Jump to content

2019.03.14 Rennes (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017    v    Rennes  crest  Rennes
Torsdag 14. mars 2019, 21:00. Emirates Stadium
Europa League - 8-dels finale, andre  kamp. Rennes vant første kamp 3-1
Kampen vises live på TV2 Sport 1 og TV2 Sumo

 

Foruten våre tre langtidsskadde så var Mkhitaryan ute mot United p.g.a. mindre ryggproblemer, om han er klar til torsdag er usikkert i skrivende stund.
Sokratis og Lacazette er suspendert til denne kampen. Oppdatering: Lacazette har fått redusert straffen etter sitt røde kort mot BATE og er klar til denne kampen.

Det som våre spillere (og lagledelsen) viste i den første kampen i Frankrike var rett og slett begredelig og vi går inn i denne kampen med et vanskelig utgangspunkt. Jeg tror vi skal slite hvis vi ikke har en betraktelig bedre innstilling nå enn i den første kampen. Kampene mot Tottenham og United viser at vi kan, det er viljen det først og fremst står på. Spiller vi i nærheten av det vi viste mot United så går vi videre, men det må ytes 100%.

Etter denne kampen så er det landslagpause og neste kamp er i PL hjemme mot Newcastle 1. april. Vi skulle spilt mot Wolves neste helg, men denne er utsatt siden Wolves da spiller kvartfinale i FA-cupen.

Ingen spillere skal "hviles" i kampen mot Rennes!!!!!

 

Jeg vil forsøke å komme med et forslag til lag i denne kampen og utgangspunktet mitt er at med unntak av suspenderte spillere så bør vi stille med et lag som er mest mulig likt det som startet mot United. Jeg skulle gjerne hatt med Leno også, men aksepterer "ordningen" med cup-målvakt. Det største "problemet" er at Laca er suspendert og derfor må den offensive delen av laget omorganiseres.

Mitt lag:

Cech
Mustafi - Kos - Monreal
AMN - Xhaka - Torreira - Kolasinac
Ramsey - Özil
Auba

Nytt forslag til lag lenger nede i tråden.

 

Det er godt mulig at jeg tar en for stor sjanse med å kjøre Ramsey og Özil sammen på offensiv midtbane, men tanken min er at Özil spiller i sin vante rolle og Ramsey får en ganske fri rolle til å komme med sine løp. Med AMN og ikke minst Kolasinac på vingbackene så tror jeg vi kan få et ganske kraftig angrep. Arsenal må gå ganske offensivt ut for å ta igjen de to målene vi ligger bak Rennes etter første kamp, men samtidig så må vi også ha en defensiv disiplin for å unngå baklengsmål grunnet bortemålsregelen.
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Tar vi tak i kampen fra start som i går så slår vi Rennes hjemme , Polljen. Vi har riktignok vært veldig varierende i det siste - meget bra innsats mot Spurs og United - men bånn i bøtta i det første møte med rennes. 

Stoler faktisk på at gutta vil ha en ny kveld med gode prestasjoner og da slår vi Rennes 🙂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Lacca er klar til kampen, har redusert straff fra 3 til 2 kamper. All inn med både auba og lacca på topp takk. 

You beat me to it. Jeg skulle komme med breaking news (og bli heltedyrket her på forumet). 

 

Gledelige nyheter

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Ben Elfen said:

You beat me to it. Jeg skulle komme med breaking news (og bli heltedyrket her på forumet). 

 

Gledelige nyheter

Gratulerer BE, du er first loser mht å publisere en nyhet som de fleste av oss hadde lest lenge før Marius la ut gla´nyheten her.

 

Link to comment
Share on other sites

On 3/10/2019 at 7:56 PM, Polljen said:

Sokratis og Lacazette er suspendert til denne kampen.

Fake news 😂.

Tør vi tippe lag her? 
Jeg håper vi starter ultra offensivt og grisebanker dem langt ned i froskelåra de har på middagstallerkenen. Özil, Auba og Laca er selvskrevne. Savnet av Sokratis blir stort. Hvor i alle dager er Mavraponos? Han har vel vært skadefri en stund?

Xhaka og Ramsey på midten hadde også vært fint, og det er godt å se Maitland Niles begynne å komme til rette. 

Jeg tror det blir en flott kveld for oss i morgen

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Ben Elfen said:



Tør vi tippe lag her? 
Jeg håper vi starter ultra offensivt og grisebanker dem langt ned i froskelåra de har på middagstallerkenen. Özil, Auba og Laca er selvskrevne. Savnet av Sokratis blir stort.
.............................................
Jeg tror det blir en flott kveld for oss i morgen

Jeg håper inderlig at det blir en flott kveld, det er ingen grunn til at Arsenal ikke skal klare å ta igjen forspranget som Rennes har, det står utelukkende på innsats og vilje fra våre spillere.

Jeg hadde egentlig satt opp ett forslag til lag, men det var før suspensjonen til Lacazette ble opphevet.

I utgangspunktet så kunne jeg tenkt meg å starte med samme lag som mot United, men Sokratis er suspendert så noen endringer må til.
Spørsmålet er da om Mustafi skal komme inn og erstatte Sokratis og at vi ellers beholder et uendret mannskap, eller om vi skal endre formasjon og gjøre flere endringer.
Jeg føler det også litt merkelig å vrake jordfresen i min lagoppspilling, men jeg vurderer det seriøst 😜.

To alternative forslag til lagoppstillinger, 3-4-1-2 og 4-3-1-2

Cech
Mustafi - Koscielny - Monreal
AMN - Xhaka - Ramsey - Kolasinac
Özil
Laca - Auba


Cech
AMN - Koscielny - Monreal/Mustafi - Kolasinac
Ramsey - Torreira - Xhaka
Özil 
Laca - Auba


Jeg mener uansett at vi skal starte med to på topp, Auba på kanten er ikke like bra som Auba på topp.
Mhiki (hvis han blir klar) og Iwobi blir benkeslitere fra start.

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Polljen said:

Cech
Mustafi - Koscielny - Monreal
AMN - Xhaka - Ramsey - Kolasinac
Özil
Laca - Auba

Stemmer for dette. Mustafi har definitivt sine svakheter, men har er svinegod på offensive cornere - og de bør vi få en del av i morgen

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Polljen said:

Jeg håper inderlig at det blir en flott kveld, det er ingen grunn til at Arsenal ikke skal klare å ta igjen forspranget som Rennes har, det står utelukkende på innsats og vilje fra våre spillere.

Jeg hadde egentlig satt opp ett forslag til lag, men det var før suspensjonen til Lacazette ble opphevet.

I utgangspunktet så kunne jeg tenkt meg å starte med samme lag som mot United, men Sokratis er suspendert så noen endringer må til.
Spørsmålet er da om Mustafi skal komme inn og erstatte Sokratis og at vi ellers beholder et uendret mannskap, eller om vi skal endre formasjon og gjøre flere endringer.
Jeg føler det også litt merkelig å vrake jordfresen i min lagoppspilling, men jeg vurderer det seriøst 😜.

To alternative forslag til lagoppstillinger, 3-4-1-2 og 4-3-1-2

Cech
Mustafi - Koscielny - Monreal
AMN - Xhaka - Ramsey - Kolasinac
Özil
Laca - Auba


Cech
AMN - Koscielny - Monreal/Mustafi - Kolasinac
Ramsey - Torreira - Xhaka
Özil 
Laca - Auba


Jeg mener uansett at vi skal starte med to på topp, Auba på kanten er ikke like bra som Auba på topp.
Mhiki (hvis han blir klar) og Iwobi blir benkeslitere fra start.

 

Jeg ville gått for den første formasjonen din, men byttet Mustafi med Jenkinson. Syns farten og duellspillet til Jenkinson kommer til sin rett i en 3-er bak. Liker gutten godt og jeg har fortsatt tro på at han skal kunne en viktig spiller for oss.

Helt nødvendig at vi har spillere på banen med komplementære ferdigheter. Ramsey kan løpe inn noe som trekker forsvaret til Rennes inn i egen boks. Xhaka kan skyte fra distanse. Øzil kan både tre passene og avslutte. Auba og Laca kan score både på kontringer, enkeltmannsprestasjoner og etter godt oppbygget spill. Jeg ser ingen grunn til at alle ikke skal starte i morgen.

Liten glipp der...

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, RP7 said:

Jeg ville gått for den første formasjonen din, men byttet Mustafi med Jenkinson. Syns farten og duellspillet til Jenkinson kommer til sin rett i en 3-er bak. Liker gutten godt og jeg har fortsatt tro på at han skal kunne en viktig spiller for oss.

Helt nødvendig at vi har spillere på banen med komplementære ferdigheter. Ramsey kan løpe inn noe som trekker forsvaret til Rennes inn i egen boks. Xhaka kan skyte fra distanse. Øzil kan både tre passene og avslutte. Auba og Laca kan score både på kontringer, enkeltmannsprestasjoner og etter godt oppbygget spill. Jeg ser ingen grunn til at alle skal starte i morgen.

Ingen grunn til at ikke alle mente du regner jeg med? All-inn. Det er nesten ett fett om de scorer ett flaksemål på oss, vi må score mye for å gå videre og det bør være innstillingen  

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Marius- said:

Ikke det dummeste tipset du har lirt av deg dette. Kontrer med 3-0

Vi holder aldri nullen

22 minutes ago, Polljen said:

SoaFte8M?format=jpg&name=origCech
Mus Kos Mon
AMN XHaka Ramsey Kola
Özil
Laca Auba

 

synes som en blåkopi av mitt forslag (i går)

Godt at vi endelig har fått en manager som hører på deg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...