Jump to content

2014.11.26 Borussia Dortmund


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 borussiadortmund.png?2012-13 Borussia Dortmund

Onsdag 26. November 2014, kl. 20.45, Emirates Stadium

Gruppespill Champions League, femte runde.

Kampen vises på Viasat 4.

Arsenal er under sterk press etter både et skuffende banespill og for mange unødvendige poengtap denne høsten.

 

Når det gjelder skadede spillere så er Kos tilbake i troppen i morgen. Welbeck er også i troppen, men han er usikker når det gjelder å spille fra start. Szczensy, Wilshere og Walcott ikke er med i troppen.

Giroud kan ikke spille onsdag siden han ikke ble satt opp i CL-troppen da han ikke var forventet tilbake før gruppespillet var over.

 

Å sette opp de elleve som bør starte er ikke lett, så med stor usikkerhet kommer jeg med dette forslaget: (jeg forutseter her at Kos og Welbeck kun kommer inn utover i kampen hvis nødvendig)

 

Martinez

Chambers - Per - Monreal - Gibbs

Ramsey - Arteta

OX - Cazorla - Podolski

Sanchez

Resultattips: Tør ikke spå!!!

Link to comment
Share on other sites

Magefølelsen er som vanlig mindre god. Slikt blir det når ting går til hælvete i kamp etter kamp. Klarer ikke helt å se for meg at denne kampen kan vinnes. Vi sliter med å omsette sjanser til mål, samtidig som målene renner inn på eget mål.

 

Lagoppstillingen til trådstarter er nok ikke langt unna, men jeg sitter med en følelse av at Podolski heller ikke starter denne kampen. Det burde han dersom Welbeck ikke rekker kampen.

 

På tippelappen hadde det blitt UB. Måtte jeg bomme klart på det tipset.

Link to comment
Share on other sites

Fin førsteomgang. Sanogos første i en offisiell kamp.Vi klarer å skape sjanser, men er fortsatt mye rot. Mange rare pasningsvalg, først og fremst av Per. Sanchez får ikke til altfor mye så langt, men det er godt å se Cazorla virke å være på vei til formen igjen. Jobber godt og skaper en del. Drar seg forbi to ganger på høyresiden den ene gangen og får slått et veldig bra innlegg. Synd ikke Sanogo var med på den...

Link to comment
Share on other sites

Sanogo har vært ok. Han vinner en del dueller på topp og er med å skape sjanser. Synes dog at han mangler en del fortsatt. Enig med deg CG om at han virker noe tung og keitete. Til tider minner han meg litt om Bala Garba da han spilte for start. Kan få med seg ballen noen ganger på utrolig vis, men som oftest på en merkelig klønete måte. Håper dog han kommer seg (han er fortsatt ganske ung) og at han kan bli en storscorer for oss i fremtiden i lag med Dat Guy Welbz..

 

Edit; Og selvfølgelig må Arteta ut med skade....

 

Edit2: Med unntak av det gule kortet viser iallefall Arteta hvor viktig han er for laget. Han er smart, samtidig som han er aggressiv. Ja, han mangler mye på fart og trenger hjelp til tider. Men jeg begynner å bli mer og mer enig i at han var det beste valget som kaptein i år. Per har ikke stått frem på samme måte(nå må det sies at det er vanskeligere for ham som har måttet spille i mellom to spillere veldig ute av posisjon hvorav den ene er 19..)

Forhåpentligvis kan Flamini vise litt av det positive som bor i ham resten av kampen. At det trengs en forsterkning/backup for Arteta tror jeg dog det er lite tvil om. Spanjolen er ikke akkurat noen ungfole lenger, og kommer iallefall ikke til å bli raskere. Noe jeg håpte på for noen sesonger tilbake, å sette Djourou som DM, er jo nå utelukket. Men jeg står på at jeg tror han hadde gjort en god jobb der. Relativt god pasningsfot, grei i posisjonering, ganske hurtig, stor og sterk. En mer defensiv versjon av Diaby på mange måter. Diaby har jeg dessverre gitt opp... Jeg mener at vår neste DM helst bør være like smart og aggressiv som Arteta(helst med mer hurtighet i beina) eller en stor sterk spiller som tør å gå i krigen og med god posisjoneringsevne.

Link to comment
Share on other sites

Enig simbad, arteta er klasse! Oser trygghet av han, pluss at i motsetning til flamini så takler han ikke hver eneste mann han ser, og er skikkelig sleip på en bra måte. Hadde Rooney og Judas i sjakk alene i 90 minutter i helga.

Men enig i det andre du skriver også, han blir ikke yngre.

Link to comment
Share on other sites

Har dessverre vært på jobb og ikke fått sett noe av det som skjedde, men selvsagt er resultatet oppløftende.

 

Da jeg så lagoppstillingen på VG live ved kampstart så var det i mine tanker å kritisere valget av Sanogo fremfor Podolski. Jeg vet ikke hva Sanogo leverte totalt sett i kampen men siden han tross alt fikk inn et mål så bør jeg la den kritikken stilne.

Uansett så fortjener Podolski nå å få forlate klubben i januarvinduet, han har gitt klubben så pass mye både på og utenfor banen at han ikke fortjener å være et fjerde/femtevalg både på spiss og vingplass.

 

Jeg vet ikke hva laget leverte spillemessig ute på banen, men all honnør til Wenger og "gutta" for at en plass i cupspillet nå er sikret. (Turen til Tyrkia i siste runde bør nå være med et MEGET reservespekket lag)

Link to comment
Share on other sites

Ser vi vannt 2-0, og det er gledlig. Nå var vel Dortmund om mulig ennå mer redusert enn oss selv, men det skal vi ikke bry oss så mye om. Fint med 0 mål imot også, lenge siden sist. Ellers er jeg meget bekymret over to ting: Vår kaptein og eneste reelle DM kandidat er mer skadeplaget enn noen gang. Personlig mener jeg jo han ikke er god nok DM på Arsenal, men han er nå troppen beste slik det ser ut nå. Det andre er at Alexis ALDRI får hvile, han spillere 90 minuttere på 90 minuttere. Jeg lurer på hva slags unskyldning Wenger kommer opp med når han får en tretthetsskade... Når han aldri får hvile eller blir byttet ut er det bare snakk om tid før det skjer, særlig med tanke på arbeidsinnsatsen han legger ned hver bidige kamp...

 

Mister vi Alexis nå, da er vi virkelig ute å sykle på mange områder..

 

Men tilbake til det positive, nok en 16-dels finale, og med litt flaks i trekkningen så kanskje vi kommer ett steg videre før exit iår. Men vi kan vel allerede nå si at vi nok møter en av: Real, Barca eller Bayern.

Link to comment
Share on other sites

gledelig med seier, null baklengs og avansement. Fine mål, og fortjent seier. Men ikke noen overbevisende forestilling. Arsenal har en tendens til å gjøre ting for vanskelig og spille på for små marginer. Dermed baseres for mye på tilfeldigheter. Sitter med hjertet i halsen hver gang motstanderne er i angrep.

Link to comment
Share on other sites

Begynner bakerst. God kamp av Martinez, Gibbs og Monreal. Ok av de andre. Arteta henger ikke med i det hele tatt. Ramsey er fullstendig ut av form, Oxlade vil veldig mye, men mangler litt ferdigheter til å gjennomføre. Utfordrer stadig, og det er positivt. Cazorla gjør en meget god kamp. Spesielt når han trekker dypt. Liker han best når han inntar en Pirlo-rolle, som defansiv playmaker. Da briljerer han. Sanchez er bare helt fantastisk. Ikke mange som presterer på hans nivå. Messi og Ronaldo på topp, men jeg tror jaggu jeg må sette Sanchez på tredje. Helt enormt hva han tilfører laget. Sanogo får et særdeles heldig mål. Offsiden er vel rimelig grei. Ellers har han ett godt forsøk. Bortsett fra det, virker han klønete, usikker og svært uferdig til å være så gammel. Håper jeg tar feil, men tror ikke han kommer til å glede oss nevneverdig i fremtiden. Frykter derimot at Wenger får overdreven tro på han, og lar han spille mye.

 

Flaminin kommer inn, og da frykter jeg at han snur kampen. Mot Anderlecht var han så svak at han egenhendig sørget for endret kampbilde,og kollaps. Heldigvis ikke så ille denne gangen, men det er en spiller som overhodet ikke har noe på dette nivået å gjøre. Fint at Podolski får noen minutter. Jeg mener han burde startet. Han har virkelig noe å tilføre laget. Han er den mest direkte og målfarlige spissen i laget. Hans råe tilslag er verdt startplass alene.

 

Wenger var nok lettet i går. Ikke bare for at Dortmund var svake, men også for at Arsenal leverte en ok pluss kamp. Men vi må ikke friskmelde verken han eller laget på grunn av denne kampen. Han har januar på seg til å innrømme feil, og hente inn et godt alternativ på stopperplass, og en defensiv midtbanespiller på høyt internasjonalt nivå. Da er det faktisk fortsatt en mulighet til at laget kan kjempe om en tredje eller fjerdeplass. Ikke for at de er så fordømt gode. Men for at alle andre enn Chelsea har vært svært svake, og for at Southampton neppå kommer til å holde helt inn. Håper uansett de havner over Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ta for meg noen av punktene fra Tjernås sin kommentar:

 

 

 

Arsene Wenger hevdet under gårsdagens pressekonferanse at han sjelden eller aldri har hatt et bedre lag enn han har denne sesongen. Problemet er bare at resultatene har fortalt noe annet. Han fikk imidlertid støtte for påstanden av sine egne spillere i kveld.

 

Ett godt resultat eller en god kamp kan ikke rette opp inntrykket av en langvarig dårlig prestasjon. Det eneste som kan rette opp et slikt inntrykk er en stabil forbedring av prestasjonsnivået over tid. Resultatet i går var meget gledelig, men det støtter på ingen måte opp om noen som helst påstander fra Wengers side. Evner Wenger derimot å skape en bedre stabilitet i laget da er kampen mot Borussia ett godt første steg.

 

 

 

Styret i klubben slår sprekker. Alisher Usmanov, som eier 30 prosent av aksjene gikk åpent ut og kritiserte Wengers kjøp.

Jeg har vært kritisk til det nåværende styret lenge, men Usmanovs er ikke og har ikke vært en del av klubbens styre og det er derfor direkte feilaktig å konkludere med at styret slår sprekker utfra Usmanovs kommentarer.

 

 

 

Arsenals supportere er delt i to. De som uansett støtter Wenger, og de stadig flere som ikke er i stand til å begripe at han ikke ser det åpenbare, at forsterkningene bør komme bakover på banen.

Her er jeg enig i at det er klare leirer blant fansen, men det er greit å få med at også blant de som er "pro-Wenger" så er det mange som ser manglene i vår defensive lagdel. For meg som er skeptisk til Wenger så har jeg ikke noe problem med å si at det tross alt finnes mange som kommer med gode analyser/kommentarer selv om de står bak Wenger som vår manager også i tiden som kommer.

Dessverre så er det også noen (få?) som dyrker Wenger så totalt at de synes å ha skylapper foran øynene som gjør at de nekter å se at selv Wenger kan gjøre feil.

 

 

 

Et sted på veien mener mange at Wenger gikk seg vill , og som den stolte mann han er , på et tidspunkt lot egne prinsipper overskygge det pragmatiske.

Her er jeg helt enig med Tjernås sin "analyse".

 

-----------

 

Når det gjelder Tjernås sin analyse av kampen i går så hopper jeg raskt over den siden jeg tross alt ikke hadde mulighet til å se kampen selv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...