Jump to content

2019.03.02 Tottenham Hotspur (B)


Polljen

Recommended Posts

Det har vært et par tilfeller før hvor United ikke har vært i form og flust med skader. Dette er kampen hvor vi for en gangs skyld kan vinne over de  har jeg tenkt , men neida - poeng får de med seg. Vi er på en måte vaksinert mot å vinne over de. Vel , en og annen seier har vi - men det er ikke mange. Nå overbeviste ikke United i kveld , men de slo tilbake ved to anledninger og halte det i land.

Har likevel en tro på at det kan gå denne gangen. Vi har et bra utgangspunkt iallefall. Var mye bra laget vårt kan ta med seg fra de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Nå har jeg sikkert det samme United-komplekset som det Arsenal har, men HVIS våre viser en like god moral og innsats som de i dag viste mot bermen "nord i gata", så ser jeg ikke tre poeng som umulig kommende helg. 

Før jul var det tre poeng hjemme mot Tottene og ett borte ManUre, så jeg ser det ikke som noen umulighet at vi klarer fire poeng i de tilsvarende møtene denne våren. 

 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Rennes så er det i allefall en spiller som må hvile og det er Koscielny. Etter noen litt svake kamper, etter det lange skadeoppholdet, så mener jeg at han begynner å vise litt gammel storhet. Vi skal ikke ta noe sjanser med han i forkant av "sekspoengsoppgjøret" om en uke. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom over en artikkel på nettet som påstod at det ifølge reglementet til FA så var straffesparket til Tottene korrekt idømt. 

Personlig så syntes jeg dette høres sykt ut, men når jeg sjekker offsidereglene på FA sine nettsider så ser det ut som at den "syke" regelen faktisk eksisterer. 

Før jeg limer inn qoute og link, så kommer min forståelse av regelen: Hvis en spiller som er offsideplassert blir ureglementert blir utsatt for en "straffbar" handling før han får kontakt med ballen, så skal situasjonen bedømmes som at spilleren ikke var i en offsideposisjon. 

Quote og link:

  • a player in an offisde position is moving towards the ball with the intention of playing the ball and is fouled before playing or attempting to play the ball, or challenging an opponent for the ball, the foul is penalised as it has occurred before the offside offence

http://www.thefa.com/football-rules-governance/lawsandrules/laws/football-11-11/law-11---offside

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Verminator5 said:

Offside eller ei, det var ingen forseelse i mine øyne.

Helt enig, det er Kane som teatralsk simulerer etter en puff som skjer 99av100 ganger i feltet. Atpåtil vinner faktisk Mustafi ballen som han forlenger ut til corner såvidt jeg så.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Helt enig, det er Kane som teatralsk simulerer etter en puff som skjer 99av100 ganger i feltet. Atpåtil vinner faktisk Mustafi ballen som han forlenger ut til corner såvidt jeg så.

På to kamper mot Tottenham denne sesongen, jukser de til seg to straffespark. Helt utrolig. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Polljen said:

Jeg kom over en artikkel på nettet som påstod at det ifølge reglementet til FA så var straffesparket til Tottene korrekt idømt. 

Personlig så syntes jeg dette høres sykt ut, men når jeg sjekker offsidereglene på FA sine nettsider så ser det ut som at den "syke" regelen faktisk eksisterer. 

Før jeg limer inn qoute og link, så kommer min forståelse av regelen: Hvis en spiller som er offsideplassert blir ureglementert blir utsatt for en "straffbar" handling før han får kontakt med ballen, så skal situasjonen bedømmes som at spilleren ikke var i en offsideposisjon. 

Quote og link:

  • a player in an offisde position is moving towards the ball with the intention of playing the ball and is fouled before playing or attempting to play the ball, or challenging an opponent for the ball, the foul is penalised as it has occurred before the offside offence

http://www.thefa.com/football-rules-governance/lawsandrules/laws/football-11-11/law-11---offside

Leser du paragrafen nedenfor den du refererer så ser du at det skulle vært blåst for offside. 

Punktet du ref til gjelder hvis Kane ikke hadde gått etter ballen eller påvirket spillet. 

Neste punkt sier at en spiller i offside blir tatt hvis han påvirker spillet eller går etter ballen så skal offsiden gå foran feilen. 

 

Ref:

  • an offence is committed against a player in an offside position who is already playing or attempting to play the ball, or challenging an opponent for the ball, the offside offence is penalised as it has occurred before the foul challenge

 

Det motsatte hadde vært sprøtt:

Et lag kunne lagt en mann helt inn mot keeper. Slått lange baller mot ham og latt ham gå i dueller med keeper. Hvis han hadde brukt kroppen som skjold mellom ball og keeper uten å røre ballen eller keeper så ville han ikke vært i offside. Hver gang han hadde blitt tatt skulle det vært straffe..

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Kane er i offside når den ballen ble slått og han går etter den og påvirker spillet. Var noen avgjørelser som gikk mot oss i går , men vi var best i mye og derfor fikk vi det ene poenget. Syntes det var mange som stod frem i går og det må vi skal vi få noe med oss. Straffen til Auba sitter fortsatt dypt inn i sjelen. Var så forbannet frustrert etter kampen. Så nærme å slå de kloakk rottene . 

De er ikke så høylydte nå lenger oppe i gaten. Både vi og United er i ryggen på de. Et feilsteg til og vi tråkker på de . Spurs har snublet før de.

Syntes Emerys taktikk fungerte bra. Hadde forventet Øzil fra start etter hans siste kamper . Synd Torreira fikk rødt , men sånt skjer i fotballen.

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Hele problemstillingen er egentlige sprø. Er det offside så er det offside, så etter min mening så skulle det ikke vært noen unntaksregler i det hele tatt. Det eneste punktet der jeg mener en dommer kunne straffet forsvarende spiller var hvis den fysiske handlingen var av en slik art at den onside ville gitt kort. Men det måtte i så fall være en personstraff ikke en lagstraff. 

Når det gjelder hvilket av de to punktene som er det riktige i denne situasjonen, så får jeg unnskylde meg med 😇 at jeg satt på jobb og prøvde å følge kampen på mobil samtidig som jeg måtte skjøtte min arbeidsoppgave. Jeg fikk ikke med meg hvor Kane var i forhold til ballen da den eventuelle forseelse fra Mustafi sin side skjedde. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

@RP7

Hele problemstillingen er egentlige sprø. Er det offside så er det offside, så etter min mening så skulle det ikke vært noen unntaksregler i det hele tatt. Det eneste punktet der jeg mener en dommer kunne straffet forsvarende spiller var hvis den fysiske handlingen var av en slik art at den onside ville gitt kort. Men det måtte i så fall være en personstraff ikke en lagstraff. 

Når det gjelder hvilket av de to punktene som er det riktige i denne situasjonen, så får jeg unnskylde meg med 😇 at jeg satt på jobb og prøvde å følge kampen på mobil samtidig som jeg måtte skjøtte min arbeidsoppgave. Jeg fikk ikke med meg hvor Kane var i forhold til ballen da den eventuelle forseelse fra Mustafi sin side skjedde. 

Syns det var imponerende å finne frem reglementet jeg. 

Punktet du ref til er ment for å straffe en handling som skjer «utenfor» spillets gang. Dvs hvis keeper/annen spiller dytter/takler ureglementert en motstander som står i offsideposisjon uten å være delaktig.

Feks ballen blir slått mot bakre hjørne av 16-meter, men keeper dytter bort spiller for å skaffe seg rom. Da er det en straffbar handling uavhengig av spillerens offsideposisjon. 

Link to comment
Share on other sites

Debatten dere fører er interessant på generelt grunnlag, men ikke for denne aktuelle situasjonen. Uavhengig av om «cone» stod i offside eller ei, skulle det aldri ha vært avblåst. Var ingen straffe i det hele tatt. Det samme gjelder vår straffe, bare tull og fjas. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Debatten dere fører er interessant på generelt grunnlag, men ikke for denne aktuelle situasjonen. Uavhengig av om «cone» stod i offside eller ei, skulle det aldri ha vært avblåst. Var ingen straffe i det hele tatt. Det samme gjelder vår straffe, bare tull og fjas. 

Enig. Begge er ekstremt softe og oppkonstruerte

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Ben Elfen said:

Jepp. Og Xhaka og Rose burde begge ha fått rødt kort - så dommeren får ikke stående applaus av meg

Xhaka burde vel opparbeidet seg rødt ja, han fikk vel ikke gult engang? Men så ingen direkte røde forseelser igår

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

Xhaka burde vel opparbeidet seg rødt ja, han fikk vel ikke gult engang? Men så ingen direkte røde forseelser igår

Han hadde en knottetakling bak på leggen til Kane i første omgang. Nesten i knehøyde og han var minst 2 meter unna ball. Tottene fikk ikke en gang frispark. Direkte rødt spør du meg

Link to comment
Share on other sites

VI lærte følgende i kampen mot Tottenham.

1. Isolert sett er Mustafi egentlig uheldigs om får straffe mot seg, men han er uheldig for ofte. Min tålmodighet med han er veldig begrenset nå.

2. Emery treffer godt med taktikken til denne kampen. Grunnen til at vi ikke vinner, er at Laca og Auba mister sjanser de skal score på. Pluss at Kane er teatralsk, som vanlig.

3. Jeg har ingen problemer med at Øzil benkes, så fremt vi starter med andre kreative spillere, som Mkhi, Ramsey og Iwobi. Uten disse fire blir vi veldig forutsigbare.

4. Forsvaret begynner å sitte, syns stopperparet Kos/Sokratis var solide.

Konklusjon, vi banker United til søndagen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tapapa said:

VI lærte følgende i kampen mot Tottenham.

1. Isolert sett er Mustafi egentlig uheldigs om får straffe mot seg, men han er uheldig for ofte. Min tålmodighet med han er veldig begrenset nå.

2. Emery treffer godt med taktikken til denne kampen. Grunnen til at vi ikke vinner, er at Laca og Auba mister sjanser de skal score på. Pluss at Kane er teatralsk, som vanlig.

3. Jeg har ingen problemer med at Øzil benkes, så fremt vi starter med andre kreative spillere, som Mkhi, Ramsey og Iwobi. Uten disse fire blir vi veldig forutsigbare.

4. Forsvaret begynner å sitte, syns stopperparet Kos/Sokratis var solide.

Konklusjon, vi banker United til søndagen.

United har en fordel til helgen. de slipper å tenke på europacup 🤣😂

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tapapa said:

VI lærte følgende i kampen mot Tottenham.

1. Isolert sett er Mustafi egentlig uheldigs om får straffe mot seg, men han er uheldig for ofte. Min tålmodighet med han er veldig begrenset nå.

2. Emery treffer godt med taktikken til denne kampen. Grunnen til at vi ikke vinner, er at Laca og Auba mister sjanser de skal score på. Pluss at Kane er teatralsk, som vanlig.

3. Jeg har ingen problemer med at Øzil benkes, så fremt vi starter med andre kreative spillere, som Mkhi, Ramsey og Iwobi. Uten disse fire blir vi veldig forutsigbare.

4. Forsvaret begynner å sitte, syns stopperparet Kos/Sokratis var solide.

Konklusjon, vi banker United til søndagen.

1. Har vært lei lenge, og velkommen skal du være. I helgen var det ikke totalt katastrofe, men det er ikke tilfeldig det er mustafi som er i situasjonen. Han bør selges til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...