Jump to content

23.01.22 Burnley (H)


Simbad

Recommended Posts

Vi ser også at det høye presset forsvinner når Ødegaard blir flyttet lenger ned i banen. Så vi trenger forsterkninger på midtbanen så Ødegaard kan fortsette å spille lenger fremme og styre presset som han har vært veldig god til å gjøre. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

44 minutes ago, Tony said:

Vi ser også at det høye presset forsvinner når Ødegaard blir flyttet lenger ned i banen. Så vi trenger forsterkninger på midtbanen så Ødegaard kan fortsette å spille lenger fremme og styre presset som han har vært veldig god til å gjøre. 

Vi trenger ikke forsterkninger på midten for at Ødegaard skal spille lenger oppe. I dag manglet vi Xhaka og Partey grunnet soning, samt Elneny grunnet AFCON. De kommer tilbake. Det holder. 
som midtspiss kunne jeg tenkt meg å prøve ut Martinelli eller Pepe. Jeg tror de har det som skal til for å spille der.  Synes ikke vi trenger noen ny spiss heller. Troppen vår er god nok for topp 4. la oss ta 4. plassen så kjøper vi spillere for å ta steget videre mot toppen. Lettere å hente spillere i sommer og definitivt lettere å hente klasse når vi er i CL. 
 

jeg stemmer for å beholde sjekkheftet i lomma dette vinduet

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Vi trenger ikke forsterkninger på midten for at Ødegaard skal spille lenger oppe. I dag manglet vi Xhaka og Partey grunnet soning, samt Elneny grunnet AFCON. De kommer tilbake. Det holder. 
som midtspiss kunne jeg tenkt meg å prøve ut Martinelli eller Pepe. Jeg tror de har det som skal til for å spille der.  Synes ikke vi trenger noen ny spiss heller. Troppen vår er god nok for topp 4. la oss ta 4. plassen så kjøper vi spillere for å ta steget videre mot toppen. Lettere å hente spillere i sommer og definitivt lettere å hente klasse når vi er i CL. 
 

jeg stemmer for å beholde sjekkheftet i lomma dette vinduet

Du er fantastisk optimist det skal du ha,  men vi trenger bedre kvalitet inn .

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sas2002 said:

Du er fantastisk optimist det skal du ha,  men vi trenger bedre kvalitet inn .

Takk. 
ja vi trenger bedre kvalitet men ikke for å komme topp 4. 

for å vinne ligaen trenger vi det - og de spillerne er tilgjengelige når CL plassen er sikret i sommervinduet. Haaland for eksempel 😏

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Takk. 
ja vi trenger bedre kvalitet men ikke for å komme topp 4. 

for å vinne ligaen trenger vi det - og de spillerne er tilgjengelige når CL plassen er sikret i sommervinduet. Haaland for eksempel 😏

Jo vi trenger bedre kvalitet inn nå hvis vi skal klare topp 4. Spurs blir bedre med Conte og Utd har større potensiale. Vipps så ender vi opp på 8 plass når sesongen er over. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, sas2002 said:

Jo vi trenger bedre kvalitet inn nå hvis vi skal klare topp 4. Spurs blir bedre med Conte og Utd har større potensiale. Vipps så ender vi opp på 8 plass når sesongen er over. 

Ja vel. Jeg tror ikke det da. Jeg er rimelig sikker på at vi klarer topp 4. 

vi får se ved sesongslutt 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

Vi trenger ikke forsterkninger på midten for at Ødegaard skal spille lenger oppe. I dag manglet vi Xhaka og Partey grunnet soning, samt Elneny grunnet AFCON. De kommer tilbake. Det holder. 
som midtspiss kunne jeg tenkt meg å prøve ut Martinelli eller Pepe. Jeg tror de har det som skal til for å spille der.  Synes ikke vi trenger noen ny spiss heller. Troppen vår er god nok for topp 4. la oss ta 4. plassen så kjøper vi spillere for å ta steget videre mot toppen. Lettere å hente spillere i sommer og definitivt lettere å hente klasse når vi er i CL. 
 

jeg stemmer for å beholde sjekkheftet i lomma dette vinduet

Pepe som midtspiss ? er du seriøs ? - han takler ikke presset i PL, det har han vist.

Link to comment
Share on other sites

I fotball er det flaks og uflaks samt dyktighet og udyktighet. Med dyktighet foran målet i dag burde vi vunnet med 3-4 mål. Ser vi på Liverpool i dag er det flaks og dyktighet. Allison hadde vel  sin livs kamp i dag, pluss at Liverpool fikk en gavepakke av dommeren som gav de straffe. De er også flinke til å utnytte sjansene sine. Flaks og dyktighet kommer med rutine. Det er det våre unge spillere kommer til å få ut av denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg er overrasket selv. Da Leno stod i mål så var planen hans alltid å måke ballen høyt i retning Pepe. Jeg var overrasket over spensten og antallet dueller han vant

Det siste året har Pepe(ifølge Fbref) vunnet 51,7% av hodeduellene sine pr 90 min. Og han er i ca 4 hodedueller pr 90 min. Det er ikke dårlig, og for å være ærlig, bedre enn jeg trodde. Men det er likevel ikke veldig bra. Jeg tror han kunne vært spennende å prøve som midtspiss i det minste, men ikke på bakgrunn av hodespillet. Heller pga farta og nærteknikken. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Om pepe vinner hodedueller i forsvar eller på utspill fra keeper kjenner jeg at bryr meg ett visst sted. Tviler sterkt på at Pepe blir spissen som redder oss ut av dette uføre man har kommet i. Pepe passer nok bedre i andre ligaer enn PL, der han blir for lett. Han har fått en god del sjanser også nå i tiden han har vært her, og ikke tatt vare på de. Men for all del, så ræva det er per nå, så la han gjerne prøve når han kommer hjem fra afrika.

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Marius- said:

Om pepe vinner hodedueller i forsvar eller på utspill fra keeper kjenner jeg at bryr meg ett visst sted. Tviler sterkt på at Pepe blir spissen som redder oss ut av dette uføre man har kommet i. Pepe passer nok bedre i andre ligaer enn PL, der han blir for lett. Han har fått en god del sjanser også nå i tiden han har vært her, og ikke tatt vare på de. Men for all del, så ræva det er per nå, så la han gjerne prøve når han kommer hjem fra afrika.

 

Jeg synes han har tatt god vare på sjansene han har fått. 
 

og det var ikke meningen at dette skulle bli en Diskusjon rundt Pepe som hodespiller. Det jeg egentlig ville frem til er at han er et bedre oppspillspunt enn Laca, bedre på små flater og bedre på avslutninger. Jeg tviler på at vi får se ham der, men skulle gjerne ha gitt ham sjansen om jeg fikk velge

Link to comment
Share on other sites

Da er vel snart våre spillere på vei til varmere strøk og trenings opphold. Vinduet er åpent en uke til. Spørsmålet er om det blir signert noen som kan utgjøre den store forskjellen. Det er stort behov for en som kan score på bestilling. Auba , Laca og Eddie gjør ikke det. Pepe som spiss . Han har ikke prøvd seg der ennå , men jeg tviler på at han får det til der. Når han ikke får til noe spesielt på sin vanlige plass , så tviler jeg på det.

Signer Vlahovic hvis han er spissen som kan løfte oss . Gjør det nå , i stedet for å gå på beite hele juni , juli og til langt ute i august før noe skjer. Få inn en spiss som kan gjøre jobben der fremme , samt en midtbane spiller av kaliber. Dette for å ha en slagferdig tropp når neste sesongs pre season  starter. Når skjedde det sist ?

Topp 4 er fortatt mulig. Andre lag har cuper og diverse og spille for . Vi har kun PL. Mye kan skje , men vi har ikke råd til å snuble mer for bunnlag. Det var ræva i går. Vi kunne ha fått 3 - 4 mål - men vi fikk ikke det hjemme mot Burnley , som sikkert rykker ned denne sesongen. Vi er litt ujevne , kan spille noen meget bra  kamper og så kommer kamper som i går. De kampene må vi nå vinne ellers så får vi problemer med Spurs , United og WHU. Til og med Wolves kan blande seg inn.

Link to comment
Share on other sites

Blir oppgitt hvis vi nå blir så desperate at vi handler han svensken (Isak) for 8-900mill. Da har vi driti så inderlig på draget her. Nå må man identifisere en skikkelig spiss, også jobbe denne inn. Vil ikke førstevalget, så jobber man inn neste. Ikke noe idioti her nå

Link to comment
Share on other sites

 

 

Henter vi ikke en spiss før 1.februar så må Arteta ta inn Auba inn i varmen igjen. Fyllesjuk eller ei. Han er vår beste målscorer. Lukter ikke akkurat flust med mål av Eddie Sonogo Nketiah og Laca fram til mai.

 

Kan gjerne hente Isac men ikke for blodpris, hent Vlahovic. Akkurat det Arteta trenger. Et fysisk monster som også er god i lufta. Arteta vil jo aldri spille seg gjennom midten. Alt skal ned på kant.

 

 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, sas2002 said:

 

 

Henter vi ikke en spiss før 1.februar så må Arteta ta inn Auba inn i varmen igjen. Fyllesjuk eller ei. Han er vår beste målscorer. Lukter ikke akkurat flust med mål av Eddie Sonogo Nketiah og Laca fram til mai.

 

Kan gjerne hente Isac men ikke for blodpris, hent Vlahovic. Akkurat det Arteta trenger. Et fysisk monster som også er god i lufta. Arteta vil jo aldri spille seg gjennom midten. Alt skal ned på kant.

 

 

I det siste avsnittet tar du nok feil. Arteta vil spille seg inn i midten men makter det foreløpig ikke. Det blir ofte kant fordi vi ikke klarer å spille oss inn gjennom midten. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

I det siste avsnittet tar du nok feil. Arteta vil spille seg inn i midten men makter det foreløpig ikke. Det blir ofte kant fordi vi ikke klarer å spille oss inn gjennom midten. 

Han ønsker jo bevist å skape overtall på sidene slik at backene kommer rundt. Saka går ofte innover og da skal Tomi eller Tierney komme i 100 bakfra. Problemet er at det er ingen i boksen når innlegget slås. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, sas2002 said:

Han ønsker jo bevist å skape overtall på sidene slik at backene kommer rundt. Saka går ofte innover og da skal Tomi eller Tierney komme i 100 bakfra. Problemet er at det er ingen i boksen når innlegget slås. 

ren synsing: 

Jeg tror plan A r sentralt, og plan B er kantene med overlap - det siste skjer oftest fordi det er lettest

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Soul said:

0-0 hjemme mot heroiske Burnley som ligger på 20.plass med kun en seier gjennom hele sesongen. De manglet to av de beste offensive spillerne i C. Wood (solgt) og M. Cornet (afcon). 

 

 

 

Velkommen til forumet. 
 

ræva kamp og ræva resultat, men ingen grunn til å krisemaksimere synes jeg

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Ben Elfen said:

Velkommen til forumet. 
 

ræva kamp og ræva resultat, men ingen grunn til å krisemaksimere synes jeg

Det var på tide å registrere seg og delta aktivt på forumet.

Sesongen kan allerede være over i løpet av de neste avgjørende ukene.

Ute av FA-cup og EFL-cup, 6.plass i ligaen med siste seier i desember - avslutter januar med flere røde kort enn mål.

Hele 21 poeng unna M.City som leder ligaen. Topp fire har blitt en konkurranse mellom fem lag som kniver mot hverandre.  Man Utd, Spurs, West Ham, Wolves og oss. Neste kamp er mot aggressive Wolves som har slått United borte, Southampton hjemme og Brentford borte i januar. 

Dersom Aubameyang ikke kommer tilbake i laget og det ikke blir gjort investeringer på midtbane og angrepet i løpet av de nestene dagene  så er det grunner for krisemaksimering. 

 

Edited by Soul
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...