Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Tror vi må slutte å si "selg selg selg", når det gjelder Almunia.

Vi må heller si "sluttpakke sluttpakke sluttpakke"...

 

heller kill kill kill....men fra spøk til alvor. Tror de fleste her inne er enige om at han suger, er dårlig, crap eller rett og slett ikke god nok. Det er vel bare at det er forskjellige grader av hvor mye folk ønsker seg en ny førstekeeper fra BE på den ene siden av skalaen til de som støtt og stadig forsvarer han uansett.

 

MEN, hvis ikke dette han har vist i det siste er nok til at Wenger skjønner at vi trenger ett nytt førstevalg. Da vet jeg ikke hva jeg skal tro.

 

Har av og til sjøl prøvd og forsvare han, fordi jeg synes kritikken har blitt alt for ensidig. Men har gitt opp. Innser jo at uansett hvor mye jeg prøver å se noe posetivt i han så er det håpøst. Manuel er virkelig en keeper jeg ikke ville sett på mitt lokale 4.divisjons lag ei gang.Nesten så jeg tror at jeg ville gjort en bedre jobb selv, har tross alt vært keeper i 20 år, og når han står fast på Arsenal så viser det jo at det er håp for alle :P

 

Så kom igjen folkens, start en gruppe på facebook, få igang en underskriftskampanje...ett eller anna. Er vi mange nok så må vi jo bli hørt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror selv Alta IF, som per dags dato står uten keeper med proffkontrakt, heller henter opp en guttekeeper på 15 år. Dette er flaut, og jeg forventer at Wenger tar tak. Hans utallige feil fikk ikke konsekvenser i antall innslupne i dag, men det er her Wenger skal komme inn i bildet.

 

Almunia hadde ene og alene ingenting med resultatet å gjøre i dag, men jeg ville vært et nervevrak etter en kamp med en så klumsete og usikker keeper.

 

Huff.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at ikke Wenger ser det 95% av alle supporterene av Arsenal ser. Almunia er rett og slett forferdelig i mål. Inn med Fabianski eller Vito fra og med neste helg. Almunia holder rett og slett ikke mål.

 

Det jeg missliker mest med vår spanske venn er at han han har så jævlig god tid hver gang han har ballen i hendene. Bruker jo 3 minutter på å få ballen i spill igjen. Og når han først får den i spill så treffer han sjelden en medspiller. Utrolig plagsomt!

 

Lengter tilbake til tiden da Mad Jens var i mål. Jens var mye mer stabil i spillet og ikke minst når det kom til igangsetting av spillet igjen var Jens i klasse forsegselv.

 

Jens, savnet er STORT!

 

Wenger: Kjøp Hugo

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at ikke Wenger ser det 95% av alle supporterene av Arsenal ser. Almunia er rett og slett forferdelig i mål. Inn med Fabianski eller Vito fra og med neste helg. Almunia holder rett og slett ikke mål.

 

Det jeg missliker mest med vår spanske venn er at han han har så jævlig god tid hver gang han har ballen i hendene. Bruker jo 3 minutter på å få ballen i spill igjen. Og når han først får den i spill så treffer han sjelden en medspiller. Utrolig plagsomt!

 

Lengter tilbake til tiden da Mad Jens var i mål. Jens var mye mer stabil i spillet og ikke minst når det kom til igangsetting av spillet igjen var Jens i klasse forsegselv.

 

Jens, savnet er STORT!

 

Wenger: Kjøp Hugo

...og i stedet for å måke ballen fremover når han får den i beina, venter han til motstanderen kommer mot han - så moser han den opp på tribunen

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at ikke Wenger ser det 95% av alle supporterene av Arsenal ser. Almunia er rett og slett forferdelig i mål. Inn med Fabianski eller Vito fra og med neste helg. Almunia holder rett og slett ikke mål.

 

Det jeg missliker mest med vår spanske venn er at han han har så jævlig god tid hver gang han har ballen i hendene. Bruker jo 3 minutter på å få ballen i spill igjen. Og når han først får den i spill så treffer han sjelden en medspiller. Utrolig plagsomt!

 

Lengter tilbake til tiden da Mad Jens var i mål. Jens var mye mer stabil i spillet og ikke minst når det kom til igangsetting av spillet igjen var Jens i klasse forsegselv.

 

Jens, savnet er STORT!

 

Wenger: Kjøp Hugo

 

 

Den myten kan jeg avlive med engang! Galejens savnes overhodet ikke! På sitt beste enorm, på sitt værste får han almunia til å se ut som verdensklasse!

Som jeg har sagt for noen dager siden, Verken almunia eller fabianski er gode nok til å være første keeper for Arsenal. Fabianski har en utrolig reaksjons evne, men han er en løs kanon på dekk! Almunia oppsummerte vell med sine prestasjoner idkveld om hva han er god for..(ingenting om noen er i tvil)

 

Så ja, ny keeper i januar! er mange fremmadstormende keepere som er langt bedre...

Link to comment
Share on other sites

Kampen idag så er det disse situasjonene som kommer opp:

 

- Når Vermaelen header bakover er han på vei ut, da skal han enten ha ropt så høyt og klart at Verm hører det og lar ballen være, ellers så skal han holde seg bak på strek og skrike klarer! Dårlig selv om det ikke blir mål.

- Når han går etter en ball og koliderer med en medspiller og nesten mister den i beina på burnley spilleren. Igjen kommunikasjon som lager den situasjonen, og i boksen så SKAL keeper være sjef. Dårlig og nesten mål.

 

- Utboksninger, spesielt den ene der han bokser Gallas i hodet. Igjen, ROPE høyt og tydelig at det er keeper ball.OG plukke, eller rope at ballen skal klareres. Men man skal som keeper aldri under noen omstendigheter gå etter en ball uten å si ifra. Det er da sånn oppstår.

 

- En an mass av tilbakespill som han som nevnt tidligere enten venter til motspiller er tett opp til eller brenner helt upresset ut over sidelinja langt inne på egen banehalvdel.

 

- Det som så ut som 2-1 målet. hvor tregt er det mulig å falle? Håpløst.

 

- Corner imot, ut i ingenmannsland og ballen går over han i egen sone. Det er bingo om det går i det tomme buret eller ikke.

 

- På helt opplagte situasjoner hvor han skal fungere som sweeper-keeper. Så står han alt for langt inne og baller som enkelt skal være hans blir farlige situasjoner. Nevnt episode med Sagna idag. Ble riktignok avblåst som offside. Men står han riktig på slike langballer så er det ingen problem og ta ett lite løp ut og ta ballen.

 

- Når han da omsider greier å ta ned noen få baller og kan sette igang kjempekontringer, hva skjer da? JO han står og lunter med ballen i henda så lenge at alle motstandere kommer seg på plass, nesten så det skal være inndirekte frispark mot så lenge han holder den noen ganger.

 

Kunne sikkert ha tenkt meg om og funnet flere idag. Men hva er det som går igjen og igjen.

 

-Kommunikasjon. Og som keeper er det noe av det absolutt viktigste. Han SKAL være sjef bak der. Og en keeper med autoritet hadde brølt som en ape og fått fri plass til å plukke alle disse ballene enkelt. Og med alle de like situasjonene som skjer med Almunia, der han omtrent er i kollisjon med egne spillere så er jeg sikker på at han så og si aldri åpner den kjeften sin. Og når keeperen holder kjeft så går forsvarsspillerne etter ballen. Og skjer det noe kluss der, så er det enkelt og greit keeper si skyld. Uansett om han vil plukke ballen selv eller vil at forsvaret skal klarere så skal han gi besjekd om det så hele stadion hører det.

 

-Cornere imot, er det så vanskelig...du skal stå noe bak midten av mål, og på den måten kan man angripe mot ball. Man kommer høyere og man blir mer fysisk i spillet sitt, ikke så lett og skubbe bort en som får tatt skikkelig sats. Samtidig som man skal bruke kjeften sin, og brøle som besatt at det er hans ball

 

- Tilbakespill. Det er jo opplagt. Er det ett hardt og vanskelig tilbakespill som man blir presset på. Da er det greit, viktigste er å få ballen vekk. Men er nærmeste motspiller 10+ meter borte, så kan man stoppe ballen og se etter medspillere.

 

- Når motstanderen har ballen på egen banehalvdel, da skal man da for pokker ikke stå på hæla i egen femmeter. Man skal være på 15-16 meter og dermed kunne plukke så og si alt av gjennombruddsballer.

 

- Og utnytte kontringsmuligheter, om man så ikke treffe på 10 av 10 forsøk, så er det da for pokker lov til å prøve og sette igang kjapt.

 

Så hva er problemet. For meg er det opplagt. Han vet han ikke er noen toppkeeper. En keeper uten selvtillitt blir defensiv i stilen, og derav ikke bruker smella si som man burde. står lenger inn en man burde, og blir meget passiv.

Dette smitter over på medspillere også. Og når forsvarsspillere er usikre på keeperen sin så oppstår det unødvendige og farlige situasjoner.

 

En keeper uten autoritet kan så og si aldri bli en klassekeeper. I egen boks er det en sjef og det skal være keeperen.

 

Dette skal være så elementært, var jo sånnt jeg holdt på med på keepertrening fra guttenivå og oppover. Da kan man som det minste krav forlange det av en Arsenal keeper...

Link to comment
Share on other sites

Ja det var godt å se gidt. Skikkelig godt.

 

Nå var det ikke Almunias feil at vi tapte poeng i dag. Han gjorde egentlig en overaskende god førsteomgang med flere gode inngripener og kun ett par feil. Men i andre omgang er han tilbake i det vante sporet og fremstår som usikkerheten selv.

Mulig jeg ser dette veldig fra en side, så det skulle vært interessant å høre hvordan du bedømmer prestasjonene hans i kveld.

 

Jeg fikk ikke sett andre omgang i går, så jeg har ikke grunnlag for å uttale meg om prestasjonene hans totalt sett.

 

I første omgang gjorde han ingen tabber som jeg kunne se. Det var den ene situasjonen med Vermaelen, som kunne blitt farlig. Men det tror jeg er mer kommunikasjonssvikt enn en tabbe. Uansett skal ikke forsvarsspiller heade bakover, og Almunia retter opp situasjonen med en fin redning.

 

Og misforstå meg rett. Jeg mener for all del ikke at Almunia er god nok. Men jeg mener heller ikke at Fabianski er god nok. Derfor mener jeg at Wenger gjør rett i å fortsette med Almunia, og så får man krysse fingrene og be til høyere makter om at Wenger innser at ny keeper må hentes inn. For de som tror at prolbemet er løst, og at alt blir rosenrødt med Fabianski i mål, må tro om igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett andre omgang i går, så jeg har ikke grunnlag for å uttale meg om prestasjonene hans totalt sett.

 

I første omgang gjorde han ingen tabber som jeg kunne se. Det var den ene situasjonen med Vermaelen, som kunne blitt farlig. Men det tror jeg er mer kommunikasjonssvikt enn en tabbe. Uansett skal ikke forsvarsspiller heade bakover, og Almunia retter opp situasjonen med en fin redning.

 

Og misforstå meg rett. Jeg mener for all del ikke at Almunia er god nok. Men jeg mener heller ikke at Fabianski er god nok. Derfor mener jeg at Wenger gjør rett i å fortsette med Almunia, og så får man krysse fingrene og be til høyere makter om at Wenger innser at ny keeper må hentes inn. For de som tror at prolbemet er løst, og at alt blir rosenrødt med Fabianski i mål, må tro om igjen.

 

Kunne ikke vært mer enig. Vi har pr dags et keeperproblem.

Det er kun 1 kamp denne sesongen hvor vi har hatt en keeper som har storspilt og det er faktisk Mannone mot Fulham.

En usikker keeper gir et usikkert forsvar og akkurat nå oser Almunia av utrygghet og lav selvtillitt dessverre.

Almunia var god i 1 omgang men ditto svak i 2 omgang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett andre omgang i går, så jeg har ikke grunnlag for å uttale meg om prestasjonene hans totalt sett.

 

I første omgang gjorde han ingen tabber som jeg kunne se. Det var den ene situasjonen med Vermaelen, som kunne blitt farlig. Men det tror jeg er mer kommunikasjonssvikt enn en tabbe. Uansett skal ikke forsvarsspiller heade bakover, og Almunia retter opp situasjonen med en fin redning.

alt blir rosenrødt med Fabianski i mål, må tro om igjen.

 

Førsteomgangen hans var prikkfri, og han gjorde i tillegg et par bra inngripner. I andreomgangen virker han helt ute av det. Vi trenger en stabil keeper, ikke en som varierer såpass mye, og som innimellom lyser av usikkerhet.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en stabil keeper, ikke en som varierer såpass mye, og som innimellom lyser av usikkerhet.

 

At vi trenger en stabil og bedre keeper er det ingen som helst tvil om. Men for å få dette, tror jeg vi må ut og kjøpe. Vi skulle hentet inn en gammel ringrev, som har to-tre år igjen på toppnviå, som kunne voktet buret til den yngste polakken er klar til å ta over i mål.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være at Wenger ikke har baller til å benke Almunia også!

 

Wenger hadde baller til å benke Lehmann, så hvorfor skulle han ikke ha baller til å benke Almunia? Det var mye mer støy rundt benkingen av Lehmann enn det vil være dersom han benker Almunia. Kanskje det kan være at Wenger ikke er trygg på de andre alternativene?

Link to comment
Share on other sites

Wenger hadde baller til å benke Lehmann, så hvorfor skulle han ikke ha baller til å benke Almunia? Det var mye mer støy rundt benkingen av Lehmann enn det vil være dersom han benker Almunia. Kanskje det kan være at Wenger ikke er trygg på de andre alternativene?

 

Slik Almunia har fremstått om dagen er det nesten sånn at James Shea virker som et bedre alternativ.

 

Almunia har hatt to gode sesonger før 09/10 sesongen, men det han har vist i år er ikke akkurat overbevisende, og det har trolig ikke hjulpet med dødsfallet tidligere i sesongen heller. Om det hadde en innvirkning på spillet hans direkte vet vi vel ikke, men det er helt klart at Almunia sprer usikkerhet til hele laget med utsparkene/utkastene og forsøkene hans på å gjøre noe som kalles feltarbeid.

 

Fabianski har vært veldig god i de få kampene han har spilt i år, og jeg mener virkelig at han ikke kan gjøre en verre jobb enn det Almunia har gjort de siste kampene.

 

Om han får sjansen, det står vel bare på Wenger, men mannen er ikke allvitende, og jeg tror virkelig at han gjør en stor blemme hvis han lar Almunia få stå mellom stengene i neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Wenger hadde baller til å benke Lehmann, så hvorfor skulle han ikke ha baller til å benke Almunia? Det var mye mer støy rundt benkingen av Lehmann enn det vil være dersom han benker Almunia. Kanskje det kan være at Wenger ikke er trygg på de andre alternativene?

 

Det er nok ikke størelsen på ballene det kommer an på, for man skal ha ganske store baller for å satse på Almunia i mål nå om dagen. Grunnen er nok litt mere sammensatt en det og har nok mere med timing å gjøre. Han ville vel kanskje se hvordan Almunia responderte på hårføneren i Liverpoolkampen, da han aldri fikk sjansen til å vise det etter pause der. Han vil vel også kanskje vente med å bruke "keeperbytte kortet" til Fabianski kan få starte med mindre press på skuldrene. Kanskje han ikke er 100% fit for fight etter skadene, hva vet jeg.

 

Dette er bare ett spørsmål om tid før det skjer, for Almunia har gravd seg så langt ned i egne dårlig prestasjoner at han umulig kan klare å reise seg. Det er en lidelse å se ham på banen og det er på tide å la han få slippe snart. At dere klarer å være negative til Fabianski er for meg en stor gåte. Han har da aldri prestert dårligere en det Almunia gjør nå om dagen. "Løs kanon på dekk" meg opp der sola aldri skinner. Jeg lurer på hvem som er en løs kannon på dekk her jeg.

Link to comment
Share on other sites

At dere klarer å være negative til Fabianski er for meg en stor gåte. Han har da aldri prestert dårligere en det Almunia gjør nå om dagen. "Løs kanon på dekk" meg opp der sola aldri skinner. Jeg lurer på hvem som er en løs kannon på dekk her jeg.

 

Er enig med deg her, man skal lete langt etter å finne såpass horrible prestasjoner som Almunia har vist i det siste, for meg så toppet det seg mot Stoke. Aldri hatt en så vond magefølelse som jeg hadde den dagen hver gang Stoke fikk et innkast/frispark.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev da her forleden dag at jeg håpte Fabianski fikk sjansen, slik at man kan få bevist om han er god nok eller ikke. Jeg har null tro på at han er den rette, men hvis det er det som skal til for å bevise/motbevise deg jeg sier, så får det være.

 

Med tanke på at mange har så stor tro på han, så antar jeg at de fleste er villige til å ofre ligagullet som vi kan risikere å miste. Og da antar jeg også at det ikke blir noe murring i ettertid over at vi ikke vant ligaen. For det viktigste var jo tross alt å bli kvitt Almuia i mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev da her forleden dag at jeg håpte Fabianski fikk sjansen, slik at man kan få bevist om han er god nok eller ikke. Jeg har null tro på at han er den rette, men hvis det er det som skal til for å bevise/motbevise deg jeg sier, så får det være.

 

Med tanke på at mange har så stor tro på han, så antar jeg at de fleste er villige til å ofre ligagullet som vi kan risikere å miste. Og da antar jeg også at det ikke blir noe murring i ettertid over at vi ikke vant ligaen. For det viktigste var jo tross alt å bli kvitt Almuia i mål.

 

Du snakker så fint om at man skal begrunne det man sier og at hvis man endsidig kritiserer en spiller er man en dårlig supporter. Jeg må jo nesten sette deg i din egen bås da du helt uten å komme med noen begrunnelse sier at ingen av de fire keeperene vi har er gode nok, og at ingen av de er bedre en Almunia. Vis oss hvordan det skal gjøres da og begrunn det du sier om hvorfor Fabianski er den som kommer til å gjøre at vi kommer til å miste ligagullet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev da her forleden dag at jeg håpte Fabianski fikk sjansen, slik at man kan få bevist om han er god nok eller ikke. Jeg har null tro på at han er den rette, men hvis det er det som skal til for å bevise/motbevise deg jeg sier, så får det være.

 

Med tanke på at mange har så stor tro på han, så antar jeg at de fleste er villige til å ofre ligagullet som vi kan risikere å miste. Og da antar jeg også at det ikke blir noe murring i ettertid over at vi ikke vant ligaen. For det viktigste var jo tross alt å bli kvitt Almuia i mål.

 

Som Adams, så vil jeg også gjerne se en begrunnelse for hvorfor du mener at Almunia er en så mye bedre keeper enn både Fabianski og Mannone. Tvert i mot tror jeg at ligagullet blir tapt hvis Almunia får fortsette å stå i den utrolig dårlige formen han er i nå.

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes:-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 17 2009, 04:22 PM) 183349[/snapback]

Som Adams, så vil jeg også gjerne se en begrunnelse for hvorfor du mener at Almunia er en så mye bedre keeper enn både Fabianski og Mannone. Tvert i mot tror jeg at ligagullet blir tapt hvis Almunia får fortsette å stå i den utrolig dårlige formen han er i nå.

 

Jeg vil bare påpeke en misforsåtelse:

Almunia er ikke dårligere i år enn tidligere år. Han har vært på samme nivået hele tiden.

 

Og en begrunnelse fra Almunia forsvarerne kan du nok se lenge etter. Sir John etterlyste dette tidligere

 

BE

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 17 2009, 04:22 PM) 183349[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Som Adams, så vil jeg også gjerne se en begrunnelse for hvorfor du mener at Almunia er en så mye bedre keeper enn både Fabianski og Mannone. Tvert i mot tror jeg at ligagullet blir tapt hvis Almunia får fortsette å stå i den utrolig dårlige formen han er i nå.

Jeg vil bare påpeke en misforsåtelse:

Almunia er ikke dårligere i år enn tidligere år. Han har vært på samme nivået hele tiden.

 

Og en begrunnelse fra Almunia forsvarerne kan du nok se lenge etter. Sir John etterlyste dette tidligere

 

BE

 

Sorry Ben Elfen, men Almunia var i bedre form de siste to sesongene. Nå skal jeg ikke påstå at dette nivået var skyhøyt, men i forhold til hva han holder på med nå om dagen så ville jeg karakterisert det som et temmelig høyt nivå sammenlignet med prestasjonene hans hittil i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det er feil. I de foregående sesongene var han en tikkende bombe slik som nå, og i likhet med i går hadde han konstant marginene på sin side.

 

Slike kamper som i går har han hatt en stor mengde av i foregående år. Hver gang har Almuniaforsvarerne forsvart med at det ikke er han som var skyld i tapet etc fordi hans tabber ikke førte til mål. Hver gang har jeg påpekt de tabbene han har hatt, uavhengig av om det ble mål eller ikke, og da har jeg alltid fått beskjed om at uansett hva som skjer så er det almunias feil, at jeg skaper negativitet på forumet, osv. osv.

 

Jeg står ved min påstand om at han ikke har vært dårligere i år enn tidligere år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...