Jump to content

2015.02.10 Leicester CIty


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 leicestercity.png?2012-13 Leicester City


Tirsdag 10. februar 2015, kl. 20:45, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 2 /Sumo




Etter tapet mot tottene så trenger vi en ny oppvisning som den vi hadde mot Villa når vi tirsdag møter Leicester. Vi møter laget som ligger sist på tabellen og som kanskje er dårligere enn MIddlesborough (nr 3. i championship) som vi møter i FA på søndag. så alt annet enn tre poeng og en "komfortabel" seier er uakseptabelt



Sanchez er klar til dette oppgjøret og ellers er det ingen nyheter på skadefronten som angår denne kampen.


Arsenal er inne i noen tøffe uker med kamper i både PL, FA og CL. Den neste måneden blir det to kamper de fleste ukene i denne perioden og det antar jeg betyr at det blir en viss rullering på enkelte posisjoner.


Jeg tror nok at vi ikke minst vil se dette på backplassene og kanskje også på stopperplass. Selv om Bellerin slet mot tottene så anser jeg han fremdeles som vårt beste alternativ på høyre back, men Chambers får nok spille her enten mot Leicester eller mot Middlesborough på søndag. Monreal har gjort en god figur på venstre back, men jeg tror nok at han snart blir hvilt og at Gibbs er tilbake på backen. Kanskje får vi også se Gabriel på banen, men en eventuell kamp fra start blir nok ikke før søndag.



Det blir vel også¨noe rullering offensivt og Ramsey, Cazorla og Giroud er vel kandidater der.




MItt tips:



Ospina


Chambers - Per - Kos - Gibbs


Rosicky - Coquelin


Walcott - Özil - Sanchez


Giroud



Jeg blir ikke forbauset om det blir enda flere utskiftninger til denne kampen.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Ospina

Bellerin - Chambers - Kos - Gibbs

Ramsey - Coq

Walcott - Cazorla - Sanchez

Welbeck

 

Dvs Özil utenfor laget, men han og Cazorla burde rullere der de er best: i midten. Giroud var elendig mot tottene, mens Welbeck iallefall forsøkte.

Link to comment
Share on other sites

Starte med Akpom da, kanskje den beste av de tre (på sikt) :)

Nei, jeg syntes Giroud var fryktelig svak mot Tottenham... Så svak at han burde få en reaksjon ikveld. Welbeck er ikke stort bedre, men har fart i beina til å true bakrommet. Det han mangler er styrken som Giroud representerer på topp, desverre har Giroud fryktelig få styrker når han ikke engang evner holde på ballen der oppe.

 

Om Wenger skal bruke troppen (som han har varslet) bør følgende 11 klare å slå Leicester:

 

Ospina

Bellerin - Chambers - Kos - Gibbs

Flamini - Ramsey

Walcott - Rosicky - Sanchez

Akpom

Link to comment
Share on other sites

Må dere gi dere , Giroud er flere lysår foran Welbeck , uten at det trenger å bety så mye. Hvertfall i kamper der vi kommer til å styre matchen. Det viser statsene i år også. Starter ikke Giroud ikveld, begynner jeg virkelig å lure på Wenger

Må si meg særdeles uenig. Jeg skal innrømme at Welbeck ikke har innfridd så mye som jeg hadde håpet, men etter min mening så er Giroud rett og slett "oppskrytt". Slik jeg ser det så mangler vi den "klassespissen" vi burde hatt i Arsenal. Det jeg dog skal være enig i er at i kamper der vi styrer matchen, som vi i utgangspunktet bør i kveld, så kan Giroud fungere veldig bra.

Men hvis jeg vurderer de to på "generell" basis så er Giroud på ingen måte lysår foran Welbeck.

Welbeck har farten og er bedre på "gjennombrudd", men er for svak til å avslutte angrep. Giroud har styrken og er en meget god avslutter, men han mangler fart og blir for ofte "borte" når vi angriper.

En spiller som har begge sine "fordeler" hadde vært fantastisk, men det er vel en type spiller vi ikke får se i Arsenal.

 

Starte med Akpom da, kanskje den beste av de tre (på sikt) :)

Nei, jeg syntes Giroud var fryktelig svak mot Tottenham... Så svak at han burde få en reaksjon ikveld. Welbeck er ikke stort bedre, men har fart i beina til å true bakrommet. Det han mangler er styrken som Giroud representerer på topp, desverre har Giroud fryktelig få styrker når han ikke engang evner holde på ballen der oppe.

 

Om Wenger skal bruke troppen (som han har varslet) bør følgende 11 klare å slå Leicester:

 

Ospina

Bellerin - Chambers - Kos - Gibbs

Flamini - Ramsey

Walcott - Rosicky - Sanchez

Akpom

Det hadde vært svært interessant å se Akpom spille mer en 5-10 minutter i andre omgang. Så jeg hadde ikke protestert hvis Akpom hadde startet kampen.

Link to comment
Share on other sites


#Arsenal team to play @OfficialFOXES: Ospina, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Coquelin, Rosicky, Walcott, Cazorla, Ozil, Alexis




#Arsenal subs: Szczesny, Gibbs, Gabriel, Flamini, Ramsey, Welbeck, Giroud #AFCvLCFC



Må vel være Alexis på topp? Akpom er totalt ute av troppen. Forhåpentligvis så betyr det at han får en sjanse i FA cupen. Ingen Bielik heller forøvrig.


Link to comment
Share on other sites

Beste spissen vi har faktisk :) Toppa lag, bedre enn i helgen

 

Syntes han har vært ræva som spiss de gangene han har spilt den posisjonen for oss. For Barcelona derimot var han ekstremt god forrige sesong når han spilte i Messi sitt fravær, men de spiller en helt annen fotball og taktikk enn oss.

 

Personlig ville jeg heller at Walcott på topp og Alexis på kanten med de spillerene som starter, men forhåpentligvis så finner Alexis seg mer til rette som spiss i kveld enn han tidligere har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Litt annerledes og spennende lag denne gangen. Egentlig litt overrasket over at både Giroud og Welbeck starter på benken. Greit at Ramsey er plassert på benken. Har ikke gått helt på skinner så langt for han. Ellers registrerer jeg at Ospina og Monreal fortsatt holder WS og Gibbs på benken.

 

Har troen!

Link to comment
Share on other sites

Lett å se at vi mangler litt muskler i boksen, men herlig forsøk av Özil før corneren som ender i Koscielnymål!

 

Synes forøvrig det er merkelig at Sanchez starter denne siden han ikke var hundre prosent for Scumskampen... Hadde det ikke vært like greit å la ham starte på benken i denne og la Giroud eller Welbeck starte?

Link to comment
Share on other sites

Og nok en gang, med tanke på at Sanchez ikke var klar til Tottenscumkampen, hvorfor risikere ham i en kamp som dette? Hjemmebane mot tabelljumbo? Bare tre dager etter kampen han ikke var klar til? Synes det vitner om en utrolig merkelig logikk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...