Polljen Posted November 15, 2017 Report Share Posted November 15, 2017 Arsenal Tottenham Hotspur Lørdag 18. november 2017, 13:30. Emirates Stadium Premier League - 12. serierunde Kampen blir vist direkte TV2 Sport Premium Det er ikke kommet noen offisiell oppdatering på skadesituasjonen, men jeg antar at det er en eller flere spillere som er tilbake nå etter landslagspausen. På bildene fra London Colney (tatt tirsdag) så ser det ut som at Welbeck er i full vigør. Ramsey fikk seg en liten trøkk i spill for Wales, men i følge Walesmanager Coleman så er Ramsey spilleklar. Giroud fikk vel også en trøkk og er vel mer usikker. Det store spørsmålet er om Mustafi er klar eller om han fremdeles er ute, jeg så han ikke på de få bildene fra Colney. Det har vært noen få spekulasjoner vedrørende Koscielny siden han var borte fra en av treningene til Frankrike. Så til laget så sier den bakre delen seg selv, den største usikkerheten er Mustafi. Sentral midtbane er min største hodepine, med en for offensiv Ramsey og en feilbrukt Xhaka. Jeg er meget usikker på hvilket lag jeg ville velge men dette er det laget jeg tror Wenger vil velge: Cech Kos - Per/Mustafi - Monreal Bellerin - Kolasinac Ramsey - Xhaka Özil - Alexis Lacazette Jeg forsøker likevel på et forslag, men jeg er usikker på om det er noe bedre: Cech Bellerin - Kos - Monreal/Mustafi - Kolasinac/Monreal Jack - Coq Welbeck - Özil - Alexis Lacazette Og siden Wenger har kommet med noen litt merkelige laguttak både mot Pool og City så gjenstår det å se hva han gjør på lørdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulfagrafr Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Jeg er på fly til Marokko når vi spiller kamp, jeg en normalt en optimistisk forums-skald tenker det kanskje er like greit. Her frykter jeg en smell. Tendensen har snudd de siste årene, Tottene har hatt et spillemessig overtak og vi har vært heldig. På bortebane har vi slitt enda mer. Jeg tror ikke Mustafi kommer rett inn på laget. Ellers støtter jeg deg på lag nummer to. Det ville vært en spennende, men også mer balansert enn hva Xhaka og Ramsey har vist i det siste. Men jeg tror Wenger sender utpå noe mer tilsvarende ditt forslag nr 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Er i Barcelona lørdag og satser på å se kampen der ett sted. Har liten tro på festfotball men kanskje ett resultat i det minste? Taper vi denne begynner det å brenne under hele ledelsen er jeg redd, men de har satt seg selv i knipa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted November 16, 2017 Author Report Share Posted November 16, 2017 Skadeoppdatering: Mustafi og Welbeck blir testet i dag og det blir tatt en endelig avgjørelse i morgen (fredag) om de blir med i troppen mot Tottene. Kos ble hvilt i Frankrikes midtukekamp, da han (Akillesen) ikke tåler ett for tett kampprogram. Kos er klar til lørdagskampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Giroud er også ute leste jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkampboy Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Her kan vel fort Harry Kane bli forskjellen på lagene. Viktig at midtbanen er våken, og hindrer at Eriksen og Alli får tid i mellomrommet. Får Kane service, scorer han. Han er i kalasform, og scorer alltid mot oss. Er, som flere andre her, skeptisk til konstellasjonen Ramsey-Xhaka i denne kampen. Dersom waliseren halser avgårde som en kjøter hver gang han enser en mulighet, vil nok en gang Xhaka figurere i ensom majestet på midten. Og Spurs har garantert gjort hjemmeleksa si her. Sett press på en isolert Xhaka, og motorveien åpenbarer seg. Det er sikkert en upopulær mening, men jeg tror vi kunne trengt Coquelin dypt på midten i denne kampen, gjerne i tospann med Xhaka. Da er det naturligvis viktig at Coq konsentrerer seg om den defensive biten. Der har han utvilsomt kvaliteter vi trenger i denne kampen. Spurs er favoritter, og har en veldig god balanse i laget. Det må vi prøve å svare på. Ramsey-Xhaka har vist seg å være for ubalansert. Cech Bellerin, Kos, Mustafi, Nacho, Kola Xhaka, Coq Özil, Ramsey Lacazette Velger å vrake Alexis fra mitt lag, da de hodeløse balltapene hans kan få fatale følger, mot et kontringssterkt Tottenham. Vil også ha med Ramsey offensivt, da han ofte presterer bra i store kamper. Alexis kan definitivt bidra som innbytter, om det skulle være nødvendig. Come on Arsenal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Her kan vel fort Harry Kane bli forskjellen på lagene. Viktig at midtbanen er våken, og hindrer at Eriksen og Alli får tid i mellomrommet. Får Kane service, scorer han. Han er i kalasform, og scorer alltid mot oss. Er, som flere andre her, skeptisk til konstellasjonen Ramsey-Xhaka i denne kampen. Dersom waliseren halser avgårde som en kjøter hver gang han enser en mulighet, vil nok en gang Xhaka figurere i ensom majestet på midten. Og Spurs har garantert gjort hjemmeleksa si her. Sett press på en isolert Xhaka, og motorveien åpenbarer seg. Det er sikkert en upopulær mening, men jeg tror vi kunne trengt Coquelin dypt på midten i denne kampen, gjerne i tospann med Xhaka. Da er det naturligvis viktig at Coq konsentrerer seg om den defensive biten. Der har han utvilsomt kvaliteter vi trenger i denne kampen. Spurs er favoritter, og har en veldig god balanse i laget. Det må vi prøve å svare på. Ramsey-Xhaka har vist seg å være for ubalansert. Cech Bellerin, Kos, Mustafi, Nacho, Kola Xhaka, Coq Özil, Ramsey Lacazette Velger å vrake Alexis fra mitt lag, da de hodeløse balltapene hans kan få fatale følger, mot et kontringssterkt Tottenham. Vil også ha med Ramsey offensivt, da han ofte presterer bra i store kamper. Alexis kan definitivt bidra som innbytter, om det skulle være nødvendig. Come on Arsenal! Veldig enig i din begrunnelse for å vrake Sanchez. tror jeg ville ha valgt Iwobi framfor Özil også (om Iwobi har fått nok hvile etter den meningsløse reisen hjem Russland - Nigeria - England) BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Dette kommer garantert ikke til å skje, men jeg tror dette ville vært en bra startoppstilling mot Tottene:Cech Bellerin-Kos-Mustafi-Kola Ramsey-Coq-Xhaka Özil Giroud-Lacazette Evt dette. Cech Kos-Mustafi-Monreal Bellerin - Kolasinac Coq-Xhaka Özil Lacazette-Giroud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted November 16, 2017 Author Report Share Posted November 16, 2017 @ Simbad. Som Marius nevner ovenfor så sliter Giroud med en (liten?) skade (jeg glemte dette i min skadeoppdatering), så han er ute mot tottene. Jeg ser dog ingen grunn til ikke å rett og slett beholde dine forslag men da eventuelt med Welbeck som makker til Laca Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnersfan Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Eg foreslår dette laget; Cech Kos-Mustafi-Monreal Bellerin - Kolasinac Coq - Wilshere Özil - Lacazette - Welbeck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted November 17, 2017 Author Report Share Posted November 17, 2017 pr 17. november så er det "bare" to spillere på Arsenals offisielle skadeliste, Giroud og Cazorla. Giroud sitt skadeavbrekk er ansett å være kortvarig. Så sant Wenger ikke gjør noen merkverdige krumspring i laguttaket (som mot Liverpool og tildels mot City) så kan vi forvente at Arsenal i all hovedsak stiller med sitt pr. dato beste lag, om det er godt nok mot Kane & co får morgendagen vise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted November 17, 2017 Report Share Posted November 17, 2017 Jeg hadde ikke fått med meg at Giroud ble skadet. Bare å kjøre inn Dat Guy da. Lacazette - Dat Guy på topp kunne vært en målfarlig du det, selv om Dat Guy er kjent for å slurve noe ekstremt foran mål Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted November 18, 2017 Author Report Share Posted November 18, 2017 Cech Kos, Mus, Monreal Bellerin, Ramsey, Xhaka, Kola Özil, Sanchez Laca Hvis det går til H****** så er det jo greit å sitte på jobb med kun delvis mulighet til å se oppgjøret. Går det rett vei så er det et lite offer å miste denne kampen så lenge Tottene får svi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Deilig start på kampen. Sanchez jobber bra men har fryktlig mange merkelige valg med ball i beina. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulfagrafr Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Vglive sier 1-0. Mustafi. Arvtageren bak. Utifra det jeg leser har vi startet omgangen meget bra. Lacazette har vært frempå ved et par anledninger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Elsker fotball. BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Deilig Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Dette er helt klart forbedring fra alle omgangene jeg har sett denne sesongen! Vi er bra i press, skaper muligheter.. Også har vi nesten Dean litt på vårs lag i dag! Heldig med frisparket som blir mål. Nydelig spill, alle gutta ser ut som de koser seg og gir en skikkelig innsats! Coyg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Dette har gøy!!!! Hvorfor spiller vi ikke slik hver helg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Derby er tydeligvis tingen for at spillerne skal prestere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Özils mest hardtarbeidende omgang i Arsenaldrakt noensinne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted November 18, 2017 Author Report Share Posted November 18, 2017 Jeg har mye skryt å komme med etter første omgang både til spillere og manager, jeg klager ikke på noe av det som har blitt levert av Arsenal så langt i dag. Men samtidig så ligger det en stemme i bakhodet og spør om hvorfor vi ikke oftere ser en slik innsats fra spillerne og slike tydelige grep fra Wenger side. Det store spørsmålet fremover er om de første 45 i dag er unntaket fra regelen eller om vi ser starten på ett "nytt" Arsenal. Jeg håper på det siste men frykter det første. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunners77 Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Herlig å se vi kjemper og vinner dueller, men trur jeg ville tatt ut Xhaka før han blir utvist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Mustafi har vært vanvittig i dag. Skuffet over at Lacazette nok en gang ikke får lov til å fullføre en kamp.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted November 18, 2017 Report Share Posted November 18, 2017 Synes byttene i dag er merkelig. Özil og Mustafi, hvem får banens beste? Jeg har en knapp på Özil i dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.