Jump to content

2014.12.09 Galatasaray


Polljen

Recommended Posts

Galatasaray galatasaray.png?2012-13 v arsenal.png?2012-13 Arsenal



Tirsdag 9. Desember 2014, kl. 20.45, Türk Telekom Arena


Gruppespill Champions League, sjette runde.





Arsenal har en teoretisk mulighet til å vinne denne gruppen, hvis Dortmund taper så vinner vi puljen med seier i Tyrkia. Men siden innbyrdes oppgjør mellom Dortmund og Arsenal er "uavgjort" (begge vant 2-0 i sin hjemmekamp), og Dortmund har en betydelig bedre målforskjell (seks plussmål bedre) enn Arsenal, så vinner Dortmund puljen med uavgjort i siste kamp.



Siden gruppeseieren kun en usannsynlig mulighet for Arsenal, så er dette kampen der vi bør stille med et reservespekket lag. Siden Anderlecht også allerede er klare for tredje plass og EL-spill så anser jeg det ikke som "u-sportslig" å stille med et svekket mannskap (hvis reservene egentlig er et svekket mannskap) mot Galatasaray.



Jeg finner det vanskelig å komme med et godt forslag til de elleve som skal starte, men jeg har noen tanker om enkelte spillere som bør hvile og spillere som gjerne kan starte denne kampen.



Kos, Gibbs og Monreal hviles i forsvarsrekka. Kanskje bør dette også gjelde Per og/eller Chambers. Bellerin spiller på høgreback, når det gjelder våre andre alternativ i forsvar så er min kunnskap om de unge og lovende svært begrenset så jeg har ingen klare valg.



På midten/angrep så trenger Rosicky å få litt "kamptrening" men han har visst muligens skadeproblemer, det samme gjelder også Sanogo. Podolski og Campbell anser jeg som klare kandidater til å starte denne kampen. Sanchez skulle uansett hviles denne kampen så han reiser nok ikke til Tyrkia. Giroud bør spille deler eller hele kampen, han trenger kamptrening.


Når det gjelder Ramsey og Flamini så tar jeg de med siden jeg er usikker på hvilke alternativer vi har, men jeg ser gjerne at andre potensielle kandidater blir prøvd ut her. Jeg skulle gjerne sett alternativer til Cazorla i denne kampen så jeg lar denne posisjonen stå "åpen" foreløpig.





De elleve som bør starte (med mange "huller")



Martinez


Bellerin - ? - ? - ?


Ramsey - Flamini


Campbell - ? - Podolski


Giroud




Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Send B laget så godt det lar seg gjøre. Er MANGE som trenger en pust i bakken nå uansett. Sjansen for at vi vinner gruppa er minimal uansett.

 

Martinez

Bellerin - ungdom - ungdom - ungdom

ungdom - ungdom

Campbell - Ungdom - Podolski

Giroud eller ungdom

 

Også bør Steve Bould bli igjen i london og banke inn noe defensiv vett i våre antatte forsvarsspillere. Er på tide å ta seg selv i nakkeskinnet defensivt, speidingen etter en DM og ett par forsvarere bør være på avsluttningsstadiet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger gikk denne gang ut med laget allerede i går. Som forventet er det mange som hviles. Spørsmålet er om han risikerer for mye ved å spille Debuchy med en gang.

 

Szczesny

Debuchy-Mertesacker-Chambers-Bellerin

Ramsey-Flamini

Oxlade-campbell-Podolski

Sanogo

Benken bli da følgende: Martinez,Akpom,Kamara,Zelalem,Maitland-Niles,O'Connor,Iwobi

Glad på Campbell og Podolskis vegne som endelig får litt matching. Zelalem håper jeg får litt tid i dag, de andre må jeg si jeg kjenner svært lite til.

Tipper vi vinner 1-3 :)

Link to comment
Share on other sites

Tipper 3-1 tap gitt. Chambers og Per fungerte særdeles dårlig sist, og særlig Per blir tydelig usikker når ikke Kos er makker. Ellers er det ikke halvgærent fremover men usikker på Bellerin-Podolski på venstre. Dette kan bli skummelt, og typisk nok vil vel Podolski dømmes ned om han ikke er på topp idag.

 

Uansett håper jeg vi overrasker og vinner.

Link to comment
Share on other sites

Tror sjansen for at noen av de som har fått lite spilletid i det siste har lyst til å vise seg frem er ganske stor. Så jeg tror vi kommer til å spille ganske bra. Om vi vinner eller ikke er jeg dermed mer usikker på. Poldi, Sanogo og Campbell bør iallefall være ganske så gira. Per, Flamini og Szczesny burde også være gira foran denne kampen. Szczesny må vel være ganske gira på å bevise at han er vår nr 1.

 

Edit; Hvis jeg skal tippe, tipper jeg 1-1 og Anderlechtseier i den andre kampen. Litt typisk...

Link to comment
Share on other sites

Han Eggen som kommentator er noe for seg selv :) Er håpløs å høre på. I itillegg blokkeres det med handa på ett skudd mot mål, også sier han det er bobb-bobb? Soleklar straffe, selv om Sanogo skulle spillt ramsey eller campbell der.

 

Ellers nok en god Podolski avsluttning, meget god reddning.

 

Sykeste scoringen av Ramsey!! Årets CL mål?!?

Link to comment
Share on other sites

Meget imponert over B-laget så langt. Nå er ikke dette Galatasary laget mye å skryte av, men de leverer jo bedre på topp også. På tide å la enkelte andre slippe til i PL også. Liker Bellerin bedre på venstre nesten. Venstresiden jeg fryktet med Bellerin-Podolski har fungert glimerende.

 

Sanogo skuffer meg litt, i en kamp som denne burde han skinne mer. Har hatt en avsluttning forsvaret reddet med handa, ellers lite fra den kanten. Virker på meg som en litt treg spiller de første metrene før han får opp farten. Siden til Campbell har ikke blitt brukt så altfor mye, men har spillt OK. Synd han ikke fikk scoringen sin på godt spill, en god reddning stod i veien.

 

Omgangens beste definitivt Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Hvis BvB spiller uavgjort og vi vinner med seks mål. Er vi gruppevinnere da?

Yessir.

Ikke umulig sånn som Galatasaray opptrer bakover

 

 

Faktisk ikke umulig nei slik det ser ut nå. Burde hatt ett par mål til i denne omgangen, selv om Ramsey sitt kom ut av ingenting. En annen positiv ting er at det er #2 mål i forbindelse med en corner denne sesongen. Begge av Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...