Jump to content

2018.11.25 AFC Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

 

 AFC Bournemouth    crest  AFC Bournemouth    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag 25. november 2018, kl. 14:30. Vitality Stadium
Premier League, 13. serierunde 

Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium

 

Skadesituasjonen er dessverre ikke oppdatert i skrivende stund på klubbens nettsider. Det som var på skadelisten da vi møtte Wolves i siste kamp var Welbeck, Kos, Lichtsteiner og Mavropanos. Med unntak av førstnevnte så bør de andre tre nærme seg å bli tilgjengelige. Kanskje får vi se Koscielny på innbytterbenken mot Bournemouth og noen minutter på banen. Det er kanskje mer sannsynlig at han får litt spilletid mot FC Vorskla neste uke i EL. I følge physioroom.com så har Laca (lyske) og Auba (rygg) slitt med noen "småproblemer", men er antatt klare til denne kampen,

Vår motstander Bournemouth blir ikke en enkel motstander og ligger på plassn bak Arsenal på PL-tabellen. Bournemouth har i sine siste fem kamper to seirer (Fulham og Watford), en uavgjort (Southampton) og to tap (Newcastle og Man U). Det skal nevnes at selv om de ligge på plassen bak oss i PL så har de kun møtt ett av topp fem lagene så langt denne sesongen (tap mot Chelsea).

Siden jeg har lite info om eventuelle skadeproblemer rundt de som er i landslagstjeneste i denne pausen så er det litt vanskelig å ta ut et lag, men jeg tar som utgangspunkt at våre internasjonale spillere kommer tilbake skadefrie (det blir noen doble alternativer i enkelte posisjoner). Det er ingen overraskende valg fra min side:

Leno
Bellerin - Mustafi/Sokratis - Holding - Monreal/Kolasinac
Torreira - Xhaka
Iwobi - Özil - Auba
Laca

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Det er så absolutt en viktig kamp i morgen og deretter går vi inn i en særdeles viktig desember måned. 

I Premier League så skal vi spille hele syv kamper, og blant lagene vi møter så finner vi Tottene, ManU og Pool. 

Uten om PL så har vi en EL-kamp rett før månedsskiftet, en EL-kamp i desember og en ligacupkamp også i desember. EL-kampene er forsåvidt uviktige siden vi allerede er klare for cup-runden. Kampen i Ligacupen ville også vært uviktig, hadde det ikke vært for at vi møter Tottene der også. 

Desember vil ikke være en måned der vi sikrer oss en topp fire plassering, men det er en måned der et lag i værste fall kan se langt etter den. 

Link to comment
Share on other sites

Må vel ha noe for å roe nervene med de neste ukene. Taper vi denne kampen og neste kamp mot spurvene er vel sesongen over når det gjelder ligaen. Kan glemme topp 4 da. Sitter desverre med en dårlig følelse. Da blir det vel antidepressiva resten av sesongen. 

Etter de to første kampene som endte med tap var æ så langt nede at ungene kjøpte meg en ny Arsenal drakt. Har ikke tapt siden jeg fikk den. Har ikke vasket den ennå. Tørr ikke det. Nå lukter den så inni granskauen svette ar æ må henge den opp på loftet etter hver kamp. Krysser fingrene på at magien med drakten fortsetter. 

Link to comment
Share on other sites

Along with striker Alexandre Lacazette, the German misses out from the latest selection with former Gunners striker Alan Smith admitting it is 'hard to fit' Ozil into the current 3-4-3 formation. 

'In this formation it’s harder to find a place for Ozil,' Smith said on Sky Sports. 'This is effectively a 3-4-3 and if he was to play he’d be on one of the flanks. It’s the new regime with a manager who thinks differently to his predecessor.'  

Link to comment
Share on other sites

Skjønner heller ikke hvorfor Øzil ikke spiller, er uenig med Emery der. Sier det igjen selv om enkelte påstår det motsatte, vi har for trege stoppere. Trudde Emery skulle ta tak i forsvarsproblemet men vi slipper inn for mange mål. Er vi ikke påskrudd fra første sekund så kan bli stygt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...