Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Utifra hva jeg har fått med meg så har det vært snakk om £10-12M for han tidligere, men kan være at det er en grunn til at han ble værende i Ukraina hvis klubben ikke får et større bud enn det. Kan dog skjønne det mtp. at han er et veldig stort talent, men er på tide at han kommer seg til en større liga.

 

En spiller som ville hevet oss øyeblikkelig ville vært Cazorla sin "gamle" lagkamerat Isco, men der blir nok prislappen for høy (£16m++). Er bare 20 år, men har vært en stjerne for Malaga denne sesongen og til tross for at de mistet Rondon og Cazorla ligger de på 5 plass i La Liga. Mye grunnet Isco sin utvikling. Hadde vi kommet inn med et høyt bud i vinter på rundt 16-17 millioner pund før Isco får det nye kontraktforslaget så tror jeg han kan ende opp hos oss. Hvis vi venter for lenge så blir det garantert at han går til en toppklubb som Barcelona, Real Madrid, City eller Chelsea i sommer eller neste sommer der igjen.

 

Ellers er det alltid mulig å dytte Cazorla ut på venstrekanten og kjøpe inn en ordentlig offensiv midtbanespiller til (Isco kan forøvrig spille samtlige roller på midten som vår egen Cazorla) da Cazorla er klasse ute på kanten også, men det tviler jeg på at Wenger kommer til å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Fyren er en møkkasekk, og han har terrorisert backene våre utallige ganger. Men Nani er en spiller med ferdigheter vi mangler i dag. Meget god innleggsfot, evnen til å utfordre og dra av spillere og er meget rask både med og uten ball. I tillegg kan han spille på begge kanter. Han sliter med spilletid i møkkaklubben og jeg tviler på at han har lojalitet til Ferguson & Co. Men Ferguson er vel ikke så dum at han vil styrke oss. Hadde han bare vært en smule sympatisk...

Link to comment
Share on other sites

Nani er virkelig en av de siste spillerene jeg vil ha til å "forsterke" oss. Ja fyren har talent, men er ustabil som f. Er også ikke uten grunn til at han får såpass lite spilletid i United. Fyren presterer ikke og gidder rett og slett ikke å engasjere seg.

 

En spiller med lignende tekniske kvaliteter er drømmen, men den personligheten til Nani er det bare å holde seg unna selv om United var villige til å selge han til oss, men det tviler jeg på at de er.

Link to comment
Share on other sites

Nani er virkelig en av de siste spillerene jeg vil ha til å "forsterke" oss. Ja fyren har talent, men er ustabil som f. Er også ikke uten grunn til at han får såpass lite spilletid i United. Fyren presterer ikke og gidder rett og slett ikke å engasjere seg.

 

En spiller med lignende tekniske kvaliteter er drømmen, men den personligheten til Nani er det bare å holde seg unna selv om United var villige til å selge han til oss, men det tviler jeg på at de er.

Som jeg sa, fyren er en møkkasekk. Men ustabil? Muligens fra kamp til kamp, men han har ett snitt på 13 assists i sesongen de tre siste sesongene. Uansett så har han ferdigheter som kunne passet godt inn i laget. Tenk hva Giroud kan utrette med innleggsfoten til Nani.

Link to comment
Share on other sites

 

Som jeg sa, fyren er en møkkasekk. Men ustabil? Muligens fra kamp til kamp, men han har ett snitt på 13 assists i sesongen de tre siste sesongene. Uansett så har han ferdigheter som kunne passet godt inn i laget. Tenk hva Giroud kan utrette med innleggsfoten til Nani.

Tror ikke Nani vil låne bort beinet sitt til Giroud. Så en beintransplantasjon er nok lite sannsynlig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Når man presterer over tre sesonger med solide tall så vil jeg kalle det stabil jeg.

 

Ser nesten samtlige kamper av United og har aldri blitt noe spesielt imponert over Nani annet enn i ny og ne, men i et lag som United hvor han tilnærmet har hatt en fri rolle så forventer man at han skal ha en del målgivende og mål. Ikke dårlige stats, men han er fortsatt høyst ustabil. Som Walcott også var de forrige sesongene.

 

Potensialet er/var der, men han fyller snart 26 år og fremfor å bygge på det han begynte å forbedre seg på de siste sesongene virker det som om han bare kastet inn håndkleet og har gitt opp. Siden i våres har han rett og slett vært begredelig. Noe fansen og Ferguson også føler. Han fikk allikevel en sjanse i et par-tre kamper i starten av sesongen, men viste akkurat det samme som tidligere: Nada. Ingen vilje, ingen entusiasme og ikke noe engasjement.

 

Hva han har prestert tidligere er ikke irrelevant, men hva han presterer pdd. og hvordan han fremstår gjør at jeg ikke har lyst på han i det hele tatt og når man tar med primadonna takter, usportslig spill o.l. så tipper jeg Wenger føler det samme. Og på venstrekanten er som regel også Nani svak. Han er klart best på høyre og der beholder vi forhåpentligvis Walcott i minst et par år til..

Link to comment
Share on other sites

Wenger on transfers: 'We are looking maybe at a striker, because Gervinho goes to the African Nations Cup'

 

Og det blir garantert ingen toppspiss hvis han handler tenker jeg. Hvis Chamakh ikke blir kalt opp til ACN så tipper jeg at Wenger "makes do" med han eller i beste fall henter Henry på lån.

Link to comment
Share on other sites

Ikke spesielt lysten på Llorente da jeg føler han er veldig lik Giroud (bare med litt bedre teknikk, tregere og høyere) og selv om Huntelaar er meget god så føler jeg at vi trenger en annen spillertype. Er også veldig skeptisk til Huntelaar da han i større lag som regel ikke helt har innfridd og kommer til å kreve en høy høy lønning..

Link to comment
Share on other sites

Siden vi har Giroud som er hodesterk og nærmer seg fjorårsformen som oppspillspunkt og targetman, så vil Llorente og Huntelaar bli feil valg. Nå har Gervinho blitt omskolert til midtspiss, samtidig som Podolski kan steppe inn. Forlenger vi i tillegg kontrakten til Walcott så har vi nok alternativer på topp. Da har vi et større behov for en skikkelig kantspiller med fart og teknikk, evt. en ny offensiv midtbanespiller for så å skyve Cazorla på kant.

Link to comment
Share on other sites

Som 49 unbeaten sier, en klassisk kantspiller med drive (og gjerne en defensiv fiber)

 

Finnes det noen Marc Overmars-kopier ute i verden i dag? Noen vi kan restituere og få til å levere innlegg på innlegg i kamp etter kamp?

På lik linje som Brian Marwood og Anders Limpar var sterkt delaktige i å fore Smith og co i 88/89 og 90/91

Link to comment
Share on other sites

Finnes det noen Marc Overmars-kopier ute i verden i dag? Noen vi kan restituere og få til å levere innlegg på innlegg i kamp etter kamp?

 

Nærmeste du kommer er vell Gareth Bale. Hvertfall som jeg vet om, og den ufyselige spilleren vil jeg aldri se i Arsenaldrakt. Men ja, det er en slik spillertype vi skulle ha trengt i dagens stall, selv om Podolski også kan ha sine øyeblikk utpå kanten.

Link to comment
Share on other sites

Gareth Bale kunne jeg gjerne sett i en arsenaldrakt. Har et godt rykk og høy toppfart, enorm arbeidsmotor, genial innlegg/skuddfot og god til å variere valgene med å gå innover i banen eller ned til dødlinjen. Et bedre alternativ enn Oxlade-Chamberlain, Gervinho, Podolski og Arshavin som kantspiller. Kan i tillegg vikariere på venstrebacken hvis det skulle være nødvendig. Kommer dog til å bli meget dyr siden det er interesse fra Real Madrid, Barcelona og andre store klubber, pluss det forholdet som er mellom Tottenham og Arsenal.

Edited by 49 unbeaten
Link to comment
Share on other sites

Om vi henter inn Gareth Bale, James Rodriquez, Mario Götze eller Lewis Holtby er egentlig likegyldig så lenge Wenger ikke legger listen for innkjøp under kvaliteten på disse fire. Skal vi fortsatt ha ambisjoner om å vinne noe denne sesongen og de som kommer kan vi ikke selge spillere for så å erstatte dem med dårligere alternativer. Diaby og Arshavin er så godt som borte allerede, der førstnevnte er kronisk skadet og russeren 99 % sikkert forlater klubben i januarvinduet etter behandlingen fra Wenger å dømme. Da bør vi hente inn, slik jeg ser, det to nye vinger mens Ramsey, Wilshere og Coquelin får dekke rollen til Diaby (som uansett er utilgjengelig). Tre av de jeg nevnte kan fylle rollen som offensiv midtbanespiller like godt som en vingrolle, mens Bale vil være et klart valg på venstrevingen. Det må være lov å håpe, men kommer aldri til å skje med dette styret ved roret på skuten...

Link to comment
Share on other sites

Nani er en av de siste jeg ville sett tredd på seg Arsenal-drakten! Blir kvalm av tanken! Konoplyanka hadde vært noe,da jeg ser heller for meg Podolski som en spissmakker til Giroud

Nani har fått alt for mye av de primadonna faktene inn i hodet til at jeg ønsker han til Arsenal. Blir nok solgt til en klubb som Atletico Madrid, Benfica, AC Milan etc.

Link to comment
Share on other sites

Bale er jo den største primadonnaen, overvurdert ultradiver. Vil aldri ha ham hit.

 

Veldig, veldig enig. Vil aldri ha den mannen i Arsenaldrakt. Ufyselig type, ser alltid etter muligheter for å få motstanderen i boka.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...