Jump to content

2018.02.03 Everton (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Så uenig i det som jeg klarer å være. Ser ikke en dritt i han. Gode reflekser, men alt annet er middelmådig eller dårligere.

 

Ramsey hattrick! Siste involveringen hans. Aubameyang får 90 minutter. Lite signal til Lacazette fra Wenger.

Han kom inn og snudde annen omgang, men grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var for å kødde med brodern.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kolasinac har vært forferdelig forresten. Null selvtillit for tida og tilsynelatende i dårlig form.

 

En skygge av spilleren vi så i starten av sesongen, men jeg har tro på at han finner tilbake til god formen.

BE, skjønner du hvorfor Kola har blitt benket i det siste nå?

Link to comment
Share on other sites

Han kom inn og snudde annen omgang, men grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var for å kødde med brodern.

 

BE

Haha okey. Mente bare å huske at du faktisk syntes at Ospina var en god keeper. ;)

 

Skjønner at du må kødde med broren din. Min er United fan, så mye han får høre også.

Link to comment
Share on other sites

He he, regnes Ulf Leirstein som kjendis?

 

Ante ikke hvem han var før jeg googla han... Vet enda ikke hvem han er etter å ha googla han..

 

Men du kan velge :D

 

 

Ser gjerne at Donald Trump dauer 3 ganger i natt.

 

What? Er jo en konge leder...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes fortsatt Ospina er en god keeper.

 

Og jeg synes Kola er en strålende spiller. Han må spille seg i form.

 

BE

 

Jeg synes han er en skikkelig ræva keeper.

 

Ellers er jeg enig i at Kolasinac i form er veldig veldig god, men han skal ikke spille på bekostning av spillere som er i bedre form enn han. Og Monreal er i adskillig bedre form enn det Kolasinac er nå for tida.

Link to comment
Share on other sites

En betydelig mer ordinær andre omgang, noen man forsåvidt kan forvente når man ligger foran med fire mål etter halvtid. Det bekymrer meg likevel litt hvor mye vi lar Everton komme inn i kampen i andre omgang, men heldigvis er Everton rett og slett ikke gode nok til å dra nytte av det.

 

Mhiki er for meg kampens åpenbaring. Selvsagt er Ramsey meget god offensiv i dag, men Mhiki er overalt og har tre målgivende.

 

Aubameyang blir mer og mer usynlig utover kampen og på mange måter så føyer han seg sammen med Laca og Giroud som har slitt med å komme med i spillet det siste året. Arsenal kan være meget gode offensivt, men samtidig så spiller vi en fotball der vi ikke klarer å involvere vår fremste mann godt nok (uavhengig av hvem han er).

 

Bevares, jeg er meget godt fornøyd totalt sett, men vi skal ikke glemme hullene som joppe så korrekt nevner. Det er greit å håpe på at Cazorla skal være med på å dekke de, om han noen gang kommer på banene igjen for Arsenal, men jeg foretrekker en generell defensiv skjerping fra laget som helhet.

Link to comment
Share on other sites

Blir for dumt når man skal bruke slike utsagn mot andre og glemme alt som har skjedd før... rett og slett fantastisk latterlig. Samme personer nekter svare hvis de blir møtt med argumenter i diskusjoner. Smålige greier

 

 

Ellers veldig bra kamp idag, mål imot var kjedelig ellers topp gjennomført. Og Ramsey var selvsagt fantastisk idag.

Link to comment
Share on other sites

Blir for dumt når man skal bruke slike utsagn mot andre og glemme alt som har skjedd før... rett og slett fantastisk latterlig. Samme personer nekter svare hvis de blir møtt med argumenter i diskusjoner. Smålige greier

 

 

Ellers veldig bra kamp idag, mål imot var kjedelig ellers topp gjennomført. Og Ramsey var selvsagt fantastisk idag.

Nå skal jeg ikke snakke om enkeltpersoner her, men jeg har ofte følt for å skrive innlegg som de Tapapa skriver. Det skyldes den tidvis ekstreme negativiteten her inne. Enkelte forumdeltagere anser en mening som fakta hvis de gjentar det mer enn fem ganger. Slikt må utfordres dersom det skal være ett forum. Ramsey har mye mål i seg og må spilles i form igjen etter en skadeperiode. Wilshere er skadeplaget og må ikke overbelastes. Det er nesten vedtatt at Elneny er ræva, og i så måte var det ikke dumt å starte med Ramsey. Lenge leve etterpåklokskapen.

Link to comment
Share on other sites

Det er få, om noen som har ment at Elneny er ræva. De fleste mener han bare ikke er god nok til å starte kamp etter kamp for et lag som kjemper om CLspill eller gull.

 

Det er enda færre som mener Ramsey er ræva, men de mener at han er for dårlig og for lite disiplinert til å spille sammen med Xhaka i en midtbanetoer hvis vi skal klare topp 4 eller kjempe om gull. Noe antall innslupne denne sesongen kan være med å antyde. Tror de fleste ser at Ramsey er en uvurderlig offensiv midtbanespiller som er ekstremt dyktig på å gå på løp inn i motstanders boks og komme seg i scoringsposisjon. Men likefullt en dårligere midtbanespiller med tanke på forsvarsdelen av spillet. Det er mange som har kritisert den defensive jobben han gjør, samt disiplinen hans og også balansen i laget når vi spiller med Xhaka og Ramsey sammen i en midtbanetoer.

Link to comment
Share on other sites

Når sant skal sies er vel etterpåklokskap den eneste eksakte vitenskap.

 

Kampen i dag var en bra gjennomført kamp, vi falt betydelig i andre omgang, som for så vidt ikke var overraskende da vi hadde en komfortabel ledelse, og da er det veldig lett å slippe litt taket i kampen.

 

Når det gjelder Aaron Ramsey, spiller han som i dag er han god, alle hans kvaliteter kommer til sin rett. Men problemet med Ramsey sånn som jeg ser det, er at man ikke vet hvilken utgave av Ramsey man får til hver kamp. Arbeidsvilkårene til midtbanen vår har vel sjeldent vært så enkle som i dag. Men selv i dag ble vi faktisk utfordret helt i starten av kampen, og det kunne fort fått konsekvenser om Everton hadde vært litt heldigere\dyktigere i starten.

 

Ramsey er en spillertype jeg liker godt, når han leverer kamper som i dag, men utgaven vi så mot Swansea er ikke det. Dessverre er utgaven vi så mot Swansea det vi har fått mest fra Ramsey de siste sesongene.

 

Men i dag gidder jeg ikke være kritisk eller negativ, resultatet gleder og varmer et gammelt Arsenal hjerte. Wenger og Arsenal i dag leverte dere.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke snakke om enkeltpersoner her, men jeg har ofte følt for å skrive innlegg som de xxxxx skriver.

Akkurat det forstår jeg og undertegnede og andre som er Wenger kritiske kan sikkert gå over grensen en gang i blant og fortjener da en korreksjon.

 

Men i dag fløt det over for meg når det gjelder den forumbrukeren du referer til. Problemet mitt er ikke at jeg blir kritisert og problemet mitt er ikke at det skjer av en i motsatt leir av Arsenal fansen. Jeg vil gjerne bli "korrigert" oftere av mine meningsmotstandere så lenge det er med noe mer "faglig" enn bare noen etterpåkloke stikkere.

 

Problemet mitt akkurat i dag er at jeg skriver et par innlegg der jeg er konkret og forklarer hvorfor jeg skriver det jeg skriver.

Det første er når jeg ser laguttaket og er bekymret for de defensive problemer vi har med komboen Ramsey/Xhaka når det gjelder det defensive spillet.

I mitt andre innlegg i pausen svarer jeg på et innlegg fra nevnte forumbruker og er enda mer konkret om hva jeg mener er posisjoner jeg mener han bør eller ikke bør spille i. Jeg er soleklar på at jeg liker det jeg ser av Ramsey styrker på banen.

 

Likevel så blir jeg etter kampslutt møtt av ett innlegg rettet mot meg med navn (brukernavn) som er så tabloid og misvisende om det jeg skrev i mine tidligere innlegg at jeg rett og slett ble forbannet. Jeg vil også legge til at i det nevnte forumbruker skrev i sitt innlegg ikke finnes et snev av konstruktiv kritikk.

 

Du nevner også at du gjerne ville skrevet det samme når du leser all negativiteten som blir skrevet om enkeltspillere her på forumet, da er det betimelig å si at nevnte forumbruker heller ikke har noen problemer med å vise sin negativitet over enkeltspillere (han ikke liker)

 

Hvis du mener den type innlegg som jeg fikk slengt i meg er OK så er det ikke noe jeg kan gjøre med det.

 

Ha en forsatt god kveld.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...