Jump to content

2016.12.10 Stoke (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 stokecity.png?2016-2017 Stoke


Lørdag 10. desember 2016, kl 16:00. Emirates Stadium


Premier League, 15. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo




Selv om det var mot viljen til mange av oss så stilte Arsenal med et relativt toppet lag med Basel, og med hjelp Av Ludogorets i den andre kampen så endte det hele svært så bra med gruppeseier. Det er ikke meldt om flere skadde spillere etter den kampen.



Vi forsetter med det hektiske programmet og i etter møtet med Stoke på lørdag, så skal vi ut i to vanskelige bortekamper mot Everton på tirsdag og Man City på søndag om vel en uke.



Med et slikt hektisk program så kommer så må man igjen vurdere om spillere skal hviles, men siden jeg anser motstanderne i kampene i romjul/nyttår som "enklere" (West Brom/Crystal Palace/Bournemouth) etterfulgt av en FA-cup kamp mot Preston North End første helgen etter nyttår så velger jeg å vente med "hvilingen".



Lucas hadde en bra dag mot Basel og jeg har lyst til å se han også på lørdag. I tillegg så har jeg lekt med tanken om å starte med alle våre potensielle spisser i denne kampen, Lucas/Alexis på kant og Giroud på topp. Kanskje er det å strekke strikken litt langt, men hvorfor ikke ;D .



Jeg sjanser med dette laget (som garantert blir endret av Wenger):


Cech


Gabriel - Mustafi - Koscielny - Monreal


Coquelin - Xhaka


Lucas- Özil - Alexis


Giroud




Alexis er den spilleren jeg eventuelt ser som mest opplagt å hvile hvis noen skal hviles.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Støtter det laget der. Hattrick bør være en god søknad til å starte neste kamp !

 

Ser gjerne Sanchez får en hvilepause og heller hives innpå siste 30 om det skulle butte. Håper Wenger står for sine ord

og tør å spare mannen - det vil man tjene på i det lange løp. Men jeg tror nok neppe det skjer imorgen, gitt det tidlige

byttet på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

CzUezN8W8AEi7Mq.jpg

 

En "normal" oppstilling, sett ut fra skadesituasjonen.

 

Bellerin er på benken, men jeg håper han kun får et kort innhopp i denne kampen. Gjerne ett lenger innhopp mot Everton og at han så er med fra start mot Man City.

Link to comment
Share on other sites

Albuen er der, men Allen løper rett i den. Ikke straffespark i min bok, et uhell.

 

Ingen tvil om at albuen er der, men Allen løper som du sier rett i den. Xhaka er også betraktelig høyere enn Allen. Syntes den er billig. Veldig billig..

 

 

Han har vel en redningsprosent på straffer mot I Arsenal drakt på ca 0?

 

Helt riktig. Aldri reddet et straffespark for oss..

 

Petr Cech has faced 12 penalties in the Premier League since 2011/12, he's not saved a single one of them.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan det hadde vært hvis man kunne bytte ut keeperen på straffespark i mot, slik som i håndball. Hadde Almunia fortsatt vært i klubben da? Man kan si mye negativt om han, men straffespark var han ganske god på.

 

Lehman var og fantastisk på straffer! Kanskje han enda hadde vært i klubben:D?

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke den er billig, er rimelig hard den av Xhaka... Usikker på om det er med vilje, men fyfaen så ufortjent.

Billig eller ei, den er nok korrekt.

 

Albuen er der, men Allen løper rett i den. Ikke straffespark i min bok, et uhell.

Man kan gjerne argumentere med at Allen løper i den, men albuen var ikke ute lenge slik at Allen kunne "sikte" seg inn på den, den kom ut rett før den traff.

 

Er dog veldig nysgjerrig på hvorfor Xhaka ikke får gult eller rødt kort hvis han mener den albuen er med vilje??

Slik jeg tolker dommeren så mener han at det er et "frispark" ergo straffe, men at det ikke er en "viljealbu" så Xhaka er ikke ute etter å ramme Allen og derfor gir ikke dommeren kort. Hvis dommeren hadde vurdert det som at det var med vilje så ville det eneste alternativet vært direkte rødt.

Link to comment
Share on other sites

Joda vi har fått et mål og vi har hatt noen sjanser, men jeg synes totalt sett at alle våre fire offensive har skuffet i første omgang. Det bør så absolutt være mulig å øke innsatsen ett par hakk og kanskje bør vi snart få inn "fyrtårnet" (aka superreserven) Giroud. Alexis har i denne kamepen vært mer midtbanespiller enn spiss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...