Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Niks. Det er det ikke. Om Wenger faktisk hadde vært i stand til å endre seg så hadde han fått en ny sjanse fra meg. Problemet er bare at han så langt ikke har vært i stand til dette og troen og håpet om at han kommer til å endre seg blir mindre og mindre for hver kamp vi spiller som regel.

Har ikke klubbens overgangsstrategi siste sommerene vist at Wenger fremdeles er i stand til å endre seg? Virker for meg som om du gikk tom for gode argumenter og skrev noe som dreide seg om noe helt annet. Wenger forandrer seg, hovedproblemet vårt slik som jeg ser det er at vi ikke har en rutinert spiller som kan snakke med de unge gutta og roe de ned og forklare litt om hva som skal skje på banen.

 

De fleste unge talenter er ofte overivrige og tullete. United har Giggs, Scholes, Ferdinand og Evra, Chelsea har Terry og Lampard, vi har Arteta.. Til tross for at vi har mange spillere som er rutinerte har vi mange som er så utaktiske og unøyaktige(Ramsey er god taktisk, men ekstremt unøyaktig f.eks)

 

Personlig er jeg ikke av den tro at vi må hente inn mange etablerte stjerner for å reise oss, jeg tror vi trenger å hente inn to spillere med rutine før neste sesong og at vi i første rekke bør se på cover for Gibbs og en ny ving.(Vingspillet er vår store svakhet offensivt, jeg tror at Wilshere og Arteta begge har gode kreative krefter, men at de har fått beskjed om å spille ballen ut i bredden eller til Cazorla.) Litt usikker på hvem jeg vil ha inn på ving, men jeg tror at Belhanda ville vært en strålende signering f.eks.(Til tross for en dårlig sesongstart)

 

Alt i alt er jeg enig i Verminator at det store problemet ikke er lagmateriellet, men at de enda ikke er samspilte. Om det er Wenger's feil? Tja, er vel ikke han som ber spillerne være unøyaktige og tulle det til for seg i de siste øyeblikkene?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke klubbens overgangsstrategi siste sommerene vist at Wenger fremdeles er i stand til å endre seg? Virker for meg som om du gikk tom for gode argumenter og skrev noe som dreide seg om noe helt annet. Wenger forandrer seg, hovedproblemet vårt slik som jeg ser det er at vi ikke har en rutinert spiller som kan snakke med de unge gutta og roe de ned og forklare litt om hva som skal skje på banen.

 

De fleste unge talenter er ofte overivrige og tullete. United har Giggs, Scholes, Ferdinand og Evra, Chelsea har Terry og Lampard, vi har Arteta.. Til tross for at vi har mange spillere som er rutinerte har vi mange som er så utaktiske og unøyaktige(Ramsey er god taktisk, men ekstremt unøyaktig f.eks)

 

Personlig er jeg ikke av den tro at vi må hente inn mange etablerte stjerner for å reise oss, jeg tror vi trenger å hente inn to spillere med rutine før neste sesong og at vi i første rekke bør se på cover for Gibbs og en ny ving.(Vingspillet er vår store svakhet offensivt, jeg tror at Wilshere og Arteta begge har gode kreative krefter, men at de har fått beskjed om å spille ballen ut i bredden eller til Cazorla.) Litt usikker på hvem jeg vil ha inn på ving, men jeg tror at Belhanda ville vært en strålende signering f.eks.(Til tross for en dårlig sesongstart)

 

Alt i alt er jeg enig i Verminator at det store problemet ikke er lagmateriellet, men at de enda ikke er samspilte. Om det er Wenger's feil? Tja, er vel ikke han som ber spillerne være unøyaktige og tulle det til for seg i de siste øyeblikkene?

Hvis det er noe som kjennetegner mesterskapslag så er det kontinuitetsbærere og rutine. Det har vi i mange sesonger manglet. Som du nevner her så syns jeg kjøpene av Arteta, Mertesacker, Podolski, Giroud og Cazorla vitner om begynnelsen på en ny epoke. Prosjekt Youth som vi kjente det er delvis skrinlagt. Allikevel har Wenger tatt med seg de beste prinsippene fra prosjektet og har forlenget kontraktene til fem britiske unge spillere for å bygge en stamme i laget. Når han da har forsøkt hente rutinerte spillere som de tidligere nevnte herrer syns jeg han viser tegn til forandring. Jeg tror Wenger jobber for å skape kontinuitetsbærere. I stedet for å erstatte stjerner med unggutter så henter han inn (på papiret?) gode erstattere.

 

Se på RvPs overgang. Han var tidlig ute og snappet opp Podolski. Han var proaktiv og forutså mest sannsynlig hvordan RvP sagaen ville ende. Giroud kom også inn For fem år siden hadde erstatteren vært Benik Afobe eller Joel Campbell. Jeg tror Wenger forandrer seg, med styrets støtte, men mange av oss er nok for sinte til å innse det.

Link to comment
Share on other sites

Prosjekt Youth som vi kjente det er delvis skrinlagt. Allikevel har Wenger tatt med seg de beste prinsippene fra prosjektet og har forlenget kontraktene til fem britiske unge spillere for å bygge en stamme i laget. Når han da har forsøkt hente rutinerte spillere som de tidligere nevnte herrer syns jeg han viser tegn til forandring. Jeg tror Wenger jobber for å skape kontinuitetsbærere. I stedet for å erstatte stjerner med unggutter så henter han inn (på papiret?) gode erstattere.

Ganske enig, Wenger har fått en stamme av gode britiske(og tilsynelatende lojale briter) som kan bli i klubben i alle fall ut sine kontraktstider, på dette tidspuktet vil flere av de sannsynligvis være store stjerner i dette laget. Det viktige nå fremover er å få frem gode forbilder for disse spillerne. Jenkinson har Sagna å lære fra og Wilshere har Arteta, spillere som Gibbs, Sczcney og Ox mangler dette og selv om de alle tre presterer ganske godt for alderen ville det nok vært enklere for dem å ha noen å lære fra foran i køen.(Regner med at Ox ville hatt godt av om vi fikk TH14 på utlån igjen)

 

Ramsey er en spiller som etter min mening bør erstattes av en rutinert kar nå og lånes ut til han luker vekk småfeilene. Diamé som Stefan nevner kunne vært en flott tilvekst, men jeg ville helst hatt en Pirlo/Makalele-type signering(Til henholdsvis Chelsea og Juve) Dette var spillere som hadde vunnet "alt" og virker som gode læremestere og samtidig hadde styrket troppen. Selvfølgelig er dette urealistiske mål pdd, men dette var spillere vi kunne fått tak i når overgangene til de overnevnte klubbene fant sted og det finnes garantert spillere med gode tidligere meritter som holder et greit nivå som kan være interesserte i å signere for en grei lønn og grei overgangssum pdd også. Det gjelder å lete seg frem til dette. Spilleren trenger ikke være et udiskutabelt førstevalg, men må være en spiller som trives i en innbytter-rolle som kan avlaste Arteta og Wilshere(en duo vi er fryktelig avhengige av akkurat nu.)

 

Av spillerne Stefan nevnte; Diamé og Ba så vet jeg ikke helt hva jeg synes. I utgangspunktet er jeg for en signering av en spiller som Diamé så lenge vi får han for under 10 millioner pund, men han har også mye slurvefeil som vi allerede har for mye av i laget. Demba Ba har en billig utkjøpsklausul, men er vel noe greier med en potensiell skade han har(Som gjorde at det var akkurat West Ham som fikk han og ikke en annen klubb). Han har uansett hatt en relativt svak sesong og selv om han scorer et par mål vil jeg tro han vil være en frustrerende fyr å ha i laget som ikke passer spillestilen, frykter at han bare vil bli en lønnspost for en spiller som knapt bidrar(På linje med Arshavin og Chamakh) Vil uansett at vi skal satse på Giroud fremfor Ba siden vi alt har Olivier i klubben.

 

 

For fem år siden hadde erstatteren vært Benik Afobe eller Joel Campbell.

Veldig godt poeng, dette er det mange som har glemt, vi har mange eksempler på slike interne opprykk i klubben som har endt bra, men Wenger har vist satningsvilje ved å hente inn kvalitetsspillere som Giroud og Podolski som erstatere for Van Persie, dette viser en forandring i overgangspolitikk.

 

 

Januarvinduet er vanskelig, skal vi ha en spiller må neste klubb ha en erstatter klar og så videre, er jo dette som presser frem syke overgangssummer som Torres til Chelsea for 50 millioner pund og Carroll for 35 millioner pund.. Derfor skriver jeg min liste over spillere jeg vil ha inn før neste sesong:

 

Mine ønsker for spillerekjøp før neste sesong:

* Ving(Trenger to dersom Theo går) - Belhanda: Wenger har uttalt at han er en fantastisk bra spiller, spørsmålet blir prisen. Mannen har fantastisk teknikk, godt overblikk og er flink til å holde på ballen. Best som offensiv midtbanespiller, opprinnelig ving og god der også.

 

* Nytt cover på venstreback - Uvisst.. Helst en ringrev som kan avlaste Gibbs og som fremdeles holder et bra nivå, vil heller ha en 32-åring som holder et lavere nivå enn Santos, men som ikke er slik en løs kanon og en som faktisk kan veilede Gibbsy litt..

 

* Rutinert reservemålvakt - Uvisst.. En uten tabbekvoten til Green, Jaaskelainen i sommer hadde nok vært den perfekte signeringen, eventuelt Friedel sommeren før.

Ny midtbanespiller, gjerne med noen kreative ferdigheter - Uvisst. En som har vunnet noe og sprer rutine og trygghet i laget.

 

* Spiss - Uvisst... - En spiss som gir oss et annet alternativ enn styrken til Giroud, enten en spiss med utsøkt teknikk eller god fart. Ønsket meg ikke Huntelaar da han blir en altfor lik spillertype som Giroud.

 

Dette er det vi trenger for å ta neste steg tror jeg, jeg ønsker ingen totalutskiftning av stallen og mest av alt ønsker jeg meg nytt stallfyll; Squillacci, Arshavin og Chamakh er stallfyll som bidrar lite, franskmannen skal ha for at han er en "model professional", noe de andre nok ikke kan påskryte seg. Poenget er å finne de bærebjelkene og støttespillerene "gullet" fra "Project Youth" kan støtte seg på.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Arda Turan er vel en av de som har utmerket seg mest på Atletico, forutenom Falcao.

 

Har iallefall en helt hinsides flott pasnings fot. Relativt god å drible.

Har dog ikke fått sett han alt for mye:/

 

Og hvis jeg ikke tar feil så kan han bekle både Venstre og høyre ving!

 

Men er vel egentlig venstre

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

En bedre frustrerende vingspiller enn de vi alt har etter min mening, men en vingspiller som har en tendens til å drible seg fast. Tidvis genial dog.

 

Langt mer produktiv enn samtlige av kantspillerene (minus Theo) vi har også for å si det slik. Min største skepsis dog er farta hans. Syntes han mangler det lille ekstra akkurat der. Kommer seg ofte forbi en spiller, men blir løpt opp igjen grunnet at han ikke akkurat er den kvikkeste..

Link to comment
Share on other sites

Verdt en sjanse imho.

 

En annen spiller forøvrig som kunne være verdt en gamble er Alexandre Pato. Meget skadeforfulgt i sin unge karriere, men gikk akkurat tilbake til Corinthians for "skarve" £10-12M.

 

Som sagt veldig skadeforfulgt, men en fantastisk spiller. Om man bare hadde klart å få han skadefri så hadde han vært en fantastisk spiller. Til tross for store fravær fra fotballen og ung alder så hadde han allikevel en meget imponerende scoringsstatistikk. 51 mål på 117 ligakamper for Milan.

 

Synd at karrieren hans har tatt en skikkelig "nosedive". Håper han kommer seg over skadeproblemene sine i Brasil for det er virkelig kjedelig å se en spiller som Pato få nærmest ødelagt karrieren sin pga. skader.

Link to comment
Share on other sites

 

Har denne spilleren latt fokuset på utenomsportslige ting gått utover talentet på fotballbanen, eller kan Wenger få han på rett kjøl igjen?

Han må først vise at han kan spille fotball på et brukbart nivå igjen. Snart 2 år med middelmådige prestasjoner og mye disiplinærproblemer

Link to comment
Share on other sites

Jatakk til Nani i Januar!

 

Man kan si mye stygt om Nani som person, men som spiller er det akkurat denne typen vi trenger framover i banen. En uforutsigbar ving som er en mester i å utfordre både gjennom midten og langs kanten på banen. Han kan utfordre på innsiden, utsiden, slå innlegg - høye og lave. Dagens Arsenallag har ingen slike spillere, mens vi tidligere hadde Pires, Overmars, Ljungberg og til en viss grad også Hleb som besatt alle disse nøkkelegenskapene for en vingspiller.

 

Er alltid skeptisk til å hente spisser fra Eredivise og Bony er intet unntak. Har sett han i aksjon, og han imponerer tidvis med sin enorme fysikk samt gode ballbehandling, men man har tidligere blitt lurt av slikt i Nederland. Forsvarsspillet der borte holder ikke mål og tempoet er fryktelig labert. Da er det mer 'safe' og sikkert like billig å gå etter Demba Ba, som vi vet kommer til å takle Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Altså: Jeg liker virkelig ikke Nani som person eller nødvendigvis som spiller, men han har talent. Hovedproblemet hans er vel holdningene hans. Virker ikke å ha den rette innstillingen til å bli en toppspiller. Han er heller ikke ung nok lenger til å skylde på alderen og når man kjøper en spiller som er 26 år gammel og koster trolig £15-20m så forventer man at den spilleren skal prestere skikkelig. Der tror jeg ikke Nani er. Fyren er fortsatt et godt stykke unna og slipper til og med ikke inn i varmen hos United til tross for at Valencia har vært rimelig elendig siden vi møtte de i ligaen.

 

Hadde han dog blitt hentet så tror jeg han kunne blitt god for oss, men jeg ser på det som totalt usannsynlig at Wenger henter portugiseren. Ligger på over £100k hos United (noe han også vil ha i sin nye klubb) og koster såpass mye at han trolig vil bli vår dyreste spiller noensinne. Klarer virkelig ikke å se for meg at Wenger punger ut såpass mye penger på en såpass anerkjent spiller som attpåtil er et godt stykke unna noe som kan kalles toppform, men Wenger har jo overrasket før. Bare akkurat ikke på dette området :P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...