Jump to content

01.08.21 Chelsea (H) The Mind Series


Simbad

Recommended Posts

1 minute ago, elx said:

Leno har vært horribel også i dag. Hva i alle dager er det vi holder på med. Vi gir dem sjanser på sjanser...

Pre season handler vel om å øve på samme feilene som vi gjorde ifjor. 

Ser bare samme prosedyrer og samme ulla som ifor

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Et par av de jeg hadde avskrevet har vært ganske bra i dag.

 

Willock og Eddie er disse to.. De vil jeg gi en sjanse til.

Er overbevist om at Kolasinac, Elneny og Bellerin er ferdig i klubben(Burde iallefall) 

 

I mine øyner så var dette en 2-2 kamp.

Willock sin var jo obviously inne.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, elx said:

Leno har vært horribel også i dag. Hva i alle dager er det vi holder på med. Vi gir dem sjanser på sjanser...

Sikker på at Leno ikke hadde gjort feila bak der hadde han hatt spillere han var trygg på.

Link to comment
Share on other sites

Det positive:

  • Partey før skaden var helt fantastisk. Ser ut til å endelig ha funnet formen siden overgangen fra Atletico.
  • Smith-Rowe fortsetter der han slapp. Skaper masse sjanser, fine tekniske detaljer og jobber knallhardt. Uflaks som også ikke går av banen med et mål i dag etter at skuddet hans traff stolpen.
  • Pepe viser glimt av magi. Scorer ikke i dag, men setter opp masse fine sjanser på tross av vanskelige arbeidsvilkår
  • Nketiah ser ut til å ha tatt store steg over sommeren. Er utrolig frisk og virker raskere, sterkere og som om ballen sitter bedre i beina
  • Willock og Lokonga hadde gode innhopp og særlig førstnevnte burde være en spiller som fortjener tillit kommende sesong

Det negative:

  • Partey måtte gå av banen med skade etter en drøy halvtime.
  • Aubameyang er vaksinert mot å score og bidrar ikke mye ellers
  • Lacazette virker å ha mistet beina på dette nivået
  • Midtbanen vår uten Partey er ikke mye å skryte av
  • Bellerin, Holding, Mari, Leno og Elneny er regelrett svake i prestasjonene sine. Xhaka scorer et mål og gjør en del fint, men er også ikke mange millimeterne unna å gi Chelsea et mål.

Dessverre så virker det som om det samme som skjedde i fjor. Vi har en midtbane som ikke fungerer, et spisspar som ikke fungerer og en bakre femmer som ikke klarer å slutte å gjøre defensive tabber gang på gang.

Dette blir en LANG sesong!

Link to comment
Share on other sites

Det var flere av våre yngre som viste seg positivt frem i dag. Pepe bidro positivt til tider. Våre ny signeringer tror jeg også er bra spillere. 

Men , i forsvaret må det skje noe. Vi har folk i bakre rekker som garantert vil sørge for at tilårskomne som meg vil dø foran flimrekassa. Det er feil på feil , elementære feil , feilplasseringer etc etc. De lærer ALDRI. Ikke blir vi kvitt de. Ikke klarer de å legge fra seg tabbene. 

Dette små spillet bakerst med Leno og de andre vil koste oss jævlig mange poeng hvis ikke dette stoppes nå. Vi kan ikke holde på med noe bak der vi ikke har gode nok spillere til. 

Link to comment
Share on other sites

Bellerin, Xhaka, Elneny, Kolasinac og Holding er spillere som ALLTID vil bidra med store tabber/personlige feil. Deretter har vi spillere som Mari, Cedric og Chambers som kanskje ikke gjør like mye tabber men som samtidig plutselig kan mistet konsentrasjonen sin fullstendig.

I første rekke så burde i mine øyne samtlige av de som ble nevnt først bli solgt/dumpet. Det er bare mentaliteten her som smitter over til hele laget. En gjeng med tapere som aldri lærer og som aldri tar steget videre. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Gunners68 said:

Det var flere av våre yngre som viste seg positivt frem i dag. Pepe bidro positivt til tider. Våre ny signeringer tror jeg også er bra spillere. 

Men , i forsvaret må det skje noe. Vi har folk i bakre rekker som garantert vil sørge for at tilårskomne som meg vil dø foran flimrekassa. Det er feil på feil , elementære feil , feilplasseringer etc etc. De lærer ALDRI. Ikke blir vi kvitt de. Ikke klarer de å legge fra seg tabbene. 

Dette små spillet bakerst med Leno og de andre vil koste oss jævlig mange poeng hvis ikke dette stoppes nå. Vi kan ikke holde på med noe bak der vi ikke har gode nok spillere til. 

LANG SESONG!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tony said:

Synes White imponerte selv om han hadde flere klovner rundt seg. Ser at han er trygg med ballen i beina og har oversikten på hva som skjer rundt seg. Leser spiller godt.

Vi måtte betale bra for å få White , men håper han viser seg verd pengene. Så bra ut i sin debut i dag.  

Link to comment
Share on other sites

Det må skje noe i overgangs vinduet nå. Arteta må skjelve med tanke på hva klovnene bakerst vil koste ham utover sesongen. Sist sesong ble Arteta reddet av at det ikke var publikum på kampene. Nå kreves det resultater og Arteta / Edu må få inn folk med hår på brystkassen. De som sørger for at motstanderne ikke slipper lett til eller som serverer den ene gave pakken etter den andre.

Det var positive ting på banen i dag også , men det defensive ødelegger for oss - igjen.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Gunners68 said:

Det må skje noe i overgangs vinduet nå. Arteta må skjelve med tanke på hva klovnene bakerst vil koste ham utover sesongen. Sist sesong ble Arteta reddet av at det ikke var publikum på kampene. Nå kreves det resultater og Arteta / Edu må få inn folk med hår på brystkassen. De som sørger for at motstanderne ikke slipper lett til eller som serverer den ene gave pakken etter den andre.

Det var positive ting på banen i dag også , men det defensive ødelegger for oss - igjen.

Arteta har arvet en gjeng med "duds". Han har fått kjøpt noen spillere (Mari, Cedric, Willian, Gabriel, Partey, White, Tavares, Lokonga) som er her fordi han ønsket de. Han har driti seg ut med kjøpene av Willian og Cedric hvorav den første var for å spille et par år før Smith-Rowe/Saka ble klar. Cedric ble hentet fordi vi manglet cover på venstre og høyreback.

Bortsett fra det har han arvet spillere som Bellerin, Holding, Kolasinac, Chambers, Torreira, Elneny, Xhaka, Lacazette, og Aubameyang som tydeligvis ikke holder det nivået eller har den mentaliteten som kreves i klubben.

Arteta ønsker nok at vi skal kvitte oss med mange spillere (særlig utifra hva ryktene hinter til), men når de før han har gitt spillerne såpass høye lønninger eller kjøpt spillere for såpass mye penger at det ikke er "bare bare" å kvitte seg med de så får han en vanskelig jobb. Likeså med Edu.

Det vi har slitt med i mange mange år er nettopp det at vi har hatt middelmådige spillere i klubben som tjener en halv formue. Dette har vedvart hele veien frem til nå. Dessverre er dette noe som kommer til å ta mer enn et par sesonger å fikse. Vi har jo allerede sett at det har blitt gjort tiltak for å kvitte seg med slike spillere (Özil og Mustafi) fordi de ikke har noen markedsverdi lenger og ikke har noe i klubben å gjøre. Forhåpentligvis kan vi kvitte oss med noen flere spillere på denne måten hvis vi absolutt ikke kan bli kvitt de, men for klubben sin del så lønner det seg selvfølgelig å selge de for en liten slump og bli kvitt de høye lønnsutgiftene.

Som sagt: Sesongen her blir lang.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Stefanb said:

Arteta har arvet en gjeng med "duds". Han har fått kjøpt noen spillere (Mari, Cedric, Willian, Gabriel, Partey, White, Tavares, Lokonga) som er her fordi han ønsket de. Han har driti seg ut med kjøpene av Willian og Cedric hvorav den første var for å spille et par år før Smith-Rowe/Saka ble klar. Cedric ble hentet fordi vi manglet cover på venstre og høyreback.

Bortsett fra det har han arvet spillere som Bellerin, Holding, Kolasinac, Chambers, Torreira, Elneny, Xhaka, Lacazette, og Aubameyang som tydeligvis ikke holder det nivået eller har den mentaliteten som kreves i klubben.

Arteta ønsker nok at vi skal kvitte oss med mange spillere (særlig utifra hva ryktene hinter til), men når de før han har gitt spillerne såpass høye lønninger eller kjøpt spillere for såpass mye penger at det ikke er "bare bare" å kvitte seg med de så får han en vanskelig jobb. Likeså med Edu.

Det vi har slitt med i mange mange år er nettopp det at vi har hatt middelmådige spillere i klubben som tjener en halv formue. Dette har vedvart hele veien frem til nå. Dessverre er dette noe som kommer til å ta mer enn et par sesonger å fikse. Vi har jo allerede sett at det har blitt gjort tiltak for å kvitte seg med slike spillere (Özil og Mustafi) fordi de ikke har noen markedsverdi lenger og ikke har noe i klubben å gjøre. Forhåpentligvis kan vi kvitte oss med noen flere spillere på denne måten hvis vi absolutt ikke kan bli kvitt de, men for klubben sin del så lønner det seg selvfølgelig å selge de for en liten slump og bli kvitt de høye lønnsutgiftene.

Som sagt: Sesongen her blir lang.

Enig med det meste her. Men opprydningen er i gang, det er veldig positivt. At det fortsatt er en lang vei å gå, det er åpenbart, men det er i gang. Og jeg ser en klar plan bak det Arteta/Edu holder på med. Så vil de trenge tid og støtte av styret. 

Rom ble ikke bygd på en dag. Det vi ser av endringer nå, er et tegn på at vi tenker langsiktig.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sas2002 said:

Xhaxa og Elneny starter nok mot Brentford. Lukter 1 poeng på de 3 første matchene og Arteta får kjørt seg allerede da.

Med din vinkling på alle innlegg så virker det som om dette er nettopp noe du ønsker

Link to comment
Share on other sites

Jeg så bare deler av førsteomgangen og syns vi spilte bra, bedre enn Chelsea. Partey så veldig bra ut og skaden hans kom på et maksimalt ubeleilig tidspunkt. 

Jeg leser at mange at veldig misfornøyde av de som skriver her. Jeg leser engelske aviser som også skriver at vi spilte godt, så jeg skjønner ikke den enorme frustrasjonen. 

Vi tapte en treningskamp mot regjerende CL-mester Chelsea med ett mål, i en kamp hvor vi spilte godt og ble snytt for et par straffer. Det kan da ikke være så utrolig elendig? 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Tapapa said:

Jeg så bare deler av førsteomgangen og syns vi spilte bra, bedre enn Chelsea. Partey så veldig bra ut og skaden hans kom på et maksimalt ubeleilig tidspunkt. 

Jeg leser at mange at veldig misfornøyde av de som skriver her. Jeg leser engelske aviser som også skriver at vi spilte godt, så jeg skjønner ikke den enorme frustrasjonen. 

Vi tapte en treningskamp mot regjerende CL-mester Chelsea med ett mål, i en kamp hvor vi spilte godt og ble snytt for et par straffer. Det kan da ikke være så utrolig elendig? 

Det er helt rett at det så veldig bra ut i 1 omgang. 2 omgang ble ikke det samme fra oss. Chelsea tok over og vi begynte å gjøre feil. Bellerin var et minutt på banen og det var nok til å forære en gavepakke til Chelsea. problemer i forsvaret med å spille oss ut. Samme problemene som sist sesong.

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Tapapa said:

Skuddet til Willock var soleklart inne. Tabben til Bellerin skjer neppe igjen. 

Dette er ikke så gærli.

Tabben til Elneny, målet til Chelsea, sjansen til Werner, sjansen til Ziyech, tabben til Xhaka og det siste målet til Chelsea vitner om et forsvar som ikke henger på greip.

Det er faktisk ganske ille akkurat det der. Nivået forsvaret lå på i de situasjonene var mer 4. divisjon enn Premier League.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...