Jump to content

2014.11.01 Burnley


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 burnley.png?2012-13 Burnley



Lørdag 1. november 2014, kl. 16:00, Emirates Stadium


Premier League.


Kampen vises ikke direkte på TV2 Sport/Sumo,


men i opptak på TV2 Sport Premium 2 kl. 20:30,





Med fire poeng (fire uavgjorte kamper) på de ni første kampene, så burde Burnley være en enkel "push-over" i denne kampen. Men er det noe vi har lært vedrørende dagens Arsenal så er det at det ikke er noe som er sikkert.



Skadelisten er fremdeles lang, og de fleste på den nå er langtidsskadede. I tillegg så har vi spillere som nærmer seg å være klare til kamp, som Walcott og Gnabry, der Walcott kanskje får slippe til på på lørdag.


Arteta og GIbbs fikk seg noen smeller mot Sunderland, men signalene fra klubben etter at spillerne ble vurdert av det medisinske apparatet er at de begge bør være klare til lørdagen. Personlig så håper jeg at vi kan la Gibbs hvile mest mulig, og at han kun sitter på benken i denne kampen. Walcott var på benken mot Sunderland og jeg gleder meg til å se han i kampform etterhvert. Dette er en type kamp som burde passe Walcott i å få "kamptrening", Jeg er usikker på om han bør starte og få en passe lang økt før han blir byttet ut, eller om han skal komme inn den siste halvtimen av kampen, jeg velger benken fra start. Dette er også en kamp der jeg gjerne skulle ha testet ut Campbell og Podolski fra start, så jeg tar sjansen på å "vrake" OX og Welbeck til denne kampen.


Jeg er relativt sikker på at Wenger kommer til å velge 4-1-4-1 hvis både Jack og Aaron er klar, men selv om Cazorla ikke hadde sin beste forestilling mot Sunderland så vil jeg ha han sentralt i 4-2-3-1 så derfor må en av de to andre starte på benken (hvilken er jeg usikker på).


Jeg kan ikke se at det er noen av våre spillere som er ute med suspensjon til denne kampen.



Mitt forslag til de elleve som skal starte er: (Wilshere stod i min originale oppstilling, er erstattet med Ramsey)



Szczesny


Bellerin - Chambers - Per - Monreal


Ramsey - Arteta


Sanchez - Cazorla - Campbell


Podolski



Wenger er ganske sikkert uenig og starter nok med en 4-1-4-1 med Arteta ----- Sanchez - Wilshere - Ramsey - Cazorla ----- Welbeck . Den bakre fireren er det nok større sjanse for at undertegnede og Wenger er enige om.



Oppdatering (31/10): Iflg Arsenal.com så er det en viss tvil om at Wilshere og Gibbs blir klare til kampen. Sannsynligvis så er det en god mulighet for at Gibbs blir erklært klar men for Wilshere så er sannsynligheten minimal når det gjelder å bli klar til dette oppgjøret. Siden det så nær kampstart fremdeles råder en viss usikkerhet rundt Gibbs så styrker det mitt ønske om at hvis han blir klar så bør han starte på benken Mitt lagforslag er endret siden Wilshere sannsynligvis ikke er i troppen, Jeg har valgt Ramsey som erstatter, men jeg ser ikke bort fra at Wenger velger Flamini som Arteta sin partner. En eventuell 4-1-4-1 er vel nå utelukket..


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Håper Bellerin starter i helgen. Synes han funker bra mot dårlig motstand. Håper flere er forhåpningsfulle forran denne kampen da Burnley kun har sanket 4 poeng hittil i sesongen :) Sendes nok en gang ikke på TV2 så må ty til russisk stream på lørdag også..

 

Noen som vet når Kos er tilbake forresten? Trodde det bare var snakk om litt smårusk.

Link to comment
Share on other sites

Det er iallefall på tide å la Podolski få spille litt i en slik kamp som dette. Får han ikke spille mer enn han har gjort til nå, håper jeg for hans egen del at han blir solgt i januar.. Campbell bør også få noen flere minutter enn han gjør for tiden. Hva OX viser på trening vet jeg ikke, men kampene han har spillt bør ikke tilsi at han skal spille så altfor mye mer enn Campbell.

 

Ellers blir det vel rokeringer når Wilshere skal inn igjen, og kjenner jeg Wenger rett skal også Ramsey spille.

 

Tror følgende:

Scez

Chambers - Per - Monreal - Gibbs

Arteta

OX - Ramsey - Wilshere - Sanchez

Welbeck

Håper følgende:

Scez

Bellerin - Per- Chambers - Gibbs

Arteta - Wilshere

Campbell - Cazorla - Podolski

Sanchez

Link to comment
Share on other sites

Håper Bellerin starter i helgen. Synes han funker bra mot dårlig motstand. Håper flere er forhåpningsfulle forran denne kampen da Burnley kun har sanket 4 poeng hittil i sesongen :) Sendes nok en gang ikke på TV2 så må ty til russisk stream på lørdag også..

 

Noen som vet når Kos er tilbake forresten? Trodde det bare var snakk om litt smårusk.

 

Kos er ute til iallefall etter neste landslagspause, mulig lenger. Så 4-6 uker om alt går bra... :/

Link to comment
Share on other sites

Hadde dommeren vært våken hadde Boyd fått sitt andre gule og gitt bort et straffespark med den handsen der...

 

Edit; Men er positivt å se at vi både styrer og skaper skuddmuligheter så langt. Mye mer fart i angrepspillet enn tidligere, og ikke bare Alexis som tør å skape noe.

Link to comment
Share on other sites

Vi må da være blant ligaens mest tannløse på cornere!? En ting er at vi ikke scorer (eller har vi scora på én?) men det virker som de håndteres relativt greit av motstanderen.

Satt og tenkte på akkurat det samme. Det er en stund siden Arsenal + corner = farlig sjanse eller mål.

 

De som studerer statistikker vil selvsagt ha rett når de hever at Arsenal er klart best i denne 1. omgangen og selvsagt er der både sjanser og andre lysglimt. Snytt for en soleklar straffe og muligheten til å spille mot 10 mann ble vi, men likevel så er det noe som mangler der fremme. Om det går på formasjoner/taktikk eller om det rett og slett er manglende selvtillit vet jeg ikke. Bakover så blir det gjort enkelte forsøk fra Arsenal på å få Burnley inn i kampen, med enkelte "dristige" tilbakespill.

 

Det store lysglimtet i dag som sist gang er vår Chilenske venn. Det ble faktisk tidligere i sesongen påstått her på forumet at dette nærmest var som et bomkjøp å regne, jeg undrer på om vedkommende (husker ikke hvem og navnet er det heller ikke så nøye med) fremdeles mener at vi betalte for mye for en spiller som ikke gidder å yte?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...