Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Er det noen som har sett noe særlig til Zaha?

 

Har ikke det selv, men han virker å ha et rått potensial utfra div. youtube-videoer. Vet det er mange som kan se gode ut der, men ser ut til å ha noe veldig kraftfult og spennende over seg. Blant annet her:

 

 

I tillegg er han vel en gooner så burde ha gode kort på hånda..

Link to comment
Share on other sites

Et talent. Et meget dyrt talent.. ikke river han opp Championship heller akkurat. Nei.. jeg har virkelig ikke lyst på Zaha for den pengesummen som han kommer til å koste. Vi kan få en etablert og langt langt bedre spiller for den summen.

 

Hvis han i det hele tatt utvikler seg riktig så tipper jeg han kanskje holder et høyt nok nivå til å være fast for oss om omtrent 4-5 år. Sjansen er langt større for at han aldri blir god nok som annet enn stallfyll.

Link to comment
Share on other sites

Er jo helt sant det Piers sier, Vi har solgt stjernespillere mange mange år på rad nå.

Er bare RvP og Cesc jeg savner egentlig. Ashley Cole og til dels Flamini var også sure tap. Bortsett fra det syns jeg vi har gjort det bra på "ut-fronten".

 

Kommer kanskje til å slenge meg på denne hysteriske bølgen om vi mister Walcott og Sagna - selv om hvert fall førstnevnte er mer enn erstattelig.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Alle er erstattelige, problemet ligger jo i at vi ikke erstatter. Vi hiver bare opp et par ungutter å satser på det beste.

 

Og for den prisen til Zaha sier jeg også blankt nei, heller kjøpe isco elns da! Kjører på i la liga!

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har sett noe særlig til Zaha?

 

Har ikke det selv, men han virker å ha et rått potensial utfra div. youtube-videoer. Vet det er mange som kan se gode ut der, men ser ut til å ha noe veldig kraftfult og spennende over seg. Blant annet her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=462SSSuSiuQ

 

I tillegg er han vel en gooner så burde ha gode kort på hånda..

 

Kul spiller,minner meg om en piratkopi av Zidane. Tror dessverre han har mere selvtillit enn talent,eller hadde han hatt like bra med fart som teknikk og fintereportare kunne det begynt å ligne på noe :)

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg blir mer og mer lysten på å se Wenger "bananas" på overgangsmarkedet, hadde disse innkjøpene kommet til å gitt meg ny tro på "prosjekt Wenger": Isco fra Malaga, Ben Arfa fra Newcastle og en Diame/Tiote for å tilføre midtbanen får større duelkraft. Og sist, men ikke minst, få signert en ny kontrakt med Sagna og Walcott og bruk sistnevnte som spiss!

 

Hadde gitt mye for å se dette laget gå utpå Emirates:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diame/Tiote - Wilshere

Cazorla - Isco - Ben Arfa

Walcott

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg blir mer og mer lysten på å se Wenger "bananas" på overgangsmarkedet, hadde disse innkjøpene kommet til å gitt meg ny tro på "prosjekt Wenger": Isco fra Malaga, Ben Arfa fra Newcastle og en Diame/Tiote for å tilføre midtbanen får større duelkraft. Og sist, men ikke minst, få signert en ny kontrakt med Sagna og Walcott og bruk sistnevnte som spiss!

 

Hadde gitt mye for å se dette laget gå utpå Emirates:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diame/Tiote - Wilshere

Cazorla - Isco - Ben Arfa

Walcott

 

 

Spennende lag, men Ben Arfa blir vel vankelig å stjele fra skjærene. Du ønsker Arteta på benken?

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg blir mer og mer lysten på å se Wenger "bananas" på overgangsmarkedet, hadde disse innkjøpene kommet til å gitt meg ny tro på "prosjekt Wenger": Isco fra Malaga, Ben Arfa fra Newcastle og en Diame/Tiote for å tilføre midtbanen får større duelkraft. Og sist, men ikke minst, få signert en ny kontrakt med Sagna og Walcott og bruk sistnevnte som spiss!

 

Hadde gitt mye for å se dette laget gå utpå Emirates:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Diame/Tiote - Wilshere

Cazorla - Isco - Ben Arfa

Walcott

 

 

Ser helst Ben Arfa på høyre, men ellers er jeg enig i at det ville vært et meget spennende lag. Ønsker dog ikke Tiote. :P

 

Ben Arfa, Isco, Cazorla og Walcott ville vært herlig. Bare drømmer om bevegelsene, farten og uforutsigbarheten. Ah.. *drømme drømme*.

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg Zaha som en spiller med et veldig stort talent. Tipper at han per dags dato hadde vært en veldig frustrerende spiller, men jeg er ikke i tvil om at han kan være verdt de kronene det er snakk om. Riktignok får du bedre kvalitet per nå enn Zaha for samme sum (om det er snakk om 180mill NOK)

Link to comment
Share on other sites

 

Spennende lag, men Ben Arfa blir vel vankelig å stjele fra skjærene. Du ønsker Arteta på benken?

Om vi får inn en mer fysisk og defensivt preget midtbanespiller i Diame eller Tiote så må Arteta finne seg i benkplass, ja. Det er denne rollen han skal fylle i dagens lag, og i kampene hvor vi blir satt under hardt press med hurtige kontringer imot blir han for treg og hengende etter. Dessuten mener jeg, nå som Wilshere nærmer seg toppformen, at han blir vår dype playmaker der han i tillegg får friere tøyler offensivt siden det alltid ligger igjen en spiller bak han og demmer opp.

 

Ser helst Ben Arfa på høyre, men ellers er jeg enig i at det ville vært et meget spennende lag. Ønsker dog ikke Tiote. :P

 

Ben Arfa, Isco, Cazorla og Walcott ville vært herlig. Bare drømmer om bevegelsene, farten og uforutsigbarheten. Ah.. *drømme drømme*.

Høyre, venstre - det er ikke så farlig bare han kommer inn. ;) Når det kommer til Tiote så er han sammen med Diame den type fysisk robuste og taklingssterke spilleren vi mangler. Etter at Newcastle begynte å spille med han og Anita sammen i midten, så har han tatt et par steg videre og vist mye som Song gjorde de siste sesongene før han gikk til Barcelona. Han har tidligere sluntret mye med pasningene, hatt dårlig timing i taklinger og vært litt på etterskudd i det meste. Nå når han får konsentrere seg om bare den defensive rollen i laget mener jeg han har fått en større ro over spillet sitt, og viser faktisk et godt blikk og god pasningsfot.

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk tro på at vi henter Diame eller Tiote i januar. Diame er kanskje mest aktuell siden han har en relativt lav salgsklausul i kontrakten. Wenger har vel innrømmet at han gamblet på Diaby og den gamblingen har så langt feilet etter en lovevde seriestart. Han bør ha lært og Diame er et billig alternativ. Bare ikke konkurransen fra andre toppklubber fører han til Manure eller Chelski som vel også har litt bruk for hans kvaliteter siden de vel heller ikke har best dekning på defensive fibre i midtbaneleddet

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Ganske interessant. Walcott scorer oftere og har færre avslutninger per scoring. Han er jo også veldig mye mer effektiv når du ser på hva han får ut av x-antall touch. Tråkker ikke like mye på ballen som Nani. Noe andre tar seg av i Arsenal.

Han blir dessverre overkjørt på assist og vellykkede crossere. Kanskje det kan bli bedre nå som vi har en som Giroud som fast spiss?

 

Ville selvfølgelig beholde Walcott fremfor Nani før dette bildet, men dette viser jo at det ikke er noe å lure på en gang.

Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen mellom Walcott og Nani mangler en viktig detalj: Wage demand!!

 

Der ligger vel muligens Walcott noe under, selv om begge er over det Arsenal er villig til å betale. Tror nok linkingen av Nani til Arsenal er noe som agenten hans holder på med for å presse opp pris/lønnskrav hos andre som nok er mer aktuelle. Regner med at han går til PSG, Zenit eller en annen klubb med rike eiere i ryggen. Han er nok mest interessert i hva han får i lønn og sign-on fee.

Link to comment
Share on other sites

Nå stiller jeg meg litt tvilende til antall driblinger, hvis det å sparke ballen forbi motstander å løper etter den blir regnet som dribling så ja, men er det når man drar bort motstander med bruke av finter\dragninger tviler. De representerer forskjellige verdner hva teknikk angår.

Men om jeg vil se Nani i Arsenal drakt.......nnjaa ikke veldig entusiastisk.

Link to comment
Share on other sites

Disse Walcott-hater brillene dine begynner å bli vel mørke, Wilshere... Det er flere måter å komme til innlegg på enn 13 overstegsfinter med balletak mens man synger hesl the world.

 

Og Walcott produserer mer en Nani a det er et faktum.

 

En annen ting: Nani er 26 år, Walcitt er23. La oss sammenlikne dem om 3 år, så tar vi statistikk i alderen 22-25 år - skal vi se hvem som er best.

Link to comment
Share on other sites

At jeg har begynt å mislike Walcott er kanskje ingen hemmelighet, men som fotballspiller rater jeg han veldig høyt (skrev blant annet i sommer at han var verd over £20 millioner).

 

Jeg mener uansett at Nani er en bedre fotballspiller. Det har vært en vanskelig tid for Nani i det siste, kommet på kant med Ferguson, vært mye skadet, men i form er han kanskje den beste kantspilleren i PL.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...