Jump to content

2014.11.29 West Bromwich


Polljen

Recommended Posts

West Bromwich Albion westbromwichalbion.png?2012-13 v arsenal.png?2012-13 Arsenal



Lørdag 29. november 2014, kl. 13:45, The Hawthornes


Premier League.


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo,




West Bromwich er den typen lag som Arsenal "normalt" alltid skal slå, men årets Arsenal er på ingen måte "normalt" så det kan nok bli mer spennende enn vi ønsker på Lørdag.



Arteta er ute med skade og da har vi vel ikke noen andre alternativ enn Flamini. Sanogo er på ny skadet og hvis Welbeck ikke er "fit for fight" så er det en mulighet for at Podolski endelig skal få prøve seg fra start selv om jeg nok tipper på at Giroud blir foretrukket.



Wilshere synes å være ute en periode, iflg Wenger skal han se en spesialist i dag (torsdag) for å vurdere behovet for en operasjon, mer informasjon kommer etterhvert om hans skadesituasjon.


Oppdatering: Wilshere har operert ankelen i dag og er ute i tre måneder.



Koscielny var ubenyttet reserve i midtukekampen og sannsynligheten taler nok kanskje for at han også på lørdag kun er med som reserve. Lengden på Szczesny sitt skadeopphold vet jeg ikke, men jeg ser ingen signaler om at han snart er klar. Walcott sliter med en lyskeskade (groin) som sannsynligvis holder han ute av laget.



Dette tror jeg er laget Wenger velger til å starte denne kampen:


Martinez


Chambers - Per - Monreal - Gibbs


Ramsey - Flamini


OX - Sanchez - Cazorla


Giroud

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen må bare gi seier, etter som Arsenalsupporterne i Trondheim skal ha julebord på Three Lions Pub denne dagen. Julebordet starter med kampen mot West Brom, og et eventuelt tap her, vil nok sette en viss demper på stemningen, iallefall frem til man får druknet sorgene :P

Link to comment
Share on other sites

#Arsenal team to play West Brom: Martinez, Chambers, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Flamini, Ramsey, Welbeck, Alexis, Cazorla, Giroud

 

#Arsenal subs: Macey, Gibbs, Bellerin, Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Campbell, Podolski #WBAvAFC

 

4-4-2? Eller Welbeck rett på kant? Er vel det siste.

Link to comment
Share on other sites

Tamt offensivt, grei kontroll defensivt. Flamini er relativ usynlig og det betyr at han ikke gjør noen store tabber. Giroud er relativt usynlig og det betyr at det ikke skapes store sjanser.

 

Det lukter 0-0 og større avstand til toppen, men forhåpentligvis får vi litt mer futt fremover etter pausen som gir oss tre viktige poeng.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng er 3 poeng. Og 2 clean sheets med 3. keeperen vår er fortsatt 2 clean sheets. Begynner å komme seg. Mangler fortsatt en del på det offensive, men det er godt å se at Sanchez ikke er den eneste som får til noe der lenger. Giroud er veldig rusten fortsatt, men det skulle jo bare mangle...

Link to comment
Share on other sites

Forumet her dør ut snart, null aktivitet

Du har rett i det Marius, men jeg er heller her på et relativt saklig "smådødt" forum enn på et aktivt men usaklig facebookforum.

 

Jeg har en følelse av at den manglende aktiviteten her følger det som blir levert av Arsenal. Det er snart bare de av oss som lenge har vært erklærte skeptikere som er igjen her på forumet og jeg må innrømme at jeg savner diskusjonene og uenighetene vi har hatt her.

 

Jeg savner ikke de mest ytterliggående (på begge sider), men jeg savner innspill fra de mer "oppegående" som har støtta Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Litt tilfeldigheter som avgjør i dag, men de siste kampene har vi i det minste vist en klar fremgang spillemessig. Litt typisk med en Wenger under et massivt press. Han klarer alltid å redde stumpene. Det er ikke nok for oss lenger, men jeg er tross alt glad for å se at ting flyter litt.

 

Santi Cazorla har hatt en særdeles skuffende sesong, men denne uken har han virkelig vist seg fra sin beste side. Tre målgivende og to MOTM-prestasjoner, samt utsøkte dribleserier som vitner om selvtillit. Mangler bare denne selvtilliten foran mål, men det kommer vel med tiden. Vi trenger flere som scorer regelmessig, og jeg håper Santi også vil bidra her etter hvert.

 

Forsvaret så bedre ut med Koscielny tilbake. Men jeg undrer meg over Chambers og Gibbs, som bomber fremover på 1-0 med fem minutter igjen å spille. Bortsett fra det har jeg litte å utsette på. Det var back to basics, og det er det vi har ropt og skreket om lenge. Ny lørdagen, folkens! Det fortjener vi etter noen tunge helger i det siste. :)

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i det Marius, men jeg er heller her på et relativt saklig "smådødt" forum enn på et aktivt men usaklig facebookforum.

 

Jeg har en følelse av at den manglende aktiviteten her følger det som blir levert av Arsenal. Det er snart bare de av oss som lenge har vært erklærte skeptikere som er igjen her på forumet og jeg må innrømme at jeg savner diskusjonene og uenighetene vi har hatt her.

 

Jeg savner ikke de mest ytterliggående (på begge sider), men jeg savner innspill fra de mer "oppegående" som har støtta Wenger.

 

 

Det forumet her har ligget for døden, lenge. Når vi spilte mot Roma i CL, våren 2009 mener jeg å huske at vi hadde 29 sider i kamptråden. Vi har hatt altfor mange runder med hva som skal være lov, og hva som ikke skal være lov å skrive her inne, og det forsterket den nedadgående spiralen.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo litt at de som kommer å "arresterer" bidragene her er noen skikkelig døgnfluer. Dukker opp som voktere for så å forsvinne like raskt igjen. Enkelte kaller dette hersketeknikk, andre påstår annet.

 

Personlig savner jeg også siden der vi satt spillerbørs etter kampene. Der kunne man uten å måtte forsvare seg, sette sine karakterer på spillerne. Jeg husker dette også var populært da det var mange unike brukere som satte karakterer.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo litt at de som kommer å "arresterer" bidragene her er noen skikkelig døgnfluer. Dukker opp som voktere for så å forsvinne like raskt igjen. Enkelte kaller dette hersketeknikk, andre påstår annet.

 

Personlig savner jeg også siden der vi satt spillerbørs etter kampene. Der kunne man uten å måtte forsvare seg, sette sine karakterer på spillerne. Jeg husker dette også var populært da det var mange unike brukere som satte karakterer.

 

Problemet er nok mer komplekst enn som så Marius-. Hersketeknikker har florert her inne, både blant døgnfluer og faste innslag.

 

Gjeninnføring av spillerbørsen hadde vært en god ide, men jeg har ikke sett Magnus87 her inne på aldri så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Forumet her dør ut snart, null aktivitet

Jeg kom meg ikke inn på en uke eller to hvertfall, det hjelper ikke akkurat om alle opplevde det problemet og antall aktive brukere her sank fra før..

Synes Ramsey og Cazorla begynner å bli nærmere formen igjen, Ramsey treffer ikke mål og skyter litt for ofte, men han har luket vekk en del feil.

 

Flamini gjør en av sine beste kamper denne sesongen, er flinkere til å trekke tilbake og hjelpe forsvaret, men siden han har god frekvens på beina burde han kanskje komme seg oppi kantspiller litt raskere av og til, fremfor å ligge i midten der WBA ikke bruker noen offensiv midtbanemann.

Giroud er rusten, som han var mot United (Greit nok, han scoret et fint mål, men slet med å distribuere ballen og vinne oppspill).

Chambers er ikke i kjempeformen han var i når han kom og er ingen naturlig back, hadde vi hatt bredden i troppen hadde jeg elsket å se han på DM, sannsynligvis passer han best der eller som en spillende stopper, for han blir for treig og for oppsatt på å ikke slippe til skudd, når innlegg kan være like farlig.

 

Alexis er ikke like glitrende som vanlig, men er en drivkraft for laget og vi trengte han i 90 minutter i dag.

 

Welbeck med et mål, flott for oss og flott for han, synd for Ben Foster som burde gjort det bedre.

 

Gøy å se at Wenger velger en helt annen formasjon for å gi plass til spillerne vi har tilgjengelig i dag, Walcott vil passe brilliant i en slik 4-3-3, det samme vil Podolski og Campbell (En av dem burde fått et par minutter i dag..)

Håper Wenger fortsetter å kunne bytte på formasjoner, 4-1-4-1, 4-2-3-1 og 4-3-3 er alle glitrende formasjoner, men selv om alle deler likheter kan det være drastisk forskjell på de i kamp.

Link to comment
Share on other sites

Bergkampboy skrev: "Litt tilfeldigheter som avgjør i dag, men de siste kampene har vi i det minste vist en klar fremgang spillemessig. Litt typisk med en Wenger under et massivt press. Han klarer alltid å redde stumpene. Det er ikke nok for oss lenger, men jeg er tross alt glad for å se at ting flyter litt."

------

 

nei, det er ikke nok. Men det er kanskje det viktigste problemet med Arsenal både for tiden og de senere årene at spillet - og dermed resultatene - har vært for mye basert på tilfeldigheter. Det spilles på alt for små marginer. Og de vil noen gang gå med deg, som i går; andre ganger i mot, som mot ManU. Bottom line er uansett at hvis tilfeldighetene ALENE bestemmer vil man bli en middelhavsfarer. Spillemessig fortjener jo Arsenal stort sett å vinne de fleste kampene de spiller, og med noen grep kan man klare å skvise ut noen gode resultater, sånn at det ikke helt sklir ut. Men man klarer ikke å holde et så høyt mobiliseringsnivå i hver kamp. Og så lenge tilfeldighetene er en så stor del av spillet til Arsenal vil de derfor aldri ta det siste steget.

Link to comment
Share on other sites

 

nei, det er ikke nok. Men det er kanskje det viktigste problemet med Arsenal både for tiden og de senere årene at spillet - og dermed resultatene - har vært for mye basert på tilfeldigheter. Det spilles på alt for små marginer. Og de vil noen gang gå med deg, som i går; andre ganger i mot, som mot ManU. Bottom line er uansett at hvis tilfeldighetene ALENE bestemmer vil man bli en middelhavsfarer. Spillemessig fortjener jo Arsenal stort sett å vinne de fleste kampene de spiller, og med noen grep kan man klare å skvise ut noen gode resultater, sånn at det ikke helt sklir ut. Men man klarer ikke å holde et så høyt mobiliseringsnivå i hver kamp. Og så lenge tilfeldighetene er en så stor del av spillet til Arsenal vil de derfor aldri ta det siste steget.

 

Jeg er helt enig at tilfeldighetene rår usedvanlig ofte i Arsenal kampene (da helst i negativ retning) og med det spillemessig overtaket laget relativt ofte har, så gjør et litt for impotent angrep (innen motstandere 16-meter) at vi lett blir straffet resultatmessig av de neste "tilfeldighetene".

 

Med litt mer "struktur" i det offensive spillet der laget bruker sine offensive "fordeler" litt bedre så ville laget (etter min mening) gjennom flere scorede mål ikke like lett blitt straffet når tilfeldighetene inntreffer.

Link to comment
Share on other sites

 

nei, det er ikke nok. Men det er kanskje det viktigste problemet med Arsenal både for tiden og de senere årene at spillet - og dermed resultatene - har vært for mye basert på tilfeldigheter. Det spilles på alt for små marginer. Og de vil noen gang gå med deg, som i går; andre ganger i mot, som mot ManU. Bottom line er uansett at hvis tilfeldighetene ALENE bestemmer vil man bli en middelhavsfarer. Spillemessig fortjener jo Arsenal stort sett å vinne de fleste kampene de spiller, og med noen grep kan man klare å skvise ut noen gode resultater, sånn at det ikke helt sklir ut. Men man klarer ikke å holde et så høyt mobiliseringsnivå i hver kamp. Og så lenge tilfeldighetene er en så stor del av spillet til Arsenal vil de derfor aldri ta det siste steget.

 

Jeg er helt enig at tilfeldighetene rår usedvanlig ofte i Arsenal kampene (da helst i negativ retning) og med det spillemessig overtaket laget relativt ofte har, så gjør et litt for impotent angrep (innen motstandere 16-meter) at vi lett blir straffet resultatmessig av de neste "tilfeldighetene".

 

Med litt mer "struktur" i det offensive spillet der laget bruker sine offensive "fordeler" litt bedre så ville laget (etter min mening) gjennom flere scorede mål ikke like lett blitt straffet når tilfeldighetene inntreffer.

Link to comment
Share on other sites

Synes det ser ganske så solid ut bak. Flamini på sitt beste. Altså ikke imponerende, men ok. Ramsey lykkes ikke med noe som helst, og burde vel blitt erstattet med Rosicky. Frykter vi kan komme til å miste både Rosicky og Podolski. De har fortsatt mye å gi denne klubben.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har vært så elendig etter skaden at det gjør vondt å se på. Han gjør så mye rart utpå der. Flere ganger slår han ut med arma for å ikke få ballen, men når han får den skal han gjøre ting så fikst at ingen andre skjønner det allikevel. Burde vært benket for lang tid siden.

 

Hjelper ikke at han går ut og sier selv han er 100%

Link to comment
Share on other sites

Det er fremgang å spore! Ting klaffer bedre nå, men det er fremdeles et stykke igjen. Vi vinner en vrien bortekamp, selv om det selvsagt er litt tilfeldigheter at det nettopp ender 1-0 til Arsenal.

 

Meget gledelig med innsatsen til Cazorla og målet til Welbeck. Dette er gode opplevelser å ta med seg videre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...