Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Vil heller ha en spiller som er mer enn en reserve. Giroud har mange gode kvaliteter, men han er ingen komplett spiss. Han er sterk, smart, god i lufta og en temmelig brukbar avslutter, men det skorter på teknikk, fart og uforutsigbarhet.

 

Man trenger ikke nødvendigvis å være verdens raskeste for å være en tilnærmet komplett spiss, men en ting man trenger er veldig god teknikk og fortballforståelse. Giroud har god fotballforståelse, men teknikken hans er rett og slett ikke god nok til å gi han en x-faktor som samtlige av våre toppspisser har hatt de siste årene.

 

Derfor vil jeg helst ha inn en spiller som i tider (og utider) kan rotere med Giroud på topp i kamper hvor en stor tung midtspiss ikke er effektivt, men heller en rask, teknisk jævel av en spiss. Vet virkelig ikke hvem det skal være, men Seydou Doumbia hos CSKA så i fjor ut til å være en spiss som kunne passet veldig godt inn i den rollen. Rask, teknisk god, uforutsigbar og kan avslutte med samtlige deler av kroppen.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei si det du Sir J. Noen brukte United som et eksempel på det kollektive og at de ikke nødvendigvis har ekstreme spillere. Vel de har alltid hatt en skikkelig matchvinner i målet og en foran mål. Samtidig har de også andre spillere som er av høy klasse, men som jobber godt i et kollektiv.

 

Ellers følger Jamie Sanderson også samme tankegang som meg. At vi det kun er en spiss vi egentlig mangler nå.

 

Arsenal keep on improving but they still lack a clincal striker

Diskusjonen handler om at svaret ikke nødvendigvis er å handle inn en ny spiss. Vi har hatt spisser og midtbanespillere av ypperste klasse, uten at det har vippet trofeer i vår favør. Store stjerner tar mye plass, og spillet blir ofte sentrert rundt en spiller. Det er usunt, og det hemmer lagets utvikling. I år har vi ingen RvP eller Fabregas men vi har en stall med mange meget gode spillere. For første gang på nesten 8 år forsvarer vi oss som ett lag. Samtidig har vi også flere strenger å spille på offensivt. Jeg mener ikke at det ene og alene skyldes mangelen på en stjerne, men man kan jo begynne å tenke. Selvfølgelig er det mulig at en spiss med gode avslutningsferdigheter kan heve laget, men med de spillerne vi har akkurat nå så tror ikke jeg det er hensiktsmessig å handle mer nå. Du har jo selv spådd at Gervinho vil få en veldig bra sesong og det tror jeg og. Podolski kommer til å score mye mål. Det vil snart løsne for Giroud også.

 

Og ja, jeg bruker United som ett eksempel. I flere år på rad har stallen til United blitt slaktet her inne på forumet fordi de har mangler i både forsvaret og på midtbanen. Det de lykkes med er at de alltid klarer å kompensere for det ved å jobbe som ett kollektiv, og du vet jo selv hvordan de har sanket trofeer.

 

Forøvrig må jeg bare spørre deg og Sanderson hva som skal til for å være en topp spiss? Lukas Podolski har nå seks kamper for Arsenal og har scoret tre mål. Statistisk sett scorer han i annenhver kamp. Gervinho står også med tre mål på seks kamper denne sesongen. Er ikke det sånn tålig brukbart da?

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt noen dager igjen av lånevinduet. Jeg synes det hadde vært fint å få inn en reservekeeper. Fabianski er litt skadet og WS ute i noen uker. Heia Vito! Absolutt. Synes han har virket bra jeg. Fortjener minst 5-10 kamper på rappen, selv om det skulle komme noen tabber.

 

Jeg håper ikke Shea og Martinez skal spille for førstelaget allerede nå. Derfor trenger vi en reservekeeper. Det må da finnes mange brukbare keepere som heller vil sitte på benken til Arsenal noen måneder, istedenfor den benken han sitter på nå?

Link to comment
Share on other sites

Hvis krisen (kjenner ikke til Martinez, så om det er en krise eller ikke vil jeg ikke si) er et faktum og Mannone blir skadet er det en smal sak å få ordnet et "emergency loan" - uavhengig av overgangsvinduet. Manchester City og Sunderland gjorde vel det for et par sesonger tilbake hvis jeg husker rett?

Link to comment
Share on other sites

Hvis krisen (kjenner ikke til Martinez, så om det er en krise eller ikke vil jeg ikke si) er et faktum og Mannone blir skadet er det en smal sak å få ordnet et "emergency loan" - uavhengig av overgangsvinduet. Manchester City og Sunderland gjorde vel det for et par sesonger tilbake hvis jeg husker rett?

Tror ikke det skal være noe problem. Vi hentet jo Mad-Jens på lån for en stund tilbake uten noen dramatikk.

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt noen dager igjen av lånevinduet. Jeg synes det hadde vært fint å få inn en reservekeeper. Fabianski er litt skadet og WS ute i noen uker. Heia Vito! Absolutt. Synes han har virket bra jeg. Fortjener minst 5-10 kamper på rappen, selv om det skulle komme noen tabber.

 

Jeg håper ikke Shea og Martinez skal spille for førstelaget allerede nå. Derfor trenger vi en reservekeeper. Det må da finnes mange brukbare keepere som heller vil sitte på benken til Arsenal noen måneder, istedenfor den benken han sitter på nå?

Kan vel ta en telefon til AVB å høre om Lloris har lyst på litt spilletid? :)

Link to comment
Share on other sites

Wenger må virkelig være blind hvis han ikke ser at Mignolet vil være et godt og nødvendig kjøp for Arsenal. Han er bedre enn keeperne i klubben, og han er ganske ung.(24).

Og kan ikke fatte at han ikke valgte en annen spiss fra den franske serien når han først splash et ut masse penger. Remy hadde vært et bedre kjøp enn Giroud, som dessverre ser utrolig stiv ut!

Link to comment
Share on other sites

Ny klubb, nytt land, nye lagkamerater, ny manager. Synes Giroud får ufortjent mye bullshit, bevegelsene hans er fantastisk og kongen scora heller ikke så mye i starten. Remy er god på FIFA, men har aldri latt meg imponere noe særlig av karen IRL, synes Giroud var god i fjor og selv om jeg tror han er hentet fordi vi trenger en hodesterk spiss som en plan b.(Som mange av de samme som snakker dritt om Giroud også har kritisert Wenger for å mangle.) Viste bla mot City at han er god på å binde opp et forsvar, går på lure løp. Vinner veldig mange av hodeduellene sine. Viktig at målene kommer snart, men viktigste er at laget vinner og en spiller som Giroud lager alltid rom til andre.

 

Mignolet har jeg skrevet mine tanker om tidligere, jeg syns ikke vi bør gå for Belgias andrekeeper selv.

Link to comment
Share on other sites

Tror Petit og Vieira hadde smakt godt i dagens mannskap. De hadde jo taklet motstanderens midtbane i filler. Og vinner man midtbanekrigen er mye gjort. Har enda bilder på netthinen der Petit\Vieira vinner ballen på midtbanen og starter en kjapp kontring, 7 sekunder senere ligger ballen i målet til motstander.

Edited by joppe
Link to comment
Share on other sites

Enig. Har veldig sansen for denne karen.

 

Selvfølgelig skal man ikke avskrive Giroud, men Wenger har gjort en dårlig vurdering i å legge et så stort ansvar på vår nysignering.

Han burde vært backup til van Cuntsie. Men som følge av at han ikke helt har levert så bruker vi bl.a Gervinho. På ingen måte

en naturlig midtspiss. Ikke gunstig... Forståelig at Giroud trenger tid, problemet er bare at vi egentlig ikke har tid til å vente.

Dette er Wengers problem, ikke Giroud`s.

Link to comment
Share on other sites

Har vi hatt en notorisk målscorer som foreks Steven Fletcher har vi stått med minst 5 poeng mer så langt denne sesongen! Så en ekte måltyv hadde gjort seg..

Og er det noe denne karen er så er det akkurat det:

 

http://www.givemefootball.com/premier-league/dutch-star-striker-could-replace-walcott

Link to comment
Share on other sites

Har vi hatt en notorisk målscorer som foreks Steven Fletcher har vi stått med minst 5 poeng mer så langt denne sesongen! Så en ekte måltyv hadde gjort seg..

Ca. et målsnitt på hver tredje kamp før han ble hentet(dyrt) til Sunderland, vil ikke akkurat kalle han en notorisk måltyv. Debatten Huntelaar eller Llorente er enkel, spanjolen er god, men Huntelaar er en konge på det å finne rom. Likevel en tendens til at han bruker lang tid til å tilpasse seg i ny klubb. Det er ikke lov i Arsenal(jrfr til Giroud og til dels Gervinho som gjør feil uansett hva de gjør.)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...