Jump to content

2020.02.27 Olympiacos (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4 hours ago, gunnersfan said:

Arteta sparar ikkje på kruttet.

Ved nærmere ettertanke. Det burde han kanskje ha gjort. 
 

nå er Europa League dessverre over, men ingen grunn til å henge med huet. Det har vi ikke tid til. 
la unggutta og Lacazette få utfolde seg mot Portsmouth så kjører vi på i ligaen. Vi har 11 finaler igjen der og er hhv 4 og 7 poeng bak 5. Og 4. Plassen. Vanskelig? Ja! Mulig? Selvsagt! 

Link to comment
Share on other sites

Ja , da var EL over for denne gang. Vi får dermed ikke den muligheten til å kvalifisere oss til CL. Kun PL og FA cup igjen.  Portsmouth borte , peace of cake - walk over - vi gruser de. Faktum er at vi møter et lag , borte ,  som spiller sin største kamp denne sesongen og som i går kveld så et Arsenal lag som var skremmende dårlig. De kommer til å gi alt. Vi hadde en rekke spillere som ikke møtte opp til kamp i går kveld. Noe som tilsier at de kommer til å slå grusomt tilbake i en kald kystby mandag kveld ? Ingenting. 

Vi har sett progresjon på noen områder under Arteta. Enkelt spillere som har prestert bedre de siste ukene. I går kveld var det gamle synder som slo tilbake for fult. Grusomt å se på. 

Det gjenstår masse arbeid for Arteta til å få bukt med gamle synder. Vi har spillere som ikke er gode nok. Vi kan alle ha våre personlige meninger om spillere  i stallen , men å påstå at stallen er god nok er feil. Vi så beviset på det i går kveld - atter en gang. Tabellen i PL lyver ikke. Vi ligger plassert som fortjent. 

Den dagen vi får inn bedre spillere kan vi tenke CL igjen. Sportslig har vi ikke noe å hente der. Vi er for dårlige. Økonomisk er det en gullgruve. Var det 20 sesonger på rad vi spilte i CL. Bærer stallen vår preg av det. Nei , det gjør den definitivt ikke. De andre lagene har satset store penger og spiller de store kampene i CL i april og mai. Vi har gått på hodet ut av CL hvert eneste år i februar. 

Det kommer dessverre til å bli flere slike kamper som i går fremover. Det fordi våre spillere ikke er gode nok.  Hvem var vår  beste i går ? Ikke godt å  si. De sviktet mer eller mindre alle sammen.

Bellerin skulle ha  vært av tidlig i 2 omgang. Han var forferdelig i går  kveld. Laca er helt ute av fokus.  Øzil  er Øzil.  Kan være god i medgang - forferdelig når vi sliter. 

Da er det PL som teller nå fremover.  Fult fokus på  det. 

Arteta så ikke blid ut i går kveld. Virket som om han prøvde sitt beste. Martinelli skulle ha kommet inn tidligere , herr Arteta. Tror han angret litt på det i går kveld.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har de siste 15 årene ikke prioritert å bruke store summer på en forsvars spiller. De andre lagene gjør det - og de finner de rette typene. De som utgjør en stor forskjell - i positiv betydning.

De vi finner så vi på banen i går kveld. De som ikke var skadet da 🙂 

Det må ryddes opp. Hvis ikke blir det verre. Mustafi har hatt en opptur under Arteta. Selg ham til sommeren. Bellerin syntes jeg blir verre og verre. Luiz imponerer ikke. Fortsetter vi fremover med disse typene så blir det ikke noe greie på det. De  kan prestere i enkelt kamper , men du kan være sikker på at de ikke holder mål over tid.

Link to comment
Share on other sites

Forsvinner Auba til sommeren så har vi også et stort problem framover. Laca er knapt inni 16 metern og bidrar aldri lengre. Bellerin har mistet farta og er ferdig. Verken Luiz, Sokratis, Mustafi eller Holding er gode nok. Saliba og Upamecano kan fort bli vårt neste par. Markeringen på 2-1 målet oppsummerer kaoset der bak. Hva faen er poenget med å hente en stopper fra Brasil som backup pga at Chambers er skada. Pablo spiller sikkert 3 kamper før han drar tilbake i sommer. 

Link to comment
Share on other sites

Vi er et lag i en ombygnings/oppbygningsfase. Vi kommer til å gå på flere blemmer enn denne. Spørsmålet er hva/hvordan Arteta jobber med å lære oss å unngå slike blemmer. Jeg regner med at han har gitt spillerne klar beskjed om at det er uakseptabelt å ikke møte opp til kamp fra start slik vi gjorde. Utifra tidligere observeringer går jeg også utifra at han prøver å få de til å spille mer på det enkle, spesielt frem til vi har en bedre ledelse. Vi prøvde på altfor mye unødvendig vanskelig på 0-0.

Jeg er skuffet over resultatet i går, men jeg ser fortsatt positivt på prosjekt Arteta. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Arsenal har de siste 15 årene ikke prioritert å bruke store summer på en forsvars spiller. De andre lagene gjør det - og de finner de rette typene. De som utgjør en stor forskjell - i positiv betydning.

De vi finner så vi på banen i går kveld. De som ikke var skadet da 🙂 

Det må ryddes opp. Hvis ikke blir det verre. Mustafi har hatt en opptur under Arteta. Selg ham til sommeren. Bellerin syntes jeg blir verre og verre. Luiz imponerer ikke. Fortsetter vi fremover med disse typene så blir det ikke noe greie på det. De  kan prestere i enkelt kamper , men du kan være sikker på at de ikke holder mål over tid.

Kieran Tierney - kjøpt for £22.5 mill

Shkodran Mustafi - kjøpt for £ 27 mill

 

Link to comment
Share on other sites

Det var et utrolig bittert tap, og en svært dårlig kamp i går. Men som BE sier, er det ikke tid til å henge med nebbet altfor lenge. Jeg skal hjelpe dere på veien. 
 

- Spillerne er mer opptatt av Instagram enn fotball.

- Vi har ikke blitt bedre under Arteta.

- Sesongen er over. 
- Ingen andre lag er så ræva, og presterer som oss.

Dersom du tenker disse tankene, kan du trøste deg med at du tar feil på samtlige punkter 😊. Dette kan fort bli vår dårligste sesong på mange tiår, men pilene peker i riktig retning. Lag som Manure og Tottenham står på stedet hvil. City er på hell. Vi har i det minste en positiv utvikling. 
 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Verminator5 said:

Det var et utrolig bittert tap, og en svært dårlig kamp i går. Men som BE sier, er det ikke tid til å henge med nebbet altfor lenge. Jeg skal hjelpe dere på veien. 
 

- Spillerne er mer opptatt av Instagram enn fotball.

- Vi har ikke blitt bedre under Arteta.

- Sesongen er over. 
- Ingen andre lag er så ræva, og presterer som oss.

Dersom du tenker disse tankene, kan du trøste deg med at du tar feil på samtlige punkter 😊. Dette kan fort bli vår dårligste sesong på mange tiår, men pilene peker i riktig retning. Lag som Manure og Tottenham står på stedet hvil. City er på hell. Vi har i det minste en positiv utvikling. 
 

🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Kieran Tierney - kjøpt for £22.5 mill

Shkodran Mustafi - kjøpt for £ 27 mill

 

Hva er det du prøver å fortelle  Tapapa ? Han ene spiller ikke - skadeforfulgt dessverre. Likte noen av de få kampene hvor han spilte , da han kunne slå gode innlegg. Han kan vi kanskje få glede av fremover - kanskje.

Mustafi - har som jeg sier heldigvis fått en opptur slik at det er mulig å få solgt ham til sommeren. Han skal spille mange gode kamper - mot gode lag - før jeg anser han som en midtstopper vi kan bruke på høyeste nivå. Han trenger ikke mange sekundene på å rote det til fremdeles.

 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Verminator5 said:

Det var et utrolig bittert tap, og en svært dårlig kamp i går. Men som BE sier, er det ikke tid til å henge med nebbet altfor lenge. Jeg skal hjelpe dere på veien. 
 

- Spillerne er mer opptatt av Instagram enn fotball.

- Vi har ikke blitt bedre under Arteta.

- Sesongen er over. 
- Ingen andre lag er så ræva, og presterer som oss.

Dersom du tenker disse tankene, kan du trøste deg med at du tar feil på samtlige punkter 😊. Dette kan fort bli vår dårligste sesong på mange tiår, men pilene peker i riktig retning. Lag som Manure og Tottenham står på stedet hvil. City er på hell. Vi har i det minste en positiv utvikling. 
 

City på hell ? ser ikke sånn ut hvis du så dem mot Real Madrid.

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Verminator5 said:

Det var et utrolig bittert tap, og en svært dårlig kamp i går. Men som BE sier, er det ikke tid til å henge med nebbet altfor lenge. Jeg skal hjelpe dere på veien. 
 

- Spillerne er mer opptatt av Instagram enn fotball.

- Vi har ikke blitt bedre under Arteta.

- Sesongen er over. 
- Ingen andre lag er så ræva, og presterer som oss.

Dersom du tenker disse tankene, kan du trøste deg med at du tar feil på samtlige punkter 😊. Dette kan fort bli vår dårligste sesong på mange tiår, men pilene peker i riktig retning. Lag som Manure og Tottenham står på stedet hvil. City er på hell. Vi har i det minste en positiv utvikling. 
 

Jeg er enig i at vi ser bedre ut under Arteta i forhold til Emery. Selv om Emery tok oss hele veien til finalen - hvor vi nok en gang ikke møtte opp til kamp.

Jeg er enig i at pilen peker i rett retning under Arteta. Vi får se hvordan det går i fortsettelsen og om spillerne er gode nok til å leve opp til Artetas forventninger til de. I går gjorde de definitivt ikke det.

Vi har nettopp hatt et vindu hvor vi har lånt to defensive spillere. En som er skadet og enn som ikke spiller. ManU har kjøpt Fernandes som allerede har rukket å sette preg på prestasjonene. ManU er vel 3 poeng bak topp4 plassen og er vel fortsatt med i det meste så det er vel ikke riktig å si at de står på stedet hvil. Mulig at City er på hell. De er på 2 plass i PL og slo Real Madrid borte på onsdag. De er i finalen i ligacupen.  Jaja , kanskje de er på hell  Vermintor5.

Vi har vært inne i enn positiv trend i PL og trengte definitivt ikke gårsdagens tilbake steg. Nå får vi se fremover om trenden i PL kan fortsette.  

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Hva er det du prøver å fortelle  Tapapa ? Han ene spiller ikke - skadeforfulgt dessverre. Likte noen av de få kampene hvor han spilte , da han kunne slå gode innlegg. Han kan vi kanskje få glede av fremover - kanskje.

Mustafi - har som jeg sier heldigvis fått en opptur slik at det er mulig å få solgt ham til sommeren. Han skal spille mange gode kamper - mot gode lag - før jeg anser han som en midtstopper vi kan bruke på høyeste nivå. Han trenger ikke mange sekundene på å rote det til fremdeles.

 

Du kan like eller ikke like dem, men din påstand om at vi ikke har prioritert å store summer på forsvarsspillerne de siste femten årene er direkte feil. 

Link to comment
Share on other sites

Store summer i forhold til hva. Vi har betalt peanøtter i forhold. Hvis noen her inne er fornøyd med det så vil jeg bare minne dere om at vi i en årrekke har hatt defensive problemer. Ingen av våre defensive spillere ville ha fått plass i de andre lagene i topp 6. Ingen av de.

De summene du nevner Tapapa er ingenting i forhold til hva de beste spillerne går for. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Jeg er enig i at vi ser bedre ut under Arteta i forhold til Emery. Selv om Emery tok oss hele veien til finalen - hvor vi nok en gang ikke møtte opp til kamp.

Jeg er enig i at pilen peker i rett retning under Arteta. Vi får se hvordan det går i fortsettelsen og om spillerne er gode nok til å leve opp til Artetas forventninger til de. I går gjorde de definitivt ikke det.

Vi har nettopp hatt et vindu hvor vi har lånt to defensive spillere. En som er skadet og enn som ikke spiller. ManU har kjøpt Fernandes som allerede har rukket å sette preg på prestasjonene. ManU er vel 3 poeng bak topp4 plassen og er vel fortsatt med i det meste så det er vel ikke riktig å si at de står på stedet hvil. Mulig at City er på hell. De er på 2 plass i PL og slo Real Madrid borte på onsdag. De er i finalen i ligacupen.  Jaja , kanskje de er på hell  Vermintor5.

Vi har vært inne i enn positiv trend i PL og trengte definitivt ikke gårsdagens tilbake steg. Nå får vi se fremover om trenden i PL kan fortsette.  

Jeg kan ikke se mye fremgang i United. De havnet på 2.plass i ligaen for to år siden. I fjor endte de på 6.plass. Selv om deres nye signering viser prov, så ser ikke jeg voldsom fremgang i det laget. 
 

Merk at hensikten med mitt innlegg ikke var å glorifisere situasjonen. Det var snarere ment til hjelp for de som befant (befinner) seg i bunnen av det mørke hullet 😊

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker fortsatt da Bob Paisley sa de hadde hatt nedgangstider i Liverpool også , da laget hans herjet på slutten av 70 tallet - begynnelsen av 80 tallet. Han kunne huske at de en gang kom på 2 plass 🙂 Tror det skal mye til å gjenta bedriftene år etter år. City fremstod sterkere sist sesong , ingen tvil om det. Hadde vi prestert som City denne sesongen - så langt - så hadde vi vært rimelig høyt oppe her inne på forumet.

Hvorvidt klubben blir ekskludert eller Pep forlater skuten vil tiden vise. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg må vel gå den tunge veien å legge ut en ny kamptråd vedrørende kampen på mandag, men for å være helt ærlig så har jeg mest lyst til å bare gi F i det meste rundt Arsenal, når de som spiller i den røde drakta også ser ut til å gi F når de er på banen.

Det hadde vært mye lettere å svelge gårsdagens tap hvis vi ble overkjørt av Olympiacos, men selv om Arsenal var "dårlige" så var egentlig Olympiacos enda "dårligere", men likevel gode nok i å vite hvor på banen målene står.

Link to comment
Share on other sites

Østersundtapet var på langt nær så ille som det som skjedde i går. Mot Østersund så stilte vi med et lag som i så stor grad hadde undervurdert svenskene at de ikke klarte å snu de mentale når det gikk til helvete. Det som skjedde mot Østersund var mer som en "arbeidsulykke". Mot Olympiacos så var det ikke en undervurdering, det var ikke en arbeidsulykke, det var rett og slett en fullstendig mangel på moral og stolthet fra de som var ute på banen.

Kamptråden kommer nok ganske snart, ikke fordi jeg har så jævla lyst til å lage den, men fordi jeg er for feig til å bare gi fullstendig F

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...