Jump to content

2015.12.09 Olympiakos


Polljen

Recommended Posts



Olympiakos olympiacos.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Onsdag 9. desember 2015, kl 20:45. Georgios Karaiskakis Stadium


Champions League, gruppespill 6. runde.


Kampen vises på Viasat Fotball



Utgangspunktet foran denne kampen er enkelt, Avansementet til cuprundene blir avgjort innbyrdes mellom de to lagene. I oppgjøret på Emirates så ble resultatet 2-3, så Olympiakos har en klar fordel foran denne kampen. Arsenal må vinne denne kampen og i utgangspunktet så må laget vinne med minimum to måls overvekt.


(Arsenal er videre med 0-2 og 1-3. ved 2-3 så er lagene likt innbyrdes og da avgjøres avansementet på målforskjellen i gruppespillet og der har Arsenal en målforskjell som er tre mål bedre enn Olympiakos før kampen spilles. Ved 3-4 o.s.v. så går Arsenal videre med en ettmål-seier grunnet bortemålsregelen i innbyrdes oppgjør).



Når det gjelder laget som bør starte så er det ikke så mange endringene det er mulig å gjøre i forhold til laget som startet mot Sunderland.


I midtforsvaret så er Gabriel et alternativ til Per og Kos og på kantene offensivt så har vi tre alternativ i Walcott, OX og Campbell. Selvsagt så kan Walcott også være et alternativ til Giroud på topp, men jeg synes at Giroud skal starte selv om han ikke direkte imponerte mot Sunderland (til tross for ett (to) mål).


I mitt valg så kommer Gabriel inn for Per i midtforsvaret og under tvil så velger jeg å starte med Walcott på benken slik at han utover kampen er et alternativ til både kant og spiss. Hvis han starter så er jeg ikke sikker på om han er klar til å spille 90 minutter og vi kan da få et problem hvis Giroud må ut i løpet av kampen og Walcott samtidig begynner å bli "sliten".



Cech


Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal


Ramsey - Flamini


Campbell - Özil - Ox


Giroud



Walcott starter som sagt på benken og kommer garantert inn i løpet av kampen. Jeg ser det ikke som usannsynlig at Wenger velger å være uenig med meg og starter med Per/Kos som stopperduo.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

sannsynligvis vinner Arsenal 1-0 eller 2-1, akkurat nok til å ryke ut på bortemål... for er det ikke slik det har vært i CL opp gjennom årene? Vi så det jo senest i forrige sesong mot Monaco, akkurat ett mål for lite... og btw, når så vi Arsenal sist gå videre på bortemål?

Link to comment
Share on other sites

Ja, som innlegget over nevner: Vi går alltid videre fra gruppespillet... Det er dagens største holdepunkt for at vi skal kunne klare dette...

Desverre er vi ikke gode nok i CL dette året heller. Det virker som de virkelig gode kun har en til to dårlige dager iløpet av turneringen, og resterende kamper kan de nærmest vinne hvordan de vil om de må. Mens vi har toppnivå på linje med de beste, håpløst ustabile og har MANGE dårlige dager.

 

Jeg tror det blir med forsøket ikveld, og at vi ryker ut etter 2-2 eller 1-2. Desverre da er vi i torsdagscupen som er latterlig mange kamper og reising...

Link to comment
Share on other sites

Kan hende dette er kvelden for;

 

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Ramsey - Flamini

Campbell - Özil - Ox

Walcott

 

Er redd Giroud blir gående å stange uten å få til alle verden. Han har vist seg som ein god innbytter tidligere og det kan hende det er dette som er resepten.

 

2-3

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...