Jump to content

2019.03.14 Rennes (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply
3 minutes ago, Marius- said:

Venta på den der, du kaller deg en mann om aldri tar feil 😂 Jeg tar masse feil, men tipper bedre enn deg vil jeg påstå! Savner gamle tider med tippetabell i online ExCeL format. 👍 Men idag gledes vi begge, uansett, begge tippa seier

Det var enten @Verminator5 eller @Magnus87 som var Google spreadsheetansvarlig? 

Var morsomt det. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Det var enten @Verminator5 eller @Magnus87 som var Google spreadsheetansvarlig? 

Var morsomt det. 

 

 

Det var Magnus87 som stod for det, mener jeg å huske. Det var veldig artig. Jeg savner også tråden der man kunne rangere spillere etter kamp, med reaksjoner på BEs rangering av Almunia 😂

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Det var Magnus87 som stod for det, mener jeg å huske. Det var veldig artig. Jeg savner også tråden der man kunne rangere spillere etter kamp, med reaksjoner på BEs rangering av Almunia 😂

Ja stemmer! Magnus var det! Og rangeringen etter kampene er også savnet.  

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Det var Magnus87 som stod for det, mener jeg å huske. Det var veldig artig. Jeg savner også tråden der man kunne rangere spillere etter kamp, med reaksjoner på BEs rangering av Almunia 😂

😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Polljen said:

Trekningen av kvartfinalene skjer i morgen. Følgende lag er klare:

Chelsea, Napoli, Valencia, Villarreal, Frankfurt og Arsenal.

Det er to oppgjør som nå går til ekstraomganger, Benfica - Zagreb og Praha - Sevilla. 

Praha og Benfica var de to siste lagene som er klare etter å ha spilt ekstraomganger. 

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvem vi trekker som motstander i neste runde. Trekningen er vel kl 1300 i dag. Det begynner å spisse seg til nå og det er vel ingen enkle lag igjen. Vi er  så variable i våre prestasjoner at det spiller neppe noen rolle. Bortekampen mot Rennes  var elendig. Før det spilte vi en meget god kamp mot Spurs . Noen dager etter bortekampen mot Rennes slår vi United i en ny god kamp. 

Vi skal spille tøffe kamper i PL fremover. 5 borte kamper mot lag som er fysisk tøffe. Vi får håpe at vi kommer gjennom disse kampene uten skader.

Engelsk presse fremhever spesielt AMN  etter kampen i går kveld. Det var en fin kveld for han. Laca heldig som unngikk rødt. Ramsey bidro igjen sammen med flere.

Rennes måtte til slutt legge seg ned i en hver situasjon i håp om at våre spillere skulle få kort. Var en periode som ble et langt gjesp i antall frispark.

Rennes var ikke helt ufarlige. Vi hadde heldigvis marginene på vår side , da de var farlig frempå flere ganger . 

Helt fortjent at vi gikk videre. Blir en spennende tid fremover.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Marius- said:

Skal man vinne må man møte de beste. Ryker vi rett ut av Napoli, har vi ikke noe i cl å gjøre heller 

Du har en fantastisk negativisme, Marius. Hvis Napoli slår oss ut og vi kommer på tredjeplass i serien. Syns du da at vi ikke har noe i CL å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Du har en fantastisk negativisme, Marius. Hvis Napoli slår oss ut og vi kommer på tredjeplass i serien. Syns du da at vi ikke har noe i CL å gjøre?

Etter sommern kan det hende vi har nivået. Det er ikke negativisme dette, det er rett og slett en realitetssjekk om vi blir regelrett slått ut av Napoli denne runden. 

Cl er fint pga penger og tiltrekke spillere. Men helt seriøst har vi vært ganske latterlige i sluttspillet der i mange år. Nye koster er på plass, så da kanskje vi kan hevde oss bedre der også. 

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på at dette blir en realitets sjekk. Vi har kommet oss igjennom gruppe spillet i CL i mange år , men så er det slutt også. Jeg skjønner ikke hvorfor flere av oss skal bli beskrevet som så negative bare fordi vi er realistiske. En 3 plass i PL vil være langt over hva mange ville ha spådd før sesongen tok til.  Ser man  litt bak resultatene så må det være lov til å stikke fingeren i bakken og stille  spørsmål om hvor gode vi er. 

Vi har spilt flere gode kamper , men det har vært en del kamper hvor folk har omtrent revet håret av seg  også. Trenger vel ikke å minne om siste kampen vi spilte i CL. Det ble vel tidenes realitets sjekk for arsenal sin del.

Som Marius sier så er det nå nye koster. Sommeren vil kanskje bringe inn noen som kan heve enda mer. 

Kampen mot Napoli kan vi  vinne hvis vi spiller på vårt beste nivå som feks mot Spurs og United. Det har ikke gått på skinner for Napoli i det siste - men velger å tro de er bedre en Rennes.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Etter sommern kan det hende vi har nivået. Det er ikke negativisme dette, det er rett og slett en realitetssjekk om vi blir regelrett slått ut av Napoli denne runden. 

Cl er fint pga penger og tiltrekke spillere. Men helt seriøst har vi vært ganske latterlige i sluttspillet der i mange år. Nye koster er på plass, så da kanskje vi kan hevde oss bedre der også. 

Altså, vi kan ha noe i CL å gjøre, selv om vi blir slått ut av Napoli. Stemmer?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

Skal man vinne må man møte de beste. Ryker vi rett ut av Napoli, har vi ikke noe i cl å gjøre heller 

Veldig uenig. 

Kamper lever sitt eget liv. Tilfeldigheter, kort, skader, sykdom etc påvirker. Med to kamper med en uke mellomrom så avgjøres mye av hvilke lag man møter i ligaen, om man har hjemme eller bortekamp før de aktuelle kampene, hvor mange dager hvile ligaen gir deg. 

På dette nivået er det marginer som avgjør og timing for kampen betyr ekstremt mye. 

Ingen grunn til seier eller tap i disse kampene skal vise om man har noe i CL å gjøre eller ikke. Det er mange av de samme tilfeldighetene der. 

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, RP7 said:

Veldig uenig. 

Kamper lever sitt eget liv. Tilfeldigheter, kort, skader, sykdom etc påvirker. Med to kamper med en uke mellomrom så avgjøres mye av hvilke lag man møter i ligaen, om man har hjemme eller bortekamp før de aktuelle kampene, hvor mange dager hvile ligaen gir deg. 

På dette nivået er det marginer som avgjør og timing for kampen betyr ekstremt mye. 

Ingen grunn til seier eller tap i disse kampene skal vise om man har noe i CL å gjøre eller ikke. Det er mange av de samme tilfeldighetene der. 

 

La meg rette på det da;

Hvis vi regelrett blir slått av Napoli. Altså at de viser seg mye bedre enn oss over begge kampene. 

Ok? Tror du/dere forstod hva jeg mente..

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Tapapa said:

Altså, vi kan ha noe i CL å gjøre, selv om vi blir slått ut av Napoli. Stemmer?

Zzz. Taper vi mot Blackpool så har vi fremdeles noe i PL å gjøre også. Jeg var/er spent på nivået vårt over to kamper mot en motstander på CL nivå. Jeg føler man kanskje kan lese litt om ståa for Arsenal i Europa etter de to kampene. Selvsagt kan vi få 4 feile røde kort å ryke pga det også. 

Link to comment
Share on other sites

Du har mange gode argumenter  RP7 - men det var ikke tilfeldig at vi tapte 5 - 1 i begge kampene mot Bayern M. i vår siste CL kamp. Det er heller ikke tilfeldig at vi har gått på hodet  ut av CL på nøyaktig samme runde i årevis. Når du kommer til avslutnings rundene i CL så er det bra nivå på de aller fleste lagene. Der har ikke vi nådd opp i det hele tatt. Kun i et par tilfeller.

De argumentene dine slutter jeg meg til RP7 , men vi har holdt et nivå en stund som gjør at det ikke er en rekke marginale omstendigheter som har gjort at vi har blitt slått ut. 

På vår beste dag kan vi stelle i stand litt av hvert , men vi ser ikke de prestasjonene så ofte. Vi klarer ikke å gjenta de i to kamper på rad. Der har Emery en utfordring.  Vel , vi hadde 2 meget gode kamper i PL på rad nå nettopp , men kampen borte mot Rennes ble et tilbakeslag.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Gunners68 said:

Du har mange gode argumenter  RP7 - men det var ikke tilfeldig at vi tapte 5 - 1 i begge kampene mot Bayern M. i vår siste CL kamp. Det er heller ikke tilfeldig at vi har gått på hodet  ut av CL på nøyaktig samme runde i årevis. Når du kommer til avslutnings rundene i CL så er det bra nivå på de aller fleste lagene. Der har ikke vi nådd opp i det hele tatt. Kun i et par tilfeller.

De argumentene dine slutter jeg meg til RP7 , men vi har holdt et nivå en stund som gjør at det ikke er en rekke marginale omstendigheter som har gjort at vi har blitt slått ut. 

På vår beste dag kan vi stelle i stand litt av hvert , men vi ser ikke de prestasjonene så ofte. Vi klarer ikke å gjenta de i to kamper på rad. Der har Emery en utfordring.  Vel , vi hadde 2 meget gode kamper i PL på rad nå nettopp , men kampen borte mot Rennes ble et tilbakeslag.

Kampene mot BM var regelrett slakt. Vi møtte er BM som var på sitt beste og vi var ikke i nærheten. 

Link to comment
Share on other sites

Nå var det nok BM på sitt beste , enig i det , men det er flere lag som holder høyt nivå. Jeg tror vi faktisk har hatt fremgang siden den gang med dagens mannskap. Da er det ikke rom for noe slurv fra Mustafi & Co i forsvaret. Samtidig må vi være effektive og sette de sjansene vi får.

Eneste måten å lære på er vel kanskje å spille mot sånne lag også 🙂

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...