Jump to content

2018.12.22 Burnley (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply
Guest PeterMarinello

Ja, folkens, er vi noe bedre hjemover, under Emery, enn under Wenger ? Tenker da ikke bare dagens kamp, men sesongen sett under ett.

Banens dårligste : Dommeren .

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at Barns ikke er utvist og at Westwood ikke får gult i duellen med Xhaka. Går inn med begge armene i hodet på sveitstseren. 

Friend er i ferd med å miste kontrollen og Burnley slipper unna med det meste. Dette blir knokkekamp

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Guest PeterMarinello said:

Ja, folkens, er vi noe bedre hjemover, under Emery, enn under Wenger ? Tenker da ikke bare dagens kamp, men sesongen sett under ett.

Banens dårligste : Dommeren .

Nope- vi er svakere bakover enn noen gang under Wenger. Henger ikke sammen i det hele tatt

Link to comment
Share on other sites

Irriterte meg mye over Arsenal under Wenger, men dette laget irriterer meg mye mer. Det er så mye slurv og personlige feil at jeg blir gal. Skjønner ikke hvorfor laget er så på og av. Emery må få dette laget til å prestere jevnere. 

Kampen i dag er vond å se på. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RP7 said:

Irriterte meg mye over Arsenal under Wenger, men dette laget irriterer meg mye mer. Det er så mye slurv og personlige feil at jeg blir gal. Skjønner ikke hvorfor laget er så på og av. Emery må få dette laget til å prestere jevnere. 

Kampen i dag er vond å se på. 

Merkelig, under Wenger hadde vi tapt mange fler av kampene. Personlig vil jeg heller vinne mer, til tross for frustrasjon bak. Emry arvet ett ræva forsvar, la han nå bruke noen vinduet på å rette det opp.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Irriterte meg mye over Arsenal under Wenger, men dette laget irriterer meg mye mer. Det er så mye slurv og personlige feil at jeg blir gal. Skjønner ikke hvorfor laget er så på og av. Emery må få dette laget til å prestere jevnere. 

Kampen i dag er vond å se på. 

Med tanke på at laget stort sett består av de samme spillerne som under Wenger, med noen forsterkninger. Så tar det tid å bli kvitt gamle vaner men det virker som det jobbes med saken. Tar du med i betrakningen at vi har bare 1 ren midtstopper på banen, så klarer vi oss bra defensivt. Langt fra perfekt men vi klarer oss.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Godt med en seier etter to tap , som gjør inngangen til jule programmet bedre. Vi scorer mål , vi viser tidvis tæl og innsats , Auba scorer to - vi trenger hans scoringer , Øzil bidrar positivt idag joppe :-).

Så lever vi farlig i bakre rekke. Du verden så amatørmessig vi enkelte ganger ser ut bak  der. Nå får vi en knokkelkamp i Brighton , med Murray på topp , som kan stelle i stand trøbbel for vårt forsvar. Frykter at det kan bli han som ødelegger boxing day for oss. 

Et lag som Burnley driver oss helt tilbake til tider og vi levde farlig noen ganger. Vi så vel ikke ut som et topp lag akkurat.

Så blir det Pool borte neste helg. Eneste positive jeg ser med den kampen akkurat nå er at den spilles lørdag og at jeg ikke skal på jobben før onsdag. Da har sikkert seiersrusen til Pool supporterne lagt seg , fråden som renner ut av kjeften på på de har  avtatt. Levner oss ikke mange sjanser på Anfield med skade skutt tropp som nå. Frykter at vi blir til de grader pissa på der oppe.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, RP7 said:

Irriterte meg mye over Arsenal under Wenger, men dette laget irriterer meg mye mer. Det er så mye slurv og personlige feil at jeg blir gal. Skjønner ikke hvorfor laget er så på og av. Emery må få dette laget til å prestere jevnere. 

Kampen i dag er vond å se på. 

Jeg er fullstendig enig med deg i at det er for mye slurv og feil i Emerys lag, men jeg er like mye uenig med deg hvis jeg tolker deg rett i at du mener det er mer slurv og feil i dagens Arsenal enn under Wengers siste år.

Jeg er helt enig i at laget MÅ prestere jevnere.

---------------------------------------------------------------------

Det er fremdeles MYE å gjøre før dette laget er der det skal være, men den store forskjeller er som Marius påpeker at vi denne sesongen likevel vinner kamper som vi de siste sesongene ofte tapte under Wenger.

Jeg er langt på nær fornøyd med dagens kamp, perioder i første omgang var bra, ikke minst når vi klarte å presse Burnley. I andre omgang så er vår offensive lagdel i perioder ganske så usynlige og dette gir vår motstander mye større frihet til å presse oss bakover.

Vi tar tre poeng, vi har de største sjansene, men det er for svakt bakover (og det gjelder ikke bare det bakre leddet) så det kunne lett kommet flere mål i mot.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, joppe said:

Med tanke på at laget stort sett består av de samme spillerne som under Wenger, med noen forsterkninger. Så tar det tid å bli kvitt gamle vaner men det virker som det jobbes med saken. Tar du med i betrakningen at vi har bare 1 ren midtstopper på banen, så klarer vi oss bra defensivt. Langt fra perfekt men vi klarer oss.

 

Arver du et forsvar og noen forsterkninger så bør det bli bedre, ikke verre. 

Det er de samme feilene som går igjen i kamp etter kamp. Det går på struktur, ikke spillere. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Polljen said:

Jeg er fullstendig enig med deg i at det er for mye slurv og feil i Emerys lag, men jeg er like mye uenig med deg hvis jeg tolker deg rett i at du mener det er mer slurv og feil i dagens Arsenal enn under Wengers siste år.

Jeg er helt enig i at laget MÅ prestere jevnere.

---------------------------------------------------------------------

Under Wenger var det mye personlige feil som førte til sjanser og scoringer i mot. I dagens lag er det mye av de samme personlige feilene, samtidig så er strukturen enda dårligere i perioder. Vi henger ikke sammen som lag og det skapes alt for mange sjanser mot oss i åpent spill og på halv-kontringer. Kampene mot S’hampton og West Ham er de verste eksemplene. Dårlig press på ballfører. Veike i duellspill og følger ikke enkle regler for felles forsvarsspill. Det er følgefeil på følgefeil uten at det endres. 

Med mange byttene ved pause er også et eksempel på at man ikke treffer med inngangen. Emery skal dog ha ros for å ta grep, problemet blir som mor Spurs at det ikke er mulig med friske ben sist 20 min fordi byttene er brukt. 

Link to comment
Share on other sites

Rp7: helt enig med deg i at vi har en lang lang vei å gå. Det visste vi før sesongen også. Ja jeg er tilbøyelig til å være enig i at Forsvaret totalt sett ikke er bedre enn før. Dog syntes jeg det var minst like dårlig under Wenger. Vi er derimot flinkere blitt til å mobilisere ett resultat i kampene. igjen så håper jeg og tror emry gjør sakte men sikkert grep rundt dette. 

Hans Sevilla som vant EL flere ganger hadde en veldig veldig godt forsvar i bunn. Håper og tror han får på plass dette her også. Men det vil ta tid, kanskje flere overgangsvinduer.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Arver du et forsvar og noen forsterkninger så bør det bli bedre, ikke verre. 

Det er de samme feilene som går igjen i kamp etter kamp. Det går på struktur, ikke spillere. 

Jeg er selvsagt ikke enig i at forsvarspillet er blitt dårligere nå en det var før. Vi har ikke samme defensive kollaps nå som før. Og ser at flere spillere begynne å involvere seg defensivt, men vi har fortsatt en lang vei å gå. At noen ikke klarer å se at vi beveger oss i riktig retning både bakover og framover får stå for deres egen regning.

At en avklaring går i en medspiller og spretter tilbake, går vel ikke så veldig på struktur, men mer på uflaks bare for å ta det som et eksempel.

Nå skal jeg komme med en påstand som dere gjerne må arrestere meg på, men nøkkelen til suksess ligger på midtbanen. Gullalderen vår viser vel også det. Vi hadde Petit-Vieira-Gilberto. Fellesnevneren her er Vieira, men vi starta gullalderen med Petit som Vieiras makker og avsluttet med Gilberto som Vieiras makker. Den sentralmidtbanen stod for fysikk, rå arbeidskraft begge veier og var passe stygg i duellene. Får vi det på plass, så vil våre defensive problemer falle på plass og en spiller som Özil får den tid og plass han trenger. Men vi vil alltid være sårbare for personlige feil som ethvert fotball lag vil være.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, joppe said:

 

Nå skal jeg komme med en påstand som dere gjerne må arrestere meg på, men nøkkelen til suksess ligger på midtbanen. Gullalderen vår viser vel også det. Vi hadde Petit-Vieira-Gilberto. Fellesnevneren her er Vieira, men vi starta gullalderen med Petit som Vieiras makker og avsluttet med Gilberto som Vieiras makker. Den sentralmidtbanen stod for fysikk, rå arbeidskraft begge veier og var passe stygg i duellene. Får vi det på plass, så vil våre defensive problemer falle på plass og en spiller som Özil får den tid og plass han trenger. Men vi vil alltid være sårbare for personlige feil som ethvert fotball lag vil være.

At våre defensive problemer faller på plass med en trygg sentral midtbane, synes jeg er en litt for bastant påstand, men jeg er helt enig i at midtbanen er en særdeles viktig (og man kan gjerne kalle det "nøkkelen") til at laget skal fungere godt. Jeg er også enig i at dette vil gi en spiller som Özil bedre arbeidsforhold.

Jeg er fullstendig enig i at Vieira/Petit og senere Vieira/Gilberto var en særdeles viktig part av datidens Arsenallag, og jeg har de siste sesongene påpekt problemene på midtbanen (den defensive delen) Jeg vil dog påstå at vi samtidig med f.eks. Petit/Vieira på midtbanen også hadde et mer solid forsvar da, sett ut fra nivået i ligaen,  enn det vi har pr. dato.
Wenger arvet et godt defensivt lag og bygde videre den offensive delen. Dessverre så valgte han å ikke legge like mye energi i å fornye den defensive biten, etterhvert som de han "arvet" forlot klubben.

Torreira er en viktig brikke i å skape denne midtbanen, om han vil få den samme innflytelsen som det Vieira hadde vet jeg ikke, men det virker som at en spiller som Xhaka, fungerer bedre med Torreira enn uten "jordfresen". Dette samarbeidet på sentral midtbane mellom disse to gjør at ett av de punktene jeg er svært uenig med Emery er hans bruk av Xhaka i midtforsvaret. Jeg forstår at det er en nødløsning i disse skadetider, men likevel så sliter jeg med å godta bruken av XHaka.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...