

Ellers har vi blitt linket til Fabio Quagliarella..

 

1253885876_suicide.gif

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Squawkas syn på di Maria:

 

...When compared to the midfielders Arsenal already possess, it seems Di Maria would fail to offer any real improvement. Theo Walcott, Santi Cazorla and Lukas Podolski all scored more in the 2012/13 season than the Madrid winger. Furthermore, in terms of games played/chances and goals created, all three players can boast a more impressive ratio than Di Maria....

Link to comment
Share on other sites

Leste den selv, men tok den med en stor klype salt da di Maria sin svakeste sesong siden gjennombruddet hans i 09/10. Han hadde over tosifret antall assists 3 sesonger på rad før forrige sesong og tett opp mot 20 målgivende og 10 mål hvis man tar med alle konkurranser.

Di Maria er en langt mer kreativ spiller enn Walcott og Podolski. Pasningsfoten hans for en kantspiller er mildt sagt ypperlig.

 

Dette er en video av bare pasningene hans fra forrige sesong hvor han ikke presterte på sitt beste. Det er ikke mange kantspillere som har såpass med pasningsteknikk som di Maria. Attpåtil er han en spiller som strekker forsvaret og jobber knallhardt bakover. Han trenger dog å jobbe med avslutningene sine da han er langt ifra klinisk. Ville utvilsomt vært en langt bedre lagspiller enn det Podolski har vært for oss.

 

At han har dårlige stats en sesong bryr meg ikke nevneverdig. Han er 25 år gammel og vil bare bli bedre. Bortsett fra en litt tynn "ramme" så har han absolutt alt man ønsker seg fra en kantspiller.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OcxzW3v_g0k

 

Uansett så skjer ikke di Maria til Arsenal virker det som. Ancelotti sies også å være interessert i å beholde argentineren samtidig som di Maria ikke vil vekk.

 

Angel Di Maria repeats that he is happy at Real Madrid
Link to comment
Share on other sites

Er ikke han over toppen? Klart, om han er billig så trenger vi bedre bredde enn Giroud/Sanogo. Men kaka var veldig god tidligere, men stagnert i mine øyne noe voldsomt. Får vel ikke mer enn 1 års kontrakt siden han er over 30 heller.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke han over toppen? Klart, om han er billig så trenger vi bedre bredde enn Giroud/Sanogo. Men kaka var veldig god tidligere, men stagnert i mine øyne noe voldsomt. Får vel ikke mer enn 1 års kontrakt siden han er over 30 heller.

Helt enig. Han kommer til å slite voldsomt med å finne seg en ny klubb med det lønnskravet som sannsynlgigvis følger med han.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Diego Costa inn i januar-vindauget hadde vore noko.. :)

Da har jeg et større håp om og tro på Jackson Martinez fra Porto. Diego Costa blir for meg en helt tro kopi av Giroud, med tempo som sin svakhet. Martinez har i tillegg til rå styrke ganske bra fart i beina og en som truer bakrommet i større grad - i tillegg til at han scorer mål fra vinkler og posisjoner som kan virke umulig. 33 mål på 37 kamper for Porto er også godkjent +.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å pirke: Diego Costa er da rimelig kjapp?

 

Har forøvrig gått rykter om at Benzema vil være tilgjengelig for under £20m. Hadde Wenger klart å fått has på gutten så kunne han virkelig vært et kupp.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å pirke: Diego Costa er da rimelig kjapp?

Diego Costa har bra det samme tempoet som Giroud - kanskje litt kjappere på det første 2-3 meterne.

 

 

Har forøvrig gått rykter om at Benzema vil være tilgjengelig for under £20m. Hadde Wenger klart å fått has på gutten så kunne han virkelig vært et kupp.

 

Benzema har lenge vært en drøm, men jeg må være ærlig og si at jeg har begynt å tvile litt på det mentale hos han. Var strålende på slutten av tiden i Lyon og har vist verdensklassetakter i Real Madrid, men har et kroppsspråk som ikke oser vinnervilje og er til tider så slapp at han ødelegger for hele laget. Krysser fingrene for at Falcao har forhandlet inn en utkjøpsklausul i kontrakten sin at han går til oss i januar når han er lei av Frankrike og Zlatan ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

- Mats Hummels

- Neven Subotic

- Paul Pogba

- Robert Lewandowski (fantastisk spiller, men virker som en pengehungrig kødd)

- Karim Benzema

 

En av de to forsvarsspillerene og en av de to spissene + Pogba så har vi verdens beste lag vil jeg påstå. Muligens burde vi gå til anskaffelse av en ny keeper og høyreback også, men jeg syntes Szczesny inntil de siste to kampene hvor han har falt tilbake til gamle synder har vært god. Sagna har også funnet tilbake til godt gammelt nivå. Problemet er vel bare at kontrakten hans går ut til sommeren samt at han vil fylle 31. Tror dog fint han kan spille i et par-tre sesonger til på høyt nivå.

 

Midtstopperplassen er en posisjon hvor jeg syntes vi er meget sårbare sammen med spissplassen. Vi har 3 midtstoppere og kun 1 virkelig intelligent stopper i Mertesacker. På spissplass er Giroud tidvis et monster (som i førsteomgangen i går), men han blir ofte mer en spiss som må spille inn medspillere da han sliter med å komme seg i gode scoringsposisjoner selv. Er dog veldig flink til å åpne rom for medspillere og har vært langt mer dødelig denne sesongen enn i fjor. Benzema er slik sett et lurt kjøp hvis vi får han for £17-20m da han har godt med talent, men ikke har fått det til i Real Madrid. Er fortsatt bare 25 år gammel og under Wenger så tror jeg han ville hevet seg mange hakk.

Link to comment
Share on other sites

Om man ser på den listen og tenker litt ut fra hva vi har i dag, så er Hummels et bedre valg enn Subotic - der Hummels er sjefen og av samme spillertypen som Mertesacker, mens Subotic kan bli for lik Koscielny/Vermaelen dog på nivået over. Av Lewandowski og Benzema er det litt hipp som happ da begge er gode i boksen og smarte spillere, der polakken er hakket hvassere som førsteforsvarer.

 

Når det kommer til Pogba så er han et gigantisk talent som er best i boks-til-boks rollen hvor vi allerede har Ramsey, Wilshere, Arteta, Rosicky og Chamberlain (fremtidig i følge Wenger) - Diaby er bevisst utelatt av åpenbare årsaker. Da er spørsmålet; hvem skal ut? Flamini er den eneste spilleren vi har som er disiplinert nok til å inneha den defensive rollen og gjennomføre jobben prikkfritt. Det er denne posisjonen som må forsterkes først og da blir Pogba feil spiller, spesielt for £30 mill eller hva som er antatt pris. Wanyama har vist seg som en sterk signering for Southampton, og kan etter et års opplæring der kanskje være aktuell neste sommer?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...