Jump to content

2018.12.05 Manchester United (B)


Polljen

Recommended Posts

 Manchester United  crest  Manchester United   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Onsdag 5. desember 2018, kl. 21:00. Old Trafford
Premier League, 15. serierunde 

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

 

Skadesituasjonen: Bekreftet ute: Welbeck, Mavropanos og Monreal. Usikre: Özil, Mustafi og Koscielny. Özil stod over mot Tottene p.g.a. "ryggspasmer", Mustafi måtte ut i kampen mot Tottene, jeg er usikker på om det var et forebyggende bytte eller om han er ute en periode. Koscielny er tilbake, men har nok ikke nok kamptrening til å starte en PL-kamp (kan kanskje være på benken til denne kampen).

OPPDATERING: Granit Xhaka er suspendert i denne kampen etter å ha pådratt seg sitt femte gule kort for sesongen.

Vår motstander Manchester United har hatt en begredelig start på sesongen, laget ligger som nummer syv på tabellen. åtte poeng bak Arsenal. I sine fem siste kamper så har de en seier, to uavgjorte og to tap.

Arsennal har i mange år slitt med et "Maurinho-kompleks", men det var Wengers Arsenal. Emery er i ferd med å skape et helt annet lag, men vi skal likevel være litt forsiktige med å bli for kjepphøye i forkant av kampen på onsdag. Fallhøyden er stor hvis man er for langt oppe.

Den største usikkerheten i forkant av kampen er om Mustafi er tilgjengelig eller ikke. Lagformasjonen vil avhenge noe av det. Med Mustafi tilgjengelig så vil nok Emery forsette med tre stoppere, med Mustafi ute så blir det nok en vanlig firer bak.

Når det gjelder laget ellers så ser jeg ingen grunn til å vrake noen av de spillerne som startet andre omgang mot Tottenham, så selv om Özil skulle bli kampklar så tar jeg ikke han med fra start.
OPPDATERING: Jeg var dessverre ikke oppmerksom på at Xhaka er suspendert i denne kampen grunnet at han fikk sitt femte gule kort mot Tottenham, så derfor må mitt forslag til lagoppstilling endres.

Alternativ 1: (to stoppere) (Jeg var litt usikker på hvem jeg skulle velge for å erstatte Xhaka, tar en sjanse med AMN)

Leno
Bellerin - Sokratis - Holding - Kolasinac
  AMN - Torreira - Guendouizi
Ramsey
Aubameyang - Lacazette

 

Alternativ 2: (tre stoppere)

Leno
Mustafi - Sokratis - Holding
Bellerin - Guendouzi - Torreira - Kolasinac
Ramsey
Aubameyang - Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply
30 minutes ago, Tapapa said:

Sorry, my bad. Retter det opp nå. 

La merke til at du ikke på sedvanlig vis kom med påstand om at vi skulle vinne lett mot spurvene i kamptråden. Du får fortsette med å droppe dine spådommer, så slipper vi overtroiske å tenke at du jinxer som vanlig ;)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

La merke til at du ikke på sedvanlig vis kom med påstand om at vi skulle vinne lett mot spurvene i kamptråden. Du får fortsette med å droppe dine spådommer, så slipper vi overtroiske å tenke at du jinxer som vanlig ;)

Jeg rakk ikke, men mente det. Jeg var aldri nervøs og syns vi kontrollerte nesten alt, men unntak av en kort periode i første. Vi er rett og slett bedre enn Tottenham. 

Link to comment
Share on other sites

Xhaka ute er litt uheldig da han har tatt store denne sesongen. Var meget god i går og hadde ikke en glipp så vidt jeg husker.

Unge Matteo kommer nok inn og stoler på at han fikser dette. Makan til ro og evne til å ta smarte valg etter noen få måneder på toppnivå kan jeg ikke huske å ha sett før.

Ellers satser jeg på samme oppsett som sist. Inn med Laca og Ramsey. Var ikke Øzil frisk nok for benken i går så er han ikke matchfit til onsdag.

Bak ønsker jeg å se en 3er med Jenkinson (som imponerte stort i den rollen i EL), Sokratis og Holding.

Midten blir Bellerin, Torreira, Matteo og Kola med Ramsey i en fremskutt litt fri posisjon

Laca og Auba på topp.

Kraft, dynamikk og stadig rotasjon i posisjoner på topp vil skape kaos hos et meget svakt Unitedforsvar.

 

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Jeg tror vi er enige om det meste når det gjelder laget som bør starte mot United. Jenk imponerte på torsdag, det er jeg enig i, men til tross for at United er et middelmådig lag denne sesongen så er det likevel kvalitetsforskjell mellom de og ukrainske Vorskla. 

Jeg sier ikke at Jenkinson ikke vil fungere mot United, jeg er bare ikke like overbevist selv om det hadde gledet meg stort om Jenk ble vårt nye "funn" på stopperplass 😉

Link to comment
Share on other sites

Skjeldent har vell vi reist til Old Trafford som strørre favoritter? Men Old Trafford er en tøff bane og komme til, å kampen kommer nok til å leve sitt egent liv. Ryktes at United har 9! Mann ute til denne kampen. Håper vi får kampen inn i vårt spor fra start. Hadde vært sinnsykt deilig med 6 poeng mot Spurs og United på 4 dager, og en sinnsykt grei start på desember da resten av juleprogrammet skal være overkommelig.

Link to comment
Share on other sites

Har sett United i en del kamper det siste. De har vert utrolig dårlige, virker som om de ikke har noe å spille for. Får håpe det blir sånn på onsdag. Ellers så overlater jeg lagutak til Emery, emery knows. Er ihvertfall optimist og regner med at gutta er påskrudd, fy fan for underverker emery har gjort med arsenal, det er så utrolig at alt skulle snu så fort etter flere tragiske år. Vi er store favoritter.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, antonius_blok said:

Kjøper ikke at vi er store favoritter. Det et tross alt United på Old Trafford. Uavgjort.

Dette er et Unitedlag som ikke henger helt sammen, hvor spillerne ikke jobber for hverandre. Alt annen enn seier for oss er som nederlag å regne. Jeg forventer en tomålsseier uten at spillerne våre overanstrenger seg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vi er uten tvil et bedre lag en United om dagen. Vi har også et lag i flyt - som spiller for manageren. Det er uten tvil uro i United leieren. Vi har nå muligheten for å ta skalpen på nok et lag som har vært forventet i toppen.

Dessverre så kommer nok en gang pessimisten frem i meg og frykter forbannelsen med Old Trafford og Mourinho. Husker vi reiste til Old Trafford for 2 sesonger siden hvor vi var favoritter. Mer enn halve laget til United var skadet. Vi floppet som vanlig der oppe så jævlig.

Nå er det ny manager , det er innsats og en gjeng som fremstår som et lag. Håper virkelig på et godt resultat i morgen.

Ikke meg i mot om vi etter kampen hører Arsenal supporterne ta et par værs av - Jose Mourinho - we want you to stay :-)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Dette er et Unitedlag som ikke henger helt sammen, hvor spillerne ikke jobber for hverandre. Alt annen enn seier for oss er som nederlag å regne. Jeg forventer en tomålsseier uten at spillerne våre overanstrenger seg.

Offensivt dette....

Tror det blir en tøff kamp, er enig at vi bær være med å kjempe her, men jeg tror United hever seg til slike kamper. Man ser jo at de plutselig vinner i Torino f.eks. og de har en bra stall selv om den ikke henger sammen akkurat nå og Mourinho er i ferd med å sutre i stykker lagmoralen i klubben... Dette blir ingen walk-in-the-park asså... 

Noen som skal på Highbury pub å se den forresten?

Link to comment
Share on other sites

On ‎12‎/‎4‎/‎2018 at 9:10 AM, Guest Gunners68 said:

Vi er uten tvil et bedre lag en United om dagen. Vi har også et lag i flyt - som spiller for manageren. Det er uten tvil uro i United leieren. Vi har nå muligheten for å ta skalpen på nok et lag som har vært forventet i toppen.

Dessverre så kommer nok en gang pessimisten frem i meg og frykter forbannelsen med Old Trafford og Mourinho. Husker vi reiste til Old Trafford for 2 sesonger siden hvor vi var favoritter. Mer enn halve laget til United var skadet. Vi floppet som vanlig der oppe så jævlig.

Nå er det ny manager , det er innsats og en gjeng som fremstår som et lag. Håper virkelig på et godt resultat i morgen.

Ikke meg i mot om vi etter kampen hører Arsenal supporterne ta et par værs av - Jose Mourinho - we want you to stay 🙂

for å ta det siste først; vanskelig dette. Hvis Arsenal vinner i kveld er det jo stor risiko for at Mourinho ryker. Men naturligvis håper vi Arsenal knuser ManU. Og det spørs om ikke Mourinho ryker åkkesom, selv om han passer perfekt i ManU... ;) men jeg er også nøktern pessimist foran kveldens oppgjør. Arsenal har hatt så mye urimelig motgang både mot ManU og Mourinho opp gjennom årene, at jeg sliter med å se at det kan endre seg. Det ser nesten ut til å være en forbannelse. Og Mourinho har vært ekspert på å klå akkurat Arsenal. Han har alltid vært dyktig taktisk i sine møter med "oss". Så spørs det om det er godt nok denne gangen. Når det gjelder de påståtte skadeproblemene til ManU, har jeg en mistanke om at det bare er et patetisk forsøk på Mourinhos sedvanlig finter... og hvis ikke er det bare å si, velkommen etter... 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Marius- said:

Er i Oslo selv. Bohemen er kanskje overbefolket av djevlene? 

Highbury er absolutt det hyggeligste stedet å se kamper i Oslo. God stemning mellom alle supportere og de som kommer er intr i snakke saklig om fotball uansett hvilket lag se følger. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...