Jump to content

2019.08.17 Burnley (H)


Polljen

Recommended Posts

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Burnley  Burnley    crest
Lørdag 17. august 2019, kl. 13:30. Emirates Stadium
Premier League, 2. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo

Utilgjengelige spillere: Bellerin, Mavropanos og Tierney er ute den nærmeste måneden eller to.
Holding er på vei tilbake og hadde sin andre kamp for U-23 laget på mandag, der han spilte de første 63 minuttene, men det går nok noen uker før han starter på førstelaget.
Det er også et stort spørsmålstegn rundt tilgjengeligheten til Özil og Kolasinac, grunnet omstendighetene  rundt det tidligere ransforsøket og de påfølgende truslene fra kriminelle miljø.

Vår motstander Burnley vant sin åpningskamp 3-0 hjemme mot Southampton, men Arsenal har hatt ett godt tak på Burnley de siste sesongene og så vidt jeg kan se så har Arsenal vunnet de siste fem oppgjørene (hjemme/borte).

Når det gjelder å komme med et forslag til hvem som bør starte denne kampen for Arsenal så er det så mange momenter som gjør at jeg finner det vanskelig å komme med et godt forslag.
Inntil klubben kommer med nyheter som klart tilsier at Özil og Kolasinac er klare, både fysisk og følelsesmessig, til å spille så velger jeg å anse de som utilgjengelige. Jeg tror også at når de blir klare så er sannsynligheten stor for at de får en myk overgang og starter på benken i den første kampen de er i troppen.
Backrekka gjorde en bra jobb i Newcastle og det er i utgangspunktet ingen klar grunn til å endre denne, spørsmålet er om Emery ønsker å få Luiz i gang, men jeg velger de samme fire som startet på søndag.
På midtbanen er jeg mye mer usikker. Xhaka hadde ikke sin beste kamp på søndag, men jeg er ganske sikker på at Emery gir han tillit på ny (og det er hovedårsaken til at jeg velger Xhaka i denne kampen). Hvem blir så hans makker. Guendouzi gjorde en grei kamp, men er Torreira nå spilleklar og bør han få kamptid i forkant av de to neste oppgjørene mot Pool og Tott? Jeg vet ikke.
Offensiv midtbane og angrep er også et stort spørsmålstegn. Jeg antar at Lacazette er klar til denne kampen. Mkhitaryan bør ikke starte i denne kampen. Pepe viste ikke så mye i de minuttene han fikk mot Newcastle men bør han også få spilletid i forkant av de to neste vanskelige kampene? Willock gjorde en god kamp på søndag, men er det han eller Ceballos som skal starte som vår kreative midtbanespiller?
Spørsmålet om vi bør ha de to neste kampene i tankene når laget til kampen mot Burnley tas ut, jeg har lyst til å si ja, men er usikker på om det er klokt sett denne kampen isolert.


Mitt særdeles usikre forslag til de elleve som skal starte:

Leno
AMN - Chambers - Sokratis - Monreal
Guendouzi/Torreira - Xhaka
Willock - Ceballos - Aubamayang
Lacazette



 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Siden vi har vunnet alle kampene denne sesongen og ikke sluppet inn et eneste mål er det bare å innkassere denne seieren på forskudd. Her er det bare antall mål vi scorer som er spørsmålet. Jeg tipper 3-0

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe du får rett Ben Elfen. Vinner vi mer en 3 - 0  så er det vel de som  tror vi vinner PL 🙂

 Har trynet så mange ganger i salaten med Arsenal og bare minner om at vi slo et elendig Newcastle lag. Burnley vant 3 - 0 mot et dårlig Soton. Vil  ikke undervurdere Burnley for mye - håper iallefall ikke de 11 som starter kampen gjør det. 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Gunners68 said:

Vi får håpe du får rett Ben Elfen. Vinner vi mer en 3 - 0  så er det vel de som  tror vi vinner PL 🙂

 Har trynet så mange ganger i salaten med Arsenal og bare minner om at vi slo et elendig Newcastle lag. Burnley vant 3 - 0 mot et dårlig Soton. Vil  ikke undervurdere Burnley for mye - håper iallefall ikke de 11 som starter kampen gjør det. 

Jeg får alltid rett. Bare spør @Marius  

jeg tror vi har en sjanse på gullet i år - dersom vi får en god start. 

Vi er i alle fall gode nok til å slå alle

Link to comment
Share on other sites

tror det er for tidlig å friskmelde laget. Dessuten trenger de nyankomne tid til å spille seg inn. Men ingen tvil om at det er mer positivitet rundt klubben nå. Emery & co har gjort en god jobb i sommer. Så får vi se etter hvert om organiseringen bakover blir bedre, og om de offensive spillerne får det til å svinge. På papiret bør de slå Burnley hjemme, og de har jo hatt et godt tak på dem. Men som den pessimisten jeg er tar jeg ingenting på forskudd. Og tittelen anser jeg fortsatt å være utenfor rekkevidde, skjønt større undere har skjedd før i fotballen...

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Marius- said:

Mente resultatet BE. Tittelen tror jeg er for tidlig, men mer tro Iår ja...

Helt enig i påstanden om mer tro lår ja 🙂

 

Egentlig er jeg fornøyd med topp-fire, selv om det først vil føles skikkelig godt hvis vi kommer foran Tottenham også. Jeg anser at avstanden til City og Pool er for stor til at den kan tas igjen allerede inneværende sesong. I tillegg håper, og forventer, jeg at avstanden til toppen skal være mye mindre.

Går alt bra, så bør vi være med i gullkampen neste sesong. Vi har en veldig talentfull stall, det er lov til å være optimist igjen.

Link to comment
Share on other sites

Vi har begynt opprydningen etter Wenger. Fleste av de nye i fjor er bra folk. Vi forventer vel en del av de som er kommet i dette vinduet også.  Januar vinduet er ofte et vanskelig vindu , men neste sommer kan det komme noen nye igjen.

Vil være mer en fornøyd med en 4 plass denne sesongen. Fra neste sesong kan det se lyst ut med flere gode signeringer. Vi har dessverre fortsatt folk som ikke holder mål og det har vi vist lenge.

Link to comment
Share on other sites

Det er så med Ben Elfen som det var for oss når det handlet om feiringen av St. Tott...... Day. Ligatittelen er innen rekkevidde inntil den er matematisk uoppnåelig. 

Der Polljen ser skeptisk på noe (eller mye) , der er BE en evig optimist. Det er godt vi noen slike her på forumet. 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Polljen said:

Det er så med Ben Elfen som det var for oss når det handlet om feiringen av St. Tott...... Day. Ligatittelen er innen rekkevidde inntil den er matematisk uoppnåelig. 

Der Polljen ser skeptisk på noe (eller mye) , der er BE en evig optimist. Det er godt vi noen slike her på forumet. 

Mulig du et poeng Per 😂

Link to comment
Share on other sites

Pessimistisk realist er et godt utgangspunkt for å være arsenalsupporter.

Laget gidder jeg knapt å tenke på. Ikke en enste gang var jeg enig med Mr Emery i fjor og det blir nok ikke bedre i år. 

Hvis han nå ikke tør å satse på å spille inn det laget han tenker å bruke mot Pool og Spurs så gir jeg opp. De to kampene blir definerende for stemningen og optimismen på Emirates i lang tid fremover. 

Link to comment
Share on other sites

Özil og Kolasinac var i går (onsdag) med på sin første trening med laget etter at de nye "problemene" oppstod sist uke. Det er dog lite sannsynlig at de vil spille mot Burnley på lørdag, antar jeg.

Link to comment
Share on other sites

Etter dagens skadeoppdatering, i forkant av lørdagens kamp, så er det litt usikkert om Xhaka blir klar til oppgjøret mot Burnley.
Ut fra det som skrives på Arsenal.com så tolker jeg det som han er noe forslått i nedre del av rygg/"bakdelen"/ben (Bruising to lower back and leg)

Link to comment
Share on other sites

Leno
Niles - Chambers - Sokratis - Monreal
Guendouzi - Willock
Nelson - Ceballos - Aubameyang
Lacazette

Kunne egentlig tenkt meg å sett Aubameyang på topp med Nelson på venstre og Pepe på høyre, men tror ikke Pepe er helt klar til å starte ennå..

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig å komme skikkelig i gang på heimebane. I forrige kamp stilte me med ein innbyttarbenk som var tildels rå etter vår standard siste år. I dag kan den i teorien bli enno råare med tanke på at fleire er tilgjengelige.

Eg er usikker på om  om eg ville ha gjort for mange skifter fra forrige kamp, men det er fristande å sette innpå Luiz, Ceballos og Pepe sjølvsagt. Kan hende det er litt for tidleg for Pepe, men dei to andre virkar klare. Det kjem 2 tøffe kampar dei neste vekene, tvilar på at me stiller med 4 unge engelskmenn fra start i desse kampane, kanskje er det greit med ei gradvis tilpasning.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, gunnersfan said:

Det er viktig å komme skikkelig i gang på heimebane. I forrige kamp stilte me med ein innbyttarbenk som var tildels rå etter vår standard siste år. I dag kan den i teorien bli enno råare med tanke på at fleire er tilgjengelige.

Eg er usikker på om  om eg ville ha gjort for mange skifter fra forrige kamp, men det er fristande å sette innpå Luiz, Ceballos og Pepe sjølvsagt. Kan hende det er litt for tidleg for Pepe, men dei to andre virkar klare. Det kjem 2 tøffe kampar dei neste vekene, tvilar på at me stiller med 4 unge engelskmenn fra start i desse kampane, kanskje er det greit med ei gradvis tilpasning.

Liker ikke gradvis tilpasning. Nå må laget for de neste kampene settes. Borte ‘pool og hjemme Spurs vil definere mye av sesongen

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Özil nesten god nok for benken. Emery er nedsnødd

Er man sjuk både fysisk og psykisk skal man vel ikke spille ? ;) Han er nok klar snart, at Kolasniac ble klar før han der... det så man i videoene som lakk ut også. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...