Jump to content

2017.11.18 Tottenham (H)


Polljen

Recommended Posts

En flott gjennomført match som hadde det meste. Aller best synes jeg tyskerne var i dag, med Mustafi helt på topp. Forskjellen på han og Holding der bak, er stor.

 

Og så har vi flyt med de avgjørende dommeravgjørelser. Begge mål er hårfine avgjørelser, som ofte blir vinket av.

 

...og så blir neste utfordring å holde dette gående, da. En slik innsats. Over en lengre periode enn 3-4-5 kamper. Da først kan man begynne å tro på noe igjen.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det uinteressant å "kåre" en individuell MoM, i dag er det laget som en helhet som er det som imponerer meg. Det var ikke et dårlig Tottenhamlag som fikk oss til å fremstå som gode, det var derimot et meget godt Arsenallaget som var gode og utspilte Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Mye går på innsats og viljen til å sloss for hverandre. Det så vi at hele laget kan i dag, vi så det mot Chelskij. Problemet er når vi bare spiller på 80%. Det er dessverre litt for ofte. Dette er premier league. Ingen kamper er enkle. Er det tilbake til gamle takter neste kamp, eller klarer vi endelig å bygge videre på det vi så i dag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er en del diskusjon om målene våre i dag.

Nar det gjelder førstemålet er Mustafi hårfint i offside, men det er minimalt og linjemann gjør det som står i regelboka, hvis han er usikker skal angripende lag få fordelen.

 

På Sanchez sitt mål mener jeg at kun Lacazettes arm er i offside mens overkroppen er på linje. Og siden regelen nå tilsier at man må ha en kroppsdel man kan score med innenfor vil jeg si at dette var en korrekt avgjørelse.

Link to comment
Share on other sites

Som Simbad sier så er offsiden på det første målet så hårfin at ingen i dommerstanden kan klandres for ikke å ha fått den med seg. Det at tottene er "sure" for at målet ble godkjent er ganske naturlig, og for å være helt ærlige så ville vel flere av oss her vært litt kritiske hvis denne situasjonen hadde skjedd motsatt vei. Som sagt reaksjonen til tottene er naturlig og forståelig.

 

Det som jeg sliter mer med er alle disse hersens forståsegpåerne i media som "klandrer" dommere for å ikke få med seg slike situasjoner, i den sammenheng så er egentlig repriser av situasjoner noe herk, for disse (evneveike?) forståsegpåerne klarer rett og slett ikke å skille mellom det som skjer live på fotballbanen og det som man kan "dømme" for i etterpåklokskapens navn ved hjelp av repriser fra alle mulige vinkler (dette er et generelt hjertesukk fra min side og omhandler så mye mer enn dette ene målet i denne ene kampen).

 

Det andre målet er ikke offside (PUNKTUM)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...