Jump to content

2016.12.18 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

Manchester City manchestercity.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 18. desember 2016, kl 17:00. Etihad Stadium


Premier League, 17. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Med utgangspunkt i det som ble vist av mannskapet på tirsdag så skulle jeg gjerne vraket en god del av våre spillere, men nå har vi ikke mange alternativer så derfor må jeg ta utgangspunkt i den vanlige oppstillingen. Jeg vraker i utgangspunktet begge kantspillerne som startet på tirsdag og den ene blir erstattet av Lucas, et klart valg som den andre erstatteren burde være Iwobi hadde det ikke vært slik at han også var relativt dårlig når han kom inn på som innbytter.


Et alternativ er selvsagt Giroud på topp og Alexis på kant.




Cech


Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal


Coquelin - Xhaka


Lucas - Özil - ? (OX/Iwobi/Walcott)


Alexis


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Jeg gleder meg til kamp og gleder meg til å få en viss distanse ned til City. Keeper og forsvarsrekke blir nok som du skriver, selv om vi godt kan starte med Gibbs for min del. Monreal har ikke vært like stødig i år som i fjor.

 

Ramsey og Caz er fortsatt ute, så det blir nok Coq og Xhaka, selv om Elneny like gjerne kan starte i stedet for Coq.

 

Walcott er en bankers i min verden og jeg håper samarbeidet med Bellerin blir som før sistnevntes skade. Kanskje Alexis på kant og Lucas på topp?

Link to comment
Share on other sites

Gabriel gjorde kanskje ikkje dei store feila på tysdag men roen i forsvaret var ikkje den samme og dette førte til usikkerhet. Kan hende det kjem seg på søndag men eg føler laget er svekka ein god del med Mustafi ute. Framover er eg enig i at Lukas bør få ein sjanse.. gjerne på bekostning av OX.

Link to comment
Share on other sites

Gabriel gjorde kanskje ikkje dei store feila på tysdag men roen i forsvaret var ikkje den samme og dette førte til usikkerhet. Kan hende det kjem seg på søndag men eg føler laget er svekka ein god del med Mustafi ute. Framover er eg enig i at Lukas bør få ein sjanse.. gjerne på bekostning av OX.

Jeg er enig i at Kos&Mus har et godt partnerskap, men vi skal ikke se oss blinde på det at vi ikke har tapt med Mustafi på banen. Mustafi har også gjort sine feil og likeledes Kos, når de har vært partnere. Gabriel var ikke verre en noen andre på tirsdag og den usikkerheten som var i forsvaret skyldes i like stor grad den begredelige jobben som vår offensive lagdel gjorde. Hadde våre offensive gjort sin del av jobben så ville ikke presset mot vårt forsvar vært så stort.

 

Selvsagt kunne Gabriel, Kos og resten av våre defensive spillere gjort en bedre kamp, men jeg legger hovedskylden på det som skjedde (eller ikke skjedde) på vår offensive lagdel (og AW)

Link to comment
Share on other sites

Dette blir sesongens viktigste kamp hittil. Vinner Chelsea i morgen kan denne fort bli vinn eller forsvinn for begge lagene og hva er vell mer typisk en uavgjort. City Har store skade/suspensjons problemer om dagen så kvaliteten i vår 11 bør være høyere en hos city. Håper vi tørr å kjøre matchen og sitte Forsvaret til city på prøve i 90 min. Jeg personlig mener det er 8-9 stopper par i pl som e bedre en det city stiller med om dagen. Håper på Lucas fra start.

Link to comment
Share on other sites

Gabriel gjorde kanskje ikkje dei store feila på tysdag men roen i forsvaret var ikkje den samme og dette førte til usikkerhet. Kan hende det kjem seg på søndag men eg føler laget er svekka ein god del med Mustafi ute. Framover er eg enig i at Lukas bør få ein sjanse.. gjerne på bekostning av OX.

Gabriel var bedre enn Kos i forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne sett Lucas fra start og siden både Theo og Iwobi ikke har vist det samme den siste tiden som de gjorde tidlig i sesongen så synes jeg det er litt merkelig at AW ikke lar Lucas få en kamp fra start. Kanskje var kampen mot Basel bare en "fluke", men jeg skulle gjerne sett om den uttellingen han fikk der kunne gitt han den driven vi trenger i laget.

 

Ellers så er laget greit, siden vi ikke har så mange andre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Noen som bruker viaplay.dk eller viaplay.se? Sliter virkelig her altså, .se kommer jeg kun inn på kampen, men viser kun "kampbildet" mens på .dk så er det veldig dårlig kvalitet, å hvis jeg tar opp kvaltiet så stopper det å buffrer...

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp som vi absolutt bør kunne vinne, MEN da må vi få litt mer "possession"/banespill. Vi slipper City litt for mye inn på vår halvdel, og selv om Arsenal har brukbar kontroll defensivt så skal det lite til før City klarer å få den ene eller noen få klare målsjanser.

City er mye mer vaklende defensivt enn Arsenal, men reddes av at Arsenal ikke spiller så mye på deres banehalvdel pluss at Arsenal for lett gir fra seg ballen.

 

Arsenal bør kunne vinne dette, men da må vi utnytte bristene i City-forsvaret og gi City mindre rom på vår halvdel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...