Jump to content

2019.04.15 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

Watford    crest  Watford   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Mandag 15. april 2019, kl 21:00, Vicarage Road
Premier League, 34. serierunde 
(dette er Arsenals 33. kamp denne sesongen. siden møtet med Wolves i 31. serierunde er utsatt til 24. april grunnet FA-cup)

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

 

Foruten våre tre langtidsskadde spillere, må også Sokratis stå over denne kampen (p.g.a. for mange gule kort). Xhaka er i skrivende stund usikker, men det er ikke bekreftet at han ikke blir klar.

Vår motstander Watford ligger midt på tabellen som lag nr 10 og har vunnet to og tapt tre kamper på sine siste fem i PL. Det skal nevnes at alle de tre tapene er mot topp-seks lag (United, City og Pool).

Arsenal ligger som nr fem i PL med tre seire, en uavgjort og ett tap på de siste fem kampene.
Innbyrdes mellom Watford og Arsenal så har Arsenal tre seire og Watford to seire på de siste fem møtene og det er ingen tvil om at Arsenal har slitt med bl.a. Troy Deeney.

Jeg har nok gnålt en del i det siste om Arsenals tette kampprogram og selv om jeg er sikker på at våre spillere har kondisjonen til å klare dette programmet, så er det skadepotensialet som gjør at jeg fremdeles mener at dette kan  være en utslagsgivende faktor i negativ retning (noen flere ord om våre rivaler til tredje og fjerdeplassen, skjult i spoileren nederst i denne posten). Det store spørsmålet er hvor mange flere poeng Arsenal har råd til å tape og samtidig komme topp fire. Jeg tror at vi kanskje kan tåle å tape tre til fire poeng til (av de siste atten), men ikke flere enn det.

Arsenal har slitt på bortebane denne sesongen, sett i forhold til det som har blitt levert på eget gress, så det er fristende å stille med en litt mer defensiv lagoppstilling. Jeg mener derimot at vi skal ta sjansen på satse offensivt og det betyr at vi starter bortimot med samme lagoppstilling som mot Napoli (unntakene er Sokratis som er susendert og målvakten ). Hvis Emery starter med Elneny i denne kampen så er jeg på vippen til å be om et "managerskifte" 😜

 

Leno
Mustafi - Koscielny - Monreal
AMN     - Torreira - Ramsey/Xhaka -     Kolasinac
Özil
Laca - Auba

 

Hvis Emery velger å starte litt mer defensivt så tror jeg vi får se:
Leno
Mustafi - Koscielny - Monreal
AMN     - Torreira - Ramsey/Xhaka -     Kolasinac
Micky - Iwobi
Laca/Auba

 

 

 

Jeg nevnte ovenfor at Arsenal kanskje kan klare topp fire selv om de taper tre til fire poeng i resten av sesongen. Enkelte her vil nok mene at våre rivaler kommer til å tape flere poeng enn hva jeg antar, men jeg velger å være realist og ikke superoptimist.

Arsenal har fire bortekamper igjen, våre tre rivaler har alle kun to bortekamper igjen. Jeg har tatt utgangspunkt i at Chels/United/Tott taper sine kamper mot Pool/City og at det innbyrdes oppgjøret mellom Chelsea og United ender uavgjort. Alle tre antas å vinne sine kamper mot "svakere" motstandere. Hvis denne "spådommen" går inn så må Arsenal ta fjorten av atten mulige poeng for å klare fjerdeplassen i PL.

Dette er selvsagt en hypotetisk spådom, men det er ikke bare ett av de tre lagene som må feile enda mer for at vi skal ende topp fire hvis vi taper mer enn de tre/fire poengene, vi er avhengig av at to av de tre feiler hvis vi også feiler mer enn det jeg har lagt til grunn.

Jeg tror vi kan klare topp fire, men marginene er særdeles små

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Det er helt rett Marius. Toppa lag helt inn. Blir ingen lette  kamper nå hverken i EL eller PL. Nå gjelder å det å være i fokus og alle må opp på sitt beste. Vi tåler ingen flere forestillinger som den mot Everton. Det må være fullt mulig å komme seg ut av bortebane problemet vårt. Basert på tidligere sesonger så er jeg ikke trygg på at vi klarer å ri av de kommende bortekampene i PL og vi får det sikkert ikke lett mot Napoli heller. Blir en spennende avslutning , men skulle gjerne likt å vist hvorfor vi er så elendige borte mot Everton for så å kjøre over Napoli hjemme noen få dager senere. Vi er veldig variable i våre prestasjoner.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Gunners68 said:

Det er helt rett Marius. Toppa lag helt inn. Blir ingen lette  kamper nå hverken i EL eller PL. Nå gjelder å det å være i fokus og alle må opp på sitt beste. Vi tåler ingen flere forestillinger som den mot Everton. Det må være fullt mulig å komme seg ut av bortebane problemet vårt. Basert på tidligere sesonger så er jeg ikke trygg på at vi klarer å ri av de kommende bortekampene i PL og vi får det sikkert ikke lett mot Napoli heller. Blir en spennende avslutning , men skulle gjerne likt å vist hvorfor vi er så elendige borte mot Everton for så å kjøre over Napoli hjemme noen få dager senere. Vi er veldig variable i våre prestasjoner.

Hadde lagoppstillingene vært like, da hadde ikke jeg heller forstått det. Men nå var de ganske ulike, og der ligger nok endel av forklaringen. Som nevnt, Liverpool har vel kjørt toppa lag hele sesongen, da bør vi klare det samme ut sesongen og gi oss en sjanse. Elneny skal aldri starte en kamp...

Link to comment
Share on other sites

Spennende å se Mavropanos, men jeg er egentlig skuffet over lagoppstillingen.
Mustafi som back. Jeg er ikke negativ til Mustafi, bare posisjonen.
Samtidig så er jeg redd for at lagoppstillingen sier "vi er forsiktige og satser ikke offensivt. Kom og skap et press mot oss".

Jeg håper jeg tar feil, men sett fra mitt ståsted så stiller vi ikke med et lag som skal jage mål fra start.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg BE, men jeg det at Ramsey hadde startet i stedet for Özil i min foretrukne formasjon, tror jeg likevel ikke ville vært udelt negativt.

For å ta for meg de andre spillerne du nevner, så tror jeg Mustafi er valgt fremfor AMS av defensive årsaker. det samme gjelder Monreal fremfor Kolasinac. Med en spiss så var det nærmest loddtrekning om hvem som skulle starte. Men jeg ville ha 3-4-1-2 med både Laca og Auba, og jeg er som nevnt skuffet jeg og.

Link to comment
Share on other sites

Nå har ho Ozil starta tett og mange kamper. Håper og tror det er belastning og derfor. Ellers fatter jeg ikke at ikke man kan spille samme 11 flere kamper når man ser konkurrenter gjøre det uke inn og ut. 

 

Men! Hvorfor i alle dager spiller vi ikke i første draktene når motstander har stikk motsatte drakter? 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...