Jump to content

2014.12.09 Galatasaray


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Pent frispark av Sneijder. Men Herr Eggen, det er kanskje ikke så rart at Poldi faller ut av kampen når tre 17-åringer kommer inn og vi ikke klarer å etablere noe angrepsspill?

 

 

Edit; Flotte vendinger av Campbell, som viser glimt at et enormt potensiale. Flott spill og simpel avslutning av Poldi. Kombinerer fint med Sanogo.

Link to comment
Share on other sites

The power of jinx!

 

Don't jinx my janx ;)

 

Finfin avslutning på gruppespillet. Kun 4 soleklare førstevalg som starter kampen i dag. Herlig å se Poldi smelle den første inn på den måten, og med en skikkelig iskald avslutning med høyre på overtiden. Ramsey med ett flott mål og et fantastisk mål. Campbell viser som jeg skriver glimt ved noen anledninger og skaper trøbbel for forsvaret til Galatasaray når han går på raidene sine. Sanogo vinner mange dueller på topp og kombinerer fint med medspillere. Ox viser et vanvittig driv til tider og har potensiale til å bli en ekstremt god spiller for oss. Flamini kjemper godt. Debuchy viser at vi har savnet ham. Bellerin kommer seg godt ut av det på venstrebacken, er frisk offensivt men sliter litt defensivt med posisjonering. Men absolutt en god kamp av gutten. Chambers fortsetter å vise frem stopperen han har i seg, og han og Per blitt satt lite på prøve av Gala. Szczesny stabil. Kula til Sneijder tror jeg ingen keepere hadde tatt.

 

Ellers hyggelig å se Zelalem, Niles og O'Connor få spilletid. Zelalem virker enormt voksen for alderen. De to andre har et større stykke å gå, men også de viser potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Trekningen pleier være dagen etter gruppespillet, så da blir det vel Torsdag?

Rimelig sikker på vi får enten: Barca - Bayern eller Real. Noe annet ville vært en stor overraskelse. Det er dog KUN vår egen skyld, vi hadde vært vinnere uten kolapsen mot Anderlecht

 

EDIT: Trekningen er: 12.00CET, 15 December

Link to comment
Share on other sites

Alternativene er Athletico, Real, Monaco, Bayern, PSG/Barcelona og Porto. Gruppevinnerne som vi ikke kan møte er Chelsea og Borussia.

At vi skulle trekke Monaco eller Porto måtte være tidenes julegave, men det blir nok sikkert noe spansk motstand når kampene skal spilles siste halvdel av februar -15.

 

 

PS!! nyt Ramsey sitt drømmetreff om at og om at og om at og om at ......

Link to comment
Share on other sites

Fint gjennomført kamp. Podolski viser igjen at han er lagets mest målfarlige og effektive spiller. Fint å se at Ramsey er på tur til å finne formen igjen. Er dog veldig usikker på om Campbell er noe å satse på. Mulig et italiensk lag vil gi noen penger for han.

Link to comment
Share on other sites

Selv om det er litt OT, så vil jeg ta opp igjen en liten sak som "irriterer" meg når det gjelder europeiske turneringer.

 

Liverpool røyk fortjent nok ut av Cl i går, men fikk p.g.a. tredjeplassen (den idiotiske) "trøstepremien" som er å komme inn i cupspillet i Europa League. Dette medfører at nok en gang kan det skje (rent teoretisk) at et av taperlagene i CL, når sesongen er over, kan smykke seg med en tittel i en europeisk turnering. Dette skjedde med Chelsea i 2012/13 og kan igjen skje med Liverpool denne sesongen, og det er som sagt etter min mening en idiotisk ordning (og det hadde jeg også ment hvis Arsenal hadde tatt tredjeplass og blitt "overflyttet" til EL)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...