Jump to content

23.01.22 Burnley (H)


Simbad

Recommended Posts

Wolves borte er vår neste kamp deretter Brentford hjemme. Så er det Watford borte , Leicester  hjemme og Villa borte. Hvor mange poeng tar vi i disse kampene ? Ingen kamper er enkle lenger , vi sliter med å score . Vår berømte spiss Auba er på vei ut. Da skal Laca og Eddie ta spiss rollen. Redd vi ikke får 15 poeng på de første 5 kampene .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

47 minutes ago, Soul said:

Det var på tide å registrere seg og delta aktivt på forumet.

Sesongen kan allerede være over i løpet av de neste avgjørende ukene.

Ute av FA-cup og EFL-cup, 6.plass i ligaen med siste seier i desember - avslutter januar med flere røde kort enn mål.

Hele 21 poeng unna M.City som leder ligaen. Topp fire har blitt en konkurranse mellom fem lag som kniver mot hverandre.  Man Utd, Spurs, West Ham, Wolves og oss. Neste kamp er mot aggressive Wolves som har slått United borte, Southampton hjemme og Brentford borte i januar. 

Dersom Aubameyang ikke kommer tilbake i laget og det ikke blir gjort investeringer på midtbane og angrepet i løpet av de nestene dagene  så er det grunner for krisemaksimering. 

 

Grunn for krisemaksimering? Trodde du at vi kom til å være med i kampen om topp 4 før sesongen? Helt ærlig, hva var forventningene dine før sesongen startet? 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Simbad said:

Grunn for krisemaksimering? Trodde du at vi kom til å være med i kampen om topp 4 før sesongen? Helt ærlig, hva var forventningene dine før sesongen startet? 

Absolutt.

Vi ryddet i stallen og kvittet oss med spillere som Willian, D. Luiz, Mustafi, Ozil og Sokratis som ikke lengre del av den nye troppen. Vi var mest aktive i sommerens overgangsvindu med seks nye signinger som skulle forsterke oss og konkurrere i kampen om topp fire. Ingen europeisk fotball som betydde færre kamper denne sesongen.

Ja, jeg hadde forventinger om topp fire denne sesongen og muligens FA-cup eller EFL-cup trofe. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Soul said:

Absolutt.

Vi ryddet i stallen og kvittet oss med spillere som Willian, D. Luiz, Mustafi, Ozil og Sokratis som ikke lengre del av den nye troppen. Vi var mest aktive i sommerens overgangsvindu med seks nye signinger som skulle forsterke oss og konkurrere i kampen om topp fire. Ingen europeisk fotball som betydde færre kamper denne sesongen.

Ja, jeg hadde forventinger om topp fire denne sesongen og muligens FA-cup eller EFL-cup trofe. 

 

 

 

 

Ok, ut ifra de forventningene kan jeg skjønne at du mener det. Jeg vil dog si at med tanke på hvor ungt laget vårt er, og med mange nye spillere(spesielt defensivt), høres forventningene litt urealistiske ut. Men, vi er fortsatt med i kampen om topp 4. Og hvis vi klarer å få sesongen på rett kjøl igjen(noe å få begge førstevalgene på midten tilbake fra suspensjon kan være med på å hjelpe), kan vi være med å kjempe hele veien.

Jeg er fortsatt redd for at vi havner utenfor, men hvis vi klarer å henge med mot slutten, kan alt skje. Verken Tottene, Manure eller WHam er spesielt mye mer stabile enn oss. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Simbad said:

Ok, ut ifra de forventningene kan jeg skjønne at du mener det. Jeg vil dog si at med tanke på hvor ungt laget vårt er, og med mange nye spillere(spesielt defensivt), høres forventningene litt urealistiske ut. Men, vi er fortsatt med i kampen om topp 4. Og hvis vi klarer å få sesongen på rett kjøl igjen(noe å få begge førstevalgene på midten tilbake fra suspensjon kan være med på å hjelpe), kan vi være med å kjempe hele veien.

Jeg er fortsatt redd for at vi havner utenfor, men hvis vi klarer å henge med mot slutten, kan alt skje. Verken Tottene, Manure eller WHam er spesielt mye mer stabile enn oss. 

Absolutt!

Med 17 kamper igjen å spille og klarer vi å oppnå mer balanse i laget og færre suspensjoner og covid-19 hendelser håper jeg vi kan snu de neste ukene. 

Edited by Soul
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Soul said:

Absolutt!

Med 17 kamper igjen og vi har tatt unna de majoriteten av de tøffeste kampene med andre halvdel av sesongen har så vidt begynt... er jeg fortsatt optimistisk!

Vi får se hvordan det går i fortsettelsen. Før jul hadde vi perioder hvor vi scoret ganske mye mål , men nå er det brems. Vi er preget av div problemer som dette smitte helvete , problemer med vår lag kaptein , spillere som er avgitt til Afrika mesterskapet. Ting vil gå seg til igjen , men Auba tror jeg forsvinner. Vi får se om de kan få sving på sakene igjen. Det er fortsatt mulig å nå topp 4 , men da må vi prestere fremover.

Simbad nevner forskjellige faktorer over her som kan bli avgjørende - og det kan tippe i vår favør. Skulle så gjerne ha hatt en spiller eller to inn som kan bli helt avgjørende for oss. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Vi får se hvordan det går i fortsettelsen. Før jul hadde vi perioder hvor vi scoret ganske mye mål , men nå er det brems. Vi er preget av div problemer som dette smitte helvete , problemer med vår lag kaptein , spillere som er avgitt til Afrika mesterskapet. Ting vil gå seg til igjen , men Auba tror jeg forsvinner. Vi får se om de kan få sving på sakene igjen. Det er fortsatt mulig å nå topp 4 , men da må vi prestere fremover.

Simbad nevner forskjellige faktorer over her som kan bli avgjørende - og det kan tippe i vår favør. Skulle så gjerne ha hatt en spiller eller to inn som kan bli helt avgjørende for oss. 

Spørsmålet for meg er hva slags spiller(som vi realistisk kan få tak i) kan hjelpe klubben på kort sikt. Til sommeren bør vi konsentrere oss om spillere som kan hjelpe og forbedre laget på lenger sikt. Nå i januar kan det være at lån av feks Jovic og Melo kan være løsningen. Men det er også en risiko ved det. Feks kan man se til et par lånespillere i fortiden(D. Suarez, Ceballos), men vi har også hatt relativ suksess med feks MØ8 i fjor.

Problemet med å hente slike spillere kan være å unngå 'kjøpsklausulen' mange klubber ønsker for å slippe slike spillere på lån. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Spørsmålet for meg er hva slags spiller(som vi realistisk kan få tak i) kan hjelpe klubben på kort sikt. Til sommeren bør vi konsentrere oss om spillere som kan hjelpe og forbedre laget på lenger sikt. Nå i januar kan det være at lån av feks Jovic og Melo kan være løsningen. Men det er også en risiko ved det. Feks kan man se til et par lånespillere i fortiden(D. Suarez, Ceballos), men vi har også hatt relativ suksess med feks MØ8 i fjor.

Problemet med å hente slike spillere kan være å unngå 'kjøpsklausulen' mange klubber ønsker for å slippe slike spillere på lån. 

Vi kan vel konkludere med at Auba har kun kort tid igjen i Arsenal. Vi trenger spissen som kan gi oss mål. Mannen mange ville ha går vel fra Fiorentina til Juventus. Jeg har ikke peiling på om Arsenal ga gass og gjorde det de kunne for å lokke ham til London. Mulig han ikke ville til PL i det hele tatt. Håper de gjorde det som var mulig i allefall. 

Enten så må vi nå låne på kort sikt som du sier Simbad , eller så må Arteta gjøre noe nytt. I en eller annen tråd her inne skrev noen i kveld at vi får prøve Marinelli / Pepe på topp. En ting er jeg temmelig sikker på - de vil ikke være noe dårligere en Laca og Eddie for de er helt ute av det for tiden.

Noe må skje ellers så kan vi tape mye terreng til de andre.

Det har skjedd mye positivt denne sesongen , det knirker her og der , men det er fremgang. Gledelig er det at vi har blitt kvitt  mye daukjøtt. Mest gledelig er at det er veldig mange unge spillere som bidrar og som vi kan få glede av i lang tid fremover.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Soul said:

 

Dersom Aubameyang ikke kommer tilbake i laget og det ikke blir gjort investeringer på midtbane og angrepet i løpet av de nestene dagene  så er det grunner for krisemaksimering. 

 

Det er grunn til krisemaksimering hvis vi ikke begynner å vinne kamper, ikke om vi kjøper eller selger noen spillere. De vi har, er gode nok til å kjempe om seieren mot de aller fleste lag. 

Vi spilte glitrende for kort tid siden uten Auba og med den stallen vi må har. Det kan vi så absolutt klare igjen, selv uten nye spillere. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Det er grunn til krisemaksimering hvis vi ikke begynner å vinne kamper, ikke om vi kjøper eller selger noen spillere. De vi har, er gode nok til å kjempe om seieren mot de aller fleste lag. 

Vi spilte glitrende for kort tid siden uten Auba og med den stallen vi må har. Det kan vi så absolutt klare igjen, selv uten nye spillere. 

Jeg forstår godt. 

Med Afcon, covid-19 utbrudd og suspensjoner har vi blitt svekket denne måneden. Den gode nyheten er det winterbreak i PL - og vi går mot februar med flere spillere som er restituerte og tilgjengelige igjen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...