Jump to content

2018.11.29 FC Vorskla (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

 

 FC Vorskla    crestFC Vorskla    v   Arsenalarsenal.png?2016-2017    
Torsdag 29. november 2018, 18:55. Oleksiy Butovsky Vorskla Stadium, Poltava, Ukraina.
Europa League - Gruppespill, 5. runde.
Kampen vises live på TV2 Sumo.

Skadesituasjonen: Welbeck - langtidsskadd. Mavropanos - forventet i trening i Desember. Lichsteiner - er sannynligvis snart klar (usikkert om det blir til denne kampen). Monreal - han har tydligvis fått et "tilbakefall" og ifølge Arsenal.com så er han forventet tilbake i full trening i løpet av ett par uker. Koscielny - skal være tilbake i full trening (kanskje i troppen til denne kampen???)

Arsenal er klar for cupspillet, og trenger sannsynligvis tre poeng til for å vinne gruppen. Med tanke på at vi skal møte "Shit" og "Manure" første uken i desember så tar jeg sjansen på at de nødvendige tre poengene i EL skal ordnes i siste hjemmekamp mot Qarabag. 

Med utgangspunkt i kampprogrammet, og at dette er en bortekamp i (sannsynligvis) kalde øst-Europa, langtidsvarselet sier en max temperatur på -6 i Poltava på torsdag (min temp -14), så vil jeg stille et meget B-preget Arsenallag i denne kampen. Sannsynligvis så velger Emery ett litt mindre B-preget lag.

Mitt forslag til lag:

Cech
Jenkinson - Sokratis - Plegezuelo - AMN
Håret 1 - Håret 2
Emile - Ramsey - Mhiki
Nketiah

 

Av de tre som spilte stoppere mot Bournemouth så anser jeg at pr dato så er Mustafi og Holding førstevalg i en vanlig firebackskinje, og derfor velger jeg å ta med Sokratis i denne kampen.
Kanskje er Koscielny med til Ukraina og får noen minutters spilletid, etter det jeg leste på nettet før helgen så vurderer Emery å få litt spilletid i morgen (mandag 26. november) i U23-kampen mot Derby. Hvis dette går bra så bør han også få litt spilletid i EL. Min vurdering er at han må matches forsiktig til å begynne med så jeg anser han som uaktuell mot Tottene og Man U.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Før kampen mot Spurs skal vi ikke ta noen sjanser. Ingen flere skader på noen nå. Det blir derfor å banke støvet av de gode gamle. Blir Seaman i mål og Pat Rice på backen 🙂 Nei , her er det bare til å bruke den ferskeste garden vi har. La de få prøve seg i en kamp hele gjengen. 

Link to comment
Share on other sites

Etter en forverring av forholdet mellom Russland og Ukraina så har sistnevnte land nå innført unntakstilstand i landet.
I følge UEFA så anser de det ikke som noe problematisk å avvikle EL-kampen kommende torsdag til tross for den tilspissede situasjonen.

Edit 28/11! På grunn av den spente situasjonen i Ukraina så har UEFA flyttet kampstedet fra Poltava til hovedstaden Kiev

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Ben Elfen said:

Enig @Noname  

merkelig at Holding er med

 

be

At Holding er med kan tolkes på flere måter antar jeg. 

En tolkning er at Emery har bestemt seg for å bruke Sokrates og Mustafi mot Tottene og at Holding derfor kan brukes i morgen. 

Det er også mulig at det ikke var fullgod dekning på stopperplass fra U23laget, jeg merker meg at Pleguezuelo ikke er med til Kiev. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

At Holding er med kan tolkes på flere måter antar jeg. 

En tolkning er at Emery har bestemt seg for å bruke Sokrates og Mustafi mot Tottene og at Holding derfor kan brukes i morgen. 

Det er også mulig at det ikke var fullgod dekning på stopperplass fra U23laget, jeg merker meg at Pleguezuelo ikke er med til Kiev. 

Jeg foretrekker Sokratis - Mustafi men ville fortsatt ha latt Homding hvile hjemme - om det finnes noen som heldt mulighet for det. 

 

Be

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i den troppen som har reist til Ukraina så er det relativt lett å "gjette" lagoppstillingen. Det største spørsmålet er hvem som kommer til å spille midtstopper sammen med Holding. Slik jeg ser det så er vel Elneny den mest sannsynlige kandidaten, men kanskje kan Lichtsteiner også dekke denne posisjonen. 

Mitt forslag:

Cech

Lichtsteiner Elneny Holding Jenkinson

Guendouzi AMN

Emile Ramsey Mikky

Nketiah

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig tropp og en god miks med eldre og yngre spillere. 

Det blir nok meget tøft for et ungt lag som knapt har spilt fotball sammen, så jeg håper ikke den gjengse gooner har altfor høye forhåpninger prestasjonsmessig. Men det blir en veldig verdifull erfaring for unggutta våres og selvfølgelig kan vi ta et poeng eller tre. Spillere som Cech, Licht, Ramsey, Micky, Elneny må gå foran både fysisk og verbalt for å løfte ungfolene. 

COYG! 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Noen med erfaring må gå foran og brette opp ermene - det mixet med ungkalver som er sultne på å vise seg for en manager som krever innsats. Kan ikke bli bedre det :-)

Link to comment
Share on other sites

DtLyd0dWoAI2O3q.jpg

Litt vanskelig å tolke hvem som spiller i midtforsvaret sammen med Holding ut fra denne listen. I utgangspunktet så kunne en tro at det er Jenk som skal spille stopper, men det nekter jeg å tro. Holder fremdeles en knapp på at Elneny eller Licht spiller stopper.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bergkampje said:

Hmm ja, ikke akkurat et sterkt lag vi stiller med, kan fort bli tap dette faktisk. Når stilte vi sist med hele 6 engelske spillere fra start? Må være en god stund siden. Utover det er det faktisk flere av de på benken jeg ikke har hørt om..

Får vel ta tilbake dette, vi knuser jo dette laget, selv med meget reservepreget lag

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...