Jump to content

22.10.21 Aston Villa (H)


Simbad

Recommended Posts

31 minutes ago, Marius- said:

Ja det er mer organisering i presset. Og de utfører. Problemet er fremdeles manglende rød tråd i angrepene. Det er for tilfeldig ennå. 

Ja nettopp, hadde plenty av overgangsmuligheter i 2dre som ble skuslet bort pga dette.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En fantastisk start på helgen i går kveld. Dette var forestillingen jeg har ventet på . Sesong beste så langt - vi hadde en knall god første omgang mot Spurs. I går var vi jævlig gode i 80 minutter. Mange gode prestasjoner , intensitet , energi i laget , hurtige pasninger fremover. Hvorfor kunne vi ikke levere samme prestasjon mandag ? 

Jeg skulle så gjerne vist hvorfor prestasjonene er så jævlig varierende. Det var så mange som stod frem i går og med hurtig spill og innsats så blir det 3 poeng. Spiller vi sånn fremover så skremmer vi livskitten ut av motstanderne.

Vi misset noen avgjørende pasninger her og der , vinne ikke alle dueller , men når de gyver fremover , hurtige pasninger , så blir det resultater ut av det. Da blir ikke småfeilene her og der det vi husker , vi husker alle de positive  elementene fra kampen. De vi har savnet lenge. I går funket det veldig godt og det må Arteta bygge videre på. Laca og Auba funket godt , Lokonga hadde en bra kamp , Tavares har plassert Tierney på benken , ESR var vel MOTM for oss. Ikke fall tilbake til gamle synder nå med håndbrekket på og tusenvis av pasninger på tvers og bakover. I går så vi spill og innsats som gir topp 4 plass mulig.

Link to comment
Share on other sites

At vi klarte å holde intensiteten oppe i storparten av kampen er det viktigste jeg tar ut av kampen. Laca har vel ikke startet noen kamper denne sesongen, så naturlig at han fadet litt ut underveis. Veldig bra kamp av ham.

Tierney har også fått noe å tenke på nå. Jeg antar han får plassen sin tilbake når han er skadefri, men da må han være på tærne fra start.

Fremover i PL i november har vi Leicester B, Watford H, Pool B og Newcastle. Et sted mellom 4-9 poeng her blir det nok.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners68 said:

En fantastisk start på helgen i går kveld. Dette var forestillingen jeg har ventet på . Sesong beste så langt - vi hadde en knall god første omgang mot Spurs. I går var vi jævlig gode i 80 minutter. Mange gode prestasjoner , intensitet , energi i laget , hurtige pasninger fremover. Hvorfor kunne vi ikke levere samme prestasjon mandag ? 

Jeg skulle så gjerne vist hvorfor prestasjonene er så jævlig varierende. Det var så mange som stod frem i går og med hurtig spill og innsats så blir det 3 poeng. Spiller vi sånn fremover så skremmer vi livskitten ut av motstanderne.

Vi misset noen avgjørende pasninger her og der , vinne ikke alle dueller , men når de gyver fremover , hurtige pasninger , så blir det resultater ut av det. Da blir ikke småfeilene her og der det vi husker , vi husker alle de positive  elementene fra kampen. De vi har savnet lenge. I går funket det veldig godt og det må Arteta bygge videre på. Laca og Auba funket godt , Lokonga hadde en bra kamp , Tavares har plassert Tierney på benken , ESR var vel MOTM for oss. Ikke fall tilbake til gamle synder nå med håndbrekket på og tusenvis av pasninger på tvers og bakover. I går så vi spill og innsats som gir topp 4 plass mulig.

Helt enig, skulle bare mangle at Arteta & Co så det som alle her på forumet kunne se i CP kampen - at uten innsats og press kommer en ingen vei. 

Klarte de ikke å se det, fatter jeg ikke hvordan de kan være fotballtrenere. Så nå er det bare å peise på videre med samme innstillingen. Tror veien tilbake kan bli lang for Pepe, Tierny og Ødegård.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Ray1955 said:

Helt enig, skulle bare mangle at Arteta & Co så det som alle her på forumet kunne se i CP kampen - at uten innsats og press kommer en ingen vei. 

Klarte de ikke å se det, fatter jeg ikke hvordan de kan være fotballtrenere. Så nå er det bare å peise på videre med samme innstillingen. Tror veien tilbake kan bli lang for Pepe, Tierny og Ødegård.

Jeg håper veien blir lang for de som sitter på benk. Hvis Arteta  holder seg til å bruke de som presterer så kan veien tilbake i laget bli lang for enkelte. Så jeg håper prestasjonen som i går kommer på løpende bånd nå 🙂  Så er det muligens sånn at Arteta av og til må hvile noen også. Tavares presterte meget bra i går og det betyr spill fra start i neste kamp. Tierney må vente. Leno er også parkert på benk . Er vel mulig at Arteta bruker han i ligacupen tirsdag. Ikke vet jeg 🙂 

Hvis jeg skal lete med lys og lykter for å finne noe å sette fingeren på i går så må det kanskje være at Martinelli kunne ha byttet med Auba litt tidligere. Han så jævlig stiv ut når han gikk av. Krampen satt godt i 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Måtte vente til i dag med å se kampen. Resultatet visste jeg og da kan man se kampen på en litt annen måte..

Positivt: de som kommer inn presterer bedre enn de som måtte vike. Laca er enorm i duellspillet og skaper kaos ved å være så tøff og aggressiv som han er. 
Tavares uryddig, men morsom. Veldig løpskapasitet, aldri sett en arsenalspiller med så mange sprinter noen gang. Håper noen har data på dette?

Presset var langt bedre enn tidligere. Flere beveger seg samtidig og dermed blir det mindre løping totalt sett selv om det ser ut som man løper mer. Da orker de å holde trykket mye lengre enn tidligere.

Negativt: 1/4 av setene tomme på en PL kamp. Kan ikke huske å ha sett dette på en arena tidligere. 
Partey svinger fra det beste til det helt middelmådige med noen minutters mellomrom. Hvordan er det mulig å være så varierende? 
 

Totalt sett en veldig god kamp mot et Villa som rett og slett ble spilt dårlige og løpt i senk.

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, RP7 said:

 

Negativt: 1/4 av setene tomme på en PL kamp. Kan ikke huske å ha sett dette på en arena tidligere. 

 

Ikke noe nytt, Arsenal derimot offisielt fyrer på med offisielle fulle hus og utsolgt hver gang, selv om det ikke er tilfelle. Har vært slik lenge dessverre, er vel kun NLD som snart faktisk er utsolgt 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...