Jump to content

2018.11.25 AFC Bournemouth (B)


Polljen

Recommended Posts

Nå må Kroenke åpne lommeboka og kjøpe noen forsvarspillere. Sok kan begynne med gresk brytning og Mus med maraton. Dette holder ikke. Er vel blant det verste forsvaret vi har hatt? Og at ikke en av verdens beste spillere ikke spiller er en skandale.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply
1 hour ago, Gunners77 said:

Nå må Kroenke åpne lommeboka og kjøpe noen forsvarspillere. Sok kan begynne med gresk brytning og Mus med maraton. Dette holder ikke. Er vel blant det verste forsvaret vi har hatt? Og at ikke en av verdens beste spillere ikke spiller er en skandale.

Jeg syns forsvaret blir bedre og bedre jeg. Mustafi har noen hjerneblødninger fortsatt, men han har vært mye bedre i år enn i fjor. Holding er i ferd med å bli en bauta. Venstrebackplassen er vi sårbare på, fordi Monreal er mye skadet. Der er det mulig vi trenger en oppgradering, ellers er jeg fornøyd med forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Vel , hvor godt forsvaret er kan vel diskuteres.

Vi har hatt en overgang fra en manager til en annen , men vi sliter fortsatt ved at vi slipper inn for mange mål . Vi gjør en del amatør messige feil bak der og vi straffes for det / noen ganger slipper vi heldig unna.  Vi ser likevel mange nye positive ting ved den nye manageren / laget nekter å tape. Vi har likevel tatt steg i rett retning.

Jeg er av den klare oppfatning at vi må ha bedre spillere bak . Eieren må åpne lommeboken så vi får bedre defensive spillere. Offensivt er vi bra . Skal vi være med i det gode selskapet så må vi følge intensjonene med å bygge Emirates. Generere penger til å kjøpe på øverste hylle.

Skal vi ha spenningen om vi klarer å kvalifisere oss til CL så må vi følge opp med å kunne være rustet til å møte lag som er pr dags dato mye bedre enn oss. Skal vi minnes den siste kampen i CL  mot Bayern. 2- 10. Say no more. Finn frem sjekk heftet.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Guest Gunners68 said:

Skal vi ha spenningen om vi klarer å kvalifisere oss til CL så må vi følge opp med å kunne være rustet til å møte lag som er pr dags dato mye bedre enn oss. Skal vi minnes den siste kampen i CL  mot Bayern. 2- 10. Say no more. Finn frem sjekk heftet. 

Det er greit å argumentere for at man trenger nye forsvarspillere, uten å ty til slike irrelevante argumenter. Vi har aldri tapt en kamp 2-10, det var over to kamper. Og, det skjedde i 2017, men med en annen manager og uten Mustafi, Sokratis, Holding og Kolasinac.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er ikke irrelevant at vi til tider henger i tauene bak der og at vi slipper inn tilnærmelsesvis like mye mål som under Wenger. Det har blitt bedre bak der - men vi har mye å gå på for å slippe å bruke blod trykks medisin. Tror de fleste Arsenal supportere har fått med seg at det tapet var over 2 kamper og at vi ble grisebanket.

Det gjøres en rekke blundere bak der og vi blir til tider straffet for det defensive arbeidet vårt. Heldigvis har vi en manager som nå vil gjøre noe med det. Skal vi løfte oss ytterligere så må vi få inn bedre spillere. Hvis ikke så blir det fort samme gamle leksen.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Gunners77 said:

Nå må Kroenke åpne lommeboka og kjøpe noen forsvarspillere. Sok kan begynne med gresk brytning og Mus med maraton. Dette holder ikke. Er vel blant det verste forsvaret vi har hatt? 

 

3 hours ago, Tapapa said:

Jeg syns forsvaret blir bedre og bedre jeg. Mustafi har noen hjerneblødninger fortsatt, men han har vært mye bedre i år enn i fjor. Holding er i ferd med å bli en bauta. Venstrebackplassen er vi sårbare på, fordi Monreal er mye skadet. Der er det mulig vi trenger en oppgradering, ellers er jeg fornøyd med forsvaret.

 

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Vel , hvor godt forsvaret er kan vel diskuteres.

Vi har hatt en overgang fra en manager til en annen , men vi sliter fortsatt ved at vi slipper inn for mange mål . Vi gjør en del amatør messige feil bak der og vi straffes for det / noen ganger slipper vi heldig unna.  Vi ser likevel mange nye positive ting ved den nye manageren / laget nekter å tape. Vi har likevel tatt steg i rett retning.

Jeg er av den klare oppfatning at vi må ha bedre spillere bak . Eieren må åpne lommeboken så vi får bedre defensive spillere. Offensivt er vi bra . Skal vi være med i det gode selskapet så må vi følge intensjonene med å bygge Emirates. Generere penger til å kjøpe på øverste hylle.

Skal vi ha spenningen om vi klarer å kvalifisere oss til CL så må vi følge opp med å kunne være rustet til å møte lag som er pr dags dato mye bedre enn oss. Skal vi minnes den siste kampen i CL  mot Bayern. 2- 10. Say no more. Finn frem sjekk heftet.

Slik jeg ser det så er forsvaret så absolutt bedre nå enn det var i den siste sesongen under Wenger. Det er langt fra perfekt, men det har gått rett vei.

Holding er en helt ny spiller sammenlignet med sesongen 17/18. Mustafi er etter min mening en bedre og tryggere spiller nå enn sesongen 17/18. Sokratis er jeg usikker på, det ble vel mye armbruk mot Bournemouth, frem til han fikk det fortjente gule kortet. Problemet for Sokratis var vel at han var ytterste mann, og til tider i praksis en back, frem til det gule kortet. Etter at han fikk kortet så byttet han plass med Mustafi og fungerte etter min mening bedre når han ble midterste mann av de tre bak. Mavropanos er et "?".

Koscielny er det store spørsmåltegnet denne sesongen og HVIS han kan vise seg opp mot sitt beste så har vi et greit forsvar denne sesongen. På sikt er ikke Kos en løsning og jeg er av den mening at en ny stopper bør handles i forkant av neste sesong, men en ny stopper bør være av kvalitet og det jeg vil kalle et klart førstevalg. Å kjøpe kvantitet og gå for "middelmådige" stoppere er ingen løsning, da får vi heller klare oss med det vi har.

PS!! Chambers gjør det vel ikke så alt for bra på utlån i Fulham, så han er så absolutt ingen løsning for Arsenal i kommende sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å se på tabellen, slipper inn for mange mål, forbedret oss, nei. Se på tidligere år. Midtstopperne holder ikke mål er min mening.  Får se når Koz kommer tilbake, han har no hurtighet, men har gjort enkelte tabber. Skal vi nå toppen holder ikke dette. Løp og kjøp.

Link to comment
Share on other sites

@Gunners77

Du har fullstendig rett i at vi har sluppet inn for mange mål så lang denne sesongen. og jeg er enig med deg i at Arsenal ikke har vært gode nok så langt denne sesongen. Jeg ser at det ikke er helt sammenlignbart å sammenligne 38 kamper (PL) i foregående sesong med 13 kamper så langt i PL denne sesongen, men snittmessig så ligger vi litt bedre til så langt denne sesongen.

Hvis vi så ser på det defensive etter at Torreira kom inn fra start i kamp nr syv denne sesongen så er det en merkbar endring i antall mål i mot fra den kampen. I de første seks kampene så slapp vi inn slapp vi inn 1,8 må pr PL kamp, i de siste syv så er snittet ett mål i mot pr kamp.
Selvsagt så viser ikke disse tallene den hele og fulle sannhet. I de seks første kampene så kom fem av ni mål i mot i de to første kampene mot City og Chelsea. Arsenal stilte da et lag med en fersk manager, med nye ideer som laget ennå ikke hadde fått absorbert, i tillegg så hadde vi fremdeles en ganske så problematisk midtbane.

Jeg er ikke uenig med deg i at vi kan trenge forsterkninger i bakre rekker, men jeg står helt og fult på min påstand om at forsvaret pr 26/11-19 har forbedret seg sett i forhold til sist sesong!

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det er positive tendenser over alt egentlig , Polljen , både på sidelinjen og banen. Det er nye holdninger på banen. Laget nekter jo å tape. Det har med holdninger å gjøre. Sett i lys av gårsdagens oppslag i engelsk media så settes det igjen lys på Øzil og innsatsen hans. Det er helt tydelig at Emerys baby nr 1 er innsats.

Det er ingen hemmelighet at jeg er en sterk motstander av luksus spillere som Øzil. Du verden hvor god han kan være. Problemet er at han spiller på Arsenal og vi kan ikke tillate oss ennå og ha en luksus spiller som skal lunte hjemover og kun yte fremover. Når Øzil til tider forsvinner og blir usynlig fremover også , så kaster media seg over ham , inkludert meg. Øzil kunne ha spilt for Invincibles , men passer ikke inn i dagens lag med mindre han bretter opp ermene. Emery vil ha innsats over hele linjen og der passer ikke Øzil helt inn. Blir spennende å se hva Emery gjør mot Tottenham vedrørende Øzil. Det blir i alle fall en tøff kamp og vil kreve innsats av samtlige - I 2 OMGANGER.

Link to comment
Share on other sites

enig at økt innsats er den viktigste grunnen til at Arsenal nå ser mer robuste ut enn forrige sesong, og oppnår bedre resultater enn så lenge. Kvaliteten i det defensive arbeidet har ikke blitt så mye bedre, men det er jo utrolig hvordan innsats kan kompensere for manglende ferdigheter. Skal man ta det et steg videre må også kvaliteten økes. Vi så jo på slutten mot Bournemouth hvordan laget forsøkte å trygge seieren, og la seg litt nedpå. Det holdt på å gå galt. Og ja, laget har ikke råd til luksusspillere. Da Ramsey kom inn på søndag mistet laget mye av trøkket. Han bare jogget rundt (både offensivt og defensivt). Enten er han ute av form, eller han er så treg, eller så er tankene hans helt andre steder. En slik reaksjon er i så fall kanskje forståelig, men det hjelper verken Ramsey eller Arsenal. Hvis han ikke viser mer innsats når han kommer inn bør Emery slutte å bruke ham, og da er det i hvert fall ingen grunn til å tviholde på ham. For hovedgreia må uansett være at klubben bare stiller med topp motiverte spillere som er villig til å brette opp ermene og blø for drakta. Så får Emery gjennom smarte kjøp, og taktiske grep sørge for at kvaliteten økes etter hvert.  

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder våre spillere, så fikk Koscielny en omgang med kamptrening under U23 sin kamp mot Derby U23 mandag kveld. 
Arsenal ble knust av Derby, 0-5, fire av målene i mot kom etter at Kos var byttet ut. Det målet som kom i mot mens Kos var på banen kom etter et straffespark. Kos var ikke involvert i situasjonen som gav straffe. Den siste halvtimen av kampen så spilte Arsenal med ni mann og Derby med ti mann, etter tre "raske" røde kort.

EDIT: Med utgangspunkt i de kommentarer jeg har funnet på nettet så er mitt inntrykk at Kos viste seg fram på en god måte i sin første post-skader-kamp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Det gjenstår å se hva som skjer med Kos og om han kommer tilbake som fast stopper , Polljen. Det er jo flere spillere som har forbedret seg under vår nye manager. Det trengs for vi så forferdelig ut til tider de siste sesongene med Wenger. Nå er det ny giv og den heter innsats. Øzil har havnet på benk ved et par anledninger og budskapet er ganske klart. Han bruker som piscator sier de som bretter opp ermene. Det er også derfor vi kommer bedre ut av det en under Wenger.

Engasjert manager som krever noe av spillerne er rette medisinen. Når spillerne ser at ingen får klippekort lenger så får vi håpe de tar signalene og gir jernet. Da får spillere som Øzil og Ramsey ta valget selv. Øzil var i klubben når Emery ankom. Han hadde definitivt ikke kjøpt en spiller type som Øzil. Bretter Øzil opp ermene og gir jernet så er han definitivt en mann for oss.

Link to comment
Share on other sites

Vi slipper inn altfor mye mål, og jeg synes heller ikke forsvaret vårt + keeper er blitt en så bra enhet som det bør være, men det har både litt med skader å gjøre og det at Leno ikke har vært hos oss så lenge. Jeg tenker at Emery skal få litt tid til å implementere sine ideer og måter å spille på + at han kanskje vil ha noen flere/andre spillere inn i det leddet. Jeg vil at vi skal spille 4 bak, hvis vi skal spille med 3 bak slik som i helgen så må vi ha en Monreal-type på venstre side, Holding passer ikke som den venstre spilleren bak i et slikt system. Holding er en klassisk en-av-to midtstoppere i en firer bak. 

Link to comment
Share on other sites

Det er fortsatt mangler i det kollektive forsvarsarbeidet. 15-16 innslupne mål på 13 kamper er ikke bra nok. Men det betyr ikke at jeg avskriver dagens spillere. Adrian Clarke utnevnte Sokratis som MoM på søndag. Skysports utnevnte Kolasinac. Jeg tror og håper dette blir bedre etterhvert som sesongen går seg til. Skal man tro rapportene og mediene har vi jobbet svært lite med defensiv samhandling de siste årene og slikt tar man ikke igjen over natten.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Guest Gunners68 said:

Det gjenstår å se hva som skjer med Kos og om han kommer tilbake som fast stopper , Polljen. 

Kos kan være en midlertidig løsning, ikke noe mer slik jeg ser det (dessverre). Kos merker alderen, og det er ikke bare akillesen han har slitt med de siste sesongene. Jeg håper likevel at Kos skal bli en god midlertidig løsning i våre bakre rekker. Joda, han mister hodet av og til, men han har en erfaring og en ro som kan være viktig i vår streben på å karre til oss en CL-plass neste sesong. Kos må erstattes, kanskje allerede til sommeren, og den erstatteren finnes etter min mening ikke i klubben pr. dags dato.

2 hours ago, Innbytterbenken said:

Vi slipper inn altfor mye mål, og jeg synes heller ikke forsvaret vårt + keeper er blitt en så bra enhet som det bør være, men det har både litt med skader å gjøre og det at Leno ikke har vært hos oss så lenge. Jeg tenker at Emery skal få litt tid til å implementere sine ideer og måter å spille på + at han kanskje vil ha noen flere/andre spillere inn i det leddet. Jeg vil at vi skal spille 4 bak, hvis vi skal spille med 3 bak slik som i helgen så må vi ha en Monreal-type på venstre side, Holding passer ikke som den venstre spilleren bak i et slikt system. Holding er en klassisk en-av-to midtstoppere i en firer bak. 

Som nevnt i et svar ovenfor så er jeg enig i at det slippes inn for mange mål denne sesongen. Det er ikke bare forsvarsrekka som er skyld i det, det er det defensive arbeidet som en lagenhet som må ta deler av skylden. som jeg også nevnte ovenfor (litt uvitenskapelig) så har snittet på antall innslupne mål blitt noe redusert merkbart at Torreira startet å spille fast som vårt defensive "alibi" på midtbanen. Vi kan gjerne klage på de fire bak (noe jeg sikkert gjør for ofte) men de trenger hjelp på midten, og selv om det er gjort forbedringer der så er det nok enda mer å hente. Kombinasjonen forsvar + målvakt er helt sikkert ikke optimalt ennå, men Leno virker så langt som en god investering, og i forhold til når Cech står i mål så tør våre forsvarere å bruke målvakten mer nå i pressede sitasjoner.

1 hour ago, Verminator5 said:

Det er fortsatt mangler i det kollektive forsvarsarbeidet. 15-16 innslupne mål på 13 kamper er ikke bra nok. Men det betyr ikke at jeg avskriver dagens spillere. Adrian Clarke utnevnte Sokratis som MoM på søndag. Skysports utnevnte Kolasinac. Jeg tror og håper dette blir bedre etterhvert som sesongen går seg til. Skal man tro rapportene og mediene har vi jobbet svært lite med defensiv samhandling de siste årene og slikt tar man ikke igjen over natten.

Svarer mitt til Innbytterbenken gjelder også som svar til første del av ditt innlegg.
Når det gjelder den manglende defensive samhandlingen de siste årene, så trenger man ikke å gå til media for å få den påstanden, dette er noe mange av fansen har påstått over særdeles mange sesonger når Wenger styrte skuta.

Jeg avskriver ikke noen av våre defensive spillere, men jeg savner den ene spilleren som virkelig skal være sjef i forsvaret. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Svarer mitt til Innbytterbenken gjelder også som svar til første del av ditt innlegg.
Når det gjelder den manglende defensive samhandlingen de siste årene, så trenger man ikke å gå til media for å få den påstanden, dette er noe mange av fansen har påstått over særdeles mange sesonger når Wenger styrte skuta.

Jeg avskriver ikke noen av våre defensive spillere, men jeg savner den ene spilleren som virkelig skal være sjef i forsvaret. 

Hva som foregår på treningsfeltet har jeg ikke innsyn i så da velger jeg å basere meg på mediene som kilder, fremfor supportere. Jeg syns Sokratis viser tegn til å være forsvarssjef, men han har ikke nok kamper under beltet til å anta den rollen riktig enda. Han viste gode tendenser mot B'mouth. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Hva som foregår på treningsfeltet har jeg ikke innsyn i så da velger jeg å basere meg på mediene som kilder, fremfor supportere. Jeg syns Sokratis viser tegn til å være forsvarssjef, men han har ikke nok kamper under beltet til å anta den rollen riktig enda. Han viste gode tendenser mot B'mouth. 

Enig i at Sokratis virker som en sjef

 

be

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Øzil må spille, han blir aldri en spiller som kommer til gå knallhardt inn i taklinger. Det får Torr og Xhaka ta seg av. Trur det blir en kjedelig fotball uten ham og det ønsker ikke jeg.. På det beste er han enorm. Når det gjelder forsvaret så mener jeg vi trenger forsterkninger, de er rett og slett for trege. Vi for se hvordan det blir når Koz kommer tilbake, han har no hurtigheten som trengs. Mus, Sok og Hold er for trege.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke si at Özil MÅ spille, men jeg er enig i hvis man omformulerer det til at Özil BØR som regel spille. Mot motstandere der Emery mener at det er behov for en annen formasjon/taktikk, der han mener Özil ikke passer inn, så har jeg ingen problemer med å akseptere at Özil blir vraket. Jeg sier ikke at Emery nødvendigvis, sett i ettertid alltid gjør de korrekte valgene, men det at han i større grad enn Wenger tør å sette ut spillere som ikke leverer eller ikke passer i formasjonen til en konkret kamp anser jeg som positivt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...