Jump to content

2016.12.10 Stoke (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Syntes vi starta bra, falt litt ned, fikk en skade på Mustafi og falt enda litt ned og endte opp med straffespark i mot. Jeg mener den var veldig billig. Vi begynte å heve oss igjen og trioen Sanchez, Bellerin, Walcott ordnet 1-1 før pause. I andreomgangen begynte vi greit og malte på. En fantastisk pasning fra Ox som Özil ekspederte i mål med hodet(!) gjorde at vi tok ledelsen 2-1. Etter det hadde vi relativt grei kontroll. Stoke hadde noen halvsjanser men skapte ikke det helt store. Diouf og Crouch kunne dog ha scoret på hodet. Heldigvis var Sanchez der igjen, ble felt men ballen lå perfekt for Iwobi til å løpe på mål og score.

 

Alt i alt en flott seier og mye positivt i dag. Fryktelig kjedelig å få Mustafi skadet nå, men Gabriel klarte seg bra og Bellerin(!) er tilbake! Han kan bli viktig fremover, vi har en helt annen dimensjon i det offensive med Hector på banen. Ox og Theo viser i glimt at de kan være på vei mot storform og Iwobi er Iwobi. Flink til å bevege seg og å finne medspillere.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at det er stor forskjell offensivt mellom Bellerin og Gabriel på backen, men alt i alt så synes jeg Gabriel har vært en god erstatter for Bellerin. Vi har tapt noe offensivt, men vi har vært betydelig mer trygge med Gabriel enn det vi var med Jenkinson på siden.

 

Alt i alt så er jeg godt fornøyd med det Gabriel har vist defensivt og det er viktig å få han godt i gang når vi når har fått skade på Mustafi (forhåpentligvis en kortvarig skade).

Link to comment
Share on other sites

Gabriel er iallefall mye bedre en Jenkinson som Back. Deilig seier som mange andre sier her, tok meg i å ikke bli så stressa som vanlig ved 0-1... ett godt tegn.

Bredden er god for tiden, måtte welbeck holde seg frisk når han er tilbake da jeg tror han kan score mye slik vi nå fremstår.

 

Mustafi var det eneste skikkelig negative. Synd han forsvinner 4-6 uker da han tydelig sa hamstring på vei ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...