Jump to content

2020.01.27 Bournemouth (B) FA-cup


Polljen

Recommended Posts

Bournemouth    crest   Bournemouth    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Mandag 27. januar 2020, kl 21:00, Vitality Stadium
FA-cupen 4. runde 
Kampen vises direkte på Viasport 1 / Viaplay
 

Utilgjengelige spillere: Chambers og Tierney (langtidsskadde). Kolasinac og Nelson (antatt tilbake i trening tidlig i februar). Aubameyang og Luiz (suspenderte).

Vår motstander Bournemouth har en seier og fire tap på sine siste fem kamper i PL og de vant 4-0 over Luton Town i 3. runde.
Arsenal har en seier, tre uavgjorte og ett tap på sine siste fem i PL og slo Leeds United 1-0 i 3. runde.


Neste kamp i PL er først søndag 2. februar, deretter har vi en ukes "vinterpause" før det er PL-kamp søndag 16. februar. Deretter starter ett litt tettere kampprogram da EL starter igjen 20. februar. Det betyr at jeg ikke ser noen grunn til å "hvile" noen spillere i de to kommende kampene.

Jeg forutsetter at Sokratis er tilbake til denne kampen. Valget mellom makker, Mustafi eller Holding, er ikke lett da Holding har spilt så lite at det er vanskelig å vurdere i hvilken form han er.
Ellers velger jeg i hovedsak det samme laget som startet mot Chelsea. Selv om jeg egentlig gjerne hadde sett Leno i mål så antar jeg at Arteta fortsetter med prinsippet" om at 2. målvakten står i mål i cup-kampene.


Martinez
Bellerin - Mustafi/Holding - Sokratis - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Martinez
Lacazette
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Gunners68 said:

Vi trenger en skikkelig midt stopper. Om han er den rette eller om det er nok en middelmådig mann spørs da. Dette er vel en mann Edu har siste hånds opplysninger om.

Sett på Heathrow sammen med Edu.

Edited by Ray1955
Link to comment
Share on other sites

Hva slags lag tror dere vi stiller i dag da?

Jeg tipper vi stiller et tilnærmet toppet lag, mulig med en klar svakhet på keeperplassen.

for øvrig har jeg vært så dum at jeg har innkalt til møte i kveld og får dermed ikke sett kampen direkte. Den må altså tase opp og pines gjennom i ettertid.

 

Lykke til med kampen

Link to comment
Share on other sites

Satser på toppet lag i dag. Vi spiller ikke før søndag, og deretter er det en nesten 2 uker lang pause.

Ønsker at vi spiller Leno i dag fremfor Martinez, men regner med det blir Martinez..

Leno
Bellerin - Sokratis - Holding - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Martinelli
Lacazette

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Stefanb said:

Satser på toppet lag i dag. Vi spiller ikke før søndag, og deretter er det en nesten 2 uker lang pause.

Ønsker at vi spiller Leno i dag fremfor Martinez, men regner med det blir Martinez..

Leno
Bellerin - Sokratis - Holding - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Martinelli
Lacazette

Hvis vi skal toppe laget, noe jeg er enig med deg i at vi bør gjøre, bør nok Mustafi prioriteres foran Holding.

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Ben Elfen said:

Hvis vi skal toppe laget, noe jeg er enig med deg i at vi bør gjøre, bør nok Mustafi prioriteres foran Holding.

Topping av laget og Mustafi i samme setning stemmer ikke overens. Holding er for meg en langt bedre forsvarsspiller enn Mustafi selv om han hadde en ræva kamp mot Leeds.

Link to comment
Share on other sites

Må slutte meg til Stefanb sitt forslag  - hvor Ben Elfens forslag om å bruke Mustafi fremfor Holding også tiltres. Torreira må spille med Xhaka ved sin side. Det funker ikke helt sammen med Matteo.  Skal vi spille 5 runde i cupen så må vi stille det beste laget. Laget fikk en opptur med prestasjonen på  Stamford Bridge. Måtte det bli en ny opptur i kveld med vårt antatt sterkeste lag.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, elx said:

Har vel vært sånn hele veien, han bør lånes ut.

Det stemmer jo ikke da. Han var veldig god i starten av sesongen når ingenting annet fungerte under Emery. Han var også vanvittig god i første halvdel og innspurten av forrige sesong.

Lån kan være en grei ting det for all del, men vi har ikke mannskapet til å la Guendouzi gå på lån pdd.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Det stemmer jo ikke da. Han var veldig god i starten av sesongen når ingenting annet fungerte under Emery. Han var også vanvittig god i første halvdel og innspurten av forrige sesong.

Lån kan være en grei ting det for all del, men vi har ikke mannskapet til å la Guendouzi gå på lån pdd. 

Det forsåvidt sant, men jeg tror han så bedre ut enn han var pga alle rundt han rett og slett var veldig dårlig!

 

Vi må selvfølgelig få inn forsterkninger på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...