Jump to content

2015.01.04 Hull City


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 hullcity.png?2012-13 Hull City


Søndag 4. januar 2015, kl. 18:30, Emirates Stadium


FA Cup - Tredje runde.


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo



Siden det ikke er noe som tyder på at det blir en Pre-match pressekonferanse og at Podolski i dag er kommet inn i "skadet-listen" på Arsenal.com så antar jeg at skadesituasjonen i klubben er uendret.



Kampen i Southampton gav få svar på hva som fungerer i laget, men gav oss pekepinner på hva som ikke fungerer. Siden kampene har kommet tett på de siste par ukene så er det i utgangspunktet naturlig å hvile enkelte spillere i denne kampen. Ospina vil ganske sikkert starte, mange mener nok at Szczesny spilte seg ut av laget på nyttårsdag men i FA-cupen så starter nr 2 som regel uansett.


Walcott var allerede før Southampton-kampen "klar" for å starte kampen mot Hull, men det han viste i sitt innhopp nyttårsdag gjør meg noe usikker på om han egentlig er klar til å starte. Sanchez starter nok selv om han har spilt særdeles mye, men bør han starte som spiss?


Uansett hvor elendig man måtte mene at Flamini har vært så starter han nok på søndag, alternativene er ikke så mye å skryte av heller. Når det gjelder midtbanen så hadde OX noen "fine" raid, problemet er bare det at balltapene er for mange. Hele den offensive lagdelen slet, så det er vanskelig å velge de som skal starte. Selv om Chambers ikke imponerte mot Soton så er det kanskje på tide at Per får litt hvile og at Chambers spiller sammen med Kos.


Selv om Sanogo er på vei ut på lån så kunne han vært et alternativ som spiss, men siden han ikke har vært i troppen i noen av jule-/nyttårskampene så antar jeg det er en grunn til det og jeg tar han derfor ikke med som et alternativ på spissplassen. Akpom kom inn på slutten av Soton-kampen, men er han klar til å starte på så høyt nivå?


Det er egentlig mange flere spørsmål enn svar når det gjelder troppen mot Hull så det å komme med ett forslag til de elleve som skal starte er ganske vanskelig og det er spissplassen som skaper mest problemer for meg.



Mitt særdeles usikre forslag til de som skal starte kampen:



Ospina


Debuchy - Chambers - Per - Gibbs


Coquelin - Flamini


Sanchez/Walcott - Cazorla - Rosicky


Sanchez/Walcott


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Ospina

Chambers - Per - Monreal - Gibbs

Coq - Flamini

Campbell - Cazorla - Walcott

Sanchez/Akpom

 

Tipper det rulleres endel her, samt at Debuchy og Kos får seg en hvile etter skadene. Sanchez burde også hviles men det skjer vel neppe, ellers må også Walcott spilles i form..

Godt dette er hjemmebane, ellers ville jeg trodde på ett klart tap. Nå nøyer man seg med HUB.

Link to comment
Share on other sites

Monreal foran Chambers i alle fall.

 

 

---

 

Det er så tynt besatt på stopperplass, at det er til å grine av. Strengt tatt så burde en ny stopper allerede vært hentet inn.

Laget ser greit ut, men foretrekker også Monreal fremfor Chambers i midten.

I stopperpar med Mertesacker så hadde jeg også valgt Monreal, men jeg fikk et godt inntrykk av "samarbeidet" mellom Chambers og Koscielny da de prøvde seg sammen i starten av sesongen.

 

Et annet, sannsynligvis uviktig, moment er høyre/venstreside i forsvaret. Slik jeg opplever det så fungerer Per best til høyre og Kos best til venstre i midtforsvaret, så derfor ville jeg i utgangspunktet vurdere Monreal som partner med Per og Chambers/Debuscy som partner med Kos (som sagt sannsynligvis et helt uviktig moment).

Link to comment
Share on other sites

Kjør på med full styrke..

 

Ospina

Debuchy Per Koz Gibbs

Coquelin

Cazorla Ox

Walcott Welbeck Sanchez

 

Dersom dette ikkje er bra nok til å vinne over Hull så forstår eg ingenting. Var over og såg kampene mot QPR og West Ham og på heimebane skal me slå Hull greitt. Gleder meg til kamp, tidleg i andre omgang kan Sanchez, Walcott og Koz få kvile.

Link to comment
Share on other sites

Kjør på med full styrke..

 

Ospina

Debuchy Per Koz Gibbs

Coquelin

Cazorla

Walcott Welbeck Sanchez

 

Dersom dette ikkje er bra nok til å vinne over Hull så forstår eg ingenting. Var over og såg kampene mot QPR og West Ham og på heimebane skal me slå Hull greitt. Gleder meg til kamp, tidleg i andre omgang kan Sanchez, Walcott og Koz få kvile.

Skal vi stille med 10 mann? ingen spiss? ;D

Link to comment
Share on other sites

#Arsenal team to play Hull City: Ospina, Bellerin, Chambers, Mertesacker, Monreal, Coquelin, Rosicky, Cazorla, Walcott, Campbell, Alexis

 

Ikke så langt fra det jeg tippa, bellerin inn og gibbs ut.

 

Edit : og rosicky inn, og ikke flamini

 

Dessverre får ikke Sanchez hvile nå heller, begynner å bli kritisk nå. Venter på ett løp han stopper og ute i lengere tid.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er skremmende å se at Wenger mener vi er såpass dårlig besatt at vi må starte Sanchez i denne også. Det verste er vel at han har rett. Er redd det ikke er lenge før Alexis går på en skikkelig smell.

 

For å flytte fokus litt; Det blir spennende å se Ospina, Campbell og Walcott i dag. Coquelin har vært vår beste DM i det siste, håper han fortsetter i samme spor. Blir også spennende å se om forsvarsrekka vår er god nok i dag. Chambers har fått hvile noe og får spille i sin beste posisjon. Per derimot virker til tider å kun være god når han har Kos ved sin side...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at valgene er spennende og når det gjelder midtbane og angrep så stiller vi med bortimot det beste vi kan i dag.

Jeg forstår behovet for å hvile forsvarere, men jeg er en anelse usikker på å hvile Debuchy, Kos og Gibbs i samme kamp

Link to comment
Share on other sites

Til tider ganske bra og overtak i spill, men det skulle bare mangle når vi møter et lag som er mer reservespekket enn det vi er selv.

Coq heldig som knapt nok får tilsnakk etter sin "oransje" takling.

Walcott relativt usynlig men bør spille videre, han trenger kamptreningen.

 

Ospina virker relativt sikker bak, men kunne spart seg et par av de lange tidlige utspillene der vi knapt har spillere framme.

 

Hvis vi unngår de vanlige "Arsenal-tabbene" bak så er plassen i 4. runde klar.

Link to comment
Share on other sites

Ikke spesielt overbevist over Campbell. Men han viser glimt en gang i blant. Håper han får en bedre andreomgang. Walcott rusten. Rosicky har mye energi, løper mye. Coquelin gjør det bra, virker som et mye mer sikkert kort enn Flamini. Litt mer rutine og jeg tror han kan bli bedre enn Arteta også. Hadde vært moro med en DM som kommer gjennom akademiet, men ønsker likevel en klasseDM inn enten i løpet av måneden eller i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...