Jump to content

2014.11.01 Burnley


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Jeg er meget fornøyd med den oppadgående kurven. Vi skal selvfølgelig slå Burnley, men mtp skader og vår dårlige form tok jeg ingenting for gitt. Som flere har presisert så var det mer trykk og kreativitet i laget enn vi har sett på lenge. En kan selvfølgelig rive seg i håret av hvor lang tid det tok å få hull på byllen, men 3 poeng og +3 i målprotokollen var det viktigste. Nå får vi håpe at kurven fortsetter å gå den riktige veien når Anderlecht kommer på besøk. Nå håper jeg på en skikkelig filleristing og minst 4-0 seier :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget fornøyd med den oppadgående kurven. Vi skal selvfølgelig slå Burnley, men mtp skader og vår dårlige form tok jeg ingenting for gitt. Som flere har presisert så var det mer trykk og kreativitet i laget enn vi har sett på lenge. En kan selvfølgelig rive seg i håret av hvor lang tid det tok å få hull på byllen, men 3 poeng og +3 i målprotokollen var det viktigste. Nå får vi håpe at kurven fortsetter å gå den riktige veien når Anderlecht kommer på besøk. Nå håper jeg på en skikkelig filleristing og minst 4-0 seier

-------

 

Ja, selv om laget fortsatt har en laang vei å gå, peker jo pila oppover. Det får vi være fornøyd med. Det er ihvertfall viktig at man på tross av litt sviktende form klarer å plukke poeng jevnt og trutt slik at man ikke kommer for mye på etterskudd. Og selv om laget ikke har sprudlet i høst, har lag-prestasjonene vært relativt stabile. Vi har så langt ikke sett noen tegn til fjorårets black-outs, selv om Chelsea er det enest topplaget man har møtt borte så langt. Bortekampen mot Dortmund i CL er vel det nærmeste man kommer...? Og det på tross av helt uvirkelig fæle skadeproblemer... HVIS laget slipper alvorlige skader over en lengre periode ser jeg ikke bort fra at de kan få en fin vårsesong. Men likevel tror jeg ikke noe på ligagull per i dag. Og det skyldes ikke bare at Chelsea fremstår som ustoppelige, men at Arsenal fremstår som for ujevnt besatt, selv med sitt beste mannskap på banen. I tillegg er det åpenbart at Wenger sliter med å få det beste ut av spillerne. Det er for lite guts og fandenivoldskhet, og for lite besluttsomhet og presisjon i avgjørende øyeblikk! Så langt i høst er det vel bare Chambers, Per, Gibbs, og Sanchez som får godkjent, eller? De andre har vært alt for ujevne. Og Chileneren har vært en åpenbaring; med en rekke prestasjoner helt på øverste hylle. Han er Wengers beste kjøp på mange år!

Link to comment
Share on other sites

-------

 

Ja, selv om laget fortsatt har en laang vei å gå, peker jo pila oppover. Det får vi være fornøyd med. Det er ihvertfall viktig at man på tross av litt sviktende form klarer å plukke poeng jevnt og trutt slik at man ikke kommer for mye på etterskudd. Og selv om laget ikke har sprudlet i høst, har lag-prestasjonene vært relativt stabile. Vi har så langt ikke sett noen tegn til fjorårets black-outs, selv om Chelsea er det enest topplaget man har møtt borte så langt. Bortekampen mot Dortmund i CL er vel det nærmeste man kommer...? Og det på tross av helt uvirkelig fæle skadeproblemer... HVIS laget slipper alvorlige skader over en lengre periode ser jeg ikke bort fra at de kan få en fin vårsesong. Men likevel tror jeg ikke noe på ligagull per i dag. Og det skyldes ikke bare at Chelsea fremstår som ustoppelige, men at Arsenal fremstår som for ujevnt besatt, selv med sitt beste mannskap på banen. I tillegg er det åpenbart at Wenger sliter med å få det beste ut av spillerne. Det er for lite guts og fandenivoldskhet, og for lite besluttsomhet og presisjon i avgjørende øyeblikk! Så langt i høst er det vel bare Chambers, Per, Gibbs, og Sanchez som får godkjent, eller? De andre har vært alt for ujevne. Og Chileneren har vært en åpenbaring; med en rekke prestasjoner helt på øverste hylle. Han er Wengers beste kjøp på mange år!

 

 

Jeg føler også at vi har mye å gå på. Som du sier så er det kun en håndfull spillere som har bevist denne sesongen, og jeg regner med at spillere som Chamberlain, Walcott, Cazorla og Welbeck har mye mer å gå på. I tillegg kommer forhåpentligvis Koscielny og Debuchy tilbake for fult og da ser ting lysere ut.

Ligagullet er nok neppe mulig i år mtp Chelseas utrolige sesongstart. Men utover det er det få lag som har imponert, av de antatte topplagene. Liverpool, United, Tottenham og Everton har alle slitt i sesonginnledningen og ligger bak oss på tabellen, til tross for vår "dårlige" sesonginnledning.Vi er fem poeng bak City, som har vist seg mer varierende i år enn i fjor. Som jeg har sagt lenge, så forventer jeg forbedring fra sesong til sesong. Det tror jeg vi kan oppnå i år. Jeg tror og håper at vi kan gi City kamp til døra om andreplassen i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg føler også at vi har mye å gå på. Som du sier så er det kun en håndfull spillere som har bevist denne sesongen, og jeg regner med at spillere som Chamberlain, Walcott, Cazorla og Welbeck har mye mer å gå på. I tillegg kommer forhåpentligvis Koscielny og Debuchy tilbake for fult og da ser ting lysere ut.

Ligagullet er nok neppe mulig i år mtp Chelseas utrolige sesongstart. Men utover det er det få lag som har imponert, av de antatte topplagene. Liverpool, United, Tottenham og Everton har alle slitt i sesonginnledningen og ligger bak oss på tabellen, til tross for vår "dårlige" sesonginnledning.Vi er fem poeng bak City, som har vist seg mer varierende i år enn i fjor. Som jeg har sagt lenge, så forventer jeg forbedring fra sesong til sesong. Det tror jeg vi kan oppnå i år. Jeg tror og håper at vi kan gi City kamp til døra om andreplassen i ligaen.

Det er mange lag og ikke bare Arsenal som har skuffet så langt, du nevner de mest åpenbare. Chelsea har i stor grad levd opp til favorittstempelet, men det er flere som etter min mening har imponert og da ikke minst Southampton og West Ham. Nå tviler jeg på at de to sistnevnte vil ligge topp fem når vi kommer til mai 2015, men imponerende er det uansett.

 

Når det gjelder oss selv så gleder jeg meg også til at de langtidsskadde skal komme tilbake og da ikke minst Kos. Vi har flere spillere som har underprestert og det er viktig at vi får ut potensialet som ligger i de du nevner (jeg utelukker Walcott siden han kun har noen minutter spilletid så langt). Selv om vi har hatt mange spillere ute med skade så er jeg av den oppfatning at vi "på papiret" likevel har hatt et lag som burde prestert mer og gitt flere poeng enn det har blitt, og selv om enkelte spillere trenger å gå i seg selv og ikke minst skjerpe seg når det gjelder nøyaktighet så mener jeg at de som "styrer" laget også trenger å vurdere om de har brukt det mannskapet de har hatt tilgjengelig på en best mulig måte.

 

Det som frustrere meg mest er ikke tabellplassering og avstand til toppen, men det faktum at jeg vet at det bor så mye mer i det laget som vi selv med skader har til rådighet enn de har fått ut på banen. Den dagen Wenger & co får ut potensiale i dette laget, den dagen kan vi feie hvem som helst av banen (det ønsker jeg i alle fall å tro).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...