Jump to content

2015.02.01 Aston Villa


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 astonvilla.png?2012-13 Aston Villa


Søndag 1. februar 2015, kl. 14:30, Emirates Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Det er ikke noen nye av de langtidsskadde som er "friskmeldte" til denne kampen, Welbeck er dog nær og er ventet å bli klar til oppgjøret mot Tottenham. Sanchez er usikker, han sliter med en "hamstring" og det blir ikke tatt noen avgjørelse før lørdag. Når han er så usikker så bør han etter min mening hviles, når vi møter Tottene (7. feb) så går vi inn i en periode med syv kamper på 29 dager (hvis vi går videre i FA-cupen), så vi bør ha et godt nok lag til å unnvære han mot Villa.


Vår nyervervelse Gabriel er spilleklar, men det er vel litt tidlig å "kaste" han innpå fra start, han trenger vel litt tid å bli kjent med sine lagkamerater.



Aston Villa er et lag vi bør slå, og som vi flere ganger har slått med god margin hjemme, men de fleste husker vel sist sesongs hjemmekamp som endte svært miserabelt for oss.



Jeg er usikker på hvem som starter på backene, men i midten bak regner jeg med at det blir våre to faste og at vår "nye" DB starter kampen. Med OX og Sanchez ute så er det litt tynnere enn vanlig på offensiv midt, men vi har brukbar dekning.



MItt tips:



Ospina


Chambers - Per - Kos - Gibbs


Ramsey - Coquelin


Walcott - Cazorla - Rosicky


Giroud



Jeg har ikke tatt med Özil fra start, men det kan likegodt være at han starter på bekostning av Walcott. Jeg tror ikke at begge spiller fra start og at den av de som starter vil bli byttet ut med den andre utover i kampen.


Jeg ville egentlig ha med Bellerin fra start på høyreback, men jeg er usikker på om han er klar etter at han stod over sist helg p.g.a. skadeproblemer. Han ble ikke nevnt i dagens "team news".


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Ooooospina- Bellerin, Per, Kos, Nacho- Le Coq, Santi - Theo, Özil, Mozart- Giroud

 

Alexis risikeres ikke, håper jeg. Ramsey slet mot slutten av Brighton-kampen, og bør kanskje sitte på benken. Bellerin foran Chambers every day of the week. Og Rosicky må nesten få fortsette etter den ville prestasjonen mot måkene. Cazorla har vist flere ganger at han behersker en litt dypere rolle, og mot Villa burde han holde mål, med Coquelin ved siden av seg. Nacho har vist at han er foran Gibbs i køen for øyeblikket.

 

Anthony Taylor er for øvrig dommer, og vi husker vel alle hvordan det endte sist han dømte tilsvarende oppgjør. Er det èn som kan være festbrems på søndag, er det han. En pinlig unnskylding av en dommer, som knapt er kjent med fordelsparagrafen.

Link to comment
Share on other sites

#Arsenal team to play Aston Villa:

Ospina, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Coquelin, Ramsey, Walcott, Cazorla, Ozil, Giroud

 

 

#Arsenal subs:

Szczesny, Gibbs, Gabriel, Chambers, Flamini, Rosicky, Akpom

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvordan vi står en hel kamp uten Sanchez. Jeg har tidligere sagt at vi bør ha bra dekning i den posisjonen nå etter at Cazorla og Rosicky har steppa opp, og andre har kommet tilbake fra skade. Likevel har vår lille chilener stort sett vært outstanding, og jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at vi ville hatt en 10-12 poeng mindre uten han på banen. Og det etter bare drøyt halvspilt serie!

 

Jeg forventer 3 poeng hjemme mot Villa nær sagt uansett, også håper jeg vi fortsetter med hurtig angrepsspill, samt tetter igjen bak.

Link to comment
Share on other sites

Synes Özil har vært positiv jeg. Fortsatt litt rusten, men involverer seg fint og har en super assist til Giroud som nesten roter det til med et dårlig touch. Man må huske på at Özil aldri har vært den showmannen som feks Messi eller Ronaldo. Han gjør det som regel enkelt og finner rom der ytterst få fotballspillere klarer å finne det.

Link to comment
Share on other sites

VI har to-tre "rustne nyfriske" spillere som ikke leverer optimalt, men det er vel slike kamper som skal til for å gi de den nødvendige kamptreningen.

En første omgang der vi er for ineffektive og burde ha hatt ett mål eller to til. Frykter litt 2. omgang hvis Villa får litt mer orden på sitt forsvar, en ett-måls ledelse kan forsvinne lett selv med det spillemessige overtaket vi nok forsatt vil ha. Litt for mange angrep i dag som blir "surret" bort innenfor sekstenmeteren,

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...