Jump to content

2020.01.27 Bournemouth (B) FA-cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Veldig fortjent seier. Med unntak av powernappen ved reduseringen skaper Bournemouth ytterst lite. Første omgang har vi full kontroll. Burde kanskje klart å putte enda et mål, men god seier og flere av unggutta står frem. 

Willock er min MoTM, med Guendouzi hakk i hæl. Mustafi med en veldig god kamp. Synd han blir skadet, håper bare det ikke er alvorlig, men hvis det er en overtråkk er han nok ute en stund. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ray1955 said:

Falt av i andre men det holdt - fatter ikke hvorfor noen bestandig skal klage på Guendozi - synes han gjør en kjempejobb - gode finter, rolig når han er presset, uredd og frustrerer motstanderne.

Han famlet litt i åpningen av kampen Ray1955. Det  kan av og til bli litt mye armer og bein med Matteo. Viljen blir litt større en ferdighetene. Men , han spiller seg opp ut over i kampen . Med tanke på hans alder så er Matteo en som kan bli virkelig god for oss. Det er tæl og innsats i gutten. 

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler alle å sette seg ned, se kampen på nytt og følg unge Matteo nøye. Det han gjør av defensivt midtbanespill samt å være oppspillspunkt for stopperne var det ekstremt høyt nivå på i går. Han dekker for Xhaka som ikke har sin beste kamp og han låser B’mouth mulighet til å spille seg ut ganga på gang. 
Gutten eier midtbanene i 102 minutter. Helt fantastisk kamp. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RP7 said:

Anbefaler alle å sette seg ned, se kampen på nytt og følg unge Matteo nøye. Det han gjør av defensivt midtbanespill samt å være oppspillspunkt for stopperne var det ekstremt høyt nivå på i går. Han dekker for Xhaka som ikke har sin beste kamp og han låser B’mouth mulighet til å spille seg ut ganga på gang. 
Gutten eier midtbanene i 102 minutter. Helt fantastisk kamp. 

Jeg trenger ikke å se kampen en gang til, han var imponerende i går. Innimellom får jeg inntrykk av at noen kritiserer spillere på autopilot. Mitt problem med Guendouzi før var at han løp over alt, litt uten mål og mening. I går løp han der han skal løpe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser mediene skriver om 'The Young Guns' og nevner Saka(18), Martinelli(18), Nketiah(20) og Willock(20). Men glemmer Guendouzi(20).

Jeg tror dette er et 'problem' når mange ser på Guendouzi. Det er veldig lett å glemme at gutten bare er 20(blir 21 i år som Willock og Nketiah). Han er veldig 'voksen' i spillestilen og er nok vanskelig å spille mot. Kan forsere ledd, god med ball i beina, god pasningsfot og flink til å bruke kroppen.

Jeg håper Arteta klarer å utvikle ham på best mulig måte. 

Link to comment
Share on other sites

Det med at noen av oss sikkert kritiserer spillere "på autopilot" bør vi ta til oss, men av og til kan man få inntrykk av at det ikke bare er de som kritiserer som kan mistenkes for å være "på autopilot".

Jeg tror dog at vurderinger av spillere (positiv eller negativ) og som kan oppfattes som på "autopilot",  i hovedsak ikke har en bevisst tanke bak seg. Spillere man generelt er misfornøyd med (eller har noe annet i mot) er det av og til litt for vanskelig å vurdere objektivt og derfor kommer kritikken lettere. Det samme gjelder at det kan være vanskelig å kritisere spillere man i utgangspunktet har et godt forhold til. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Polljen said:

Det med at noen av oss sikkert kritiserer spillere "på autopilot" bør vi ta til oss, men av og til kan man få inntrykk av at det ikke bare er de som kritiserer som kan mistenkes for å være "på autopilot".

Jeg tror dog at vurderinger av spillere (positiv eller negativ) og som kan oppfattes som på "autopilot",  i hovedsak ikke har en bevisst tanke bak seg. Spillere man generelt er misfornøyd med (eller har noe annet i mot) er det av og til litt for vanskelig å vurdere objektivt og derfor kommer kritikken lettere. Det samme gjelder at det kan være vanskelig å kritisere spillere man i utgangspunktet har et godt forhold til. 

Ja - tror de som har lite hår har lett for å være kritiske til Guendozi og Luiz 😊

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Ben Elfen said:

Heldigvis ikke en alvorlig skade på Mustafi

Det er gode nyheter. Jeg håper han fortsetter slik han spilte mot Bournemouth, men jeg må ærlig si jeg ikke har helt troa. Håper dog han motbeviser meg. 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Simbad said:

Det er gode nyheter. Jeg håper han fortsetter slik han spilte mot Bournemouth, men jeg må ærlig si jeg ikke har helt troa. Håper dog han motbeviser meg. 

La oss enes om at det ikke er deg han trenger å overbevise for å spille. 
på generelt grunnlag, altså ikke rettet mot deg personlig, må jeg si meg overrasket over hvor fort folk glemmer. Vi snakker om en som har spilt landskamper for Tyskland. Jeg synes det er merkelig at ikke flere på forumet ser hans kvaliteter og bidrag. Tør påstå at det er lettere å få han til å luke vekk sine feil enn å hente en ny midtstopper og få ham til å lykkes. 
mustafi er vår klart tøffeste duellspiller

Link to comment
Share on other sites

Han var egentlig ikke tatt ut til VM 2014 men pga en skade på Reus ble han likevel kalt opp.

Mustafi spilte i tre kamper under VM 2014 for Tyskland. Kom innpå etter 73 min i kampen mot Portugal(da ledet Tyskland allerede 3-0 og Portugal var en spiller mindre), kom innpå ved pause i kampen mot Ghana som endte 2-2 (begge målene i mot kom mens Mustafi var på banen) og startet som høyreback mot Algeria. Etter 70 minutter ble han skadet. Så 70+45+17=132. Han spilte 132 (pluss/minus) minutter til sammen, fikk ikke spille i verken 8ndedelsfinale eller videre pga skade. Han var delaktig men langt fra veldig bidragsytende til at Tyskland vant VM den gang. 

Han har kun 20 landskamper for Tyskland i en alder av 27(28 i april) og de fleste av disse fikk han før han kom til oss.

Det er 'mange' med landskamper for store landslag som ikke er gode nok for et topplag i de store ligaene. 

Vi kan være enige om at det ikke er meg han skal overbevise, men først og fremst Arteta som setter opp laget. 

Han har absolutt enkelte kvaliteter, men han er også en løs kanon på dekk som bare venter på å gjøre en matchavgjørende feil. Nå har han klart seg greit under Arteta så langt, men tabben som fører til Luiz utvisning mot Chelskij er bare én av mange grunner til at jeg er ytterst skeptisk til ham. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Egidio Raúl Arévalo Ríos har 90 landskamper for Uruguay. Hørt om han før?

Sergio Romero har 96 kamper for Argentina. Heitinga har 87 kamper for Nederland. Asamoah Gyan har 109 kamper for Ghana. Junichi Inamoto har 82 kamper for Japan. Kleberson har 32 kamper for Brasil

Det betyr likevel ikke at de er gode nok til å være førstevalg eller reserver for en toppklubb. Romero er kanskje den eneste som skiller seg ut av disse, men så kan man diskutere om Manure er en toppklubb pr dags dato. Men det sier kanskje sitt at han fortsatt er i Utd etter å ha kun spilt 7 kamper for dem siden 2015...

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Simbad said:

Egidio Raúl Arévalo Ríos har 90 landskamper for Uruguay. Hørt om han før?

Sergio Romero har 96 kamper for Argentina. Heitinga har 87 kamper for Nederland. Asamoah Gyan har 109 kamper for Ghana. Junichi Inamoto har 82 kamper for Japan. Kleberson har 32 kamper for Brasil

Det betyr likevel ikke at de er gode nok til å være førstevalg eller reserver for en toppklubb. Romero er kanskje den eneste som skiller seg ut av disse, men så kan man diskutere om Manure er en toppklubb pr dags dato. Men det sier kanskje sitt at han fortsatt er i Utd etter å ha kun spilt 7 kamper for dem siden 2015...

Tydelig jeg traff en nerve her.
 

Personlig er jeg mer imponert over en som får 20 landskamper for det tyske forsvaret enn uendelig mange for Uruguay.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken nerve? Jeg sier bare at argumentet ditt blir feil og begrunner det. 

Hva med Romero med 96 for Argentina? Heitinga med 87 for Nederland? Kleberson med 32 for Brasil? 

Squillaci har 21 for Frankrike. Boumsong 27.

Uruguay har forresten vunnet Copa America flest ganger. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Simbad said:

Hvilken nerve? Jeg sier bare at argumentet ditt blir feil og begrunner det. 

Hva med Romero med 96 for Argentina? Heitinga med 87 for Nederland? Kleberson med 32 for Brasil? 

Squillaci har 21 for Frankrike. Boumsong 27.

Uruguay har forresten vunnet Copa America flest ganger. 

Huff.

 

Ikke lett å please Arsenalfansen dersom det å ha spilt 20 landskamper for Tyskland ikke imponerer.

Latinamerikanske midstoppere har sjeldent imponert meg.

Link to comment
Share on other sites

Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Nå virker det bare som at du 'griper etter halmstrå'. Ingen av de jeg nevner er latinamerikanske midtstoppere.

Det jeg prøver å forklare deg er at det finnes spillere med landskamper, både mange og for gode landslag, som likevel ikke er gode nok for det nivået vi ønsker eller har.

Link to comment
Share on other sites

Simbad har utvilsomt rett i at det ikke er noen garanti for at en spiller er god nok for er lag som vårt, eller passer inn for den saks skyld, selv om vedkommende har landskamper for store fotballnasjoner. 

Tilbake til Mustafi. På det beste er han en super stopper for oss, men han er tilbøyelig til å gjøre idiotfeil. Klarer han å luke bort dem, så kan han ble hur god som helst. Da får han garantert flere landskamper for Tyskland også. 

Jeg er ikke overbevist, men jeg gir han gjerne tiden fram til sommeren til å motbevise meg. Ellers ønsker jeg ham solgt i løpet av sommeren. 

Jeg ønsker i utgangspunktet ingen nye spillere inn nå. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Leser du i det hele tatt det jeg skriver? Nå virker det bare som at du 'griper etter halmstrå'. Ingen av de jeg nevner er latinamerikanske midtstoppere.

Det jeg prøver å forklare deg er at det finnes spillere med landskamper, både mange og for gode landslag, som likevel ikke er gode nok for det nivået vi ønsker eller har.

Skal innrømme at jeg leste med et halvt øye på vei hjem fra jobbreise. Beklager det. 
jeg har trua på Mustafi i år og synes han har noen kvaliteter vi savner, spesielt hans oppofrende spillestil. Ja, han har noen feil men det kan lukes bort - tror jeg

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Ben Elfen said:

Skal innrømme at jeg leste med et halvt øye på vei hjem fra jobbreise. Beklager det. 
jeg har trua på Mustafi i år og synes han har noen kvaliteter vi savner, spesielt hans oppofrende spillestil. Ja, han har noen feil men det kan lukes bort - tror jeg

Det forklarer litt. Jeg er som sagt enig i at han har enkelte kvaliteter, men jeg tror vi kan finne de samme kvalitetene med færre tabber et annet sted. 

Jeg liker innsatsen hans og at han er uredd(lite smart?) i måten han går inn i de fleste dueller gjerne med hodet først. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...