Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Jeg er forsåvidt ikke uenig i at en ny spiss kan være aktuelt, men det må i såfall være en klart bedre og mer anvendelig spiss en det vi har i dag. Hvis det er snakk om en spiss àla de typene vi har i dag, så er det på ingen måte en prioritet for meg. Slik laget spiller i dag så tviler jeg på at det spiller noen rolle hvem som er på topp, vedkommende får altfor lite hjelp fra midtbaneleddet.

 

For meg er det midtbanen som må prioriteres, og med en ny sikker og god midtbane så tror jeg det vil "smitte" over på våre andre lagdeler

Jeg vil for 'n-te gang prioritere en ny spiller som skal være vårt defensive anker på midtbanen. Arteta er ingen dårlig spiller, men vi har ikke den rette makkeren for til Arteta i den lagdelen.

Med et godt defensivt anker så mener jeg at vi får en større trygghet i laget, og det vil kunne hjelpe hele laget, for pr i dag så virker alle lagdelene mer eller mindre utrygge på banen.

Cazorla imponerte meg til å begynne med, nå virker han sliten og "usikker", så jeg ser ikke bort i fra behovet for en ny spiller som kan ta ansvaret for den kreative delen på midtbanen, og Cazorla ut på siden for en Walcott som enten forsvinner eller går inn som spiss sammen med eller som backup til Giroud.

 

Den siste spilleren jeg vil ha inn (fikk ikke ønsket oppfylt i sommer) er på keeperplass, ikke nødvendigvis for å skyve ut polakk nr 1, men en erfaren målvakt som kan være en god backup og konkurrent i denne posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forsåvidt ikke uenig i at en ny spiss kan være aktuelt, men det må i såfall være en klart bedre og mer anvendelig spiss en det vi har i dag. Hvis det er snakk om en spiss àla de typene vi har i dag, så er det på ingen måte en prioritet for meg. Slik laget spiller i dag så tviler jeg på at det spiller noen rolle hvem som er på topp, vedkommende får altfor lite hjelp fra midtbaneleddet.

 

For meg er det midtbanen som må prioriteres, og med en ny sikker og god midtbane så tror jeg det vil "smitte" over på våre andre lagdeler

Jeg vil for 'n-te gang prioritere en ny spiller som skal være vårt defensive anker på midtbanen. Arteta er ingen dårlig spiller, men vi har ikke den rette makkeren for til Arteta i den lagdelen.

Med et godt defensivt anker så mener jeg at vi får en større trygghet i laget, og det vil kunne hjelpe hele laget, for pr i dag så virker alle lagdelene mer eller mindre utrygge på banen.

Cazorla imponerte meg til å begynne med, nå virker han sliten og "usikker", så jeg ser ikke bort i fra behovet for en ny spiller som kan ta ansvaret for den kreative delen på midtbanen, og Cazorla ut på siden for en Walcott som enten forsvinner eller går inn som spiss sammen med eller som backup til Giroud.

 

Den siste spilleren jeg vil ha inn (fikk ikke ønsket oppfylt i sommer) er på keeperplass, ikke nødvendigvis for å skyve ut polakk nr 1, men en erfaren målvakt som kan være en god backup og konkurrent i denne posisjonen.

Enig, det er på midtbanen vi blir totalt overkjørt nesten hver kamp, hvem enn vi møter, til og med mot tregingene på Fulham.

Link to comment
Share on other sites

For å virkelig forbedre laget så trenger vi 3 spillere av høy kvalitet: 1 sentral midtbanespiller/DM, 1 kreativ kantspiller/offensiv midtbane og 1 spiss.

 

For å gjøre oss til en reell tittelkandidat så trenger vi som følger: 1 keeper, 1 venstreback, 1 DM, 1-2 kantspillere/offensiv midtbane, 1 spiss + ny kontrakt på Walcott.

Link to comment
Share on other sites

For å gjøre oss til en reell tittelkandidat så trenger vi som følger: 1 keeper, 1 venstreback, 1 DM, 1-2 kantspillere/offensiv midtbane, 1 spiss + ny kontrakt på Walcott.

Enig i denne lista, kanskje med unntak av ny venstreback. Kunne kanskje hentet inn en annen backup for Gibbs (Cole, kanskje?). :P Selv om jeg egentlig syntes Santos holdt mål i fjor.

 

En av de som har skuffet meg mest denne sesongen har vært Arteta, han begynner dessverre å bli gammel.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Enig i denne lista, kanskje med unntak av ny venstreback. Kunne kanskje hentet inn en annen backup for Gibbs (Cole, kanskje?). :P Selv om jeg egentlig syntes Santos holdt mål i fjor.

 

En av de som har skuffet meg mest denne sesongen har vært Arteta, han begynner dessverre å bli gammel.

 

Grunnen til venstrebacken er fordi Gibbs dessverre er veldig skadeutsatt. Ser gjerne at en jevngod eller bedre spiller kommer inn for han. Emilio Izaguirre er som nevnt (en millioner ganger :P) en av de heteste navnene i mitt hode. Når det gjelder Santos så er det latterlig hvor mye dårligere han er i år enn i fjor. Han var aldri 100% safe bakover, men fremover var han vanvittig god. I år derimot får han ikke til en dritt fremover heller.

 

Nja uenig der. Syntes Arteta startet sesongen voldsomt bra, men 90 minutter i hver eneste kamp har tatt på han pluss det faktum at han i en alder av 29-30 har måttet gjøre to posisjonsendringer i løpet av to sesonger og prikken over i-en er at Wenger satset på at Abou "Alltid-skadet" Diaby skulle holde seg skadefri. Dog syntes jeg han må bevege ballen fortere enn hva han gjør pdd.

Link to comment
Share on other sites

Sneijder virker å være ute i kulden hos Inter, noen som kunne tenke seg han? Fotballspilleren Sneijder sier jeg ja takk til, mer usikker på personlighet, virker som en egosentrisk drittsekk egentlig,

som ønsker fet lønningspose. Men på sitt beste er han jo en fantastisk fotballspiller, er fortsatt bare 28 år og har en god del år igjen på banen vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Sneijder? Nei takk. Vært helt elendig i Inter de siste sesongene er ekstremt skadeplaget og en primadonna og et rasshøl av dimensjoner.

haha, vakkert sagt!

Har alltid laget bråk denne nederlenderen, synes generelt mange av nederland sine spillere oppfører seg som rasshøl!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal’s reported target release clause revealed

 

Nå er det bare spekulasjoner angående hvor mye den klausulen er på, men hvis det bare er snakk om £3.5M så mener jeg det nesten blir for tåpelig om vi ikke prøver oss.

 

Pluss: Agenten til Diame er den samme agenten som Demba Ba har. Kanskje han kan gi oss en fin pakkepris?

Link to comment
Share on other sites

Dette vil vel være helt i Wengers ånd!

 

Derfor jeg håper Wenger slår til. :D

 

Vil mye heller ha Ba enn Huntelaar for å si det slik og Diame for den prisen er for godt til å ikke slå til. Vi trenger virkelig en Diaby erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helt klart ha Huntelaar til klubben. Mer notorisk målscorer må man lete lenge etter. Spiller ingen rolle om han ikke er strålende utenfor 16 meteren, når han er en av verdens beste innenfor. Vi behøver ikke en spiss som er nede i midtbaneleddet å kokkelurer med Arteta og Wilshere. Vi må ha en spiller i boksen for å score mål. Giroud er knall i boksen, men han er ikke like lur som nederlenderen, og per i dag sliter jeg med å se hvilke andre alternativer vi har for Giroud på topp når Wenger er forelsket i å bruke både Poldi og Theo på kant.

 

Ba er vell og bra det, men han har et mesterskap han mest sannsynlig vil delta på annenhvert år midt i en sesong. Tradisjonens tro viser også at de spillerne taper seg helt når de returnerer fra mesterskaper, som jo også Ba gjorde i fjor. Ser på Ba som en mye mer ustabil spiller, en mye mer humørspiler enn det Huntelaar er. Tror heller jeg ville gått for Pappis Cisse om jeg først skulle få valgt en spiss fra Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helt klart ha Huntelaar til klubben. Mer notorisk målscorer må man lete lenge etter. Spiller ingen rolle om han ikke er strålende utenfor 16 meteren, når han er en av verdens beste innenfor.

 

Demba Ba har 100 mål på 196 klubbkamper. Huntelaar har 192 mål på 298 kamper, men i motsetning til Ba så har Huntelaar som oftest spilt for topplag. Og ellers spiller det selvfølgelig en rolle om han ikke er strålende utenfor 16 meteren! Det er en grunn til at verdens spisser som oftest er komplette og ikke bare en fox-in-the-box.

 

Demba Ba er forøvrig den som har scoret mest i Premier League etter van Persie og Rooney siden 2011 og er pdd. på delt 2. plass sammen med van Persie og Suarez i konkurranse om toppscorer tittelen i PL.

 

Vi behøver ikke en spiss som er nede i midtbaneleddet å kokkelurer med Arteta og Wilshere. Vi må ha en spiller i boksen for å score mål. Giroud er knall i boksen, men han er ikke like lur som nederlenderen, og per i dag sliter jeg med å se hvilke andre alternativer vi har for Giroud på topp når Wenger er forelsket i å bruke både Poldi og Theo på kant.

 

Demba Ba er hvertfall ikke en spiss som trekker ned og er mer interessert i å skape enn å score selv. Så det trenger du ikke å uroe deg for. Poenget er bare at han faktisk er i stand til det. Huntelaar er dessverre meget begrenset i det aspektet. Ellers har også Ba mer fart og teknikk enn Huntelaar og er et skikkelig "outlet" enten det snakk om i form av løp/spill i bakrom eller som targetman. Dette er ikke Huntelaar i nærheten av.

 

Ba er vell og bra det, men han har et mesterskap han mest sannsynlig vil delta på annenhvert år midt i en sesong. Tradisjonens tro viser også at de spillerne taper seg helt når de returnerer fra mesterskaper, som jo også Ba gjorde i fjor. Ser på Ba som en mye mer ustabil spiller, en mye mer humørspiler enn det Huntelaar er. Tror heller jeg ville gått for Pappis Cisse om jeg først skulle få valgt en spiss fra Newcastle.

 

Nå er ikke Senegal med i ACN i år og hvorvidt de er med neste år er ikke akkurat bombesikkert. Mye av grunnen til at Ba tapte seg i fjor var jo grunnet ankomsten til Pappis Cisse som gjorde at Ba måtte spille mye på venstrekanten og mindre som spiss. Altså tror jeg ikke ACN var hovedgrunnen til hans formdupp.

 

Pappis Cisse er en grei spiller han, men han er meget begrenset. God foran mål, men han er en småklubb spiller. Ba føler jeg har potensiale nok til å være en storklubbspiller.

Link to comment
Share on other sites

Denne Ludalix må være en fantasispiller. Virker som at noen har moret seg og filmet evt. funnet en video av en random. Noen som kan bekrefte at han finnes?

 

Temmelig sikker på at han bare er en "twitter/facebook-trend".

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...