Jump to content

2015.02.01 Aston Villa


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Fantastisk kamp av oss i dag syntes jeg. Samtlige spillere ute på banen var meget gode, men Özil, Bellerin, Coquelin og Cazorla var i mine øyne de største stjernene der ute i dag.

 

Ellers viste Akpom seg frem en del i dag. Hadde ikke helt flaks med avslutningene sine, men gutten er jævlig talentfull!

Link to comment
Share on other sites

Ospina har et par fantastiske matchvinnerredninger i dag. I tillegg er han solid på innlegg og en del hakk bedre enn på igangsettinger. -7

Bellerin har en flott match og scorer et fint mål. Gjør fortsatt noen småfeil bakover, men de er ikke store. Veldig god fremover og kommer rundt på kant gang på gang. -8

Per gjør lite feil når han har Kos ved sin side. Solid kamp av BFG. Flink til å lese spillet og det virker som at han er absolutt best på dette når han har hurtige Kos i sikring. -6

Kos solid kamp av ham også. -6

Monreal hadde vel sin beste kamp offensivt sett i dag? Det er liten tvil, vi har to veldig gode venstrebacker! -7

Coq fortsetter i sporet etter at han fikk sjansen igjen etter utlånet til Charlton. Fantastisk arbeidsmoral på gutten, flink til å posisjonere seg og har hurtigheten til å rydde opp evt feilposisjoneringer og pasningsfeil. -9

Cazorla, hva mer annet er det å si enn at han er tilbake! -9

Ramsey har en del mer å gå på. Får ikke til like mye som i fjor, men er fortsatt viktig siden han både kan være med offensivt og hjelpe Coq defensivt. Enorm motor på gutten. -6

Theo får seg et mål og er på gang, men er et godt stykke unna toppformen enda. -6

Giroud mål og assist. Viktig i det offensive. Binder opp mye og er flink til å bevege seg og kjempe. -7

Özil viser hvorfor han ble sett på som verdens beste "10-er" for et par sesonger siden. Gjør ting enkelt men ender opp med mål og assist. Fortsatt et stykke unna toppform. .-7

Link to comment
Share on other sites

Taper ballbesittelsen i 5-0 kamp hjemme. En stil endring er gjennomført. På tide!

Amen! ;D

 

Kommende lørdag er det "eksamen" for "nye Arsenal" litt lenger oppe i veien. Da får vi se hva som bor i dette laget, pr dato så er Aston Villa ingen målestokk,

Link to comment
Share on other sites

Nesten så det ikke er plass til Sanchez nå. Sett ut Ramsey,trekk ned Cazorla, la Øzil spille bak Giroud og Sanchez på venstre. Lukter svidd ;-)

Det lukter definitivt svidd av en slik angrepsrekke, men mot god motstand blir det vel litt lett? Ramsey løper mye og er viktig for det defensive, til tross for dårlig form.

Link to comment
Share on other sites

Kjempekamp av Arsenal idag! Ingen tvil om at vi er i form om dagen. Lagene rundt oss vant igår, mens soton ser ut til å på smellen hjemme nå. Bra for oss. Neste kamp mot tottene kommer til å bli meget spennende, begge lag er i god form, begge lag har formspillere. I tillegg er tottene ekstremt gode mot slutten av kampene. Gleder meg nå, tror vi tar det neste uke!

Link to comment
Share on other sites

Ospina er vår neste Safe Hands, Safe Hands ;)

 

BE

 

:proud: Vi får håpe det! Han har vært stødig så langt. Og jeg liker keepere det ikke er så mye tullball med. Jeg sitter alltid med en usikkerhet i magen når WS er i nærheten av ballen. Og Lehmann ble jeg heller aldri helt komfortabel med - selv om det er kostelig å se youtube-klipp med ham nå i ettertid..

 

For øvrig er Aston Villa neppe noen god test. 1 mål på siste 8 er skrekkelig.

 

Færrest mål i England så langt:

 

85. Yeovil - 21

86. Sheff Wed - 21

87. Leicester - 21

88. Burnley - 21

89. Sunderland - 21

90. Hull - 20

91. West Brom - 20

92. Aston Villa - 11

 

Twitter:

OptaJoe@OptaJoe 11h

11 - No team in English top-flight history has scored fewer goals in their opening 23 games than Aston Villa have this season. Absence.

Link to comment
Share on other sites

WS er ræva. Det har jeg alltid ment. Lehmann elsker jeg, selv om det var mye drama rundt ham.

 

AV er ingen målestokk. Sant nok, men feltarbeidet i dag var forbilledlig, igangsettingen likeså. At han i tillegg hadde to svært gode redninger sier meg at han hadde nok å gjøre i dag. Blir mye kjederøyking på WS på benken fremover.

 

Han har vel holdt nullen tre kamper på rad?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ospina har jeg likt fra dag 1. Herlig type. At han hentet frem en redning i toppklasse på overtid selv om de ledet 5-0 forteller det meste. Han setter sin ære på å ikke slippe inn mål, og virker topp konsentrert hele tiden. Den beste jeg har sett i Arsenal-buret siden Seaman.

 

Utrolig mye bra med denne kampen, selv om Aston Villa ikke er noen sammenlikning. Likevel hadde de ballen mest.. Og kanskje det forteller hvordan Arsenal BØR spille? Å hele tiden ha ballen ender som regel at man blir stående og stange mot et lag som ligger med ti mann i forsvar, og der man risikerer å bli tatt i ubalanse, og få et idiotmål på kontring i mot. Da er det mye bedre å heller ta motstanderen på kontringer. Og det de viste i går førte tankene tilbake til storhetstiden. Da var det ekstra passende at to av de viktigste spillerne fra den tiden; Henry og Pires, var på plass for å bivåne det hele. Særlig 3-0 målet var det Schwung over. Fotballkunst på øverste hylle! Da klarte jeg endelig å hente frem litt god gammeldags begeistring hjemme i stua! ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Ospina har ikke sluppet inn mål i vårt bur i det hele tatt. Det er vel fire kamper nå.

 

I ligaen har han ikke sluppet inn mål så langt, men i Ligacupen har han sluppet inn 2 mål og 1 mål i CL (dette var på straffespark).

 

Skal dog sies at Ospina har hatt et behagelig innhopp i laget. Har knapt hatt skudd på seg, men allikevel fremstått som veldig trygg de få gangene han har fått skudd mot seg. Overraskende trygg i feltet på tross av størrelsen bla.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...