Jump to content

2020.02.27 Olympiacos (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

18 minutes ago, piscator said:

Helt enig Polljen at det er viktig å selge spillere som ikke er med i fremtidsplanene, både for å få inn cash, og for å frigjøre lønnsmidler. Auba og Laca er neppe fremtiden, Auba er jo allerede godt over de 30. Det samme kan sies om Özil, og et par andre. Og noen er rett og slett ikke gode nok, inkludert de på utlån, som Mikhtarian og Elneny. Også enig i at det er primært bakover på banen det trengs å få inn rutine, og kanskje en midtbanedirigent er viktigere enn å få inn en rutinert spiller til i forsvaret? Og hvis de selger Auba, må de få inn en ny spiss av klasse.

Midtbanedirigenten er jeg enig i og det er en spillertype jeg har etterlyst i mange år, sannsynligvis i et tosifret antall år. Behovet for en klassespiss inn hvis Auba drar er jeg ikke like sikker på at vi trenger, jeg er dog ikke sikker på det motsatte heller 😋. Selv om de er unge så tror jeg at Nketiah og Martinelli er nære ved å ta steget opp til å kunne bli gode førstevalg. Hvis både Auba og Laca forsvinner i sommer så trenger vi nok en god spiss inn, men jeg tror likevel at det er midtbanen (både defensiv og offensiv) og i forsvaret at Arsenal bør prioritere bruken av de midlene som eventuelle salg innebærer.
Når det gjelder Özil så er jeg usikker på hans salgbarhet, grunnet den svimlende høy  lønnen han har nå. Her må vi kanskje bare innse at den minst dårlige løsningen er å beholde han ut kontrakten og håpe på at den fremgangen har har vist under Arteta forsetter slik at vi kan få en viss glede av han neste sesong og så bare akseptere at han komme til å dra til Tyrkia (Fenerbache mener jeg er "hans" klubb) gratis sommeren 2021.

 

 

9 minutes ago, sas2002 said:

https://twitter.com/SwissRamble/status/1234383496233324544/photo/1

 

Derfor MÅ vi treffe med transferpolitikken framover. Vi kan ikke fortsette med den spillerlogistikken som har vært. Vi har speidet og truffet bra på Martinelli mens mye  har vært bom. 

Ja mye har vært bom og uansett regime så kommer det også til å bli noen bom i fremtiden, det gjelder bare å redusere "bomprosenten". Selv under Wengers "bedre periode" i Arsenal så var det plenty med bomkjøp, men siden det også da var en del meget gode kjøp så blir ikke det dratt frem i like stor grad.

Mye avhenger av en bedre disiplin og realisme fra ledelsen når det gjelder å ha bedre styring på nåværende kontrakter og kjøp må i større grad være styrt av hvilke posisjoner det er behov for å styrke og ikke minst så må kjøp avklares tidligst mulig i sommervinduet og klubben må mest mulig unngå at det blir "panikkjøp" når vi er et par uker inne i en ny sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic


×
×
  • Create New...