Jump to content

2015.04.11 Burnley


Polljen

Recommended Posts

Burnley burnley.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 11. april 2015, kl. 18:30, Turf Moor


Premier League


Kampen kan sees direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Skadesituasjonen: Szczesny er usikker, men kan bli klar til helgen. Koscielny er også usikker, men vil bli testet i dag for å se om "lår-problemet" vil holde han utenfor kampen på lørdag. OX er ute i minst to uker til.


Diaby, Arteta og Wilshere spilte for U21-laget på tirsdag og anses som tilgjengelige. Debuchy er også OK, men fikk ikke testet kampformen på tirsdag siden det kun var mulig å stille med tre spillere over 21 år. (hvorfor ble da Diaby testet på bekostning av Debuschy? (min anmerkning))



Lørdagens motstander Burnley har hatt to gode resulater i sine siste to hjemmekamper (Tottene og City), men alt annet enn tre poeng er "uakseptabelt" i denne kampen. Det bør også være en kamp der enkelte spillere får hvile, og andre får litt kamptrening i forkant av semifinalen neste helg og toppkampen mot Chelsea om to uker. Kos bør få hvile og lege sine lårproblemer i denne kampen. De spillerne jeg jeg "setter ut" av laget i denne kampen er ikke satt ut på grunn av "sportslige" grunner, men det er en mulighet til å gjøre noen "forsiktige rotasjoner" i laget. De som jeg har satt ut er i utgangspunktet "bankers" på mitt lag mot Chelsea.



Mitt forslag, og jeg tar kanskje noen "sjanser":



Ospina


Chambers - Per - Gabriel - Gibbs


Ramsey - Coquelin


Walcott - Özil - Sanchez


Welbeck



Arteta og Wilshere (og eventuelt Debuchy) bør være på benken og få litt spilletid utover i kampen.


Link to comment
Share on other sites

Starta førsteomgangen ganske greit, virka å ha rimelig god kontroll. Etterhvert drar vi oss selv ned på Burnleys nivå og ender opp med å slippe til flere sjanser bakover. Kunne og burde vært mer enn ettmålsledelse til pause. Forventer enda litt mer gnist i andreomgangen. Vi trenger flere mål tror jeg. Jo lenger det bare står 1-0 er jeg redd Burnleys selvtillit vil øke gjennom omgangen og de vil presse på enda hardere.

Link to comment
Share on other sites

Vinner på nok(?) en dårlig dag. Burnley var heldigvis fryktelig dårlige. At dette laget slo City vil jeg si sier mer om City enn Burnley..

Vi legger press på lagene rundt oss på tabellen og forhåpentligvis vil flere av de lagene gå på noen smeller fremover.

Link to comment
Share on other sites

Ingen glitrende prestasjon rent spillemessig, men tre poeng er det viktigste. Finspillet har vi inne. Det fikk scouserne erfare. Som tidligere nevnt er det ingen selvfølge å hente tre poeng fra Turf More. Synd at City ikke klarte uavgjort i dag. Anser sjansene våre som meget gode for å kapre andreplassen. Vi må dog slå United. Kampen mot Chelsea lukter det uavgjort av lang vei.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...