Jump to content

2015.02.10 Leicester CIty


Polljen

Recommended Posts

Så ikke kampen, så det er sikkert enkelt for meg å se litt stort på det og ta med seg det viktigste, nemlig tre poeng. I tillegg viser listen over at Leicester har bitt godt fra seg mot topp 6, og at 4-0 faktisk ville vært abnormt i denne sammenheng.

 

Alle lag har dårlige perioder. Da er det seier som teller. De fleste kaller det "å vinne på en dårlig dag". Jeg ser ikke problemet med å kalle denne kampen nettopp det.

Det å vinne på en "dårlig dag" kan selvsagt være oppmuntrende, men når de dårlige dagene kommer for ofte og når vi ser på den graden av "dårlighet" Arsenal fremviste i andre omgang så finner jeg svært lite positivt å si.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Våger meg på en børs, selv om det ikke er enkelt:

 

Ospina: 7 - Hadde ett par fantastiske reddninger, men samtidig trenger han litt felt opplæring. Gikk heldigvis bra.

Bellerin: 5 - Mange balltap i farlige posisjoner, samtidig ett par flotte raid oppover kanten. Særlig ett helhjertet som Giroud ikke gadd prøve på.

Per: 6 - Roper å kjefter, får vel ikke de værste duellene mot seg.

Kos: 6 - Scorer ett fint mål, men svakere defensivt enn på lenge.

Monreal: 6 - Flink fremover, rundlurt på sin kant enkelte ganger.

Walcott: 6 - Flott mål og ett par gode løp. Forsvannt mer og mer når laget "kolapset" offensivt.

Coq: 7 - Defensiv terrier som er der som en klegg. Nok en god kamp av franskmannen.

Cazorla: 6 - Enorm på små flater som alltid, men heller ikke hans beste kamp.

Rosicky: 5 - Jobber bra, men har heller ikke dagen.

Özil: 7 - Merkelig denne Özil... Egentlig syntes jeg han var svak i mange faser, samtidig skaper han nesten alt vi har av sjanser og får to assists. Arsenals beste

Sanchez: 5 - Får en voldsom trøkk og er ikke seg selv etter dette. Påvirker karakteren. Burde vært byttet ut med en gang.

 

Ramsey: Ikke vurdert da han kun var på i kort tid før han ble skadet igjen. Ser ut som nok en langtidsskade.

Giroud: 4 - Nok en dårlig kamp. Får håpe han har spillt sin kvote med dårlige kamper nå, gidder ikke løpe på Bellerins flotte raid engang, sier litt om Giroud om dagen.

Flamini: Ikke vurdert da han var for kort innpå.

Link to comment
Share on other sites

@Marius

 

Jeg føler meg ikke kapabel til å gi karakterer på spillere og vil derfor ikke være uenig med deg når det gjelder enkeltspillere, men likevel så sitter jeg med en følelse av at karakterene er (nesten) for gode sett ut fra den følelsen jeg sitter med over laget som en helhet etter gårsdagens andreomgang.

Link to comment
Share on other sites

Nok en svak kamp av de fleste. Spesielt Bellerin viser seg fra en mindre heldig side. En god Ospina og dårlige avslutninger fra Leicester gjør at det bli tre poeng. Hvorfor Ramsey i det hele tatt blir satt inn, er for meg en gåte. Med hans prestasjoner de siste kampene, er han ikke rett spiller å sette inn når vi har en knepen ledelse, og motstander jager utligning. Stgge balltap og svake pasningsforsøk er det som oppsummerer de siste ukene for Ramsey i kamp.

Link to comment
Share on other sites

@Marius

 

Jeg føler meg ikke kapabel til å gi karakterer på spillere og vil derfor ikke være uenig med deg når det gjelder enkeltspillere, men likevel så sitter jeg med en følelse av at karakterene er (nesten) for gode sett ut fra den følelsen jeg sitter med over laget som en helhet etter gårsdagens andreomgang.

 

Ikke uenig, var derfor jeg syntes det er vanskelig. Feks Ospina har to helt fantastiske reddninger. Særlig når han venter ut lobben, der hadde polakken sluppet inn mål... Men samtidig var han rotete i feltarbeidet. Egentlig er det vanskelig å plassere karakterer på en slik kamp. Mulig alle skulle hatt en karakter mindre. Det andre eksemplet er jo Özil. Jeg syntes han er latterlig svak til tider med balltap og rot. Samtidig skaper han ALT for oss.

Link to comment
Share on other sites

Syntes ikke Ospina fortjente en 7-er akkurat. Joda.. han hadde et par gode redninger, men han var virkelig svak i feltarbeidet sitt. Flere ganger var han på vei ut av målet for så å ombestemme seg og ende opp i ingenmannsland. Han tapte også et par dueller og ved en anledning så var han langt ute på kanten av boksen og Mertesacker (eller Koscielny?) måtte heade over eget mål for å unngå en stygg blemme. Ved siden av dette så har jeg lagt merke til at han veldig ofte slipper returer ut i farlig sone som fører til ekle situasjoner for forsvaret.

 

Og for å toppe det hele så var han millimetere fra å score selvmål i går når han slapp et innlegg fra Mahrez mellom beina. Heldigvis suste innlegget rett forbi målet og ut på vår venstreside etter å ha slått tunnel på Ospina. Og ikke bare nok med det, men han lot keeperhjørnet stå ganske så åpent (hvis jeg husker riktig) og var da verken riktig posisjonert til å hindre verken innlegg eller skudd fra Mahrez. Som sagt så var vi ekstremt heldige som ikke slapp inn mål i den situasjonen. Jeg for min del må virkelig si at jeg så langt ikke føler meg spesielt komfortabel med Ospina mellom stengene.

 

Fortsetter han i samme stil så er det bare et spørsmål om tid før polakken tar over plassen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Polakken hadde tapt kampen for oss igår. Det er fakta, og Ospina er milevis bedre uansett om han ikke hadde sin beste dag igår...

Kommer Polakken inn igjen nå gir jeg opp hele greia, da blir det for dumt.

 

men som sagt, mulig hele laget skulle hatt en karakter lavere over hele linja.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du vite om polakken hadde tapt kampen for oss i går? Har du evnen til å gå inn og ut av parellelle univers? I så fall burde du kanskje bruke kreftene dine til noe mer enn bare fotball.

 

Fakta er at Ospina ikke hadde en spesielt bra kamp i går sammen med resten av laget. Og at han viste svakheter som en førstekeeper i Arsenal ikke burde ha. Jeg sier ikke at Szczesny er svaret da jeg syntes han har underprestert siden mars i fjor, men faktum er enkelt og greit at det Ospina har vist så langt får meg til å forstå hvorfor han ikke ble hentet av noen andre klubber på tross av å ha vært tilgjengelig på markedet i omtrent 18 måneder.

 

Tar ikke verken Szczesny eller Ospina steget opp så trenger vi en ny keeper. Pdd. så er ingen av de i mine øyne gode nok. Så enkelt ser jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Man kan aldri vite men Szezesny har aldri vært en av de keeperene som har is i magen til å bli stående i duell med mann imot. Dette har vi utallige eksempler på.

 

Jeg mener Ospina har bevist så langt at vi kanskje har løst keeperproblemet uavhengig om han hadde en svakere kamp igår. Før gårsdagens kamp har han stått nærmest feilfritt. Det er min mening, du har din.

 

Jeg burde ikke brukt ordet fakta.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du vite om polakken hadde tapt kampen for oss i går? Har du evnen til å gå inn og ut av parellelle univers? I så fall burde du kanskje bruke kreftene dine til noe mer enn bare fotball.

 

Fakta er at Ospina ikke hadde en spesielt bra kamp i går sammen med resten av laget. Og at han viste svakheter som en førstekeeper i Arsenal ikke burde ha. Jeg sier ikke at Szczesny er svaret da jeg syntes han har underprestert siden mars i fjor, men faktum er enkelt og greit at det Ospina har vist så langt får meg til å forstå hvorfor han ikke ble hentet av noen andre klubber på tross av å ha vært tilgjengelig på markedet i omtrent 18 måneder.

 

Tar ikke verken Szczesny eller Ospina steget opp så trenger vi en ny keeper. Pdd. så er ingen av de i mine øyne gode nok. Så enkelt ser jeg det.

 

 

Man kan aldri vite men Szezesny har aldri vært en av de keeperene som har is i magen til å bli stående i duell med mann imot. Dette har vi utallige eksempler på.

 

Jeg mener Ospina har bevist så langt at vi kanskje har løst keeperproblemet uavhengig om han hadde en svakere kamp igår. Før gårsdagens kamp har han stått nærmest feilfritt. Det er min mening, du har din.

 

Jeg burde ikke brukt ordet fakta.

Når det gjelder Sczcesny så er han ikke en dårlig målvakt og til tider har han fått mer pepper enn det han fortjener, men jeg mener at det har blitt litt for mange "irrasjonelle" turer ut i feltet i hans tid som vokter av Arsenalmålet. Det virker også som at han ikke har lært av sine feil. Kanskje var problemet at han har manglet konkurranse i denne posisjonen og at han kan skjerpe seg nå når han må kjempe om plassen. Jeg er nok dessverre tvilende til at han klarer å kvitte seg med feilene og for meg så er han ikke en målvakt for fremtiden i Arsenal.

 

Vår nye "ener" Ospina hadde noen uheldige turer ut i feltet, men samtidig så føler jeg meg mer sikker når han vokter buret. Jeg er ikke pr. dato overbevist om at Ospina er vårt langsiktige svar på våre målvaktsproblemer, men jeg antar at vi får en god pekepinn på akkurat dette før sommerens overgangsvindu.

 

Jeg har skrevet på forumet tidligere og jeg mener fremdeles at Polakken bør forlate Arsenal til sommeren og vi må få inn en ny målvakt. Om denne nye målvakten som skal inn skal være et første- eller andrevalg vil jeg vente med å konkludere til vi nærmer oss slutten av sesongen. Ospina har hatt flere gode kamper og en litt mindre god, problemet med de gode kampene var at han var relativt arbeidsledig i noen av de slik at det var vanskelig å bedømme hans kvaliteter.

 

På søndag så forventer jeg at Szczesny er vår cup-målvakt og at Ospina vokter buret i neste PL-kamp og så får sesongen vise hvilke behov vi har (for nytt blod) i den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Kor er Ben Elfen?

Her.

 

Ben Elfen er desverre for opptatt på jobb til å denta i la ge diskusjoner.

 

Kort fortalt:

Ospina har vist seg å være bedre en WS på igangsettinger, feltarbeid (ja du leste riktig Stefan B), plasseringsfyktighet, organisering av forsvar, shotstopping, og alt annet en keeper trenger å være god på.

Er han verdens beste keeper? Nei.

Er han god nok for Arsenal? Ja.

 

Han har vært lenge iten kamptrening. Jeg har uttallige ganger i keeperdiskusjoner skrevet at det siste som sitter etter langt fravær for keeper er timing på innlegg. Det sitter ikke 100% enda.

 

Gi ham flere kamper på rappen og la han dpille seg i form. Ingen kommer til å snakke om WS lenger?

 

Hva gjør vi så med WS? Selg!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å utsette på Ospina for øyeblikket, er utsparkene hans. Han virker å ha et veldig dårlig tilslag på ballen, og evner i de fleste tilfellene å knapt komme over midten med utsparkene. Utover det er han bedre enn polakken i alle aspekter av keeperspillet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...