Jump to content

2015.02.10 Leicester CIty


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Full kontroll i førsteomgang. Null(0) kontroll i andreomgang...

 

NULL bevegelse når Bellerin kommer rundt på kant! Hvor pokker er du Giroud? Står i ro utenfor 16 og ser på??

Ville heller hatt Welbeck innpå, han jobber iallefall uansett..

 

Seriøst? IKKE frispark der heller??? Özil blir jo soleklart tatt på vei igjennom! Herregud dommer!

Link to comment
Share on other sites

Vi spilte en dårlig 2 omgang, ikke å komme unna det. Walcott har ingenting å gjøre fra start ennå, giroud som spiss eller ingenting, kanskje welbeck også. Sanchez klart best som ving.

 

MEN, jeg har ikke sett en dårligere dommerprestasjon på MANGE år! Helt sinnsykt å se på!!!!

Link to comment
Share on other sites

Tre (heldige?) poeng. En dommer som knapt nok holder nivået til å dømme non-league og en andre omgang av Arsenal som absolutt ingen som bryr seg om klubben kan være bekjent av.

 

Positivt; tre poeng og Ospina.

 

Negativt: Resten!

Link to comment
Share on other sites

Poengene hadde ikke vært heldige om dommer hadde gjort jobben sin. 2 straffer han overser, en i hver omgang og flere ganger våre spillere blir tatt på vei igjennom og Leicester får verken frispark eller gult i mot. Simpson heldig som ikke får to gule med kort mellomrom feks, og det var da vitterlig hands på Cambiasso ved reduseringen dems?

 

Btw Polljen, jeg vil ikke si at Coquelin bør havne blant "Negativt". Han er den eneste på midten som holder laget noenlunde under kontroll i andreomgangen. Eneste som virkelig ser ut til å ville vinne utpå der. Slik som han har spilt etter comebacket begynner jeg å se en kaptein i emning?

Link to comment
Share on other sites

Poengene hadde ikke vært heldige om dommer hadde gjort jobben sin. 2 straffer han overser, en i hver omgang og flere ganger våre spillere blir tatt på vei igjennom og Leicester får verken frispark eller gult i mot. Simpson heldig som ikke får to gule med kort mellomrom feks, og det var da vitterlig hands på Cambiasso ved reduseringen dems?

 

Btw Polljen, jeg vil ikke si at Coquelin bør havne blant "Negativt". Han er den eneste på midten som holder laget noenlunde under kontroll i andreomgangen. Eneste som virkelig ser ut til å vinne utpå der. Slik som han har spilt etter comebacket begynner jeg å se en kaptein i emning?

Selvsagt så skulle vi ha hatt en klar seier hadde dommeren gjort jobben sin, men når han da ikke klarer det så er vi i virkeligheten jævla nær å gi fra oss poeng utover i andre omgang (derav uttrykket "heldig"). Uansett hvor mye feil dommeren gjør så skal Arsenal være gode nok til å vinne komfortabelt.

 

Når det gjelder Coquelin, så er jeg enig med deg, For tre måneder siden mente jeg at Coquelin ikke hadde noe i Arsenal å gjøre og "hylte" etter en ny DM, men jeg er mektig imponert av hva han har levert etter "comebacket" og hvis han forsetter slik så blir nok hylingen min betydelig svakere (selv om han trenger en backup som er bedre enn Flamini og Arteta).

Link to comment
Share on other sites

Liverpool blir nok vår hardeste konkurrent om 3/4 plass sammen med United. Ganske utrolig at vi ligger 3p forran med den elendige sesongen de har hatt, må være en av tidenes værste poengmessig for Arsenal også dette...

 

Tilbake til kampen. Jeg er mest bekymret over hvor redd ledelsen (Wenger) blir og ser seg nødt til å ta ut ALL fart i laget. Allerede da vet du at dette blir bingo. Jeg forstår ikke den nye taktikken vår ennå, til tross for god poengfangst på papiret. I første omgang hadde Leicester mer ball på bortebane mot Arsenal. Og topplaget som vi såkalt er, klarer altså nesten å tape poeng hjemme mot disse til tross for å ha ledet 2-0.

 

Wenger er langt fra friskemeldt. Langt der ifra i mitt hode, laget henger ikke sammen når ting drar seg til. Fra å spille god fotball med kontroll er det en gjeng med kyllinger utpå der. Nerver av stål er det ikke, snarere spagetti.

 

Dommeren hadde ikke en god dag, men ikke værre enn at sky sport sin rapport ikke nevner det med store ord (sett det i andre tilfeller). Personlig syntes jeg han var ræva. Snytt for to straffer og lot Leicester spille over kanten hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren var dårlig. Men jeg blir mer bekymret når jeg ser Wenger klager til fjerdedommer over drøying av tid allerede efter 10 minutter. "Feil fokus", som de sier! Og det speiles i laget: Når det butter, ser det ikke sjelden ut som om laget leter etter unnskyldninger. Og så vokser misnøyen på tribunen. Eller kanskje alt virker i motsatt retning?! Arsenal er i hvert fall ingen trygg vinner-maskin. Og det synes de fleste å være klar over.

 

Øzil og Walcott er på gang. Men jeg lar meg likevel ikke imponere av deres defensive bidrag. For meg ser det ut som de jukser ganske ofte. Når i tillegg Alexis halter, blir det hele litt tamt. En frisk Ox og Alexis, som vi hadde mot City, gir i mine øyne et ganske annet trøkk og kvalitet i førsteforsvarsrekka.

 

3 poeng er uansett det viktigste. City begynner vel å vinne igjen når Yaya er tilbake. Men kampen om 3.- og 4.plass er vidåpen.

Link to comment
Share on other sites

Man Utd 3-1 Leicester

Chelsea 2-0 Leicester

Leicester 5-3 Man Utd

Leicester 0-1 Man City

Leicester 1-1 Arsenal

Liverpool 2-2 Leicester

Tottenham 1-2 Leicester

Leicester 1-2 Tottenham

Southampton 2-0 Leicester

 

Så ikke kampen, så det er sikkert enkelt for meg å se litt stort på det og ta med seg det viktigste, nemlig tre poeng. I tillegg viser listen over at Leicester har bitt godt fra seg mot topp 6, og at 4-0 faktisk ville vært abnormt i denne sammenheng.

 

Alle lag har dårlige perioder. Da er det seier som teller. De fleste kaller det "å vinne på en dårlig dag". Jeg ser ikke problemet med å kalle denne kampen nettopp det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...