Jump to content

2019.04.15 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå som vi har tre poeng i lomma kan jeg si følgende:

- Nøkkelspillere fikk en lett reise i dag. Torreira, Özil og Ramsey fikk en fin matcing i dag. Sokratis og Lacazette er uthvilte til torsdag.

- Koscielny var enorm i dag. Mustafi var også god og svært viktig i duellspillet. Ja, jeg sa det!

- Deeney fikk god tid til å studere sine store baller, all den tid han tilbrakte i dusjen. Cunt!

Link to comment
Share on other sites

litt heldig seier. Så ut som tankene var på det som skal skje på torsdag, og at målet var å få en "gratis lunsj", altså tre poeng med minst mulig innsats. Det er aldri lett mot et lag som Watford, selv om Deeney gjorde det han kunne for å hjelpe til. Likevel var Arsenal altså litt heldige. Bør ta med seg at de jobbet bra defensivt etter pause. Og de bør trene på avslutninger...! ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har hatt en god periode på senvinter/vår, men ser en på de siste sesongene så har kritikken vært til tider ganske hard mot det han har levert på banen. Det er ikke få som de siste sesongene som har ment at han burde selges. 

Jeg liker det Ramsey leverer nå og kanskje kommer han til å levere bra i Italia (jeg håper det), men jeg er ikke overbevist om at han ville blitt en ny stor "hit" de kommende sesongene i Arsenal. 

Jeg synes det er helt greit at han får "prøve" noe nytt og nå og det er for få utgående spillere som viser en slik innsats og respekt for sin gamle klubb som det Ramsey gjør. 

Men Ramsey kan erstattes, så akkurat det bekymrer meg ikke i det hele tatt. 

Link to comment
Share on other sites

Viktig seier for oss i går og den gir litt ro i laget i forhold til alt maset om bortebane problemene. Watford er et lag full av innsats , men vi forsvarte oss bra.. Deeney mistet hodet på et tidlig tidspunkt og det skal vi være glade for. Vi kunne fått en større seier hadde vi hvert i fokus fremme. Mikke har ennå til gode og imponere meg og ser ingen grunn ti at vi skal ha han med videre. Skal alt styret med topp 4 som betyr CL spill ha en misjon så må vi ha bedre spillere. Vi må ha noe der å gjøre. Eneste grunnen kan ikke være mer penger i kassen. Annet argument er selvfølgelig at vi blir mer attraktive i overgangs vinduene - det er helt greit - men da må vi også handle i overgangs vinduet da.

En viktig seier i går , vi er med i aller høyeste grad , og lover bedre for de neste bortekampene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gå litt tilbake til diskusjonen om det røde kortet til Deeney var rett eller galt.

Min påstand under kampen var at det enten var rødt eller så burde det ikke vært tildelt kort. Enten "slo" (bevisst eller ubevisst) til Torreira eller så gjorde han det ikke. Mitt utgangspunkt var at dette ikke var en hodeduell der armer lett kommer ut av kontroll, det var egentlig ikke en duell i det hele tatt. Deeney passerte Torreira og det var ingen "naturlig" grunn til å plassere en hand/arm/albue i ansiktet til Torreira.

I dag leser jeg at Watfords manager sier at det var kontakt, med armen men ikke albuen, og at han mener at et gult kort hadde vært mest riktig. 
Fra mitt ståsted så mener jeg at det ikke er noen forskjell om det er en arm eller en albue, så lenge dette skjer i en "unaturlig" situasjon. Hadde dette skjedd i en hodeduell så er jeg enig i at et gult kort sannsynligvis hadde vært det mest korrekte.

sitat:
 

Watford manager Javi Gracia defended Deeney after the game.

Gracia believed the referee made a mistake sending his striker off:

I respect the referee’s decision, but I don’t agree. It is a yellow but never a red.

Troy doesn’t need to explain to me anything I could see the contact with his arm, never his elbow.

Troy is very sad; it was an important game for us; he knew it. The sending off was very tough for us.

Link to comment
Share on other sites

Deeney har tidligere sagt at han liker å trekke opp motspillerne. Han kommer med en helt unaturlig bevegelse når han skal til å passsere Torreira og treffer Torreira i ansiktet. Deeney må gjerne være very sad , men han fikk som fortjent. Han hadde en hensikt og det var å trekke opp vår jordfreser med håp om at det kunne medføre kort for han. Det endte med rødt for Deeney meget velfortjent. Dessverre for Watford så gikk det utover de selv og de måtte spille med 10 mann. 

Dessverre så kommer ikke Deeney til å lære av dette , men det er tidsspørsmål om når han gjør det igjen. 

Syntes det var et meget velfortjent rødt kort Polljen , da han faktisk hadde  en hensikt om å treffe Torreira i ansiktet.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...