Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Almunia gjør en feil i kampen. Det resulterer i en baklengs men helvete heller han holder oss ene og alene inne i kampen de første 20 minuttene. For å si det sånn, det er ikke Almunias skyld at vi "bare" klarer uavgjort.

 

Spillerbørs:

Almunia 8

Sagna 6

Clichy 6

Gallas 6

Vermaelen 6

Diaby 5

Arshavin 5

Fabregas 7

Song 6

Nasri 7

Bendtner 5

 

Eboue 7

Walcott 8

Denilson 7

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde ingenting der ute å gjøre på 0-1 scoringen. Ibra er på veg skrått mål med forsvarer i hæla. Er dessverre en gjennomgangsmelodi at Almunia feilberegner stadig sine utrusinger. Han gjør det utrulig lett for Ibra som bare har å lobbe ballen over istadenfor å måtte bruke eit par touch for å trekke lenger inn i bana

Link to comment
Share on other sites

Ironi?

 

Hvis du mener at Almunia ikke gjorde en horribel feilberegning på det første målet så begynner jeg virkelig å lure. Song følger Ibrahimovic og presser han ut på kanten av 16-meteren og er i duell med svensken. Det eneste Almunia skal gjøre i denne situasjonen er å holde hodet kaldt og stå på streken, men det gjør han ikke og går ut ingenmannsland mens Song er i duell.

 

Ellers var Almunia en levende vegg i første omgang, utrolig mange klasseredninger som vi absolutt trengte i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

almunia var fantastisk, med unntak av det første målet til barca.

 

Han skal ikke ut der når det er en forsvarspiller som "følger" mannen og han selv ikke har sjans til å nå ballen før zatan. Hadde han stått i mål hadde det vært mindre sjanse for mål imot. (Med zatan sjøl så hadde det vel kanskje blitt mål alikevel men... fantastisk spiller)

 

Men foruten den, synes jeg han var fantastisk. for noen redninger - det virket som om han hadde fått klar beskjed om å være aggresiv i spillestilen til denne kampen, og det funka bra, med unntak av nevnte situasjon.

 

han får en god 9'er av meg i denne kampen! (første målet var faktisk barca sitt 16. skudd. Altså hadde han allerede reddet 15 skudd?)

 

Almunia kunne like gjerne befunnet seg på månen ved 0-1. Zlatan beviser på 0-2, som egentlig er en identisk skåring - og hvor Almunias posisjon står til laud, at han ville skåret uansett.

 

Særdeles godt beskrevet.

Link to comment
Share on other sites

Almunia kunne like gjerne befunnet seg på månen ved 0-1. Zlatan beviser på 0-2, som egentlig er en identisk skåring - og hvor Almunias posisjon står til laud, at han ville skåret uansett.

Hallelujah, endelig noen som har forstått det!

Link to comment
Share on other sites

Almunia kunne like gjerne befunnet seg på månen ved 0-1. Zlatan beviser på 0-2, som egentlig er en identisk skåring - og hvor Almunias posisjon står til laud, at han ville skåret uansett.

Det blir helt idiotisk å si. Mener du da at Almunia skal legge seg ned på bakken med hodet under armene hver gang Zlatan får ballen i returoppgjøret?

 

Når det gjelder det andre målet var det en feilberegning av Almunia. Men sånt skjer den beste, det blir som å kaste seg til feil side på et straffespark.

Link to comment
Share on other sites

Det blir helt idiotisk å si. Mener du da at Almunia skal legge seg ned på bakken med hodet under armene hver gang Zlatan får ballen i returoppgjøret?

 

Når det gjelder det andre målet var det en feilberegning av Almunia. Men sånt skjer den beste, det blir som å kaste seg til feil side på et straffespark.

 

Ja du kan si at det skjer den best, men til Almunia så skjer det bortimot hver andre kamp....

Link to comment
Share on other sites

Hehe, godt poeng. Nå så jeg reprisen igjen, og det er egentlig ganske svakt gjort av Almunia. Han går ned på kne, og Zlatan banker ballen inn rett over Almunias venstrehånd. Men jeg står på mitt; Almunia var vår beste i går. Hadde det ikke vært for han hadde vi ligget under allerede før pause.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, godt poeng. Nå så jeg reprisen igjen, og det er egentlig ganske svakt gjort av Almunia. Han går ned på kne, og Zlatan banker ballen inn rett over Almunias venstrehånd. Men jeg står på mitt; Almunia var vår beste i går. Hadde det ikke vært for han hadde vi ligget under allerede før pause.

 

Det har du selvfølgelig rett i, men i lengden blir han altfor ustabil. I 1-1 situasjoner er han fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Har holdt kjeft ang. keepersituasjonen ganske lenge da Arsguns gjentatte angrep på meg (og ikke nødvendigvis sak) gjorde at jeg ble drittlei.

 

I går gjorde Almunia en første omgang som er bedre enn han noensinne har gjort i sin Arsenalkarriere. 2. Omgang var han i sitt vanlige ess igjen, altså ganske ræva. Av redningene i føste omgang var det to det virkelig var høy klasse over. den ene da han går ut og blokkerer Zlatans skudd med armene på svært elegant og ualmuniansk vis, den andre da han klarer å holde kroppen oppe og få slått vekk ett godt skudd med venstre armen idet han slenger seg mot høyre. Disse to redningene var veldig gode, resten var keepermat.

I andre omgang slapp han inn 2 mål. Det er to mål han burde ha reddet og betegnes av meg som to tabber. På første målet er han på bærtur og ber om å bli lobbet (slik som Evju har skrevet i en annen tråd). Hadde han holdt seg på strek så tror jeg ikke Zlatan en gang hadde fått en skuddmulighet. På mål to selger han seg alt for tidlig og nok en gang kan man enkelt score på ham i keeperhjørnet.

Målet til Theo Walcott er også keepertabbe. Theo annonser svært tidlig hvor han skla skyte og gjør det ganske dårlig. Det skal være keepermat.

 

Arsenals beste i går: Clichy.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kanskje fordi du vet at det jeg skriver er rett?

 

BE

 

Nei, det er nok ikke det. For jeg mener at du bommer fullstendig i din beskrivelse av Almunia etter kampen, som du har gjort så mange ganger før.

 

Årsaken til at jeg ikke blir overrasket, er fordi jeg har hørt den samme leksa fra deg gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

Knallbra innlegg, ben elfen! Helt enig i det du skriver. Ikke misforstå meg, til tross for at jeg har skrytt av Almunia etter kampen i går mener jeg fortsatt at han er en møkkakeeper som ikke har noe å gjøre i et lag som kjemper om trofeer.

 

Hvorfor blir jeg ikke overrasket????

Ah, vær så snill! Nå er det du som er forutsigbar. Ben elfen har alltid skrevet gode innlegg med gode argumenter. I stedet for å skrive møkkainnlegg som dette syntes jeg heller du kan begrunne hvorfor du er uenig. Slike innlegg har absolutt null verdi.

Link to comment
Share on other sites

til tross for at jeg har skrytt av Almunia etter kampen i går mener jeg fortsatt at han er en møkkakeeper som ikke har noe å gjøre i et lag som kjemper om trofeer.

 

Det er da vel for f*** ingen som påstår at Almunia plutselig har blitt en keeper som er god nok for Arsenal etter kampen. Det folk forsøker å få frem her, er at Almunia gjorde en meget god jobb i går, og skal ha skryt for det. Likevel presterer man å overanalysere de to målene han slapp inn. Og som vanlig er det jo selvfølgelig bare Almunia som har skyld. Forsvaret og midtbanen slipper unna slakt som vanlig. Og for ikke å snakke om hvordan flere av hans gode inngrepener i går skal bagatelliseres.

 

Faktum er at Almunia gjorde en meget god jobb i går, og takket være han, har vi fortsatt en sjanse til avansement. Hadde det ikke vært for at han sto som en levende vegg da vi ble rundspillt som verst i første omgang, så hadde alt håp om avansement vært over før det var spillt 20 minutter.

 

Er det noen som skal lastes for at vi slapp inn to mål i går, så er det de 10 utespillerne som viste en meget slett innsats de første 60 minuttene. Ikke Almunia

Link to comment
Share on other sites

Det er da vel for f*** ingen som påstår at Almunia plutselig har blitt en keeper som er god nok for Arsenal etter kampen. Det folk forsøker å få frem her, er at Almunia gjorde en meget god jobb i går, og skal ha skryt for det. Likevel presterer man å overanalysere de to målene han slapp inn. Og som vanlig er det jo selvfølgelig bare Almunia som har skyld. Forsvaret og midtbanen slipper unna slakt som vanlig. Og for ikke å snakke om hvordan flere av hans gode inngrepener i går skal bagatelliseres.

 

Faktum er at Almunia gjorde en meget god jobb i går, og takket være han, har vi fortsatt en sjanse til avansement. Hadde det ikke vært for at han sto som en levende vegg da vi ble rundspillt som verst i første omgang, så hadde alt håp om avansement vært over før det var spillt 20 minutter.

 

Er det noen som skal lastes for at vi slapp inn to mål i går, så er det de 10 utespillerne som viste en meget slett innsats de første 60 minuttene. Ikke Almunia

Se der, DET var er brukbart innlegg. Hvorfor skrev du ikke bare det med en gang? Som du ser har jeg nesten ikke gjort annet enn å skryte av Almunia etter kampen i går, men når BE skriver et godt innlegg og du svarer med en intetsigende setning etterfulgt av fire spørsmålstegn, da må jeg reagere.

 

On topic: Manuel Almunia gjorde en god kamp i går, men han viste også at han ikke klarer å holde det samme nivået gjennom hele kampen. Enda et tegn på at han ikke er en keeper i Arsenal-klasse.

Link to comment
Share on other sites

Se der, DET var er brukbart innlegg. Hvorfor skrev du ikke bare det med en gang? Som du ser har jeg nesten ikke gjort annet enn å skryte av Almunia etter kampen i går, men når BE skriver et godt innlegg og du svarer med en intetsigende setning etterfulgt av fire spørsmålstegn, da må jeg reagere.

 

On topic: Manuel Almunia gjorde en god kamp i går, men han viste også at han ikke klarer å holde det samme nivået gjennom hele kampen. Enda et tegn på at han ikke er en keeper i Arsenal-klasse.

 

Årsaken til at jeg skrev det jeg skrev til ben elfen, er fordi jeg har lest det samme fra han gang på gang, at det rett og slett har blitt så utrolig forutsigbart.

 

Joda, Almunia slapp inn to mål i går, og jeg er enig i at han må ta sin del av skylden for det første målet. Men han er ikke alene om skylden. Det er flere av spillerne på banen som må ta sin del av skylden der. Mål to er absolutt ingen keepertabbe, som enkelte her inne prøver å påstå. De som har skylden for mål to, er forsvaret som regelrett står og sover når Zlatan blir spillt gjennom. Tror jaggu ikke det er mange keepere som hadde tatt det skuddet om noen i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det ikke vært for at han sto som en levende vegg da vi ble rundspillt som verst i første omgang, så hadde alt håp om avansement vært over før det var spillt 20 minutter.

 

Her sparker du inn åpne dører Kim, er det virkelig noen som er uenige i det? Det fritar han imidlertid ikke for skyld for senere feil.

 

Jeg er helt enig i at utespillerne skal ta på seg skyld for at Barca kommer til så mange sjanser og hvis du ser på spillerbørsen så ser du at veldig mange av utespillerne har fått lav score av debattantene her på forumet. Vi ser jo også at Arsenal ble rundspilt til de grader i går.

 

Når man skal vurdere keepers innsats så må vi vel få lov til å se på hva han gjør når han satt på prøve. I første var han glitrende, i andre kunne prestert bedre på begge scoringene.

 

Det er ikke mange enkeltspillere jeg var veldig fornøyd med i går, Clichy, Eboue og Walcott var de tre som utmerket seg mest i mine øyne med Almunia som fjerde beste. De svakeste var etter mitt syn Arshavin og Diaby. Er det virkelig urettferdig mot Almunia å mene det?

Link to comment
Share on other sites

Så lenge ben elfen begrunner kritikken sin, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal skrive et like bra begrunnet svar.

 

Er enig i det andre du skriver, der andre målet til Barca var ingen tabbe, men en feilberegning. Og forsvaret var latterlig dårlig i går. Campbell burde ha kommet inn, Song er ikke god nok som midtstopper mot et lag av Barcelonas kaliber.

 

EDIT: Svar til Kim.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...