Jump to content

2018.12.22 Burnley (H)


Polljen

Recommended Posts

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Burnley  Burnley  crest
Lørdag 22. desember 2018, kl. 13:30. Emirates Stadium
Premier League, 18. serierunde.
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Skadesituasjonen: Welbeck og Holding, langtidsskadde. Mavropanos, tilbake i trening denne måneden. Oppdatering: Bellerin er bekreftet ute i to uker (legg), Mustafi bekreftet ute i denne kampen, forventes tilbake i løpet av neste uke (hamstring)
Usikre: Kolasinac (lår),
Mustafi (hamstring) og Bellerin (legg). Oppdatering: Mkhitaryan sliter med en ankel og er usikker foran denne kampen.

Vår motstander Burnley ligger tredje sist på tabellen og har en seier og fire tap på de siste fem kampene (to av tapene er mot Tott og Pool)

Det er litt vanskelig å komme med forslag til hvilke som skal starte kampen, da det er så pass mange usikre spillere når det gjelder småskader. I tillegg så er det vanskelig å vite hvor Özil ligger an både fysisk og tillitsmessig.

(forslag til lag er endret etter skadeoppdateringene)

Leno
Lichtsteiner - Sokratis - Monreal - AMN
Torreira - Xhaka
Ramsey/Iwobi - Özil/Ramsey - Auba
Laca

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Noen sitater fra Emery sin pre-match pressekonferanse:

 

Emery on Burnley

We have big respect for them. They are a good team, with good players. Defensively they are very hard and can play with a lot of long balls, a lot of crosses, to create chances to score.

Emery on team news

Mkhitaryan is out, Koscielny is OK but has played two matches this week, tomorrow is a lot for him. We need to be calm with him.

Kolasinac I think is OK. Mustafi is out also.

On Xhaka playing at centre-back

I read a little criticism for our midfielders like Xhaka playing centre back, but I am very happy with him because his mentality is a very big mentality. He helped us, and he played left back too sometimes and I think he played well.

This reason, for me, is that I trust in another player and tomorrow we are going to play with the first 11 and other players in the bench with our performance.

Above all, I think the mentality is a very big mentality to help us. We have the players and they are playing out of position, like Xhaka and Lichtsteiner last week at Southampton.

Emery on Mesut Ozil

On whether Mesut will be in tomorrow’s squad

Yes.

On whether it really was a tactical decision in midweek

Yes.

On whether he likes Mesut and wants him to play

I want every player with a good mentality to help us and give us their characteristics and quality. We need Mesut Ozil.

On whether he has a future here

Yes, why not?

 

On how frustrated Ozil has been to miss games

Every player wants to play and be okay to help the team when we need. The frustration is the same for everybody when they didn’t play in a match.

But I spoke with him and with the regularity in the season, I am telling him what we need from him and he has the commitment to help us and the quality and the characteristics to help us when the team needs his moments in the pitch in one game.

Tomorrow he is in the 18 players, in the squad.

 

Link to comment
Share on other sites

Få Xhaka tilbake sammen med Torr og spill med Abu og Lac samtidig. Få spillerne til å yte for det har vert tragisk i det siste. Hadde sluttet å si at forsvaret er elendig da det var så mange her inne på forumet som mente at forsvaret var bra. Ser det er flere som tar til ordet nå at vi må handle nå. På tide. Mus, Kos og Sok holder ikke mål.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Forsvarsspillet har vært vår akilleshæl i lang tid Gunners77. Jeg vet ikke i hvor mange år deler av supporterne har ropt  etter klassespillere i bakre rekke. Wenger overså det hele. Gjorde ingen verdens ting . Hver eneste gang det var et stort navn som det gikk rykter om så gjorde vi ikke nok for å få underskriften. Satt og så på Wolves - Pool i går kveld. Van Dijk - tenk om vi kunne ha gått for en sånn spiller. Håper Emery tvinger penger ut av klubben for å handle de vi trenger. Alt kan ikke skje i samme vindu , men de får kjøpe inn en av gangen.

Du nevner Kos , Mustafi og Sokratis , Gunners77 , og jeg er enig at vi må høyne nivået bedre enn de der. 

Xhaka og Torreira funker sammen . Xhaka og Kos - det er ikke bra for helsen min hvis de får flere kamper sammen . Skal vi tette igjen bak så må vi få inn bedre spillere. Vi slipper inn alt for mange mål. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg antar at formasjonen blir følgende

Leno
AMN - Sokratis - Monreal - Kolasinac
Elneny - Guendouzi - Xhaka
Özil
Auba - Laca

 

Jeg skulle selvsagt gjerne sett Jordfresen ute på banen, men han har spilt mye og fått noe "kakker" i det siste, så jeg forstår beslutningen med å la han hvile.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, elx said:

Tipper at Det blir Sokratis - Monreal - Xhaka... bak jeg... også AMN og Kola som wingbacks.

Har en følelse av det selv, men når Arsenal.com setter opp laget på den måten så pleier det å være ganske avgjørende for hvilken formasjon laget stiller i.

Slik sett så håper jeg at det er denne formasjonen (altså 4-3-1-2) vi stiller i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...