Jump to content

2020.02.27 Olympiacos (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

17 minutes ago, Polljen said:

Østersundtapet var på langt nær så ille som det som skjedde i går. Mot Østersund så stilte vi med et lag som i så stor grad hadde undervurdert svenskene at de ikke klarte å snu de mentale når det gikk til helvete. Det som skjedde mot Østersund var mer som en "arbeidsulykke". Mot Olympiacos så var det ikke en undervurdering, det var ikke en arbeidsulykke, det var rett og slett en fullstendig mangel på moral og stolthet fra de som var ute på banen.

Kamptråden kommer nok ganske snart, ikke fordi jeg har så jævla lyst til å lage den, men fordi jeg er for feig til å bare gi fullstendig F

Skjønner deg godt - man mister humøret av dette - to faens minutter igjen og så klarer de i kjent stil å ødelegge alt. Måtte sitte en stund oppe i går kveld for å fordøye dette, men var i rimelig dårlig humør da jeg la meg. Da et det tilbake til tegnebrettet for Arteta & Co, tenker det ikke skal bli så lett å få opp motivasjonen igjen.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

Tapet mot søta bror svir mest , Polljen 🙂 

Greit nok at alle tap mot laget nord i gata svir mest, men det var ikke tapet i seg selv som gav svie i går, det var måten det skjedde på.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ray1955 said:

Skjønner deg godt - man mister humøret av dette - to faens minutter igjen og så klarer de i kjent stil å ødelegge alt. Måtte sitte en stund oppe i går kveld for å fordøye dette, men var i rimelig dårlig humør da jeg la meg. Da et det tilbake til tegnebrettet for Arteta & Co, tenker det ikke skal bli så lett å få opp motivasjonen igjen.

Problemet mitt er dessverre ikke de to siste minuttene. Det er de 120 minuttene sett under ett i går. At det nok var ett lyspunkt eller to i løpet av kampen hjelper ikke. Hadde våre spillere "giddet" så hadde kampen vært avgjort lenge før pause for vi møtte en lite imponerende motstander, men våre spillere gadd rett og slett ikke. 

Link to comment
Share on other sites

Greit nok, vi har sett det før og det er ekstremt surt og demotiverende. Men det er første gang vi ser dette under Arteta på denne måten. Det er herfra og ut sesongen vi får se hvor flink Arteta er som manager til å motivere og få spillerne til å lære. Mest sannsynlig står vi med 'kun' Europaliga neste sesong også, men kommer langt i FA-cupen. Beste som kan skje er at vi skjerper oss kraftig ut sesongen og nærmer oss/kaprer en 4. eller en 5. plass. Samt kanskje klarer å vinne FA-cupen. Det verste som kan skje er at vi havner utenfor Europaligaplassen og blir slått ut tidlig i cupen. Det gjenstår å se hva som skjer, men jeg mener tendensen i laget generelt tilsier at vi kommer til å få en bedre sesongavslutning enn på lenge.

Uavhengig av hvordan det går synes jeg også tendensen under Arteta er positiv og det blir spennende å se hva som skjer i sommer. Blir Auba? Lar vi Laca gå? Hvem andre anses som for dårlige? Hvilke spillere hentes inn?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Simbad said:

Greit nok, vi har sett det før og det er ekstremt surt og demotiverende. Men det er første gang vi ser dette under Arteta på denne måten. Det er herfra og ut sesongen vi får se hvor flink Arteta er som manager til å motivere og få spillerne til å lære. Mest sannsynlig står vi med 'kun' Europaliga neste sesong også, men kommer langt i FA-cupen. Beste som kan skje er at vi skjerper oss kraftig ut sesongen og nærmer oss/kaprer en 4. eller en 5. plass. Samt kanskje klarer å vinne FA-cupen. Det verste som kan skje er at vi havner utenfor Europaligaplassen og blir slått ut tidlig i cupen. Det gjenstår å se hva som skjer, men jeg mener tendensen i laget generelt tilsier at vi kommer til å få en bedre sesongavslutning enn på lenge.

Uavhengig av hvordan det går synes jeg også tendensen under Arteta er positiv og det blir spennende å se hva som skjer i sommer. Blir Auba? Lar vi Laca gå? Hvem andre anses som for dårlige? Hvilke spillere hentes inn?

Ja , det var første gangen vi tapte på en sånn måte for Arteta. Ja , det er klare tendenser her og der til forbedring under Arteta. 

Det er helt på det rene at enkelte i vårt lag ikke lærer. De har vært med under både Emery og Wenger. Det virker som om det ikke nytter å motivere de. I lange tider har vi hatt problemer med å møte opp til kamp når det virkelig gjelder. Når det virkelig gjelder så tryner Arsenal i salaten. Gang på gang.

Nå må det " pusses opp i lokalene " ved at enkelte bør anses ferdig i klubben. Det blir spennende å se hvem som blir med videre og hvem som kommer inn.

Under denne prosessen må vi gjerne stå utenfor EL for min del. Trenger de alle disse turene til " Langtvekkistan " for å spille mot middelmådige lag. Hadde det vært bedre å ha  spille fri torsdager og heller bygge lag til helgenes PL kamper uten lange reiser midt i uken. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Vinner vi ikke Fa cupen så ryker Auba. 

 

Jeg tror ikke en FA tittel betyr noe som helst når det gjelder Auba sin fremtid i klubben. Det eneste som kanskje kan få han til å skrive under på en ny kontrakt er CL plass neste sesong, men jeg har mine store tvil på at det er nok. Han vil nok heller til en klubb som har reelle tittelsjanser neste sesong og da mener jeg liga- eller CL tittel. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis Auba fortsetter å score fremover mot sesongslutt så kommer vel snart de store klubbene med feite tilbud. Da strekker ikke vi til og der forsvant Auba. Noe jeg ikke ville ha problemer med å forstå.

Apropo sesong slutt så diskuteres det nå i England  hvorvidt det vil bli stans i alle store arrangementer. Det betyr at de vil kansellere denne PL sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

Corona-panikken tar fullstendig overhånd. Skal alle nå holde seg hjemme fra arbeid, utdanning og alle andre aktiviteter? 

Uten å ha lest det du måtte ha lest, så tipper jeg dette også er useriøse rykter og ikke reelle tanker blant oppegående personer i fotballverden. Men ........

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk usikker på om Auba forsvinner i sommer. Kan godt være han bare er ekstremt profesjonell, men det er lite ved oppførselen hans og kroppspråket hans som tilsier at han ønsker seg bort. Han virker heller ikke å være en type som bare 'går etter pengene'. Han er en spiss med ekstrem målteft, men også så lite egoistisk som det går an å bli når det kommer til en slik målscorer. To ganger(?) har han hatt muligheten til hattrick men har gitt bort straffespark til henholdsvis Pepe og Laca for at de skal få bedre selvtillit. 

I tillegg har han uten å klage gjort en fantastisk jobb på venstresiden, og spesielt under Arteta har han tatt løpene defensivt. 

Jeg håper jo han blir, men forstår like godt hvis han forsvinner i sommer. 

Link to comment
Share on other sites

@Simbad

Jeg er med på det du skriver og jeg er på ingen måte sikker på at han selv vil fremprovosere et salg, men skal vi ta signalene fra klubbens ledelse seriøst så står det på om Aubameyang ønsker å forplikte seg til å forlenge kontrakten med klubben. 

Aubameyang er, til tross for alderen, fremdeles så pass økonomisk verdifull for klubben at jeg tviler på at klubben ønsker å gå gjennom en ny saga ala Sanchez/Ramsey der han får gå inn i sitt siste kontraktsår uten at fremtiden er avklart. 

Link to comment
Share on other sites

Det som skjedde torsdag var ikke bra. Samtidig er det greit å holde litt bakkekontakt. Kampen kunne lett vært vunnet og fra de første 20 minuttene er det egentlig full dominans. At man ikke klarer å vinne alle kamper er som det er. De spilte borte torsdag, hjemme Everton søndag og deretter torsdag igjen. Hvis noen har glemt det så var det rimelig mange slitne etter kampen søndag. Det vil variere i løpet av en sesong og klubben er i en overgangsfase. 
Den dårligste kampen kom dessverre i en turnering hvor det ikke er mulighet til å rette opp feil. 
Tror vi ser et helt annet lag mandag. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Det som skjedde torsdag var ikke bra. Samtidig er det greit å holde litt bakkekontakt. Kampen kunne lett vært vunnet og fra de første 20 minuttene er det egentlig full dominans. At man ikke klarer å vinne alle kamper er som det er. De spilte borte torsdag, hjemme Everton søndag og deretter torsdag igjen. Hvis noen har glemt det så var det rimelig mange slitne etter kampen søndag. Det vil variere i løpet av en sesong og klubben er i en overgangsfase. 
Den dårligste kampen kom dessverre i en turnering hvor det ikke er mulighet til å rette opp feil. 
Tror vi ser et helt annet lag mandag. 

Olympiakos hadde værst mulig inngang til oppgjøret da de hadde topp oppgjør på bortebane mot nr2 i ligaen søndag. Dette var en kamp de kjørte alle de beste i, så å påstå vi skulle være mer slitne blir litt søkt. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Det som skjedde torsdag var ikke bra. Samtidig er det greit å holde litt bakkekontakt. Kampen kunne lett vært vunnet og fra de første 20 minuttene er det egentlig full dominans. At man ikke klarer å vinne alle kamper er som det er. De spilte borte torsdag, hjemme Everton søndag og deretter torsdag igjen. Hvis noen har glemt det så var det rimelig mange slitne etter kampen søndag. Det vil variere i løpet av en sesong og klubben er i en overgangsfase. 
Den dårligste kampen kom dessverre i en turnering hvor det ikke er mulighet til å rette opp feil. 
Tror vi ser et helt annet lag mandag. 

Vi blir nødt til å se et helt  annet lag mandag ellers ryker vi ut av cupen. Innstillingen til en sånn kamp er helt avgjørende. Dette er som en cup finale på hjemmebane for Portsmouth. Hvis vi tror at dette blir en walk over så kan det bli en jævlig nedtur. Dette kan bli kick and run - høye baller inn i feltet - og det er jo der vi tryner. Det er mange spillere som må steppe opp i forhold til siste kamp. Tap mot Portsmouth tåler ikke laget nå - ikke Arteta heller for da begynner spørsmålene å hagle. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Marius- said:

Olympiakos hadde værst mulig inngang til oppgjøret da de hadde topp oppgjør på bortebane mot nr2 i ligaen søndag. Dette var en kamp de kjørte alle de beste i, så å påstå vi skulle være mer slitne blir litt søkt. 

Evnt søkt å sammenligne PL med greske toppligaen... Everton hadde vunnet den ligaen 10 av 10 ganger. Én slitekamp mot nr to i ligaen er ikke som i PL hvor hver eneste kamp er et lite helvete. Det er summen som avgjør, ikke en enkeltfaktor. 
Akkurat nå ligger Pool under med 3-0 mot Watford. Det var 55 poeng mellom lagene før dagens kamp. Det sier alt om kvaliteten på PL og hvor ekstremt tøff den ligaen er. 
Min påstand er at ingen av topplagene i de andre ligaene hadde vunnet PL. I alle andre ligaer er topp 4 uendelig mye bedre enn resten og man kan hvile halve troppen annenhver uke. Det er helt umulig i PL. Det er fullt kjør i hver kamp. Sander Berge mente han hadde løpt mer i sine første 45 enn han brukte å gjøre gjennom 90 i Belgia. Nivået og tempoet er uforståelig høyt sammenlignet med alle andre ligaer. Jeg tror ikke folk forstår hvor krevende PL egentlig er. 
 

49 unbeaten- Invincible👏🏾👏🏾👏🏾

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...