Jump to content

01.08.21 Chelsea (H) The Mind Series


Simbad

Recommended Posts

8 minutes ago, Stefanb said:

Tabben til Elneny, målet til Chelsea, sjansen til Werner, sjansen til Ziyech, tabben til Xhaka og det siste målet til Chelsea vitner om et forsvar som ikke henger på greip.

Det er faktisk ganske ille akkurat det der. Nivået forsvaret lå på i de situasjonene var mer 4. divisjon enn Premier League.

You're to harsh, my friend. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det mest gledelige i går, var som en annen nevnte over her , at det var brukbart med folk på kampen. Ellers så minnet spillets gang om de fleste kampene sist sesong.  Tabber som ødelegger , store sjanser som vi ikke klarer å score på , dommer avgjørelser i mot. 1 omgang absolutt godkjent , men 2 omgang følger vi ikke opp med det samme spillet. 

 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Gunners68 said:

Det mest gledelige i går, var som en annen nevnte over her , at det var brukbart med folk på kampen. Ellers så minnet spillets gang om de fleste kampene sist sesong.  Tabber som ødelegger , store sjanser som vi ikke klarer å score på , dommer avgjørelser i mot. 1 omgang absolutt godkjent , men 2 omgang følger vi ikke opp med det samme spillet. 

 

Nå fikk jeg ikke sett annen omgang, men jeg har sett høydepunktene. Dessverre var det en del deja vu der. Men, spillet ble dårligere etter at veldig mange ble byttet samtidig. Det skjer ikke i løpet av sesongen. 

Du kan si at vi ikke setter våre sjanser. Vi misset da ikke så veldig mange og Willock satte faktisk sin. Med VAR så hadde den sannsynligvis blitt godkjent. Vi hadde sannsynligvis fått minst et straffespark også.

Om dommerne dømmer med eller mot oss, får vi neppe gjort noe med.

I motsetning til flere her, så er jeg veldig optimistisk. Det jeg ikke liker, er at Auba plasseres på kanten. Jeg mener at han skal spille på topp, ellers kan han like gjerne benkes.

Til sist vil jeg si at jeg håper vi får kjøpt og solgt det vi skal snarest. Stallen vår er alt for stor, særlig med tanke på at vi ikke spiller i Europa i år. Den bør slankes snarest.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Det mest gledelige i går, var som en annen nevnte over her , at det var brukbart med folk på kampen. Ellers så minnet spillets gang om de fleste kampene sist sesong.  Tabber som ødelegger , store sjanser som vi ikke klarer å score på , dommer avgjørelser i mot. 1 omgang absolutt godkjent , men 2 omgang følger vi ikke opp med det samme spillet. 

 

Det er ingen forbedringer i det defensive arbeidet. Trur ikke Arteta kan lastes så mye her uansett. Holding, Bellerin, Elneny og Chambers evner bare ikke. Står ikke på innsatsen. White og Mari/Gabriel er nok stopperparet denne sesongen. Høyreback ? Og Tierney.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Xhaka blir hyllet i diverse medier for en bra kamp og fordi han putta en goal. Målet han putta var i duell med Drinkwater som vel ikke har spilt en kamp på 2 år. Det eneste drinkwater har gjort de siste årene er vel å vinne en slåsskamp på en pub.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Nå fikk jeg ikke sett annen omgang, men jeg har sett høydepunktene. Dessverre var det en del deja vu der. Men, spillet ble dårligere etter at veldig mange ble byttet samtidig. Det skjer ikke i løpet av sesongen. 

Du kan si at vi ikke setter våre sjanser. Vi misset da ikke så veldig mange og Willock satte faktisk sin. Med VAR så hadde den sannsynligvis blitt godkjent. Vi hadde sannsynligvis fått minst et straffespark også.

Om dommerne dømmer med eller mot oss, får vi neppe gjort noe med.

I motsetning til flere her, så er jeg veldig optimistisk. Det jeg ikke liker, er at Auba plasseres på kanten. Jeg mener at han skal spille på topp, ellers kan han like gjerne benkes.

Til sist vil jeg si at jeg håper vi får kjøpt og solgt det vi skal snarest. Stallen vår er alt for stor, særlig med tanke på at vi ikke spiller i Europa i år. Den bør slankes snarest.

Skuddet til Willock  var klart innenfor. Alle så det unntatt dommeren og linjemann. I en PL kamp hadde uret til dommeren tuta og ult. Trenger ikke VAR på sånne soleklare situasjoner. VAR brukes vel faktisk ikke til sånne situasjoner , da det er eget målfotosystem.

Jeg er ikke veldig optimistisk , men ser 2 ny signeringer som kan ha noe på gang , White og Tavares . Lokonga får vi vente og se hva han kan bidra med. 

Auba blir på kant . Arteta evner ikke å bruke han annerledes. Han forsvinner til tider helt ut av kampene , men Arteta gjør ikke noe med det. 

Når det gjelder stallen så er jeg enig i at den skal slankes. Problemet er å bli kvitt de som vi ikke skal ha med videre. Vi får jo knapt solgt noen , så det vil bli mange forhandlinger om å få avsluttet kontrakter.

Med et par mann til inn så kan det begynne å ligne på noe. Vi må få orden på det defensive og det er rusk i maskineriet et par andre steder i laget. Det kan bli nok en sesong hvor mye vil henge på skuldrene til ungdommene.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Tony said:

Xhaka blir hyllet i diverse medier for en bra kamp og fordi han putta en goal. Målet han putta var i duell med Drinkwater som vel ikke har spilt en kamp på 2 år. Det eneste drinkwater har gjort de siste årene er vel å vinne en slåsskamp på en pub.

Hva er det du prøver å si her? At diverse medier tar feil? Spilte han en dårlig kamp? Var det ikke et bra mål? Jeg har forstått at du ikke liker Xhaka, men enten du liker det eller ei, er han vår beste sentrale midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Verminator5 said:

Hva er det du prøver å si her? At diverse medier tar feil? Spilte han en dårlig kamp? Var det ikke et bra mål? Jeg har forstått at du ikke liker Xhaka, men enten du liker det eller ei, er han vår beste sentrale midtbanespiller.

Amen. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Hva er det du prøver å si her? At diverse medier tar feil? Spilte han en dårlig kamp? Var det ikke et bra mål? Jeg har forstått at du ikke liker Xhaka, men enten du liker det eller ei, er han vår beste sentrale midtbanespiller.

Uenig i at han er vår beste midtbanespiller. Det mener jeg er Partey på tross av en rimelig dårlig forrige sesong for han sin del.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Hva er det du prøver å si her? At diverse medier tar feil? Spilte han en dårlig kamp? Var det ikke et bra mål? Jeg har forstått at du ikke liker Xhaka, men enten du liker det eller ei, er han vår beste sentrale midtbanespiller.

Takk! 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Hva er det du prøver å si her? At diverse medier tar feil? Spilte han en dårlig kamp? Var det ikke et bra mål? Jeg har forstått at du ikke liker Xhaka, men enten du liker det eller ei, er han vår beste sentrale midtbanespiller.

Partey er vår beste midtbanespiller. Xhaka er ok, men ikke spilleren som løfter oss opp på topp 6 plass. Sinker spillet og for treig. God spiller men i feil liga. Passer bedre i Italia der tempoet er lavere.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel også et faktum at vår beste / nest beste midtbanespiller ønsket seg vekk fra oss og var godt på vei mot Roma. Forhandlingene strandet og nå vil vi forlenge kontrakten og gi ham høyere lønn. 

Så vidt jeg vet har ingen andre meldt seg for å kjøpe vår midtbane mann. Ingen vil ha Arsenals antatt beste midtbane spiller. Det sier mye om hvilken situasjon vår klubb er i. Veldig mye sier det. Dessverre er vi havnet der.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tony said:

Partey er vår beste midtbanespiller. Xhaka er ok, men ikke spilleren som løfter oss opp på topp 6 plass. Sinker spillet og for treig. God spiller men i feil liga. Passer bedre i Italia der tempoet er lavere.

Din beskrivelse av Partey og Xhaka støttes.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tony said:

Partey er vår beste midtbanespiller. Xhaka er ok, men ikke spilleren som løfter oss opp på topp 6 plass. Sinker spillet og for treig. God spiller men i feil liga. Passer bedre i Italia der tempoet er lavere.

100% enig.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Hva er det du prøver å si her? At diverse medier tar feil? Spilte han en dårlig kamp? Var det ikke et bra mål? Jeg har forstått at du ikke liker Xhaka, men enten du liker det eller ei, er han vår beste sentrale midtbanespiller.

Du tar helt feil når du sier at jeg ikke liker Xhaka. Jeg liker Xhaka. Liker innstillingen og lederegenskapene hans. Synes bare han ikke er god nok for Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tony said:

Partey er vår beste midtbanespiller. Xhaka er ok, men ikke spilleren som løfter oss opp på topp 6 plass. Sinker spillet og for treig. God spiller men i feil liga. Passer bedre i Italia der tempoet er lavere.

Partey i Atletico Madrid var bedre enn Xhaka. Det har han ikke vist i Arsenal, med unntak av en kamp her og der. Jeg håper han tar store steg denne sesongen. Han må bevise mer i Arsenal drakten, før jeg kroner han vår beste midtbanespiller. Det tror jeg dog han vil gjøre.

 

3 hours ago, Stefanb said:

Uenig i at han er vår beste midtbanespiller. Det mener jeg er Partey på tross av en rimelig dårlig forrige sesong for han sin del.

Se mitt svar over :) 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tony said:

Du tar helt feil når du sier at jeg ikke liker Xhaka. Jeg liker Xhaka. Liker innstillingen og lederegenskapene hans. Synes bare han ikke er god nok for Arsenal. 

Da beklager jeg misforståelsen. Jeg er enig i at vi skal strekke oss etter spillere som er enda bedre enn Xhaka. Per i dag har vi følgende sentrale midtbanespillere: Xhaka, Partey, Elneny, Willock og Lokonga. Kun én av disse leverte stabilt i fjor, i Arsenal-drakt. Syns det er rart at så mange her er så ivrige etter å bli kvitt vedkommende, når vi er så tynt bemannet. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Da beklager jeg misforståelsen. Jeg er enig i at vi skal strekke oss etter spillere som er enda bedre enn Xhaka. Per i dag har vi følgende sentrale midtbanespillere: Xhaka, Partey, Elneny, Willock og Lokonga. Kun én av disse leverte stabilt i fjor, i Arsenal-drakt. Syns det er rart at så mange her er så ivrige etter å bli kvitt vedkommende, når vi er så tynt bemannet. 

Målet for denne sesongen må være å nærme oss topp 4 og i det minste kvalifisere oss til Europa League. Siste er Xhaka en helt ok spiller for å kunne klare. Xhaka var vår beste midtbanespiller totalt sett i fjor, og med unntak av noen ekstreme blundere(Burnley etc) så har han blitt en mer stødig spiller under Arteta. Er han god nok til å ta oss helt til topps/tilbake blant topp 4? Jeg tror ikke det, spesielt ikke som førstevalg. Men det betyr ikke at vi skal gi ham bort nesten gratis til Roma likevel.

Jeg har null problemer med å beholde Xhaka en sesong til, så lenge vi er så langt unna de aller beste lagene som vi er pr dags dato. Uansett er Arteta og Edus opprydding i gang. Sokratis, Mustafi, Guendouzi, Özil, er borte. Det er fortsatt flere som må ut, men noen må kanskje bli værende ut kommende sesong også. Forhåpentligvis skjer det litt helt mot slutten av vinduet og også i januar. 

Link to comment
Share on other sites

Xhaka har vel vært en som har dratt på seg supporternes vrede grunnet unødvendige kort / hjerneblødninger. Verminator5 har rett i at Xhaka kom best ut av det totalt sett sist sesong. Han gikk til tider foran og var en leder skikkelse. 

Når han nå var på vei til Roma så viste alle at Arsenal var nødt til å erstatte ham - og det med en bedre spillertype en Xhaka. Nå ser det altså ut som om at han blir og så får vi håpe at fremgangen hans fortsetter når sesongen starter opp igjen.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Simbad said:

Målet for denne sesongen må være å nærme oss topp 4 og i det minste kvalifisere oss til Europa League. Siste er Xhaka en helt ok spiller for å kunne klare. Xhaka var vår beste midtbanespiller totalt sett i fjor, og med unntak av noen ekstreme blundere(Burnley etc) så har han blitt en mer stødig spiller under Arteta. Er han god nok til å ta oss helt til topps/tilbake blant topp 4? Jeg tror ikke det, spesielt ikke som førstevalg. Men det betyr ikke at vi skal gi ham bort nesten gratis til Roma likevel.

Jeg har null problemer med å beholde Xhaka en sesong til, så lenge vi er så langt unna de aller beste lagene som vi er pr dags dato. Uansett er Arteta og Edus opprydding i gang. Sokratis, Mustafi, Guendouzi, Özil, er borte. Det er fortsatt flere som må ut, men noen må kanskje bli værende ut kommende sesong også. Forhåpentligvis skjer det litt helt mot slutten av vinduet og også i januar. 

Vi har en ok spiller som tjener en formue i uka. Vi vil gi han en ny kontrakt med høyere lønn. Det er det som er problemet vi har ok spillere som tjener så godt at det er vanskelig å selge de. Vi er i en prosess der vi bygger opp et nytt lag. Da må vi ta noen tap. Når det gjelder Xhaka så er vel Roma og Arsenal bare 2-3m£ fra hverandre. Men vi vil spare store lønnsutgifter vi kan bruke på en oppgradering. 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Tony said:

Vi har en ok spiller som tjener en formue i uka. Vi vil gi han en ny kontrakt med høyere lønn. Det er det som er problemet vi har ok spillere som tjener så godt at det er vanskelig å selge de. Vi er i en prosess der vi bygger opp et nytt lag. Da må vi ta noen tap. Når det gjelder Xhaka så er vel Roma og Arsenal bare 2-3m£ fra hverandre. Men vi vil spare store lønnsutgifter vi kan bruke på en oppgradering. 

Det er snakk om at Roma vil kun betale £10-12 mill mens vi ønsker £18-20 mill. Det er en del mer enn £2-3 mill i forskjell. 

Xhaka tjener £100 000 i uka på en kontrakt som går ut i 2023. Det vil si at han kun har to sesonger igjen på denne kontrakten pr dags dato, og når Roma ikke vil betale de ekstra £6-10 mill for en spiller i sin beste alder som hadde et bra EM får det bare være. 

Mest sannsynlig kommer det kun til å bli tilbudt en 1-2 sesongers forlengelse med en ørliten økning av ukelønn. Noe som vil gjøre at han er mer verdt neste sommer enn om han blir og ikke signerer ny kontrakt.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Får vi ikke inn noen nye på mb før overgangsvinduet stenger og Partey blir ute i lang tid håper jeg vi får se Lakonga og Willock på midtbanen eventuelt Azeez mot Brentford. Orker ikke Xhaka og Elneny. Lei av passninger sideveis, bakover og ballmiss. Trenger forandring og noe nytt og spennende på mb.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Tony said:

Får vi ikke inn noen nye på mb før overgangsvinduet stenger og Partey blir ute i lang tid håper jeg vi får se Lakonga og Willock på midtbanen eventuelt Azeez mot Brentford. Orker ikke Xhaka og Elneny. Lei av passninger sideveis, bakover og ballmiss. Trenger forandring og noe nytt og spennende på mb.

Folk tenker forskjellig. For meg er det helt innlysende at Xhaka må starte. Det ville vært merkelig om Arteta valgte to urutinerte unggutter til å starte første seriekamp.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Tony at vi trenger noe nytt og spennende på midtbanen. Xhaka og Elneny funker ikke spesielt godt. Men , vi har ikke så mange å ta av i skrivende øyeblikk og som Tapapa sier , så må i allefall Xhaka starte av de to. Hvilke andre som Arteta velger blir spennende å se. Fortsetter han med Xhaka og Elneny eller er det andre som får  muligheten til å vise seg frem ?

Arteta foretrakk de erfarne i flest kamper sist sesong. De unge lovende ble sittende på benk. Nå må Arteta gjøre noe med de som ikke presterer og gi andre muligheten. Hvor lenge vil de unge lovende sitte på benk og se de erfarne spille elendig i kamp etter kamp.

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...